«Prognozējam, ka Hesburger investīciju apjoms Baltijas valstu reģionā gada laikā sasniegs 10 miljonus eiro, kas galvenokārt plānotas zemes gabalu iegādei un jaunu ēku būvniecībai,» DB norāda Hesburger attīstības direktore Baltijas valstīs Ieva Salmela.
Šobrīd Hesburger ir lielākā ātrās ēdināšanas ķēde Baltijas valstīs, restorānu skaits Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ir sasniedzis 99, šogad uzņēmums plāno vēl kopumā astoņu restorānu atvēršanu Baltijā. I. Salmela atzīmē, ka Baltijas valstis ieņem nozīmīgu lomu Hesburger attīstības un investīciju plānos. Tā veiksmes stāsts Baltijā lielā mērā esot balstīts uz uzņēmuma uzdrīkstēšanos ieguldīt investīcijas jaunu restorānu būvniecībā.
Hesburger restorānu skaits Latvijā šobrīd sasniedz 36, 17 no tiem atrodas Rīgā, bet 19 – Latvijas reģionu pilsētās. Martā tika atklāts otrais Hesburger Jelgavā un šogad Latvijā plānots atvērt vēl divus jaunus restorānus, vasaras sākumā viens no tiem tiks atklāts Rēzeknē.
Pagājušājā gadā Hesburger Baltijas valstu kopējais pārdošanas apjoms bijis 41 miljons eiro, salīdzinot ar 2011.gadu, palielinoties par aptuveni 40%. Latvijas restorānu pārdošanas apjoms pērn palielinājās par 8%, sasniedzot 15,5 miljonus eiro, informē uzņēmums.
Runājot par ātrās ēdināšanas nozari un tirgu Latvijā, I. Salmela norāda, ka Hesburger novērojumi liecina, ka līdz ar ekonomisko rādītāju uzlabošanos pieaug iedzīvotāju pirktspēja un arvien vairāk cilvēku dodas ārpus mājām un birojiem ieturēt maltītes. «Par nozares attīstību un jaunu tirgus dalībnieku ienākšanu Latvijas un Baltijas tirgū – tas ir iespējams, ja uzņēmēji saskata tirgus potenciālu un ir gatavi ieguldīt ievērojamas investīcijas biznesa uzsākšanai un attīstīšanai,» piebilst I. Salmela.
Savukārt McDonald’s rīkotājdirektors Baltijas valstīs Tomašs Navrockis, jautāts, vai Latvijā ātrās ēdināšanas segmentā varētu ienākt vēl kāds jauns spēlētājs, norāda, ka tas ir pilnīgi iespējams. Latvijā šajā tirgus segmentā vēl esot vieta jauniem dalībniekiem. Tas būtu, protams, izdevīgāk, arī skatoties no patērētāju skatu punkta, jo cenas, iespējams, varētu kļūt zemākas. Kā arī konkurence vienmēr nākot par labu, atzīmē T. Navrockis.
DB jau rakstīja, ka tikko savus rezultātus Baltijas valstīs publicējis ātrās ēdināšanas uzņēmums McDonald’s. Tā restorānus Latvijā pērn apmeklējuši 9,6 miljoni cilvēku, kas ir vairāk nekā Igaunijā un Lietuvā, kur attiecīgi ēstuves apmeklējuši 7,7 milj. un 9,1 miljons apmeklētāju.
Visās trīs Baltijas valstīs McDonald’s pērno gadu ir pabeidzis ar peļņu. Tomēr šajā pozīcijā Latvijā uzņēmums ieņem tikai otro vietu. To apsteigusi Igaunija, kurā uzņēmums pērn guvis 659,41 tūkst. Ls lielu peļņu. Savukārt Latvijā uzņēmuma peļņa bija 318,14 tūkstoši latu. Vēl mazāka tā bijusi Lietuvā, vien nedaudz vairāk nekā 279 tūkstoši latu. Tomēr jānorāda, ka starp visām trim Baltijas valstīm Latvijā ir visvairāk McDonald’s restorānu – 12. Kopējās investīcijas paliks pērnā gada līmenī, sasniedzot 1,3 miljonus Ls. Kopumā Baltijas valstīs plānots investēt 2,45 miljonus latu, informē uzņēmums.