Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) iebilst pret sagatavotajiem grozījumiem Autopārvadājumu likumā, jo nav atrisināts jautājums par pašvaldību iesaistīšanu autoostu finansēšanā un uzraudzībā, un tāpat ir draudi pazaudēt Rīgas autoostu, informēja asociācijā.
Vienlaikus neesot korekti noteikts valsts finansējums autoostu funkciju nodrošināšanai, tostarp minimālais pakalpojumu apjoms, tas ir absolūti nepietiekams.
Asociācija uzskata, ka autoostas atrašanās vietu jānosaka pašvaldībai, bet līgumu slēgšana, finansēšana un uzraudzība jāveic Autotransporta direkcijai. Tāpat nav atrisināts jautājums par ilgtermiņa ieguldījumiem autoostas attīstībā, kā arī to veikšanas kārtība.
Veicot grozījumus sagatavotajā redakcijā, pastāvot draudi pazaudēt Rīgas starptautisko autoostu kā autoostu, kas apkalpo arī reģionālos pārvadājumus.
Patlaban tiekot domāts tikai par ikdienas izmaksām, turklāt tiekot paredzēts tās segt nepilnā apmērā, kam nevarot piekrist. Kārtējo reizi tiek virzīts projekts, pret ko iebilst visi nozares profesionāļi, asociācijas un Latvijas Pašvaldību savienība (LPS). Šādi nevar atrisināt autoostas sakārtošanas un attīstības jautājumus, secina asociācijā.
LARPA iesaka veikt nepieciešamos labojumus un papildinājumus spēkā esošajos valdības noteikumos, nosakot peļņas maksimālo robežu, lai vairs nenāktos runāt par to pārmērīgu peļņu. Tāpat asociācijā iesaka izstrādāt jaunu, pilnīgāku metodiku iebraukšanas maksas un biļešu tirdzniecības nodrošināšanas noteikšanai un autoostu atskaišu formu, kas sniedzama par katru mēnesi, kas ļautu izveidot autoostu darbību caurskatāmāku un sniegtu nepieciešamos statistikas datus.
LARPA arī iesaka visas gala izmaiņas veikt tikai pēc to saskaņošanas ar LPS, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un LARPA.
Kā ziņots, augustā valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi Autopārvadājumu likumā. Satiksmes ministrijā skaidro, ka turpmāk Autotransporta direkcijai tiks paplašinātas pilnvaras, kas saistītas ar autoostu reģistrāciju un pārreģistrāciju, autoostu uzraudzības un kontroles funkcijām.
Prognozētie izdevumi par autoostu sniegtajiem pakalpojumiem 2014.gadā ir ap 4,51 miljonu eiro, tai skaitā maksājumi par biļešu izplatīšanu (starpniecību) - 0,86 miljoni eiro un maksa par iebraukšanu autoostās - ap 3,65 miljoniem eiro.
Ņemot vērā samazināto valsts budžeta finansējumu, kas nav pietiekams, lai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem pilnā apmērā kompensētu radušos izdevumus, kas saistīti ar autoostu pakalpojumu izmantošanu, ir nepieciešams noteikt autoostās sniedzamo pakalpojumu minimālo apjomu, kas finansējams no valsts budžeta līdzekļiem, norāda ministrijā.