Par to, vai uz Latvijas ceļiem nākamgad parādīsies 100 fotoradari, šonedēļ lems Ministru kabinets. Pašlaik gan to darbībā saskatāmas gan tehnikas, gan juridiskas nepilnības, ziņo Diena.
Jurists Edgars Džeriņš norāda, ka radars "neņem ne tuvāko, ne ātrāko transportlīdzekli — tas ņem to, kas raida spēcīgāko signālu, kas ne vienmēr ir transportlīdzeklis, uz kuru policists ir notēmējis radaru". Jurista rīcībā ir arī divi videomateriāli, kas atspoguļo šo problēmu.
Krasta ielā redzams, ka ātrumu pārkāpj kāds motociklists, taču radarā uzrādās, ka viņa ātrums ir tikai ap 30 km/h. "Netālu no motociklista brauc busiņš, kurš raida spēcīgāku signālu, un faktiski motociklista ātruma pārkāpums nemaz netiek fiksēts," skaidro E. Džeriņš.
Otrā gadījumā no policijas video noprotams, ka notiek pakaļdzīšanās un Ceļu policija auto ātrums ir 123 km/h, taču priekšā braucošā motocikla ātrums ir redzams tikai brīžiem, jo lielākoties uzrādās pretī braucošo transporta līdzekļu ātrumi. "Mocis ir tik tievs, ka radara stars to dažkārt nespēj noķert," saka E. Džeriņš.
E. Džeriņa rīcībā nonācis arī kāds protokols, kur ceļa posmā atļautais ātrums ir bijis 30 km/h, un tas ticis pārsniegts par 1 km/h, par ko piemērots desmit latu sods.
"Nevienam jaunam transporta līdzeklim nesakrīt spidometra rādījumi ar reālo. Cilvēks, piemēram, ieslēdz kruīzkontroli, brauc ar 30 km/h. Izrādās, viņš ir pārkāpis noteikumus. Vai viņš ir vainīgs? Tas ir absurdi! Parasti soda no plus 10, plus 20 km/h virs atļautā ātruma," saka E. Džeriņš. "Tā ir klaja naudas kāšanas metode un autovadītājos rada tikai dusmas," apgalvo E. Džeriņš.
Fotoradariem ir arī juridiskas nepilnības. Proti, lietojot fotoradarus, tiek nofotografēts auto un tā numura zīme, bet ne vadītājs, un sankcija par uzlikto sodu tiek piesūtīta mašīnas īpašniekam. Tomēr šis īpašnieks saskaņā ar likumu nav šī pārkāpuma izdarītājs, tāpēc viņu sodīt par to nevar. Gan I. Kronberga, gan E. Džeriņš ir vienisprātis, ka situāciju var atrisināt ļoti elementāri — APK ierakstot vienu teikumu, ka gadījumā, ja Ceļu policija pielieto tehniskos palīglīdzekļus, soda transporta līdzekļa īpašnieku.