Viena cilvēka atalgojums aviācijas biznesā kļūst par Latvijas mēroga sensāciju, kamēr atalgojums citās nozarēs nevienu nestrauc, šodien intervijā Neatkarīgajai saka satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).
Ministrs norāda, ka Latvijā sakaru nozarē, konkurējot ar Eiropas tirgu, darbojas uzņēmumi ar valsts kapitāla daļu, piemēram, Lattelecom vai LMT. Šajos uzņēmumos speciālisti saņemot atalgojumu, kāds esot raksturīgs Eiropas tirgum, turklāt visi to saprotot.
K.Gerhards intervijā saka, ka atalgojums jāvērtē pēc tā, kā maksā līdzīgas kompānijas citur, nevis «vadoties no kaut kādiem nepamatotiem standartiem». Ministrs uzskata, ka airBaltic lielais peļņas apjoms un pasažieru pieaugums 6% gadā ir sasniegts, tieši pateicoties tam, ka darbā šajā uzņēmumā ir pieņemti kvalificēti speciālisti.
Jau ziņots, ka aviosabiedrības airBaltic prezidenta Bertolta Flika atalgojums par darbu airBaltic pērn bija pāri par 20 000 latu mēnesī uz papīra. Kopā ar dažādām kompensācijām B.Fliks pērn no lidsabiedrības bija guvis gandrīz 300 000 latu ienākumus.
Premjers Valdis Dombrovskis (JL) ir saņēmis K.Gerharda paskaidrojumu par airBaltic vadītāja B.Flika lielo algu un iespējām to samazināt.
Neoficiāla informācija liecina, ka nekādus būtiskus solījumus par B.Flika algu un iespējām to samazināt satiksmes ministrs atbildē premjeram nav sniedzis. No K.Gerharda atbildes tikai izriet, ka Satiksmes ministrija kā airBaltic valsts kapitāldaļu turētāja (52,6% no uzņēmuma) ir sākusi sarunas ar otru lidsabiedrības akcionāru B.Flikam piederošo Baltijas Aviācijas sistēmas par iespējām samazināt atalgojumu un šobrīd gaida tā atbildi.