A/s Rīgas starptautiskā autoosta vēlas privatizēt 1.3 ha lielo teritoriju Rīgas centrā, uz kuras tā atrodas, bet pret to iebilst uzņēmuma lielākais īpašnieks SIA Rīgas satiksme.
Zemesgabalam Prāgas ielā 1 ir "stratēģiski svarīga nozīme pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūrā. Ņemot vērā Sabiedriskā transporta likuma regulējumu un nepieciešamību pārstrukturizēt un optimizēt pilsētas nozīmes maršrutus, padarīt pieejamāku sabiedrisko transportu iedzīvotājiem, t.sk., pārsēšanos uz citiem sabiedriskā transporta veidiem un maršrutiem, saskaņojot arī kustības grafikus, Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme uzskata, ka zemesgabals Prāgas ielā 1 būtu piemērots iepriekš minētajiem mērķiem, tādēļ tā nodošana privatizācijai nebūtu atbalstāma. Uzskatām, ka šis zemesgabals būtu izmantojams pilsētas sabiedriskā transporta vajadzībām, tādējādi savienojot pilsētas nozīmes maršrutu tīklu ar reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīklu." Šādu viedokli, iebilstot privatizācijai, pauž Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens. Rīgas satiksmei pieder 49.99 % akciju Rīgas starptautiskajā autoostā, kas ir privatizācijas ierosinātāja.
Grib sev
Uz Db jautājumu, vai Rīgas satiksme kā lielākais Rīgas starptautiskās autoostas īpašnieks nezināja par uzņēmuma vēlmi iegūt īpašumā šobrīd nomāto zemi, uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Iluta Bērziņa atbildēja noliedzoši. Uzņēmums ne vien ir zinājis, bet nav arī iebildis pret šo ieceri, kas bija saistīta ar autoostas attīstības un modernizācijas plāniem. Šobrīd situācija ir mainījusies un Rīgas satiksmei šķiet, ka zemi ir lietderīgāk paturēt pašvaldības īpašumā un ieguldīt sabiedriskā transporta uzņēmuma pamatkapitālā, lai "nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas funkcijas izpildi".
Lems rīt
Db jau vairākkārt ir ziņojis, ka Rīgas starptautiskā autoosta jau gadiem lolo rekonstrukcijas un attīstības plānus, kuru vērtība 2004. gadā tika lēsta ap 50 milj. eiro, taču pagaidām tie nav īstenojušies. Lielā mērā tas bijis īpašnieku sastāva sadrumstalotības dēļ - nevienam nepieder kontrolpakete, pastāv nesaskaņas viņu starpā -, taču zināma atbildība jāuzņemas arī autoostas pastarpinātajai īpašniecei Rīgas domei, kas daudz tālāk par satiksmes attīstības vīziju zīmēšanu nav tikusi.
Rīgas satiksmes vēlmei attiecībā uz zemi Prāgas ielā pievienojas arī Rīgas domes Satiksmes departaments, kura direktors Edgars Strods par to aizlicis vārdu Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājam Andrejam Požarnovam. Tas izriet no E. Stroda vēstules A. Požarnovam, kurā faktiski citēts Rīgas satiksmes viedoklis.
Spriežot pēc Rīgas domes sagatavotā lēmumprojekta par zemesgabala nodošanu privatizācijai, jādomā gan, ka Rīgas satiksmes vēlmes varētu palikt neizpildītas. Proti, īpašums neesot nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai, kas, kā Db jau vairākkārt ziņojis, ir vienīgais arguments, ko pašvaldība var lietot, lemjot par vai pret privatizācijas uzsākšanu. Jāpiebilst arī, ka atbilstoši privatizācijas pabeigšanas likumam Rīgas starptautiskajai autoostai faktiski ir pirmpirkuma tiesības uz īpašumu, jo uz tā atrodas tai piederošas būves - pati autoostas ēka, nojume pasažieru peronam un caurlaides punkts.
Ierosinājums nodot privatizācijai zemi Prāgas ielā iesniegts jau 2005. gada novembrī. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja to grasās izskatīt rīt.