Lai arī airBaltic prezidents Bertolds Fliks neatklāj finanšu avotus, kur Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) iegūs līdzekļus airBaltic pamatkapitāla palielināšanai, satiksmes ministrs Kaspars Gerhards uzskata, ka informācija ir pietiekama, lai atbildīgās institūcijas to varētu uzraudzīt.
«Privātais investors ir apliecinājis, ka veiks savus ieguldījumus. Es domāju, ka mūsdienu Eiropā, pie kuras pieskaita arī Latviju, visas tādas darbības ir skaidras un caurskatāmas,» norādīja K. Gerhards.
Savukārt uz jautājumu vai valsts pusei ir informācija, kuras tieši finanšu institūcijas BAS dos līdzekļus airBaltic pamatkapitāla palielināšanai, K. Gerhards atbildēja: «BAS nodrošinās to, ka viņi iegulda. Protams, banku pārraudzīgu un pārējo organizāciju pilnvaras, kā arī citās kompetentās institūcijas, šos procesus var novērot, tāpēc domāju, ka tiem, kam tas ir jāvērtē, tas ir pilnīgi caurskatāms process,» sacīja K. Gerhards, piebilstot, ka viņš ir drošs, ka atbildīgās iestādes ar šo jautājumu tiks skaidrībā.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka valdības lēmums par pamatkapitāla palielināšanu, vēl vairāk nostiprina valdības pārliecību par nozares stratēģisko nozīmi, kas ir svarīga arī visas Latvijas ekonomikas attīstībai.
Tādējādi tuvākos gadus airBaltic privatizācija nebūs aktuāla. «Noteikti nebūs, katrā ziņā vakardienas valdības lēmums to pasvītro, ka valsts savu līdzdalību saglabās,» apliecināja K. Gerhards.
Db.lv jau ziņoja, ka valdība otrdien vienojās par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu. Valsts puse uzņēmuma pamatkapitālā ieguldīs 15,6 milj. Ls, kurus ņems no LVRTC, bet BAS ieguldījums 14,4 milj. Ls apmērā tiks veikts piesaistot banku finansējumu. Tiesa, B. Fliks, neatklāj ne konkrētu banku, ne norāda, vai līdzekļi tiks piesaistīti no Latvijas vai ārvalstu finanšu institūcijām.