Jau zināms, ka kases aparātu lietotājiem vairs nebūs obligāti jāslēdz rakstiskus līgumus ar apkalpojošajiem dienestiem par kases aparātu apkalpošanu, bet elektroniskos maksājumus jaunā kārtība neietekmēs.
SIA Point Transaction Systems Pakalpojumu direktors Atis Kļavis uzskata, ka jaunā kārtība noteikti atvieglos uzņēmēju administratīvo slogu. Visu šo gadu garumā uzņēmēji apzinājušies, ka šāds apkalpošanas serviss nepieciešams, tāpēc no kases aparātu apkalpošanas uzņēmēji noteikti neatteiksies.
«Kas attiecas uz elektroniskajiem maksājumiem, tos jaunā kārtība neietekmēs, jo maksājumu karšu pieņemšanas iekārtas nav jāsertificē VID un to apkalpošanas pakalpojumu uzņēmējs var saņemt gan savā pieņēmējbankā, gan vēršoties pie pakalpojumu sniedzēja,» norāda A.Kļavis.
Savukārt Point Baltijas valstu vadītājs Agris Štikāns atzīmē, ka, iespējams, būs veikali, kas gribēs atteikties no Kasu kompāniju līgumiem, lai samazinātu savus izdevumus. Tā visa rezultātā kāda kompānija var arī pazust. Tomēr viņš ir pārliecināts, ka kopējā pakalpojumu kvalitāte pieaugs, kad tirgus nostabilizēsies.
DB jau rakstīja, ka kases aparātu lietotājiem vairs nebūs obligāti jāslēdz rakstiskus līgumus ar apkalpojošajiem dienestiem, līdz ar to savstarpējo attiecību noformējuma izvēli atstājot lietotāju un apkalpojošo dienestu ziņā.
Tas darīts, lai samazinātu administratīvo slogu kases aparātu lietotājiem un to paredz Ministru kabineta apstiprinātie grozījumi noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību.
Šobrīd lietotājiem pirms kases aparāta lietošanas uzsākšanas un reģistrēšanas VID ir jānoslēdz rakstisks līgums ar reģistrētu apkalpojošo dienestu par aparāta apkalpošanu. Laužot ar dienestu noslēgto līgumu pirms termiņa, piemēram, ja neapmierina sniegto pakalpojumu kvalitāte vai izcenojumi, ir jāmaksā līgumsodi, kas lietotājiem radot papildu izmaksas.