Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja sabiedriskā transporta joslas ierīkošanu Raiņa bulvārī.
Komitejas priekšsēdētājam Andrejam Požarnovam (TB/LNNK) bija nosūtīta Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora Edgara Stroda vēstule, kurā teikts, ka viens no pamatvirzieniem sabiedriskā transporta attīstības un prioritātes nodrošināšanai ir atsevišķu joslu noteikšana, kuras ļauj tam apbraukt sastrēgumus un tādējādi samazināt maršruta veikšanas ilgumu. Rīgā viena no šādām vietām ir Raiņa bulvāris 1000 metru garumā. Saskaņā ar SIA Rīgas satiksme sniegto informāciju, sastrēgumstundu laikā Raiņa bulvārī ir būtiski sabiedrisko transporta grafiku izpildes kavējumi no 50 līdz 120 minūtēm. Joslu ierīkos par Rīgas pilsētas budžetā piešķirtajiem līdzekļiem.
Līdz ar joslas ierīkošanu vēstniecību transports vairs nevarēs stāvēt Raiņa bulvārī, bet to nāksies novietot Reimersa ielā, informēja Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans. Viņš atturējās prognozēt, kad josla tiks ierīkota tīri tehniski, jo sākotnēji paredzētais 1. septembris nav reāls datums, ņemot vērā, ka par joslas ierīkošanu vēl jālemj Rīgas domei. Rīgas domes sabiedrisko attiecību projektu koordinators Dzintars Zaļūksnis pieļāva, ka ātrāk par septembra vidu joslu neierīkos, jo pēc deputātu ieteikumiem projektā vēl jāveic izmaiņas.
Raiņa bulvāris ietilpst 33 sabiedriskā transporta maršrutos: 16 autobusu, 10 trolejbusu un 7 maršruta autobusu maršruti. Pēc RP SIA Rīgas satiksme sniegtās informācijas, sabiedriskajam transportam paredzētais laiks Raiņa bulvāra šķērsošanai visā tā garumā ir 4–6 minūtes. Bet līdz šim, īpaši sastrēguma stundās, sabiedriskā transporta kustības traucējumi Raiņa bulvārī ir bijuši no 4 līdz 51 minūtei, atsevišķos gadījumos pat līdz divām stundām.
Atsevišķu braukšanas joslu ierīkošana sabiedriskā transporta satiksmei ir viens no pamatvirzieniem sabiedriskā transporta attīstības un prioritātes nodrošināšanai, kas ļauj tam apbraukt sastrēgumus un tādējādi samazināt maršruta veikšanas laiku. Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA Rīgassatiksme datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 700 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1.5 kvadrātmetrus ielas platības.