SIA Kvadro produkcijai veikalu plauktos nākas konkurēt ar labi zināmiem ārzemju zīmoliem; atsevišķos segmentos tas izdodas labi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Mūsu galvenais tirgus ir Latvija. Ja pazaudēsim pircēju, varam savu ražotni vērt ciet, tāpēc galvenais uzdevums ir saražot labus produktus par konkurētspējīgu cenu, lai pircējs atgrieztos pie mūsu ražojuma,» uzsver Laine Zariņa, SIA Kvadro mārketinga un pārdošanas vadītāja. Uzņēmums Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2014 kategorijā Importa aizstājējprodukts pieteicis trīs produktus – repelentus pret odiem un ērcēm Maga, tīrīšanas un mazgāšanas produktu sēriju Kvadro Eco un kosmētikas līniju LAIN. Kopumā uzņēmuma sortimentā ir 50 produktu, kas tiek ražoti un realizēti Latvijā. Dažas produktu grupas tiek eksportētas arī uz Lietuvu un Igauniju.
Šobrīd Maga sortimentā ir pieci produkti, tostarp gan pieaugušajiem, gan bērniem. «Šie produkti Latvijas tirgū ir 23 gadus, būtībā tie ir tikpat veci kā pats uzņēmums, jo ar tiem sāka savu attīstību,» saka L. Zariņa. Odu atbaidītāji ir sezonāla prece, kas veikalos nopērkami trīs līdz četrus mēnešus gadā. Konkurence esot liela, un katru gadu uzrodas kāds jauns produkts, pārsvarā – no ārzemēm.
«Pēdējos gados esam intensīvi strādājuši pie šiem produktiem, izstrādājot jaunu formulējumu. Pirms laika stājās spēkā jaunā Eiropas Savienības biocīda regula. Lai noturētos tirgū, bija jāveic korekcijas. Pētījām un analizējām citu aktīvo vielu un secinājām, ka jaunā viela ir efektīvāka un cilvēka ķermenim draudzīgāka,» stāsta L. Zariņa. Investīcijas ražošanas modernizācijā, jaunu formulu radīšanā un izpētē laboratorijā veido aptuveni 35 tūkst. eiro.
Trešo gadu tirdzniecībā ir uzņēmuma ķermeņa un matu kopšanas līnija Lain, kurā ietilpst dezodoranti, skūšanās putas, matu veidošanas putas un matu lakas. «Šo produktu līniju izstrādājām divu gadu garumā. Pirms tam analizējām konkurentus, sastāvu, dizainu, lietošanas īpašības. Sapratām, ka mēs šajā lielajā tirgū varētu iespraukties, un sākām attīstīt savu ķermeņa un matu kopšanas sēriju,» atzīst L. Zariņa. Konkurence esot milzīga un, lai patērētājus piesaistītu, vajadzēja kaut ko interesantu, tāpēc, piemēram, matu lakām un veidošanas putām ir pievienoti Latvijas ziedu un augu ekstrakti.
Visu rakstu Cīņai pret odiem un netīrumiem lasiet 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.