Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), iespējams, kļūdījusies aprēķinos saistībā ar piedāvāto dabas resursu nodokli (DRN) reklāmas izdevumiem.
Proti, VARAM aprēķini balstīti uz to, ka jaunais nodoklis tiks piemērots 2000 tonnām reklāmas izdevumu, savukārt Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija lēš, ka kopējais apjoms ir desmit reizes lielāks. Tādējādi arī plānotie nodokļa ieņēmumi būtu nevis aptuveni divi miljoni latu, kā prognozē VARAM, bet gan 18-20 miljoni latu, valdības sēdē skaidroja LPUA valdes priekšsēdētājs Visvaldis Trokša.
DB jau rakstījis, ka ministrija papildu budžeta ieņēmumu gūšanai un pastkastīšu atbrīvošanai no mēstulēm rosina reklāmas izdevumiem un materiāliem piemērot DRN 0,91 lata apmērā par kilogramu. Nodoklis tiktu piemērots gan uzlīmēm (ja tās nav daļa no iepakojuma sastāvdaļas un nesatur derīguma termiņu), gan skrejlapām, bukletiem, brošūrām, kas satur jebkāda veida reklāmu, gan arī ielūgumu kartiņām un pasākumu reklāmas plakātiem. Nozarē jaunā nodokļa dēļ prognozē 30-70% cenu kāpumu.
Valdība līdz ar citām izmaiņām DRN atbalstīja nodokļa piemērošanu reklāmas izdevumiem, taču VARAM kopā ar nozari vēl uzdots izvērtēt aprēķinus. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs sēdē norādīja, ka līdzšinējos aprēķinos izmantoti a/s Zaļais punkts dati un ministrija ir gatava dialogam. «Uzstādījums nav iekasēt 20 milj. latu,»atzina premjers Valdis Dombrovskis, rosinot veikt korekcijas, ja tas ir nepieciešams. Pēc E. Sprūdža teiktā, nodokļa likmi desmit reizes gan samazināt nevarēs, jo tad netiktu sasniegts grozījumu mērķis.