Ministru Kabinets ir pieņēmis grozījumus, kas ļauj uzņēmumu grāmatvežiem izmantot par ārēju attaisnojuma dokumentu arī rēķinus elektroniskā formā vai izdrukas, kas nosūtītas skenētā veidā vai pa faksu.
Tādējādi skenēti un pa faksu atsūtīti rēķini no likumdošanas viedokļa tiek pielīdzināti rēķiniem bez paraksta, tātad tie var tikt izmantoti grāmatvedībā kā attaisnojuma dokumenti, ja darījumu pamato cits ārējs dokuments, kam ir juridisks spēks, vai arī ja dokumenta apmaksāšanu bez paraksta apliecina saņēmēja atbildīgā persona uzņēmuma vadītāja noteiktajā kārtībā.
Līdz ar to, piemēram, e-pastā vai pa faksu atsūtītu rēķinu bez paraksta uzņēmums var pieņemt kā attaisnojuma dokumentu, ja pirms tam starp abām darījuma pusēm ir parakstīts līgums vai arī vadītājs ar rīkojumu norādījis, ka konkrēts darbinieks drīkst apstiprināt un pieņemt rēķinus bez paraksta.
Finanšu ministrijas izstrādātie grozījumi, kas ļauj par attaisnojuma dokumentu izmantot arī elektroniskā formā atsūtītu, skanētu vai pa faksu atsūtītu rēķinu bez paraksta, ir solis pretī ātrākai un efektīvākai rēķinu apritei starp uzņēmumiem.
«Daudzi starptautiski uzņēmumi un pat atsevišķas valstis ir pilnībā pārgājušas tikai uz elektronisku rēķinu saņemšanu, tādējādi novēršot iespējamās aizkavēšanās, kļūdas un papildus izmaksas. Pateicoties likumdošanas izmaiņām, uzņēmumi saņem skaidru signālu, ka arī Latvija iet līdzi laikam un mūsdienīgu uzņēmumu grāmatvedībai vairs nav nepieciešams uzkrāt papīru kalnus – rēķini var tikt saņemti un iegrāmatoti elektroniski,» atzīmē Itella Information komercdirektors Alvis Dimitris.