Foto

Piecu septiņu gadu laikā rekonstruēs Rīgas autoostu

Egons Mudulis,24.03.2014

Jaunākais izdevums

Izsludinās starptautisku metu konkursu; būvniecību plāno pabeigt piecos septiņos gados; biļešu cenas neiespaidos.

Šī ir pēdējā iespēja, un ja autoostas rekonstrukcija netiks veikta, tad uzņēmumam ir jāmaina darbības veids, sarunā ar Dienas Biznesu saka a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Autoosta ir tehniski un tehnoloģiski novecojusi, tai ir kapacitātes problēmas, jārisina arī dažādi drošības (vides, pretterorisma) aspekti, kā arī jāceļ pasažieru apkalpošanas kvalitāte. Kaut arī būtiski samazinājies iekšzemes reisu skaits, starptautisko reisu skaits ir pieaudzis, autobusi kļuvuši lielāki, un platformai, kur piebrauc un atiet autobusi, nepieciešama nostiprināšana. Pirms 2000. gada veikta blakus esošā kanāla padziļināšana, bet krastmala šajā vietā nostiprināta netika. Līdz ar to erozija atstāj lielāku negatīvo ietekmi. Viņa gan mierina, ka regulāri tiekot veikts t.s. uzraudzības monitorings. RSA objektiem veikta atkārtota tehniskā ekspertīze, ir izstrādāti varianti, kā platformu nostiprināt.

Sāks no nulles

Rīgā autoosta kā specializēta vieta ir jau 80 gadus, bet konkrētajā vietā tā kalpo 50 gadus. Par rekonstukcijas nepieciešamību runāts jau kopš pagājušā gadsimta astoņdesmitajiem gadiem, stāsta V. Gromule. Tolaik ticis strādāts pie projekta, kas paredzējis dzelzceļa uzbēruma nojaukšanu, tādējādi savienojot autoostu ar Vecpilsētu. Savukārt pagājušās desmitgades sākumā uzsāktais process par iespējamo autoostas attīstību un modernizāciju jāuzskata par noietu posmu. Taču jau uzņēmuma privatizācijas laikā ap 2000. gadu bijis slēdziens, ka rekonstukcija ir nepieciešama. Interesanti, ka tobrīd tieši pārvadātāji uzstājuši uz to, lai autoosta paliktu pašreizējā vietā. Uz jautājumu, par kādām summām runa ir šobrīd, RSA vadītāja atbild, ka par to lielāka skaidrība varētu būt pēc metu konkursa rezultātu izziņošanas oktobra vidū. Viņa gan norāda, ka uzņēmumam ir zināmi uzkrājumi un jau ir runāts ar bankām, taču RSA ir arī atvērts dažādiem investoriem.

Transporta mezgls

Kopš iepriekšējām diskusijām par autoostas rekonstrukciju notikušas būtiskas izmaiņas Rīgas attīstības plānā, norāda V. Gromule. Arī zināma decentralizācija, kas atspoguļojas Nacionālajā attīstības plānā 2014–2020, paredz izveidot multimodālu transporta mezglu Torņakalnā, ņemot vērā ievērojamos objektus – Latvijas Nacionālo bibliotēku, Latvijas Universitātes Akadēmiskā centra ēku būvniecību. Rekonstrukcijas laikā būtu jāmeklē iespējas, kur novirzīt daļu no autobusu plūsmas. Iepriekšējā projektā Rīgas dome tam piedāvāja teritoriju Vienības gatvē, taču šobrīd par to vairs nav runa, jo priekšplānā ir Torņakalna apkārtnes attīstība, kur autoosta varētu atrasties pie dzelzceļa stacijas. Viņasprāt, tur gan būtu jāveido vienkāršāka infrastruktūra, kur varētu būt no Kurzemes un Zemgales ienākošo plūsmu galapunkts. Savukārt ar transfēru pasažieri varētu tikt tālāk nepieciešamajā galapunktā. V. Gromule gan uz Torņakalna projektu lūkojas kā uz sadarbības partneri, nevis konkurentu, taču sarunas par kompromisa atrašanu vēl priekšā. RSA ir paredzējusi palikt kā starptautisks transporta mezgls. Kaut arī savulaik objekts būvēts kā PSRS nomales autoosta mazākam pasažieru skaitam, šobrīd tā ir pārsēšanās punkts Baltijas valstu centrā ar pieaugošu starptautisko pasažieru skaitu. Zināmu grūdienu tam devusi lidostas attīstība, autoostai kalpojot kā savienojuma punktam. Pašreizējā autoostas infrastruktūra nespēj apmierināt visas starptautisko pasažieru, kā arī šoferu un autobusu ekipāžu prasības.

Līdz ar to nākotnē RSA viņa redz kā starptautisku multimodālu transporta mezglu, esot sasaistē ar citiem transporta mezgliem – lidostu, ostu, Torņakalna staciju. Neesot izslēgta iespēja, ka kāda autoosta varētu tikt izveidota, piemēram, Juglā, kur no Vidzemes iebraucošie pasažieri drīzāk izmantotu pilsētas sabiedrisko transportu tālākai satiksmei.

Racionāls skaistums

«Gribam gan skaistumu, gan racionalitāti,» par to, ko RSA sagaida no starptautiskā metu konkursa, saka V. Gromule. Uzņēmums vēlas iegūt arhitektoniski interesantu ēku un pilnvērtīgu termināli, kur būtu apmierinātas gan pasažieru, gan pārvadātāju, gan RSA saimnieciskās intereses. Tā kā autobusu apkalpošana neesot ienesīgs bizness, uzsvars nākotnē varētu tikt likts uz komercplatību iznomāšanu, ar ko varot nopelnīt daudz vairāk. Ieņēmumu struktūrā autobusu iebraukšanas maksa veido apmēram pusi, biļešu tirdzniecība trešdaļu, bet telpu noma un reklāmas izvietošana vien ap 10%. Iecerēts, ka pati autoostas ēka tiks paplašināta gan autobusu platfomas, gan Prāgas ielas virzienā, kā arī varētu kļūt augstāka.

Nepieciešamas nojumes arī kanāla pusē. Tiks ņemtas vērā arī citu valstu autoostu kļūdas – Stokholmā savulaik uzbūvēta tāda, kur šobrīd nevar apkalpot divstāvu autobusus, Hamburgā ir skaistas, bet nepraktiskas nojumes, Minskā glītos apaļos jumtus nevar notīrīt. Vaicāta, ko iecerēts darīt ar dzelzceļa uzbērumu, viņa pieļauj iespēju, ka daļēji tas varētu tikt nojaukts Prāgas ielas pusē, taču tas ir finansiālo iespēju jautājums, un bez pilsētas atbalsta tas nav paceļams. Latvijas dzelzceļam līdz šim pret to neesot bijusi noraidoša attieksme, un šādā gadījumā dzelzceļam tiktu izveidota estakāde.

Izeja uz 13. janvāra ielu zināmā mērā ir drošības jautājums, jo šobrīd steidzamas pasažieru evakuācijas gadījumā ir grūtības ar piekļuvi – vienā pusē kanāls, otrā dzelzceļa uzbērums.

Lai līdz 5. augustam iesniedzamie meti nebūtu formāli, ir paredzēts naudas balvu fonds 20 tūkst. eiro apmērā. Pirmais būtiskais jautājums, kas pasažieriem un pārvadātājiem varētu rasties saistībā ar rekonstrukciju, ir – kādu ietekmi autoostas rekonstrukcija varētu atstāt uz biļešu cenām. RSA valdes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Briedītis norāda, ka RSA nodrošina autoostas pakalpojumus iekšzemes un starptautiskajiem pasažieru pārvadātājiem, tas ir, pilda operatora funkcijas. Latvijas reģionālo pasažieru pārvadātāju biļešu cenas nosaka valsts SIA Autotransporta direkcija, savukārt starptautisko pasažieru pārvadājumu biļešu cenas ir pašu pārvadātāju kompetencē. Līdz ar to, pēc viņa teiktā, autoostas rekonstrukcija autobusu biļešu cenas neiespaidos. Jāpiebilst, ka RSA sniedz autoostas pakalpojumus arī Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra vidus Rīgas starptautiskā autoosta slēgs taksometriem pieeju laukumam pie galvenās ieejas autoostā, aģentūrai LETA pastāstīja AS «Rīgas starptautiskā autoosta» valdes loceklis Jānis Briedītis.

Viņš norādīja, ka tāds ir valdes lēmums, kas pieņemts pēc tam, kad oktobra vidū spēkā stājās Administratīvās apgabaltiesas lēmums par pagaidu noregulējumu, ar kuru autoostas vadībai bija uzdots divu mēnešu laikā sākt ievērot vienlīdzības principu attiecībā uz visu taksometru kompāniju iespēju lietot laukumu pie autoostas ieejas. Ņemot vērā, ka tiesas lēmums spēkā stājās 16.oktobrī, liegums iebraukt autoostas laukumā pie ieejas stāsies spēkā 16.decembrī.

Briedītis skaidroja, ka par šādu lēmumu uzņēmuma valde izšķīrusies, izvērtējot pie galvenās ieejas esošā laukuma iespējas. Saprotot, ka laukuma platība ir maza, uzņēmuma vadība izlēma, ka ievērot tiesas noteikto vienlīdzības principu autoostā attiecībā uz visiem taksometriem būtu iespējams vien tad, ja šajā laukumā netiktu ielaists neviens taksometrs, jo pretējā gadījumā pie autoostas ieejas izveidosies haoss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rēzeknes autoostai par dominējoša stāvokļa izmantošanu piemērots sods

Žanete Hāka,13.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu par naudas soda un tiesisko pienākumu uzlikšanu SIA Rēzeknes autoosta, kas ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli un pārvadātājiem pieprasījusi pārmērīgu maksu par iebraukšanu Rēzeknes autoostā, informē KP.

Par konkurences tiesību pārkāpumu KP piemēroja SIA Rēzeknes autoosta naudas sodu 4026,53 eiroapmērā.

KP pārkāpuma lietu pret SIA Rēzeknes autoosta uzsāka pēc SIA Norma-A saņemtā iesnieguma. Pasažieru pārvadātājs norādīja uz SIA Rēzeknes autoosta noteikto maksu par iebraukšanu autoostas teritorijā, kas ir lielāka nekā citām autoostām tuvējā reģionā, tādējādi rosinot aizdomas par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas pazīmēm.

Lietas izpētes laikā KP secināja, ka SIA Rēzeknes autoosta, 2013. gada vasarā kļūstot par autoostas nomnieku, bez objektīva un skaidra pamatojuma iekļāvusi dažādas izmaksas pārvadātāju iebraukšanas maksas aprēķinā, tādējādi nepamatoti paaugstinot 2014. un 2015. gada maksu par iebraukšanu autoostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskās autoostas attīstības koncepcijas metu konkursā par uzvarētāju neatzīst nevienu piedāvājumu, vienlaikus gan tika piešķirtas piecas veicināšanas balvas 1300 eiro apmērā.

Kā skaidro žūrijas komisijas priekšsēdētāja un Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, patlaban realizēt tādā veidā, kādā ir iesniegti projekti, nevar nevienu. Visi iesniegtie pieteikumi pārkāpjot nolikuma prasību, kas paredzēja, ka autoostas rekonstrukcijas laikā tā tomēr var turpināt darbu. Tāpat esot jāgaida normatīvās izmaiņas likumdošanā, kas ierobežos autoostu darbību nākotnē. Satiksmes ministrija vēloties saņemt pēc iespējas lētāku pakalpojumu. Vienlaikus autoostas vadītāja atzina, ka katrā darbā bijis kas labs un interesants, tāpēc arī piešķirts tik daudz vecināšanas prēmiju. Tāpat viņa atzina, ka rekonstrukcijai ir būtiski ierobežojumi, jo teritorija ir maza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas pašvaldība plāno izveidot vēl vienu autoostu, kas atradīsies Pilaites mikrorajonā, bet tas nenozīmē, ka tiks likvidēta tagadējā autoosta, kuras apsaimniekošanu pašvaldība atzīst par neapmierinošu, pirmdien paziņojis Lietuvas galvaspilsētas mērs Remiģijs Šimašus.

Esošo autoostu šobrīd pārvalda uzņēmējs Andrejs Paleičiks, bijušā degvielas uzpildes staciju tīkla Lukoil Baltija vadītāja Ivana Paleičika dēls.

«Autoosta, kas šobrīd atrodas privātās rokās un ir atkarīga no Lukoil, manuprāt, netiek pienācīgi apsaimniekota, tai būtu jābūt pavisam citā līmenī. Diemžēl privātīpašnieks nespēj pieņemt vajadzīgos lēmumus,» ziņu aģentūrai BNS sacījis mērs. «Vēl viens iemesls - Viļņas lieluma pilsētai būtu loģiski izveidot otru autoostu. Gribu uzsvērt - otru autoostu, un tas nenozīmē [pašreizējās autoostas] slēgšanu piespiedu kārtā, jo autoosta ir privāta. Bet vajadzība pēc otras autoostas pastāv.»

Pēc viņa teiktā, tagadējā autoosta arī turpmāk apkalpotu daļu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ieguldot 9 miljonus eiro, Kauņā atklāta modernākā autoosta Austrumeiropā

Zane Atlāce - Bistere,02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāk nekā mēnesi Kauņā, Lietuvā, darbojas rekonstruētā autoosta, kuras celtniecība izmaksāja vairāk nekā 9 miljonus eiro, informē UAB Kautra pārstāvis Mindaugas Sakalauskas.

Rekonstruētajā Kauņas autoostā ir 21 iekāpšanas platforma un trīs platformas pienākošajiem autobusiem. Pasažieru informēšanai ierīkoti daudzi informācijas ekrāni.

Kauņas autoostā pasažieriem ir iespēja pašiem iegādāties arī autobusu biļetes. Līdzās parastajām biļešu kasēm te darbojas arī pašapkalpošanās kases. Tas ir pirmais šāda veida biļešu tirdzniecības terminālis Lietuvā.

Vēl viens jauninājums ir pašapkalpošanās pasta terminālis. Tagad Kauņas iedzīvotāji var vienkāršāk un ātrāk atdot vai saņemt savus sūtījumus, pat neizkāpjot no sava automobiļa. Sūtījumu nogādei ierīkota vienvirziena iela starp autoostu un līdzās esošo viesnīcu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs atstājis AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomes locekļa amatu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

AS «Rīgas starptautiskā autoosta» sniedz autoostas pakalpojumu Rīgā un Jelgavā. Viens no lielākajiem autoostas akcionāriem ir pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma SIA «Rīgas satiksme» meitas uzņēmums SIA «Rīgas acs», kuram pieder 49,99% uzņēmuma akciju.

Oļegs Burovs AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomē darbojies kopš 2009.gada decembra līdz šī gada 21.janvārim, kad izmaiņas ierakstītas komercreģistrā.

Pārējie AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomes locekļi turpina darboties bez izmaiņām. Uzņēmuma padomes priekšsēdētāja ir Vita Jermoloviča, padomes priekšsēdētāja vietnieks Ivans Ivanovs, bet padomes locekļi - Igors Kuzmuks un Sergejs Serdjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas starptautiskā autoosta dienā apkalpo vidēji 420 reisus

Žanete Hāka,27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā AS Rīgas starptautiskā autoosta neto apgrozījums pērn samazinājās līdz 2,481 miljonam eiro, liecina Lursoft dati.

Tāpat pērn saruka arī Rīgas starptautiskās autoostas peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedza vien 163,054 tūkstošus eiro. Uzņēmuma veiktie nodokļu maksājumi valsts kopbudžetā pērn sasniedza teju vienu miljonu eiro.

AS Rīgas starptautiskā autoosta dienā apkalpoja vidēji 420 reisus, no kuriem 350 bija iekšzemes un atlikušie 70 - starptautiskie reisi, savukārt Jelgavas autoosta pērn nodrošināja 165 reisus dienā. 2014. gadā kopējais pārvadāto pasažieru skaits sasniedza 2,24 miljonus. Salīdzinot ar 2013. gadu, pērn uzņēmuma apkalpoto pasažieru skaits saruka par 5,07%.

Uzņēmums sniedz pakalpojumus divās Latvijas autoostās - Rīgas starptautiskajā autoostā un Jelgavas autoostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi - tā ir Torņakalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras Rail Baltica ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, tieši vērienīgā dzelzceļa projekta Rail Baltica dēļ Rīgas autoosta apturējusi rekonstrukcijas plānus, trešdien vēsta laikraksts Diena.

Galvaspilsētā saistībā ar Rail Baltica 2 ir daudz nezināmā. Piemēram, maz tiek runāts par to, kā izskatīsies un kur īsti atradīsies Rail Baltica stacija Rīgas centrā, nav arī skaidrības, kas notiks ar pašreizējo dzelzceļa staciju un autoostu.

Kaut gan atbildes vēl ir diezgan vispārīgas, zināms, ka ļoti reāla iespēja ir multimodāls transporta mezgls. Proti, ja tagad stacija un autoosta viena no otras pavisam nošķirti, tad projekta ietvaros tām paredzēts izbūvēt vienotu transporta mezglu. Par šādiem plāniem autoostas vadību 2014. gada decembra vidū informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Šeit gan jāpiemin, ka Rīgas autoosta jau labu laiku runā par rekonstrukcijas plāniem. Pērnā gada sākumā tika izsludināts metu konkurss par konceptu autoostas ēkas un laukuma rekonstrukcijai. Tika saņemti septiņi piedāvājumi, to tehnisko atbilstību izvērtēja īpaši komisijas locekļi, tomēr žūrija paziņoja, ka uzvarētāju nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītās nedēļas nogalē Aizkrauklē autoostas telpās durvis vēris klubs «Stacija», vēsta reģionālais medijs Staburags.

Vērojot autoostā notiekošo kopš aizvadītās piektdienas, medijs secina, ka muzikālie vakari tur noteikti turpināsies, jo «iekārtota pamatīga skatuve. Bet arī pasažieriem kāds stūrītis pagaidām tajā visā ir atstāts. Piektdien pa dienu soli, kur pasažieriem gaidīt autobusu, bija sastumti vienā telpas stūrī, bet viss pārējais norobežots ar melnu plēves sienu. Paveroties augšup, varēja manīt metāla skatuves konstrukcijas prožektoriem un skaņas pastiprinātājiem. Pirmdien, iegriežoties autoostā, tās pārvērtības jau varēja izpētīt pamatīgāk. Vietā, kur kādreiz bija biļešu kases un tirdzniecības kiosks, izveidota bāra lete, pretī ieejai — skatuve. Autobusa gaidītājiem atstāti daži soli pie veikala «Jutta» durvīm. Šis stūris no visas pārējās telpas norobežots ar sakrautiem soliem un novilktām virvēm, uz kurām piestiprinātie uzraksti vēsta par to, ka tālāk iet nedrīkst, pieslēgta signalizācija un videonovērošana».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai modernizētu reisu pārvaldību, Rīgas starptautiskajā autoostā (RSA) uzstādīta inovatīva reisu vadības sistēma, kas turpmāk ļaus lielāko daļu ar pasažieru pārvadājumiem saistītās informācijas apstrādāt digitālajā vidē.

Jaunajā reisu pārvaldības sistēmā investēti 300 000 eiro, no kuriem lielāko daļu veido "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") aizdevums.

Sistēmu izstrādājis tehnoloģiju uzņēmums LMT. Plānots, ka jau tuvākajā nākotnē sistēmu transporta plūsmas plānošanai un pārvaldībai varētu izmantot arī citu Latvijas pilsētu autoostas, piemēram, Jelgavas autoosta.

Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) ir viens no centrālajiem pasažierpārvadājumu mezgliem Latvijā. Aizvadītā gada sākumā no tās diennaktī izbrauca 750 pasažieru autobusu, bet viena platforma apkalpoja pat 55 autobusus dienā. Līdz šim RSA reisu vadību nodrošināja dispečeru dienests, izmantojot 2003. gadā ieviesto sistēmu “Baltic Lines”, kurā liela daļa aktivitāšu jāveic manuāli, palielinot izpildes laiku un cilvēcisko kļūdu risku informācijas apmaiņas procesos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Cata» Limbažu filiāles darbinieki un arodkomitejas vadība nolēmusi pieteikt streiku, informē «Catas» Limbažu filiāles arodkomitejas vadītāja vietnieks Mārtiņš Aizpurietis.

Šis solis tiek skaidrots ar uzņēmuma vadības lēmumu no 6. novembra slēgt vairākus reisus Limbažu novadā esošajā struktūrvienībā - «Cata» Limbažu filiālē, neskaidrojot sabiedrībai un darbiniekiem šī lēmuma pamatotību un nepieciešamību. M. Aizpurietis atzīmē, ka vairāki no attiecīgajiem reisiem ir pieprasīti. Vairāki reisi novirzīti izpildīt citām «Cata» filiālēm, kā rezultātā būtiski samazinājies darba apjoms, līdz ar to arī atalgojuma apmērs uzņēmuma Limbažu filiālē un netiek kompensēta darbiniekiem dīkstāve, atbilstoši darba likumam.

«Līdz ar to «Catas» struktūrvienība Limbažu filiāles darbinieki, un arodkomitejas vadība nolēmusi pieteikt streiku, likumā paredzētajā kārtībā, šobrīd tiek gatavoti visi nepieciešamie dokumenti, kā arī sadarbojoties ar arodorganizācijas vadību tiks lemts par streika laiku un formu,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pārvadājumu uzņēmums “Lux Express” no 12. jūnija uzsāks pasažieru komercpārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutā Rīgas centrs–RIX Rīgas lidosta, informē uzņēmumā.

Biļešu tirdzniecība tiks sākta no 4.jūnija.

Katru dienu maršrutā virzienā no Rīgas centra uz RIX Rīgas lidostu tiks nodrošināti 18 reisi, ar pieturvietām: Rīgas starptautiskā autoosta, Stacijas laukums, Esplanāde, Nacionālais teātris, Ķīpsala, Valsts arhīvs, Ventas iela, Rīgas lidosta. Savukārt virzienā RIX Rīgas lidosta–Rīgas centrs tiks veikts 21 reiss ar pieturvietām Rīgas lidosta, Kauguru iela, Valsts arhīvs, Ķīpsala, Z. A. Meierovica bulvāris, Esplanāde, Centrālā stacija, Rīgas starptautiskā autoosta. Atiešanas laiki plānoti tā, lai nodrošinātu pasažieru pieprasījumu visas dienas garumā, īpaši maksimumstundās.

Biļetes šajā maršrutā maksās 8 eiro, savukārt bērniem un jauniešiem līdz 16 gadu vecumam (ieskaitot) – 6 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē – Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritorija, kas iepriekš bija atvēlēta Rail Baltica būvdarbiem, nodota autoostas lietošanā un atsākta autobusu apkalpošana, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.

Šis ir būtisks brīdis Rail Baltica izbūvē, jo sabiedrība var izmantot kaut nelielo, bet pirmo no daudzajiem jaunuzbūvētās infrastruktūras pilsētvides uzlabojumiem un mazinās neērtības, kas izbūves laikā bija autoostas lietotājiem.

“Līdz ar Rail Baltica izbūvi Latvijā estakādes ieņems būtisku vietu mūsu pilsētvidē, veidojot kvalitatīvas, estētiski pievilcīgas zemestakādes teritorijas, kuras tiek izmantotas dažādu transporta veidu pasažieru, pilsētas viesu un rīdzinieku ērtībām,” uzsver Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Tā būs gan autoostas teritorijā, kur norokot uzbērumu, tiks savienotas divas Rīgas daļas, gan Centrālās stacijas zonā zemestakādē plānots Pierīgas autobusu galapunkts un citi pakalpojumi. Savukārt lidostas teritorijā Rail Baltica stacija būs uz estakādēm, ielas līmenī nodrošinot piekļūstamību un papildu mobilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvdarbos Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā šonedēļ tiks sākta autoostas nojumes nojaukšana, bet februārī tiks sākta dzelzceļa uzbēruma norakšana, otrdien būvlaukuma atklāšanā sacīja būvnieka "BeReRix" iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Posmā no Prāgas ielas līdz Daugavai dzelzceļa uzbērums pilnībā tiks norakts līdz 2026.gadam, kad dzelzceļa sliedes atradīsies uz estakādes, bet zem tās atradīsies paplašinātā autoostas teritorija un publiskā telpa.

"Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems sacīja, ka, īstenojot "Rail Baltica" projektu, Rīgā tiks savienotas divas pilsētas daļas - Vecrīga un Maskavas forštate. Turklāt Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija tiks modernizēta un pilsētā uzlabosies pieejamība sabiedriskajam transportam.

Tāpat uzlabosies gājēju un velosipēdistu satiksmes savienojamība posmā no jaunā tilta pār Daugavu līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai, teica Jaunzems.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas autoosta iecerējusi blakus savai ēkai būvēt viesnīcu

LETA,05.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskā autoosta iecerējusi blakus savai ēkai būvēt viesnīcu, pastāstīja autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.

Viņa teica, ka noticis metu konkurss par Rīgas starptautiskās autoostas tālāko attīstību, jo tai ir 56 gadi, un visi loģistikas principi, kuri autoostā tika iestrādāti tajā laikā, šodien ir jau mainījušies. Pašreiz ir noslēgts līgums ar arhitektu uzņēmumu "Outofbox" par autoostas tālāko attīstību.

Gromule uzsvēra, ka tajā būtiska ir arī biznesa komponente. "Ņemot vērā, ka līdz ar dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi un jauno starppilsētu autobusu satiksmes konkursu vēl ir ļoti daudz neskaidrību, piemēram, par to, kā tiks organizēta satiksme pilsētā, mums ir svarīgi attīstīt arī papildu biznesa veidus. Tādēļ blakus autoostas ēkai esam iecerējuši izbūvēt viesnīcu," teica Gromule, skaidrojot, ka viesnīca potenciāli atrastos blakus autoostas ēkai Prāgas ielas pusē, kur pašreiz atrodas piebraukšanas vieta vieglajām automašīnām. Daļēji viesnīca varētu atrasties arī tagadējā autoostas ēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskā autoosta ir atsākusi darbu, informē Autotransporta direkcija.

Pasažieriem, kuri autoostas evakuācijas laikā nokavējuši savu reisu, ir iespēja atgūt naudu par iegādāto biļeti Rīgas starptautiskās autoostas biļešu kasēs.

Db.lv jau rakstīja, ka šopēcpusdien slēgta Rīgas starptautiskā autoosta un visi apmeklētāji ir evakuēti no autoostas teritorijas. Tāpat attiecīgajā teritorijā netika ielaisti autobusi. Pasažieri tika izlaisti no autobusiem ārpus autoostas teritorijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnisku iemeslu dēļ šopēcpusdien slēgta Rīgas autoosta un pasažieri evakuēti, taču tagad autoosta atkal ir atvērta pasažieriem.

Kā informē Autotransporta direkcija, pasažieriem, kuri autoostas evakuācijas laikā nokavēja savu reisu, ir iespēja atgūt naudu par iegādāto biļeti Rīgas starptautiskās autoostas biļešu kasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas ir bijis mans princips visu manu pilnvaru laiku un savā ziņā spēka avots gan man, gan FKTK padomei,» saka Finanšu un kapitāla tirgus uzraudzības komisijas (FKTK) priekšsēdētājs Pēters Putniņš

Laikā, kad tika lemts par ABLV Bank pašlikvidāciju, jūs paziņojāt, ka labāk, lai jūs noņem no amata, nekā jūs piekritīsiet prettiesiskiem risinājumiem. Vai šī jūsu nostāja ir aktuāla arī tagad – vai jūs izjūtat politisku spiedienu?

Varu to atkārtot arī tagad. Tas ir bijis mans princips visu manu pilnvaru laiku un savā ziņā spēka avots gan man, gan FKTK padomei. Jo mēs savu darbību un visus savus lēmumus vienmēr esam balstījuši likumā. Man pašlaik nav pamata veikt kādus soļus, kas izrietētu no šī principa neievērošanas, tāpēc ka joprojām pie tā turamies un tikai šādā veidā pieņemam savus lēmumus. Protams, ja neņem vērā dažus rakstus masu saziņā, bet tas ir īpašs gadījums. Jo ne es jūtos kādu kļūdu pieļāvis, nedz arī kaut ko nelikumīgu izdarījis. FKTK padomē visu darām likuma ietvaros un desmitkārt pārdomājam katru savu soli. Man liekas, ka tā ir augstākā jebkuras valsts iestādes sūtība – strādāt likuma ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā tirdzniecības aparātā var iemest monētas un nopirkt kafiju, maizīti vai šokolādes tāfelīti, var arī iesmaržoties, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas uzņēmums SIA Riemon (zīmols Perfume Vending) ir sācis smaržu tirdzniecības aparātu izgatavošanu. Pirmie prototipi jau ir testēti Rīgas autoostā un kinoteātrī Forum Cinemas.

Sākotnēji uzņēmumam bija ideja smaržu aparātus novietot tikai tualetēs – samērā intīmā teritorijā, tomēr kompānija uzstādīja vienu aparātu arī Rīgas autoostā, lai paskatītos, vai cilvēki izmantos pakalpojumu tik publiskā vietā.

«Iesmaržoties un krāsoties publiskās vietās tomēr īsti nav pieņemts, bet atsaucība bija tikai nedaudz sliktāka kā kinoteātra labierīcībās,» saka Jevgenijs Roščins, Perfume Vending vadītājs. Sākumā uzņēmums orientējās uz sievietēm kā mērķauditoriju, bet galu galā izrādījās, ka vīrieši smaržojas par aptuveni 20% vairāk. «Tas mūs izbrīnīja,» viņš atzīst. Jevgenijs pieļauj, ka, iespējams, sievietes šo pakalpojumu izmantojušas retāk, jo bieži vien ikdienā nēsā līdzi smaržas. Runājot par to, kā uzņēmums izvēlas aromātus, ko piedāvāt, viņš teic, ka liek lielāku akcentu uz dārgākām smaržām, kas veikalā maksā 80 un vairāk eiro, jo tie, kuri nevar atļauties tās nopirkt veikalā, var atļauties dažreiz iesmaržoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bauskas pašvaldība lūdz Ministru prezidentes palīdzību

Dienas Bizness,04.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas novada pašvaldība nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai. Tajā vēstīts par problēmām pasažieru pārvadājumos maršrutā Rīga – Bauska, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Andra Matuļenko informējusi, ka vēstule ministru prezidentei nosūtīta novada iedzīvotāju interešu aizstāvības nolūkā. Vēstules par sabiedriskā transporta pakalpojumu problēmām nosūtītas arī Satiksmes ministrijai, Valsts policijai, Sabiedriskā transporta padomei, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, arī valsts SIA «Autotransporta direkcijai» (ATD).

Pašvaldība lūdz palīdzību rast risinājumu ilgstošai problēmai pasažieru pārvadājumos, kurus veic SIA «Sabiedriskais autobuss» (SA). Tajā pausta neizpratne par ATD bezdarbību jautājuma risināšanā ar SA. Vēstulei pievienotas laikraksta «Bauskas Dzīve» publikācijas ar pasažieru sūdzībām un aprakstiem par pakalpojuma zemo kvalitāti. Pievienoti arī AS «Rīgas starptautiskā autoosta» un SIA «Bauskas autoosta» dokumenti par reisu regularitāti, kavējumiem. Nosūtītas arī iedzīvotāju sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs Galerija Centrs saņēmis informāciju par iespējamiem drošības riskiem, tādēļ uzsākta tirdzniecības centra evakuācija un atbilstoša Valsts policijas pārbaude, Twitter informē uzņēmums.

Šopēcpusdien tika evakuēta arī Rīgas Starptautiskā autoosta, taču nesen tās darbība atkal atjaunota, Galerijā Centrs pārbaudes turpinās.

Db.lv jau rakstīja, ka aizvadītajā nedēļā arī autoostā un Galerijā Centrs bija ārkārtas situācija, un tika evakuēti cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Nepilna minūte, un biļete kabatā

Anda Asere,03.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstoties attālinātajai tirdzniecībai, SIA Urbys kā alternatīvu sabiedriskā transporta biļešu iegādei kasēs un internetā piedāvā izmantot īpašus aparātus

Urbys autobusu biļešu tirdzniecības automāti strādā jau divus gadus. «Automāts nav nekas super īpašs, bet unikāli ir tas, ka esam panākuši, ka tas strādā patiešām ātri. Lai nopirktu biļeti, vajadzīgi tikai daži klikšķi. Saskarni esam izveidojuši ar ļoti lieliem burtiem, lai pat vecāka gadagājuma cilvēki var saprast, kas jāspiež. Ja cilvēks spēj izņemt naudu no bankomāta, ieliekot karti un ievadot PIN kodu, viņš noteikti spēs arī nopirkt autobusa vai jebkādu citu biļeti šādā aparātā. Biļešu tirdzniecības aparāti, kas šobrīd ir autoostās Latvijā, pārdod tikai autobusu biļetes, bet tehniski tie var pārdot jebkādas biļetes vai citus pakalpojumus,» stāsta Gatis Sprūds, SIA Urbys īpašnieks. Šobrīd darbojas trīs Urbys biļešu aparāti – divi Rīgas autoostā un viens Jelgavas autoostā. Interese un atsaucība no citām autoostām ir, bet pagaidām tirgus dalībnieki ir nogaidošā pozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Aizkraukles autoostā ierīkotais klubs nav pārāk apmeklēts

Laura Mazbērziņa,25.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd ēkā Aizkrauklē, kur notiek kluba «Stacija» darbība, tā ir vienīgā ēkas funkcija, taču šā gada laikā īpašuma nomnieki vēlas piesaistīt apakšnomniekus un šajā vietā atvērt modernu un konkurētspējīgu kafejnīcu. Pie telpu labiekārtošanas šobrīd tiek strādāts, darbu ir daudz, taču, kā nomnieka pārstāvis akcentē biznesa portālam db.lv, klubs «Stacija» šobrīd ir eksperimenta līmenī un lielas investīcijas netiek veiktas. Telpas ir iznomātas no ēkas īpašnieka, pasažieru pārvadātāja AS «CATA», kura viens no daudzajiem akcionāriem ir Aizkraukles pašvaldība.

Aizkraukles autoosta vecajā ēkā sen vairs nepilda savas funkcijas, tāpēc telpām esot rasts cits lietojums. «Šī ēka jau sen nedarbojas kā autoosta — kases slēgtas jau vairākus gadus, un saistība ar vārdu «autoosta» ir vairs tikai ieradums. Aizkraukles iedzīvotāji ļoti specifiski reaģē uz pārmaiņām. Viņi uzreiz tās nepieņem. Bet ir svarīgi saprast, ka jaunās izmaiņas ir būtiskas, lai sakārtotu vidi pilsētas centrā un varētu atbrīvoties no negatīvā, tajā skaitā no zināmas sabiedrības daļas, kas degradē paši sevi un vidi ap sevi,» komentē Pēteris Melnbārdis, nomnieka pārstāvis.

Klubs «Stacija» tika izveidots kopā ar domubiedriem un ir balstīts vairāk uz entuziasma pamatiem. Pilsētas dome tika savlaicīgi informēta, ka pilsētā ienāks klubs un, sadarbībā ar AS «CATA», tiks «atdzīvināta» bijusī autoostas ēka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban diskusiju krustugunīs nonācis likumprojekts Grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas varētu mainīt autoostu pakalpojumu apmaksas kārtību. Pašvaldības uztraucas par jauniem pienākumiem bez nepieciešamā finansējuma, otrdien raksta laikraksts Diena.

Būtisks grozījumu mērķis, uz ko norāda gan pašvaldību, gan pasažieru pārvadātāju pārstāvji, ir vēlme ietaupīt naudu, tomēr par to, kā šo mērķi sasniegt, vienprātības valsts amatpersonu, pasažieru pārvadātāju un autoostu pārstāvju vidū nav. Savukārt Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) pauž bažas, ka iecerētie grozījumi radīs papildizdevumus tieši pašvaldībām, kuras pēc valsts gribas, bet bez papildu finansējuma saņemšanas būs spiestas būtiski iesaistīties autoostu pakalpojumu apmaksā. Turklāt strīdos par to, kurš un cik daudz par autoostu pakalpojumiem maksās, jautājums par pasažieru komfortu palicis otrajā plānā, lai gan tieši pasažieru skaita saglabāšana un pat palielināšana nepieciešama gan pārvadātājiem un autoostām, gan netieši arī valstij un pašvaldībām. Jāpiebilst, ka reģionālajos vietējās nozīmes un starppilsētu nozīmes maršrutos ar regulāras satiksmes autobusiem pārvadāto pasažieru skaits šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar atbilstošo periodu pērn, samazinājās, norāda Centrālā statistikas pārvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru