Pasaulē

IDC: Viedtelefonu tirdzniecība pasaulē pērn sasniegusi rekordaugstu līmeni

LETA,28.01.2016

Jaunākais izdevums

Pasaulē pērn piegādāti 1,43 miljardi viedtelefonu, kas ir par aptuveni 10% vairāk nekā 2014.gadā, liecina tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) apkopotā informācija.

Tādējādi viedtālruņu tirdzniecības apjoms pasaulē pagājušajā gadā sasniedzis visu laiku augstāko līmeni.

IDC norāda, ka Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums Samsung Electronics Co. saglabājis pasaulē lielākā viedtelefona ražotāja statusu, tam pērnā gada ceturtajā ceturksnī piegādājot 85,6 miljonus tālruņu, bet 2015.gadā kopumā - 324,8 miljonus vienību.

Konkurents Apple ierindojies otrajā vietā, ceturksnī piegādājot 74,8 miljonus "iPhone" tālruņu un 231,5 miljonus telefonu gadā kopumā.

Tikmēr trešo vietu ieņēmis Ķīnas uzņēmums Huawei, kas ceturksnī piegādājis 32,4 miljonus viedtelefonu un 106,6 miljonus vienību pērn kopumā.

IDC vēsta, ka Huawei kļuvis tikai par ceturto mobilo telefonu ražotāju, kas gada laikā spējis piegādāt vairāk nekā 100 miljonus tālruņu, uzņēmumam pievienojoties Apple, Samsung un Nokia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju uzņēmums "Apple" pērn pirmo reizi vēsturē apsteidzis Dienvidkorejas elektronikas kompāniju "Samsung Electronics Co." un kļuvis par lielāko viedtelefonu ražotāju pasaulē, liecina tirgus izpētes kompānijas "International Data Corp." (IDC) apkopotā informācija.

"Apple" pagājušajā gadā piegādājis 234,6 miljonus viedtelefonu, salīdzinot ar "Samsung" piegādātajiem 226,6 miljoniem viedtālruņu.

Tādējādi "Apple" viedtelefonu tirgus daļa veidojusi 20,1%, bet "Samsung" - 19.4%.

IDC norāda, ka "Samsung" šī saraksta augšgalā pēdējoreiz nebija pirms 13 gadiem - 2010.gadā, kad "Apple" pat neatradās starp pieciem lielākajiem viedtelefonu ražotājiem pasaulē. Tolaik pirmo vietu ieņēma "Nokia", "Samsung" atradās otrajā vietā, bet "LG Electronics" trešajā.

Lai gan IDC vēstī, ka tās apkopotie dati par pagājušo gadu ir sākotnēji un varētu tikt koriģēti, tirgus izpētes uzņēmums "Canalys" arī atzinis "Apple" par pasaulē lielāko viedtelefonu ražotāju priekšā "Samsung".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Samsung pirmajā ceturksnī atguvis pasaulē lielākā viedtelefonu ražotāja titulu

LETA--AFP,16.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung Electronics Co." šogad pirmajā ceturksnī atguvis pasaulē lielākā viedtelefonu ražotāja titulu, apsteidzot ASV informācijas tehnoloģiju gigantu "Apple Inc.", liecina tirgus izpētes kompānijas "International Data Corp." (IDC) apkopotā informācija.

"Samsung" pirmajā ceturksnī piegādāja 60,1 miljonu viedtelefonu, salīdzinot ar "Apple" piegādātajiem 50,1 miljonu viedtālruņu.

Tādējādi "Samsung" viedtelefonu tirgus daļa veidojusi gandrīz 21%, bet "Apple" - mazliet virs 17%.

"Apple" piegādāto viedtelefonu skaits ceturkšņa salīdzinājumā samazinājies par 9,6%, bet "Samsung" uzrādījis kritumu mazāk nekā 1% apmērā.

"Lai arī "Apple" pērnā gada beigās izdevās iegūt pasaulē lielākā viedtelefonu ražotāja statusu, "Samsung" pirmajā ceturksnī veiksmīgi to atguva," norāda analītiķi.

Tikmēr attiecīgi trešo un ceturto vietu ieņem Ķīnas uzņēmumi "Xiaomi" un "Transsion". "Xiaomi" piegādāto viedtelefonu skaits pirmajā ceturksnī kāpis par aptuveni 33% un veidojis 40,8 miljonus vienību, bet "Transsion" reģistrējis aptuveni 85% izaugsmi, piegādājot 28,5 miljonus viedtelefonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Huawei atņem Apple pasaulē otra lielākā viedtelefonu ražotāja titulu

LETA--AFP,01.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas uzņēmums «Huawei» šā gada otrajā ceturksnī apsteidzis ASV informācijas tehnoloģiju gigantu «Apple Inc.» un kļuvis par otru lielāko viedtelefonu ražotāju pasaulē, liecina tirgus izpētes kompānijas «International Data Corp.» (IDC) apkopotā informācija.

Līderpozīcijas pagājušajā ceturksnī saglabājis Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums «Samsung Electronics Co.», piegādājot 71,5 miljonus viedtelefonu, bet ar 54,2 miljoniem piegādāto tālruņu otrajā vietā nonācis «Huawei».

Tikmēr «Apple» ceturksnī piegādājis 41,3 miljonus telefonu, tā tirgus daļai veidojot 12,1%. «Samsung» tirgus daļa otrajā ceturksnī veidoja 20,9%, bet «Huawei» - 15,8%.

IDC norāda, ka šī ir pirmā reize kopš 2010.gada sākuma, kad «Apple» globālajā viedtelefonu tirgū neatrodas vienā no pirmajā divām pozīcijām.

«Nepārtrauktā «Huawei» izaugsme ir iespaidīga, lai neteiktu vairāk, jo uzņēmums ir spējis iekļūt tirgos, kur vēl pavisam nesen šis zīmols bija visai maz pazīstams,» skaidro IDC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē pērn piegādāti 1,4 miljardi viedtelefonu, kas ir par 4,1% mazāk nekā pirms gada, tādējādi reģistrēts visu laiku straujākais kritums, liecina tirgus izpētes kompānijas «International Data Corp.» (IDC) apkopotā informācija.

Kritums galvenokārt tiek skaidrots ar to, ka patērētāji pirms savu telefonu maiņas šobrīd nogaida krietni ilgāk. Tāpat aizvien vairāk pieaug patērētāju neapmierinātība ar augstākā līmeņa ierīču cenu kāpumu, kā arī palielinās politiskā un ekonomiskā neskaidrība.

IDC norāda, ka Ķīnas tirgus, kas nodrošina aptuveni 30% no viedtelefonu kopējā tirdzniecības apjoma pasaulē, pērn ietekmēts jo sevišķi smagi, tam samazinoties par 10%.

Jaunākie dati liecina, ka Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums «Samsung Electronics Co.» pagājušajā gadā saglabājis līderpozīcijas, tā tirgus daļai veidojot 20,8%.

Otro vietu spējis atgūt «Apple» ar 14,9% tirgus daļu, bet uz trešo vietu noslīdējis Ķīnas uzņēmums «Huawei», tā tirgus daļai veidojot 14,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IDC: Personālo datoru tirdzniecības apjoms sarucis par 10,6%

LETA,13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada ceturtajā ceturksnī pasaulē piegādāti 71,9 miljoni personālo datoru, kas ir par 10,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā 2014.gadā, liecina tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) apkopotie dati.

IDC vēsta, ka personālo datoru tirdzniecības apjoma kritums galvenokārt skaidrojams ar sīvo konkurenci, ko rada viedtelefoni un planšetdatori, kā arī ar to, ka cilvēki šobrīd nogaida ilgāku laika periodu, lai iegādātos jaunas ierīces.

Uzņēmums gan prognozē, ka šogad personālo datoru pārdošanas apjoms palielināsies, ņemot vērā uzņēmumu pāreju uz datoriem, kas aprīkoti ar jaunākās paaudzes operētājsistēmu Windows 10.

IDC norāda, ka arī patērētājiem vajadzētu būt motivētiem iegādāties jaunākus personālos datorus drošības un veiktspējas uzlabojumu dēļ.

IDC dati arī liecina, ka Ķīnas uzņēmums Lenovo iepriekšējā ceturksnī saglabājis savu statusu kā pasaulē lielākais datoru tirgotājs, tam piegādājot gandrīz 15,4 miljonus personālo datoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē šā gada pirmajā ceturksnī piegādāti 347 miljoni viedtelefonu, kas ir par 4,3% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) apkopotā informācija.

Pirmā ceturkšņa viedtelefonu tirdzniecības rezultāti pierāda, ka viedtālruņu nozare nav mirusi un izaugsme joprojām saglabājas, norāda IDC.

IDC uzskata, ka tirgus šogad izjutīs ietekmi, ko radīs jaunais Samsung Galaxy S8 tālrunis un tik ļoti gaidāmais ASV informācijas tehnoloģijas kompānijas Apple paziņojums attiecībā uz jauno iPhone tālruni.

Jaunākie dati liecina, ka Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums Samsung Electronics Co. pirmajā ceturksnī bijis pasaulē lielākais viedtelefona ražotājs ar 22,8% globālā tirgus daļu.

Otrajā vietā ar 14,9% tirgus daļu ierindojies konkurents Apple, bet trešo vietu ieņem Ķīnas uzņēmums Huawei, kura tirgus daļa veido 9,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī pasaulē piegādāto planšetdatoru skaits samazinājies par 8,5%, tādējādi reģistrēts kritums jau desmito ceturksni pēc kārtas, liecina tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) apkopotā informācija.

Ceturksnī pasaulē piegādāti 36,2 miljoni planšetdatoru, norāda IDC.

Tikmēr atsevišķā Strategy Analytics ziņojumā teikts, ka planšetdatoru tirdzniecība pagājušajā ceturksnī sarukusi pat par 10%.IDC analītiķis Raians Reits norāda, ka planšetdatoru tirdzniecības straujā izaugsme no 2010.gada līdz 2013.gadam pēc pirmās paaudzes iPad nonākšanas tirgū tagad ir vēsture. Tā vietā liela daļa patērētāju konstatē, ka viņi spēj iztikt bez planšetdatora un paļauties uz viedtelefonu vai jauniem plānākiem portatīvajiem datoriem.

Jaunākie dati liecina, ka ASV informācijas tehnoloģiju gigants Apple Inc. pirmajā ceturksnī saglabājis līderpozīcijas globālajā planšetdatoru tirgū ar 24,6% tirgus daļu, neskatoties uz šo ierīču pārdošanas apjoma kritumu par 13%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Par spīti ASV noteiktām sankcijām, Huawei saglabā pasaulē otra lielākā viedtelefonu tirgotāja statusu

LETA/AFP,01.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas telekomunikāciju gigants «Huawei» šā gada otrajā ceturksnī saglabājis pasaulē otra lielākā viedtelefonu tirgotāja statusu, neskatoties uz ASV uzņēmumam noteiktajām sankcijām, liecina tirgus izpētes kompānijas «Strategy Analytics» apkopotā informācija.

Jaunākie dati liecina, ka «Huawei» spējis palielināt tirdzniecības apjomu, lai arī tirgū kopumā novērojama lejupslīdi, minot uz papēžiem tirgus līderim «Samsung» un apsteidzot «Apple».

Pasaulē šā gada otrajā ceturksnī kopumā piegādāts 341 miljons viedtelefonu, kas ir par 2,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums «Samsung Electronics Co.» palielinājis savu tirgus daļu līdz 22%, pateicoties viedtelefonu pārdošanas apjoma kāpumam par 7%. «Huawei» tirgus daļa pagājušajā ceturksnī veidojusi 17%, bet ASV informācijas tehnoloģiju giganta «Apple Inc.» tirgus daļa bijusi 11%.

«»Huawei» visus pārsteidzis un palielinājis viedtelefonu pārdošanas apjomu pasaulē par 8%. «Huawei» ceturksnī uzrādījis izaugsmi Ķīnā, uzņēmumam cenšoties kompensēt regulatoru izraisītas neskaidrības citos lielos reģionos, tostarp Ziemeļamerikā un Rietumeiropā,» skaidro «Strategy Analytics».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IDC: Viedpulksteņu tirdzniecība trešajā ceturksnī sarukusi par 51,6%

LETA,25.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē šā gada trešajā ceturksnī pārdoti 2,7 miljoni viedpulksteņu, kas ir par 51,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, ziņo tirgus izpētes kompānija International Data Corp. (IDC).

Kritums galvenokārt tiek skaidrots ar Apple Watch pārdošanas apjoma straujo lejupslīdi pirms jaunākās paaudzes viedpulksteņu nonākšanas tirgū.

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Apple viedpulksteņu tirdzniecība trešajā ceturksnī sarukusi par 71,6%.

IDC analītiķi gan uzsver, ka šis kritums nav tik drūms, kā var šķist, jo liela daļa patērētāju gaidīja jauno "Apple Watch" modeli un paredzētās Android ierīces.

Tomēr, neskatoties uz lejupslīdi, Apple trešajā ceturksnī saglabājis līderpozīcijas viedpulksteņu tirgū ar 1,1 miljonu pārdoto ierīču un 41% tirgus daļu.

Otro vietu ieņem Garmin, kam seko Samsung, liecina IDC dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viedtelefonu tirdzniecībai pasaulē pirmajā ceturksnī rekordstraujš kritums

LETA--AFP,02.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtelefonu pārdošanas apjoms pasaulē šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, samazinājies par 20,5%, tādējādi reģistrēts visu laiku straujākais kritums, liecina tirgus izpētes kompānijas "Gartner" apkopotie dati.

Gada pirmajos trīs mēnešos pasaulē pārdoti 299 miljoni viedtelefonu, salīdzinot ar 375 miljoniem ierīču pirms gada.

Kritumu galvenokārt veicinājuši koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzētie pasākumi, kuru laikā tika slēgti veikali.

Tāpat šī lejupslīde skaidrojama ar viedtelefonu rūpnīcu slēgšanu, galvenokārt Ķīnā, norāda "Gartner".

Jaunākie dati liecina, ka Dienvidkorejas "Samsung" pirmajā ceturksnī ar 18,5% tirgus daļu saglabājis līderpozīcijas globālajā viedtelefonu tirgū, lai arī uzņēmuma pārdošanas apjoms sarucis par vairāk nekā 22%.

Ķīnas "Huawei" ar 14,2% tirgus daļu saglabājis otro vietu, bet ASV tehnoloģiju gigants "Apple" ierindojas trešajā pozīcijā, tā tirgus daļai veidojot 13,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants «Apple Inc.» šogad otrajā ceturksnī turpinājis zaudēt savu viedtelefonu tirgus daļu, un Ķīnas konkurents «Oppo» to izspiedis no pasaulē trīs lielāko viedtālruņu tirgotāju saraksta, liecina tirgus analīzes uzņēmuma «IHS Markit» apkopotā informācija.

«Apple» otrajā ceturksnī pasaulē piegādājis 35,3 miljonus «iPhone», starp lielākajiem viedtelefonu tirgotājiem ieņemot ceturto vietu.

ASV uzņēmumu ar 36,2 miljoniem piegādātu viedtelefonu apsteidzis «Oppo».

Tikmēr pirmo pozīciju saglabājis Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums «Samsung Electronics Co.», kas ceturksnī piegādājis 75,1 miljonu viedtelefonu, tā tirgus daļai veidojot 23%.

Ķīnas telekomunikāciju aprīkojuma ražotājs «Huawei» ar 58,7 miljoniem pārdotu viedtālruņu un 18% tirgus daļu ieņem otro vietu, norāda «IHS Markit».

Analītiķi skaidro, ka «Apple» piedāvātajiem pašreizējās paaudzes «iPhone» tālruņiem ir augstas cenas, un dažus gadus vecākie modeļi arī ir dārgāki salīdzinājumā ar cenu ziņā pieejamākām «Android» ierīcēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TomTom sporta aprocei Touch piemīt ļoti reti sastopama spēja «ielīst» zem lietotāja ādas, lai izmērītu muskuļu un tauku daudzumu ķermenī

Jau neskaitāmas reizes piedzīvots, ka daudzsološās, «revolucionārās» jomās ātri vien sarodas tik vērienīgs piedāvājums, ka patērētājiem par lielāko izaicinājumu kļūst piemērotākā produkta izvēlēšanās. Līdzīgi noticis arī ar valkājamajām tehnoloģijām – dažu gadu laikā tirgū nonākušas tik daudzas un dažādas fizisko aktivitāšu mērīšanas aproces, ka kādai izcelties uz citu fona kļūst aizvien grūtāk. Tad nu ražotājam jāliek lietā visu iztēli un jāizdomā, kā padarīt produktu pamanāmu.

Ar navigācijas sistēmām atpazīstamību ieguvušā uzņēmuma TomTom fizisko aktivitāšu aproce Touch konkurentu vidū diez vai būtu ļoti pamanāma, ja vien tai nepiemistu kāda «īpašā spēja». Paralēli soļu un sirdspukstu skaitīšanai tā prot izmērīt lietotāja ķermeņa muskuļu un tauku īpatsvaru. Šāds reti sastopams piedāvājums ir gana interesants, lai papētītu ierīci mazliet tuvāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” veiktā aptauja liecina, ka pēdējo trīs gadu laikā būtiski pieaudzis mobilo tālruņu lietošanas laiks ikdienā.

Par 46% pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kas telefonu lieto 3 – 4 stundas dienā, par 73% palielinājies to cilvēku daudzums, kas lieto 5 – 7 stundas dienā, bet 86% – kas lieto vairāk nekā 7 stundas dienā.

Vienlaikus vairāk nekā trešdaļa jeb 38% aptaujāto atzīst, ka vēlētos mainīt savus telefona lietošanas paradumus, jo uzskata, ka telefonu lieto par daudz. Visvairāk cilvēki vēlas mainīt paradumu ilgu laiku pavadīt telefonā pirms gulēt iešanas (57%), tālāk seko vēlme samazināt to laiku, kas tiek pavadīts spēlējot spēlītes vai sēžot sociālos tīklus (42%), kā arī atteikties no ieraduma pirmo aplūkot telefonu, no rīta pamostoties, (36%) un pārbaudīt telefonu ziņojumus arī tad, ja neko konkrētu negaida (29%). Tāpat cilvēki vēlas mainīt paradumu ēst un paralēli pavadīt laiku telefonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas telekomunikāciju tehnoloģiju kompānija Nokia ceturtdien paziņoja, ka atgriešanos viedtelefonu tirgū piedzīvos 2017.gada pirmajā pusē.

Nokia licencējusi savu zīmolu Somijas uzņēmumam HMD Global Ltd., kas pirmos Nokia viedtelefonu produktus izlaidīs nākamā gada sākumā.

Nokia norāda, ka HMD Global saņēmusi atļauju ražošanai pēc tam, kad tika pabeigti visi nepieciešamie darījumi ar Taivānas ražošanas partneri FIH Mobile of FoxConn Technology Group un ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmumu Microsoft, kas 2014.gadā iegādājās nerentablo mobilo telefonu ražošanas biznesu no Nokia.

«HMD Global var sākt darbību kā jaunās Nokia tālruņu mājas, saņemot ekskluzīvu globālā zīmola licenci nākamajiem desmit gadiem,» vēsta Nokia.

Microsoft pērn maijā paziņoja, ka par 350 miljoniem dolāru (329,4 miljoniem eiro) HMD Global pārdos mobilo telefonu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmuma Evelatus miniatūro tālruni var paņemt līdzi, ja kabatā nepietiek vietas viedtelefonam

Pagājušās desmitgades pirmajā pusē mobilo telefonu evolūcija bija uzņēmusi kursu uz pēc iespējas mazāku izmēru. Jo mazāks tālrunis bija kabatā, jo respektablāks šķita tā nēsātājs. Ražotāji šajā «bruņošanās sacensībā» aizdzīvojās līdz diezgan absurdiem izmēriem – tik niecīgiem, ka dažos Nokia un Siemens modeļos ciparnīcas pogas varēja nospiest vien ar mazāko pirkstu vai pat bija jāņem talkā pildspalvas gals.

Nez, kur šī virzība būtu aizvedusi, ja vien lielāku lomu neiegūtu krāsains ekrāns, kas drīz vien kļuva skārienjutīgs, aizsākot pilnīgi pretēju tendenci. Kad jau šķita, ka sīkie telefoni ir zuduši nebūtībā uz mūžiem, vietējais mobilo telefonu izplatītājs Evelatus šoruden prezentēja savu jaunāko modeli Mini, kas modina atmiņā pusotru desmitgadi tālu pagātni. Tirgotājs to pozicionē kā lētu izvēli bērniem vai kā džinsu bikšu mazajā sānu kabatā ieliekamu rezerves ierīci viedtelefonu īpašniekiem. Taču vai tādam vispār ir vieta mūsdienu cilvēka ikdienā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP5 pirktākie viedtelefonu zīmoli pirmajā pusgadā ir "Samsung", "Huawei", "Apple", "Nokia" un "Xiaomi", liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati.

Salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo pusgadu, visstraujāko izaugsmi piedzīvojis "Xiaomi" zīmols. Savukārt vidējā summa, ko klienti tērē par telefona iegādi, palielinājusies par aptuveni 15%.

TOP5 populārākie modeļi ir "Samsung Galaxy A51", "Huawei P30 Lite", "Huawei P Smart", "Samsung Galaxy A20e" un "Apple iPhone 11".

Visbiežāk telefonus izvēlas melnā, zilā un baltā krāsā.

"Kopumā ir novērojams, ka turpina palielināties viedtelefonu lietošanas laiks. Ja gadu iepriekš klienti viedtelefonu lietoja aptuveni pusotru gadu un pēc tam iegādājās jaunu, tad šobrīd tie ir jau divi gadi. Vispieprasītākie ir vidējās klases telefoni un vidējā summa, ko šā gada pirmajā pusgadā klients iztērēja par telefona iegādi, bija 361 eiro. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju," informē "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Koka grīdas – nišas produkts ar augstu Latvijas specializāciju pasaulē

Juris Paiders, speciāli Dienas Biznesam,25.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija), 2023. gadā katrs desmitais pasaulē pārdotais ēvelētais skujkoku dēlis un dēlītis tika ražots Igaunijā. Savukārt Latvija 2023. gadā bija pasaules līdere apšu un bērza dēļu eksportā.

Grīda ir svarīgs ēku elements, un gadsimtiem ilgi Latvijā grīdu ēkas veidoja no tā paša materiāla, kurš ir zemes virsmā - smiltis vai māls. Koka grīdas bija nepieciešamas gadījumos, kad būve tika celta virs zemes virsmas līmeņa, kad tika celta vairāku stāvu ēka, arī tad, ja būve tika celta uz pāļiem - virs ūdeņiem vai purviem. Latviešu zemnieku sētās dominēja vienstāva apbūve, ēku grīdas bija no māla klona, bet koka grīdas segums plašāk ieviesās tikai 19. gadsimtā. Māju priekštelpas, kas aizņēma mājas lielāko daļu un kurā atradās pavards un dzīvoja saime, pamatnes segums līdz pat 19. gadsimta beigām tika veidots no māla klona. Koka seguma grīdas sākumā parādījās tikai no priekštelpas nodalītajā istabā vai kambaros (Augusts Bīlenšteins. Latviešu koka celtnes un iedzīves priekšmeti, Rīga, Jumava, 2021., 79.lpp.).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Glītajā, spīdīgajā Samsung planšetē Galaxy Tab S3 var vērties savā atspulgā gluži kā spogulī, turklāt uz tās ekrāna var rakstīt ar digitālo irbuli

Bēdīgi slaveno atgadījumu ar uzliesmojošiem Samsung lielizmēra viedtelefonu Note 7 akumulatoriem dēļ digitālo pierakstu blociņu cienītāji pērnajā rudenī palika ar garu degunu. Daudzās valstīs Note tika izņemti no tirdzniecības, vēl pat nepagūstot nonākt veikalos. Tagad lielākais mobilo tālruņu ražotājs cenšas kompensēt šo iztrūkumu, Pasaules mobilajā kongresā Barselonā februāra nogalē prezentējot Samsung «augšējā gala» sērijas Tab S 3. paaudzes planšetdatoru, kas saprotas ar S Pen digitālo irbuli.

Dizains

Gaumīgu lietu cienītāji noteikti nebūs vīlušies. Lai arī galvenajās dizaina līnijās Tab S3 no sava priekšteča Tab S2 būtiski neatšķiras, dažas nianses tam liek izskatīties elitārāk. Tab S3 no abām pusēm klāj tik spīdīgs stikls, ka tajā tīri labi var spoguļoties. Savukārt abas plāksnes savieno matēta, glīti noslīpēta metāla līste, veidojot stingru viengabala korpusu. Planšetes ārieni var diezgan viegli iztēloties, iedomājoties krietni piepūstu Galaxy S7 viedtelefonu ar visām tā labajām un sliktajām pusēm. Pie pēdējām jāpieskaita ļoti labi redzamie pirkstu nospiedumi uz spīdīgās virsmas. Tomēr jaunāko viedtelefonu var noskalot ūdenī, bet «plāksni» no šķidrumiem jātur pa gabalu un jāizlīdzas ar lupatiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāji vēlas ieguldīt naudu jaunos, inovatīvos produktos, tādēļ uzņēmumiem ātrā tempā jāspēj izstrādāt iespējām aizvien bagātākas elektroierīces, rāda pētījumi.

Tuvākajos gados elektronikas ražotāji sadarbosies aizvien ciešāk, apvienos prasmes, lai kopīgi radītu inovatīvus produktus. Šādu nākotnes tendenci šā gada aprīļa nogalē Andalūzijā notikušajā patērētāju elektronikas un sadzīves tehnikas izstādes IFA globālajā preses konferencē ieskicēja tās rīkotāji.

Lai arī IFA Berlīnē tradicionāli notiek septembra pirmajās dienās, globālajā preses konferencē jau pavasarī masu mediji tiek iepazīstināti ar nozares aktuālajām tendencēm. Un šogad svarīgākā ir kopīga inovāciju ražošana.

Nauda no blakus produktiem

Kompetenču apvienošana kopīga mērķa īstenošanai gan nav jauna. Uzņēmumi jau desmitgadēm ilgi atsevišķos projektos sadarbojušies pat ar konkurentiem, lai radītu tehnoloģijas vai produktus, kas vienatnē nav bijis pa spēkam. Taču tagad šī tendence tehnoloģiju nozarē pieņemšoties spēkā, un tam ir loģisks pamatojums. Daudzās jomās pamatprodukti, kā viedtelefoni, televizori, biroja tehnika, sadzīves tehnika, ir noslīpēti ļoti augstā līmenī. Patērētāji ar tiem ir apmierināti un iegādājušies visu nepieciešamo. Šī iemesla dēļ tirgus aug ļoti lēni, un ražotājiem jāmeklē jauni veidi, kā padarīt produktus pievilcīgākus. Piesaistot citu jomu uzņēmumus, ražotāji meklē iespējas, kā padarīt produktus interesantākus vai kā izstrādāt labākus aksesuārus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Cat S42" viedtālruņa lielākā vērtība ir triecienizturīgais korpuss un ietilpīga baterija, bet uz visu pārējo ir krietni ietaupīts.

Gludo, spīdīgo viedtelefonu pasaulē ir pavisam maz citādāko produktu. Un vēl mazāk ir tādu atšķirīgo, kam izdevies noturēties tirgū vairākus gadus. Viens no veiksminiekiem ir zīmols "Cat", kas atradis savu nišu un nostiprinājies tajā ar triecienizturīgām ierīcēm.

Nesenākais – "S52" - gan iznāca diezgan pasen, pērnā gada nogalē. Un, kad ieilgušais klusums no "Cat" zīmola turētāja "Bullit Group" kļuva aizdomīgi ilgs, Lielbritānijas uzņēmums paziņoja par diviem jaunumiem – "S42" un flagmani "S62 Pro". Pirmais līdz Db.lv nonāca vienkāršākais modelis ar traktora riepas protektora rakstu.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Kopš pirmo eksemplāru nonākšanas veikalu plauktos "Cat" telefonu "firmas zīme" bijusi masīvais, industriālais dizains. Lai kā ražotāji cenšas gadu gaitā nocirpt pa kādam biezuma milimetram un aktīvi par to komunicē mārketinga materiālos, izturīgie tālruņi uz pārējo fona joprojām ir biezi. "S42" gadījumā tie ir 1,27 centimetri. Tas gan nav jāvērtē kā mīnuss. Ja krekla kabatā biezu tālruni patiešām nav ērti nēsāt, tad, piemēram, cimdotā rokā ērtāk noturēt tieši šādu "pusķieģeli" ar neslīdošu gumijotu apdari un uz āru izvirzītu rakstu, kas vēl vairāk samazina izslīdēšanas risku. Interesanti, ka par spīti prāvajiem gabarītiem, tālrunis nebūt nav smags. Tuvu 220 gramiem šodien sver arī daudzi gludie, stiklotie tālruņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung kamera Gear 360

Teksts – Jānis Vēvers, Foto – publicitātes materiāli,04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada Samsung kamera Gear 360 sniedz lietotājam iespēju svarīgos notikumus bez piepūles iemūžināt 360 grādu video un izdzīvot tos vēlreiz virtuālās realitātes brillēs

Pašreizējo pusaudžu bērnība dāsni dokumentēta tūkstošiem digitālās fotogrāfijās, šajā desmitgadē dzimušie bērni kādu dienu varēs atcerēties pirmos soļus, skatoties video un GIF failus, bet nākamās desmitgades mazuļu piedzīvojumi, visticamāk, jau tiks iemūžināti 360 grādu ierakstos un atskaņoti virtuālās realitātes brillēs. Scenārijs ir diezgan ticams, ņemot vērā jaunākās tendences un ražotāju, jo īpaši Samsung, apņemšanos sagādāt klientiem šādu iespēju. Korejiešus var saprast. Viņi ar pilnu krūti metušies virtuālās realitātes jomas attīstīšanā, taču tajā saturs neaug tik ātri, kā gaidīts. Tādēļ atliek tā veidošanā iesaistīt pašus lietotājus, iedodot viņiem attiecīgu instrumentu. Un tā ir 360 grādu leņķī filmējoša kamera Gear 360, kas šogad piedzīvo jau otro paaudzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

HP inovatīvajam viedtelefonam Elite x3 var pievienot monitoru, klaviatūru un peli un izmantot to datora vietā

Nākamā ienesīgā produkta meklējumi dzen ražotājus pa neparastām takām, mudinot izmēģināt spēkus pat jomās, kurās uzņēmumam nav spēcīgu iestrāžu. Šim scenārijam seko arī viens no lielākajiem datoru un printeru ražotājiem pasaulē Hewlett-Packard, mēģinot tirgū izkalt jaunu nišu ar viedtelefona un datora apvienojumu HP Elite x3.

Nav jau gluži tā, ka HP būtu pilnīgs iesācējs telefonu tirgū. Pirms 13 gadiem tas ar iPAQ Pocket PC bija viens no kabatas datoru jeb mūsdienu viedtelefonu priekšteču pionieriem. Nevar arī teikt, ka Elite x3 ir absolūta inovācija, jo jau pirms gada tālruni ar līdzīgām funkcijām – Lumia 950 – tirgū laida Microsoft. Taču HP gadījums ir interesants ar to, ka viņu ierīce izmēru dēļ ir tuvāka planšetei nekā telefonam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Redz iespēju krietni samazināt ar skolēnu ēdināšanas apmaksu saistītās izmaksas Rīgā

Zane Atlāce - Bistere,06.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucoties uz medijos izskanējušo informāciju, ka rīdzinieki Rīgas Satiksmes personā privātajam uzņēmumam Rīgas Karte maksā 60 eiro īri mēnesī jeb 720 eiro gadā par ierīcēm, kas maksā 485 eiro katra, lai veiktu skolēnu pusdienu tēriņu uzskaiti, jaunuzņēmums Motivio rosinājis pāriet uz modernāku risinājumu.

Motivio Latvijā nodrošina digitālu ēdināšanas apmaksas sistēmu Motivio Meal. Uzņēmuma līdzdibinātājs Ansis Līpenītis uzskata, ka minētās izmaksas Rīgā iespējams samazināt vismaz trīs reizes.

Motivio risinājums kā norēķinu termināli izmanto viedtelefonu. Atbilstošu viedtelefonu mazumtirdzniecības cena šobrīd ir 150-200 eiro un vairums tālruņu tirgotāju, nepieciešamības gadījumā, nodrošina arī maksājumu sadalīšanu. Risinājuma abonēšanas ikmēneša maksa ir atkarīga no kopējā maksājumu pieņemšanas punktu skaita, bet tā būtu simboliska, salīdzinot ar līdzšinējām izmaksām.

Lai norēķinātos par pusdienām, skolēni varētu izmantot gan savu viedtelefonu, gan ar NFC aprīkotu aksesuāru, piemēram – karti vai aproci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Kazene atdzimst vēsturiskajā izskatā

Jānis Vēvers,15.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BlackBerry KEYOne piedāvā lietotājiem sen aizmirstu lietu – no reāli sataustāmām pogām veidotu pilnu qwerty klaviatūru

Pārcietis kritienu no viedtelefonu tirgus pašām virsotnēm, balansējis uz bankrota robežas, līdz beidzot nonācis Ķīnas kompānijas TCL īpašumā, BlackBerry zīmols apņēmīgi stutējas kājās. Patērētāju intereses atgūšanai sagatavotais KEYOne ļoti atgādina zīmola populārākos modeļus no desmitgades sākuma – pilna fizisku taustiņu qwerty klaviatūra zem ekrāna, ierastais aizmugurējā vāka dizains un tikai «kazenei» raksturīgās lietotnes un servisi. Vienīgi tagad atmesta pašu operētājsistēma, un ierīce darbojas ar Android.

Dizains

Lai arī BlackBerry ziedu laiks globālajā viedtelefonu tirgū nebija ilgs, savu nospiedumu tas noteikti atstāja. Izdzirdot šo nosaukumu, daudziem lietotājiem pirmās asociācijas ir ar sataustāmo klaviatūru. Lai arī šodien valda tendence izstiept ekrānu pa visu pieejamo virsmu un atbrīvoties no pogām, BlackBerry palikuši uzticīgi sev. KEYOne no jebkura cita telefona veikala plauktā var atšķirt pēc četrām pogu rindām zem ekrāna. Tās aizņem aptuveni piekto daļu no pieejamā laukuma. Un, lai arī tālrunis nav mazs, virs pogām vietas pietiek tikai 4,5 collu ekrānam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mēbeļu rūpniecība – spoža vēsture un nozīmīgs eksports šodien

Juris Paiders, speciāli Dienas Biznesam,31.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023. gadā Latvija, rēķinot uz vienu iedzīvotāju, bija ceturtajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no dažādu koka mēbeļu eksporta.

To liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija). Mēbeļu rūpniecībai Latvijā bija izcila pagātne. Pašlaik šī ir viena no ļoti svarīgām meža produkcijas ražošanas nozarēm, kurā tiek ražotas preces ar ļoti augstu pievienoto vērtību. Ja daudzās ekonomikas jomās Latvijai būtu jāmācās no Igaunijas pieredzes, tad mēbeļu ražošanā un eksportā Latvijai būtu jāvadās no izcilā Lietuvas piemēra. Vērtējot Lietuvas izcilos panākumus koka mēbeļu eksportā, svarīga daļa no šiem panākumiem attiecas arī uz Latviju. Latvijā ražotais saplāksnis, kokskaidu un kokšķiedru plātnes, kā arī cita meža nozares produkcija ir neaizstājams pamats Lietuvas izcilajiem panākumiem mēbeļu ražošanā un eksportā. XXI gadsimtā pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā visām rūpniecības nozarēm bija jādarbojas apstākļos, kad ir brīva preču apmaiņa, kas nozīmē brīvu importa preču konkurenci ar Latvijas ražojumiem. Latvijas mēbeļu rūpniecības lielākais izaicinājums bija izmantot Eiropas Savienības dotās iespējas, lai attīstītu mēbeļu eksportu. Tomēr dažādās mēbeļu grupās Latvijas panākumi ir visai atšķirīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru