Patlaban turpinās projekts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība, kas uzsākts laika posmā no 2013.gada līdz 2014.gadam, informē lidostas pārstāvji.
Kopējās būvdarbu izmaksas sasniedz aptuveni 81,5 miljonus eiro un šis ir vērienīgākais lidostas rekonstrukcijas projekts kopš tās uzcelšanas 1974.gadā, kā arī viens no apjomīgākajiem rekonstrukcijas projektiem Latvijā pēdējo gadu laikā.
Pirmā perona rekonstrukcija, kas vēl tiks veikta, izmaksās vēl aptuveni 10 miljoni eiro.
Projekta realizācijas rezultātā uzlabota lidojumu drošība sarežģītos meteoroloģiskos apstākļos, ievērojami samazināta lidostas darbības negatīvā ietekme uz vidi, kā arī paaugstināta skrejceļa kapacitāte un gaisa kuģu stāvvietu skaits peronos par 16 stāvvietām.
Pērn pabeigta skrejceļa segas virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, papildus manevrēšanas ceļu E un D izbūves darbi, peronu nr.2 un nr.3 rekonstrukcija, ugunsdzēsēju depo izbūve un citi darbi. Patlaban darbi turpinās.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš uzsvēra, ka projekts kalpos kā ievērojams palīgs gan pasta, gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu attīstībai.
Pilnsabiedrības FCC, Hochtief un A.C.B. pārstāvis Dzintars Pomers min, ka balstoties uz pieredzi, var teikt, ka šis bija loti sarežģīts projekts, kur bija nepieciešama sadarbība starp daudziem speciālistiem un būvniekiem bija jāizpilda darbi ļoti īsos termiņos. Līgumsabiedrībā strādā aptuveni 80 uzņēmumu, un darbos piedalījās daudz cilvēku, taču rezultāts panākts labs. Reizēm strādāja 1900 darbinieku diennaktī, kam bija nepieciešama liela darbu koordinācija.
Savukārt starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš norāda, ka galvenais mērķis ir nodrošināt apkalpošanas kvalitāti, kas saistīts ar drošības paaugstināšanu un lidostas kapacitāti, kas ir ievērojami paaugstināta.
Vairāk nekā 30 gaisa kuģu atlidošana laika apstākļu dēļ tika kavēta, kas rada papildus izmaksas lidkompānijām, bet līdz ar lidostas infrastruktūras uzlabošanu tiks samazināts šis skaits.
Darbi tika veikti visu diennakti un to laikā lidosta netika slēgta, tikai no plkst.1 līdz plkst.5 bija pārtraukums, kuru laikā bija jāveic darbi, lai neērtības neizjustu pasažieri.
Neskatoties uz Latvijas prezidentūru, investīciju projekts šogad turpināsies, un ir nepieciešama tehniskā aprīkojuma iegāde, gan terminālu kapacitātes palielināšana – šos projektus plānots pabeigt šā gada jūlijā.