Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: Sniega bumbas atver durvis eksportam

Linda Zalāne,01.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas patērētājiem Sniega bumbas jau ir pazīstamas, bet eksporta tirgos sava vieta veikalu plauktos līdzās citiem mīkstajiem sieriem vēl jāiekaro, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas un ārvalstu tirgos SIA Latvijas piens ražotais mīkstais siers Sniega bumbas gozējas Premium segmentā līdzās citiem šīs kategorijas produktiem – sālīto Fetu, kuru ražo no aitas piena vai tā sajaukuma ar kazas pienu, un Mocarellu. Sniega bumbas ir ražotas no govs piena; produkta pievienotā vērtība ir roku darbs, izskats, struktūra un garšas unikalitāte, raksturo Latvijas piena mārketinga direktore un valdes locekle Ramona Kalniņa. «Tā kā saražojam vairāk, nekā patērē Latvijas iedzīvotāji, mērķtiecīgi apgūstam eksporta tirgus,» viņa stāsta.

Latvijas piens četru veidu svaigos sierus Sniega bumbas pieteicis Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā konkursā Eksporta un inovāciju balva 2014 kategorijā Importa aizstājējprodukts.

Pie konservatīvajiem

Šā gada septembrī Latvijas piens sācis eksportu uz Skandināviju, un zīmola Trikāta sieri tagad ir pieejami patērētājiem vairākos Zviedrijas tirdzniecības tīklu veikalos. Uzņēmums tur piedāvā divus mēnešus nogatavinātos Edamer un Gauda sierus, kā arī četru veidu Sniega bumbas. Latvijas piens Zviedrijā startē ar savu zīmolu Trikāta, nevis pilda kāda uzņēmuma pasūtījumu, ražojot privātās preču zīmes produktus. «Iegūt uzticību konservatīvajā Zviedrijas tirgū ir liels sasniegums. Tas izdevies pēc ilgstoša darba – tirgus izpētes, zīmola un stāsta veidošanas, kā arī kontaktu dibināšanas starptautiskajās izstādēs ar sieru vairumtirgotājiem. Veiksmes stāsts pozitīvi atspoguļojas arī ražošanas jaudu rādītājos. Iepriekš mūsu mērķis eksportā bija realizēt 30 tonnu zīmola siera mēnesī, bet pēc ieiešanas Zviedrijas tirgū eksporta apjoms audzis un sasniedz vairāk nekā 50 tonnu mēnesī,» atklāj SIA Latvijas piens valdes priekšsēdētāja Anita Skudra. Sniega bumbas eksportā esot kā durvju atvērējas – produkts, kas ieinteresē, jo atšķiras no citiem ārvalstu sieru ražotājiem, bet tam līdzās tiekot piedāvāti vairāki citi Trikātes zīmola nogatavinātie apaļie sieri – kopumā septiņi veidi.

Visu rakstu Sniega bumbas atver durvis eksportam lasiet 1. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru