Klientu aktivitāte un darbinieku sniegums nodrošina labākos rezultātus kopš Hansabankas Grupas pastāvēšanas
2006. gads Hansabankas Grupai ir bijis veiksmīgākais kopš bankas pastāvēšanas. Klientu aktivitāte un augstvērtīgais darbinieku sniegums ļāvis nostiprināt tirgus daļas visos nozīmīgākajos bankas sektoros un jau otro gadu Hansabanka atzīta kā uzņēmums ar augstāko reputāciju Latvijā.
Hansabankas Grupas aktīvu apjoma pieaugums pērn bija 71%, kredītportfeļa pieaugums 83% un piesaistīto noguldījumu apjoma pieaugums 29% apmērā. Šie rādītāji apliecina klientu uzticību bankai, izvēloties banku kā sadarbības partneri biznesa attīstībai vai mājokļa iegādē, kā arī uzticot savu naudu noguldījumos un ieguldījumu produktos.
Hansabankas Grupas peļņa 2006.gadā bija 63.9 miljoni latu, kas ļaus attīstīt un pilnveidot bankas pakalpojumus, pārveidot filiāļu tīklu, kā arī turpināt daudzu nozīmīgu ziedošanas projektu realizāciju.
"Lielais biznesa apjomu kāpums, investīcijas filiāļu tīklā, klientu apkalpošanā un produktos, kā arī mūsu darbinieku profesionalitāte ir ļāvusi mums 2006. gadā nostiprināties kā bankai, ar kuru sadarbojas visvairāk klientu Latvijā. Tieši mūsu vairāk nekā 750 000 klientu aktivitāte un viņu vēlme izmantot arvien vairāk un sarežģītākus pakalpojumus, to skaitā ieguldījumu produktus, mums ir ļāvusi uzrādīt vislabākos biznesa rādītājus. Esmu pārliecināts, ka arī 2007.gads būs labas izaugsmes gads, kura laikā mēs spēsim vēl vairāk uzlabot servisu klientiem, kā arī mainīt viņu paradumus - ne tikai izmantot kredītpakalpojumus, bet arvien vairāk arī domāt par savas peļņas vairošanu nākotnē, izmantojot ieguldījumu un uzkrājumu produktus," saka Hansabankas valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš.
Kreditēšana
Hansabankas Grupas klienti 2006.gadā vēl aktīvāk izmantoja kreditēšanas pakalpojumus - privātpersonām izsniegto kredītu apjoms gada laikā pieauga par 99%, sasniedzot 1 309 miljonus latu, bet kredītportfeļa apjoms kopumā sasniedza 3 109 miljonus latu. Kopumā mājokļu kredītu skaits jau sasniedzis jau gandrīz 40 tūkstošu, kas ir par 39% vairāk nekā pirms gada. Tieši 2006.gadā Hansabanka aktīvi sāka popularizēt arī "Pārdomātu kredītu" ņemšanu, palīdzot klientiem ne tikai naudas izsniegšanā, bet arī izvēloties mājokli, precīzi plānot savus ienākumus, lai kredītu ņemšana būtu atbildīga un uzlabotu dzīves apstākļus.
Arī uzņēmumu sektorā Hansabankas Grupa ir bijusi lielākais kreditētājs Latvijā, sasniedzot pieaugumu 73% apmērā. Kopējais uzņēmumu kredītportfelis gada beigās bija
1 800 miljoni latu.
Autolīzings - joprojām topā !
2006.gads bija straujas izaugsmes gads autolīzingā. Hansa Līzings autolīzinga portfelis palielinājās par 90% - no 129 miljona latu 2005.gadā līdz 245 miljoni latu 2006.gadā. Hansa Līzings 2006.gadā nāca klajā ar vairākiem jaunumiem - gan piedāvājot automašīnu līzingu jau uz 7 gadiem, kā arī piedāvājot jaunu, inovatīvu mājas lapu www.lizings.lv, kur iespējams pieteikties un iegādāties jaunu automašīnu. Hansa Līzings arī bija iniciators Labas prakses kodeksa parakstīšanai, par ko vienojās visas Latvijas lielākās līzinga kompānijas.
Uzkrājumi un ieguldījumi
Viena no svarīgākajām pagājušā gada jomām bija uzkrājumi pensijām. Novērtējot bankas uzticamību un profesionalitāti, Hansabanku par savu 2.līmeņa pensiju pārvaldītāju izvēlējās visvairāk iedzīvotāju: kopumā gada laikā Hansa Pensiju plāniem pievienojās 115 tūkstoši klientu.
Noguldījumi
Piesaistīto noguldījumu apjoms pērn palielinājās par 29% , sasniedzot 1 542 miljonus latu. Sevišķi strauji pieauga privātpersonu noguldījumi - par 47% jeb 277 miljoniem latu. Šie dati parāda klientu uzticību Hansabankai, kā arī to, ka iedzīvotajiem ir brīvie naudas resursi, ko viņi vēlas uzkrāt.
Norēķinu kartes
Jau tradicionāli katru gadu pieaug norēķinu karšu izmantošana. Kopumā Hansabanka izsniegusi jau 787 tūkstošus norēķinu karšu, kas ir par 137 tūkstošiem vairāk nekā 2005.gada beigās. Vairāk kā dubultojies ir kredītkaršu skaits, uz gada beigām sasniedzot 263 tūkstošus. Būtiski pieaugusi norēķinu karšu izmantošana - norēķinu kartes tiek izmantotas arvien biežāk un arvien mazākiem pirkumiem.
Internetbanka un attālinātie norēķini
Hansabanka saglabā inovāciju bankas tēlu, apliecinot to arī ar biznesa sasniegumiem.
Austrumeiropas un Baltijas valstu biznesa konsultāciju un pētījumu kompānija Metasite Business Solutions savā pētījumā par Baltijas valstu banku interneta risinājumu attīstību no Latvijas bankām pārliecinoši jau otro gadu visaugstāk novērtējusi Hansabankas internetbanku hanza.net. Hanza.net klientu skaits pārsniedzis jau 540 tūkstošu lietotāju.
2006.gada laikā e-kanālos kopumā tika veikti vairāk ka 25 miljoni maksājumi un uz gada beigām e-kanālos veikto maksājuma īpatsvars bija 94.25% no kopējiem maksājumiem.
Reputācijas līderis
Hansabanka 2006.gadā jau otro gadu pēc kārtas ieguva galveno balvu reputācijas TOP pētījumā - banka tika atzīta kā labākais darba devējs, uz nākotni orientēta banka, sociāli atbildīga kompānija ar labu korporatīvo komunikāciju.
Hansabanka kā sociāli atbildīga banka ir viens no nozīmīgākajiem ziedotājiem Latvijā. Starp bankas sadarbības partneriem ir www.ziedot.lv, Latvijas Olimpiskā komiteja, Latvijas basketbola vīriešu un sieviešu izlases, Hansabankas Jaunatnes basketbola līga, Latvijas Hokeja federācija, Latvijas Nacionālā opera, Jaunais Rīgas teātris, Krievu Drāmas teātris, Latvijas Mūzikas akadēmija, lielākās Latvijas augstskolas, Talantu akadēmija, grupas Prāta Vētra un Cosmos un virkne citu partneru.
Hansabankas Grupa:
AS "Hansabanka", SIA "Hansa Līzings", AS ieguldījumu pārvaldes sabiedrība "Hansa Fondi", AS "Hansa atklātais pensiju fonds", SIA "Hansabankas Centrālā Ēka", SIA "Baltijas Autolīzings", SIA "Hansa Apdrošināšanas Brokeris".
Papildus informācija:
Ivars Svilāns
AS Hansabanka preses sekretārs