Jaunākais izdevums

Ādažu SIA Lat Eko Food saražotā bioloģiski sertificētā bērnu pārtika iekarojusi vietu pašmāju tirgū; 30-40% saražotā nonāk eksporta tirgū , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Lat Eko Food galvenais darbības virziens ir bioloģiskās bērnu pārtikas ražošana galvenokārt no vietējām izejvielām. Uzņēmums ražo augļu un dārzeņu biezeņus, kā arī biezeņus ar gaļu. Sortimentā ir arī deserti ar saldo krējumu, jogurtu un citām piena produktu piedevām un biezputras. Nesen uzņēmums sācis ražot biezsulas. «Šobrīd ražojam tikai 100% bioloģiski sertificētus produktus, kas nozīmē, ka iepērkam produktus no bioloģiski sertificētām saimniecībām. Bioloģisko konkurentu Baltijā mums nav,» saka Egija Martinsone, SIA Lat Eko Food valdes priekšsēdētāja. Uzņēmums startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 kategorijā Importa aizstājējprodukts. Igaunijā ir kompānija Salvest, kas līdzīgi kā Spilva ražo dažādus produktus, un viena no ražošanas līnijām ir bērnu pārtika, bet tie ir konvencionālie, nebioloģiskie produkti. Arī Lietuvā ir viens mazs mājražošanas uzņēmums, kas nesen sācis gatavot bērnu pārtiku, taču tieša konkurenta Baltijā uzņēmumam pagaidām nav. Vaicāta, vai mūsu tirgū pietiek bioloģisko izejvielu, viņa teic, ka tas atkarīgs no konkrētā produkta un gada, piemēram, šogad ir slikts ābolu gads, turpretī ķirbji ir izauguši labi. Šogad uzņēmums plāno pārstrādāt līdz 300 tonnām ķirbju.

Dēla iedvesmota

SIA Lat Eko Food dibināts 2010. gadā. Kad E. Martinsones dēlam Rūdolfam bija pusgads, viņa kā vietējo produktu piekritēja, pētot piedāvājumu veikalos, secinājusi, ka Latvijā ražotu biezeņu bērniem nav, vienīgā «burciņēdienu» iespēja ir ārzemēs ražoti produkti. «Man kļuva dikti skumji, ka Latvijā daudz ko ražo, bet ne bērnu pārtiku,» viņa stāsta. E. Martinsone nodibināja uzņēmumu, iestājās JIC biznesa inkubatorā Jelgavā, attīstīja zīmolu, kopā ar Latvijas Valsts augļkopības institūta un Latvijas Lauksaimniecības universitātes speciālistiem izstrādāja produktus.

Visu rakstu Izauklē bērnu un biznesa ideju lasiet 29. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA “Lat Eko Food”, kura pazīstamākā preču zīme Latvijas tirgū ir bioloģiskās pārtikas zīmols “Rūdolfs”, piesaistījis bankas “BlueOrange” finansējumu 7,4 miljonu eiro apmērā.

Saņemtais finansējums izlietots uzņēmuma saistību refinansēšanai, saimnieciskās darbības vajadzībām un attīstības mērķiem.

Uzņēmuma galvenais darbības veids ir bioloģiskas bērnu un zīdaiņu pārtikas ražošana. Taču kopš 2015. gada uzņēmums paplašinājis darbību arī citu bioloģisko pārtikas produktu ražošanā visai ģimenei, to vidū ir smūtiji, kečupi, augļu un dārzeņu krēmi, putras, sulas, humuss, ievārījumi un deserti.

Šobrīd uzņēmuma ražotnē Ādažos, kas izvietota kopumā 3500 m2 platībā, tiek gatavoti vairāk nekā 200 dažādi produktu veidi.

Neskatoties uz sarežģīto situāciju Latvijas un pasaules tirgū, SIA “Lat Eko Food” pērn izdevies saglabāt stabilu izaugsmi: uzņēmuma apgrozījums pagājušajā gadā bija 6,8 miljoni eiro jeb par teju 30% vairāk nekā 2020. gadā. Uzņēmums tādējādi pērn pārspējis sākotnēji uzstādītos mērķus apgrozījuma un ražošanas jaudas celšanai. Līdz ar jaunu ražošanas līniju uzstādīšanu un jaunu produktu izstrādi tuvāko gadu laikā uzņēmums plāno dubultot ražošanas jaudu un atbilstoši būtiski kāpināt arī uzņēmuma apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kļūda maksā reputāciju

Monta Glumane,14.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku tūkstošu eiro lieli zaudējumi, sagrauta reputācija, potenciāli zaudēti klienti – tādas ir sekas Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) pārbaudei uzņēmumā SIA Lat Eko Food, kuras laikā tika konstatēts palielināts patulīna daudzums atsevišķos uzņēmuma ražotajos produktos.

Jūnija sākumā PVD aicināja nelietot uzturā vairākus SIA Lat Eko Food ražotos augļu biezeņus, tostarp zīdaiņiem paredzētus. Veicot oficiālo kontroli, produktos laboratoriski tika konstatēta toksiska viela mikotoksīns – patulīns, kura koncentrācija pārsniedza maksimāli pieļaujamo līmeni. PVD uzņēmumam uzdeva piesārņoto produktu partijas atsaukt no tirdzniecības.

Kāds ir kļūdījies

Ierastas PVD pārbaudes uzņēmumā notiek regulāri, aptuveni katru otro mēnesi. Tāda notika arī marta beigās, kuras laikā tika noņemti kārtējie gatavās produkcijas paraugi. Rezultātus par pārsniegtu patulīna daudzumu uzņēmums uzzināja krietni vēlāk. «Pagāja labs laiks, līdz pirmo reizi no PVD saņēmām šos rezultātus. Konkrētā PVD pārbaude ar paraugu atlasi tika veikta marta beigās, bet rezultātu, kurš parādīja pārsniegtu pieļaujamo patulīna līmeni zīdaiņu pārtikā, saņēmām tikai maija beigās,» stāsta SIA Lat Eko Food vadītāja Egija Martinsone. Viņa apstiprina, ka dažādas pārbaudes uzņēmumā nav nekas ārkārtējs, jo bērnu pārtikas ražošana ir vissensitīvākā kategorija. Tāpēc kvalitātes vadība ir primārais jautājums uzņēmumā, kam tiek pievērsta liela uzmanība. «Šoreiz sanācis ir tā, ka šajā milzīgajā apjomā – pārbaudes, kontroles, analīzes – kāds ir kļūdījies,» secina E. Martinsone. SIA Lat Eko Food dažādi auditi tiek veikti bieži, dažreiz pat divas reizes mēnesī – tās ir lielās piegāžu ķēdes, piemēram, skandināvu veikalu ķēde Coop, kas pirms sadarbības uzsākšanas un arī sadarbības laikā uzņēmumā veic kvalitātes auditus un vērtē, vai tas būs uzticams sadarbības partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

PVD aicina nelietot uzturā Lat Eko Food ražotos biezeņus

Monta Glumane, Lelde Petrāne,06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina nelietot uzturā vairākus SIA «Lat Eko Food» ražotos augļu biezeņus, tostarp zīdaiņiem paredzētus. SIA «Lat Eko Food» valdes priekšsēdētaja Egija Martinsone gan uzsver - visi SIA «Lat Eko Food» produkti, kas šobrīd nopērkami Latvijas tirdzniecības vietās, ir droši un atbilst augstākajām kvalitātes prasībām.

Veicot oficiālo kontroli, produktos laboratoriski konstatēta toksiska viela mikotoksīns – patulīns, kura koncentrācija pārsniedz maksimāli pieļaujamo līmeni, informē PVD.

Uzņēmumam uzdots piesārņoto produktu partijas atsaukt no tirdzniecības. Šobrīd uzņēmumā pārbaudi veic PVD eksperti.

Egija Martinsone, SIA «Lat Eko Food» valdes priekšsēdētaja:

Visi SIA «Lat Eko Food» produkti, kas šobrīd nopērkami Latvijas tirdzniecības vietās, ir droši un atbilst augstākajām kvalitātes prasībām. Produkti, kuros, iespējams, konstatēts paaugstināts patulīna līmenis, izņemti no tirdzniecības jau pagājušajā nedēļā vai nemaz nav nonākuši ārpus noliktavas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kas ir Lat Eko Food reputāciju iedragājušais patulīns?

Monta Glumane,07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vakar izplatītā Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) paziņojuma, pārtikas ražotājs «Lat Eko Food» turpina saņemt satrauktu pircēju jautājumus, informēja uzņēmumā.

Jau ziņots, ka vakar PVD izplatīja paziņojumu par vairāku zīmola «Rūdolfs» produktu atsaukšanu. Lai mazinātu satraukumu, «Lat Eko Food» skaidro, kas ir PVD minētais patulīns un kā jārīkojas pircējiem.

Uzņēmumā informēja, ka PVD, veicot pārbaudes, atsevišķos produktos ir konstatējis nedaudz palielinātu patulīna daudzumu. Pieaugušajiem un bērniem no trīs gadu vecuma pieļaujamā patulīna norma esot 25 µg/kg ābolu biezeņos un citos no āboliem gatavotos produktos, augļu sulās 50 µg/kg, bet zīdaiņiem jebkuros produktos maksimāli 10 µg/kg. PVD veiktajos laboratorijas rezultātos konstatētā paaugstinātā norma vidēji esot 15 µg/kg. «Tas nozīmē, ka bērniem no trīs gadu vecuma vispār nav bažu par tā lietošanu, bet, pēc ekspertu konstatētā, patulīna daudzums arī zīdaiņiem nevar radīt būtisku veselības apdraudējumu,» skaidro SIA «Lat Eko Food».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Bērnu pārtikas ražotājs Lat Eko Food ieguvis pasaulē atzītus kvalitātes sertifikātus

Dienas Bizness,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lat Eko Food kļuvis par pirmo bioloģiskās bērnu pārtikas ražotāju Baltijā, kurš ieguvis pasaulē atzītus kvalitātes sertifikātus, informē uzņēmumā.

BRC un FSSC 22 000 standarts tiek augstu vērtēts visā pasaulē un vairums uzņēmumu izvēlas sadarboties tieši ar ražotājiem, kuru produkcija ir sertificēta atbilstoši šiem standartiem. Sertifikātu iegūšana krietni paplašina uzņēmuma konkurētspēju un eksporta iespējas.

«Ar produktu sortimentu esam iepazīstinājuši gan Latvijas iedzīvotājus, gan arī vēlamies kļūt par atpazīstamu zīmolu visā pasaulē, līdz ar to sertificēties un strādāt pēc starptautiski atzītiem standartiem ir ļoti būtiski, jo tas palielina mūsu konkurētspēju un sadarbības partneru uzticību. Saskaņā ar noteiktajiem mērķiem, aktīvi strādājam pie tā, lai 90 % no saražotā produkcijas apjoma tiktu eksportēts,» stāsta SIA Lat Eko Food valdes priekšsēdētaja Egija Martinsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Getliņos iznīcina kvalitatīvu bioloģisko produkciju 70 000 eiro vērtībā

SIA Lat Eko Food valdes priekšsēdētāja Egija Martinsone,10.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) saņēmis atkārtotus analīžu rezultātus, kas apliecina, ka SIA «Lat Eko Food» zīmola «Rūdolfs» produkcija ir kvalitatīva un tiesību normām atbilstoša. Neraugoties uz to, uzņēmumam netika dota atļauja produktus realizēt vai nodot labdarībai, tāpēc Getliņu poligonā iznīcināta bioloģiskā produkcija vairāk nekā 70 000 eiro vērtībā.

Lai informētu par situāciju un runātu par nepieciešamajām darbībām likumdošanas sakārtošanā, tikos ar zemkopības ministru Kasparu Gerhardu. Ministrs sarunas ietvaros norādīja, ka šo situāciju pārrunās ar PVD vadību. K. Gerhards arī norādīja, ka būtu nepieciešams veikt padziļinātu normatīvo aktu izpēti, kas regulē iespējamas strīdus situācijas un to risinājumus.

2019. gada jūnijā PVD lika atsaukt no tirdzniecības atsevišķas «Rūdolfs» zīmola bērnu un zīdaiņu bērnu pārtikas produktu partijas, saistībā ar aizdomām par paaugstinātu patulīna līmeni. Tā kā uzņēmuma paškontroles analīzes atšķīrās no PVD BIOR laboratorijā veikto analīžu rezultātiem, tad «Lat Eko Food» izmantoja likumdošanā noteiktās tiesības, lūdzot PVD veikt atkārtotas analīzes citā laboratorijā. PVD pēc saviem ieskatiem izvēlējās citu akreditētu laboratoriju, no kuras saņemtie rezultāti problēmas neuzrāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūdolfs soli līdz miljona slieksnim

Linda Zalāne,10.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lat Eko Food (zīmols Rūdolfs) šogad prognozē sasniegt miljons eiro apgrozījuma slieksni, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos trīs gados kopš ražotnes atvēršanas Ādažos bioloģiskās pārtikas ražotājs SIA Lat Eko Food (zīmols Rūdolfs) ievērojami palielinājis produktu portfeli – no 15 līdz 100 produktu veidiem. «Šajos gados ar lielu rāvienu esam gājuši uz priekšu, saglabājot fokusu uz bioloģisko pārtikas produktu ražošanu. Papildus zīdaiņiem domātiem ēdieniem esam sākuši ražot arī produktus vecākiem bērniem un pieaugušajiem, piemēram, kečupus un ievārījumus. Jaunākais produkts ir dažādu garšu smūtiji, kā arī esam papildinājuši bērnu pārtikas grozu ar restorānu cienīgiem ēdieniem, piemēram, risoto, lazanju un biezzupām. Piedāvājam arī pārtiku bez glutēna un laktozes,» stāsta SIA Lat Eko Food valdes priekšsēdētāja Egija Martinsone. Pēdējās vērienīgās investīcijas 500 tūkst. eiro apmērā uzņēmums veica šajā vasarā, kad iegādājās stāvpaku ražošanas iekārtu, līdz ar to produktu portfelis tika papildināts ar vēl vienu kārumu bērniem – dažādu garšu desertiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūdolfs investēs 2,4 miljonus eiro un paplašināsies

Monta Šķupele,05.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 2,4 miljonus eiro, Latvijas bioloģiskās pārtikas zīmols "Rūdolfs" plāno jaunu ceha un noliktavu būvniecību, informē SIA "Lat Eko Food" valdes priekšsēdētāja Egija Martinsone.

SIA "Lat Eko Food" ar zīmolu "Rūdolfs" uzsākuši jaunu attīstības projektu, kā rezultātā būtiski tiks palielinātas ražošanas jaudas un tirgū piedāvāti jauni, inovatīvi produkti bērniem. Pašlaik norit darbs pie jaunā ražošanas ceha projektēšanas un pavasarī plānota jaunā ceha un noliktavu būvniecība. Tāpat projekts paredz papildus jaunas pildīšanas līnijas uzstādīšanu, kas ļaus dubultot ražošanas kapacitāti un ieviest inovatīvas tehnoloģijas un jaunus produktus.

Projektā plānots ieguldīt 2,4 miljonus eiro un tā pilnīgu realizāciju plānots pabeigt 2022. gadā.

Paplašināšanās projekts tiek realizēts saistībā ar straujo eksporta tirgus pieaugumu.

Šobrīd "Rūdolfs" ražotne atrodas Ādažos 2300 kvadrātmetru platībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Zīmola Rūdolfs bērnu biezeņi

Laura Mazbērziņa,06.04.2018

Egija Martinsone SIA «Lat Eko Food» vadītāja. Tālāk galerijā skaties ražošanas procesu!

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv ciemojas pie bērnu bioloģisko biezeņu ražotājas SIA «Lat Eko Food», vērojot «Rūdolfs» zīmola biezeņu tapšanas procesu.

Pagājušā gadā SIA «Lat Eko Food» ražotne sasniedza vienu no saviem mērķiem – apgrozījumu vairāk nekā 1 miljona eiro apmērā, taču šogad zīmols «Rūdolfs» tēmē uz 2 miljoniem eiro.

«Mērķis katru gadu ir augt un dubultot apgrozījumu,» komentē Egija Martinsone, SIA «Lat Eko Food» vadītāja.

2016.gadā SIA «Lat Eko Food» ražotnes apgrozījums bija 600 tūkstoši eiro, taču 2017.gadā to izdevās dubultot, sasniedzot 1,2 miljonus eiro lielu apgrozījumu. Taču uzņēmumam ir augsti mērķi un ambīcijas - tuvāko 5 līdz 7 gadu laikā sasniegt vismaz 5 miljonu eiro apgrozījumu.

Fotogrāfijas no ražošanas procesa skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas izstādē Riga Food 2018 piedalīsies vairāk nekā 700 uzņēmumu

Db.lv, Jānis Goldbergs,28.08.2018

Latvijā radītie produkti, kurus iespējams nobaudīt izstādes "Riga Food 2018" preses konferencē viesnīcā "Grand Poet by Semarah Hotels"

Foto: Sintija Zandersone/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā pārtikas izstādē Riga Food 2018 savus jaunākos produktus un pakalpojumus šogad prezentēs vairāk nekā 700 uzņēmumu kopumā no vismaz 35 valstīm, informēja pasākuma rīkotāji - starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

Riga Food 2018 Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks no 5. līdz 8. septembrim, un tajā plānotas starptautisku un pašmāju uzņēmumu ekspozīcijas, meistaru sacensības, pārtikas produktu konkursi, jaunumu prezentācijas, semināri, šovi, meistarklases un degustācijas.

Izstādē būs apskatāmi 12 valstu nacionālie kopstendi, tostarp pirmo reizi izstādē būs vērienīgs Krievijas uzņēmumu kopstends, kā arī būs apskatāms Lietuvas, Igaunijas Gruzijas, Itālijas, Kanādas, Ukrainas, Polijas, Uzbekistānas, Baltkrievijas, Indijas un, protams, arī Latvijas nacionālais kopstends. Pirmo reizi izstādē piedalīsies uzņēmums no Kipras, Irānas un Ēģiptes, vairāki uzņēmumi no Ķīnas un pēc ilgāka laika ar ekspozīcijām atgriezīsies Portugāles, Taizemes, Francijas, Armēnijas, Spānijas un Nīderlandes uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jebkura negatīva informācija par produktu ietekmē ražotāju,» komentējot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) izplatīto paziņojumu par toksisku vielu «Lat Eko Food» ražotajā pārtikā, biznesa portālam Db.lv akcentēja uzņēmuma Milzu! vadītājs Enno Ence.

«Ņemot vērā, ka SIA «Lat Eko Food» ražo bērnu pārtiku, viņiem noteikti ir iekšējās kontroles funkcijas. Tiek veiktas dažādas analīzes, un diez vai tad, ja viņi būtu konstatējuši, ka ir nobīdes no normas, būtu šos produktus realizējuši,» sprieda E.Ence.

Viņaprāt, jebkura negatīva informācija par produktu ietekmē ražotāju, tādēļ būtiska ir abu pušu - kontrolējošās iestādes un ražotāja - komunikācija. «Ja ražotājs neklausās PVD vai citā kontrolējošā institūcijā, tad tā ir cita situācija. Taču manā rīcībā nav informācijas, vai notika diskusija starp kontrolējošo institūciju un ražotāju. Es teiktu, ka abām pusēm ir jārunā,» komentēja Milzu! vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bioloģiskās pārtikas ražošanas uzņēmums Lat Eko Food investē 500 tūkstošus eiro jaunas stāvpaku ražošanas iekārtas iegādē un uzstādīšanā, kas nodrošinās jaunu produktu līnijas izveidi un produktu fasēšanu inovatīvā iepakojumā, informē Lat Eko Food.

Jau šobrīd tirgū tiek piedāvāti produkti bērniem jaunajā iepakojumā – stāvpakās. Jaunais iepakojums aizņem aizvien lielāku daļu pārtikas tirgū un to pieprasījums strauji pieaug. Iepakojums ir inovatīvs, mūsdienīgs, viegls un ērts, kas ir sevišķi svarīgi māmiņām. Tiek piedāvāti seši jauni biezenīši.

Kompānijā skaidro, ka tuvākajā nākotnē, sadarbībā ar Eiropas Savienības struktūrfondiem, plānoti aizvien jauni projekti un investīcijas, lai paplašinātu uzņēmuma darbības iespējas un konkurētspēju gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Bioloģiskās pārtikas zīmols Rūdolfs Latvijas tirgū savu darbību aizsācis ar bērnu pārtikas ražošanu, taču šobrīd tiek ražoti produkti ne tikai mazuļiem. Šobrīd sortimentā ir 80 dažādi produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bioloģiskās bērnu pārtikas ražotājs SIA Lat Eko Food, kas strādā ar zīmolu Rūdolfs, plāno iegādāties iekārtas zivju produktu ražošanai.

Kā liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā, Lat Eko Food iegādāsies bioloģiskās pārtikas ražotnes iekārtas un aprīkojumu zvejas produktu pārstrādei un ražošanai par 496,7 tūkstošiem eiro (bez PVN). Izsludinātajā iepirkumā bija pieteikušies trīs pretendenti un par uzvarētāju izraudzīts Igaunijas uzņēmums Tan Ter Consulting Ltd. Projektu plānots realizēt, izmantojot Eiropas zivsaimniecības fonda finansējumu.

Kā liecina Lursoft dati, Lat Eko Food pagājušo gadu pabeidza ar 1,13 miljonu eiro apgrozījumu un 1534 eiro peļņu. Gan apgrozījums, gan peļņa, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga.

Jau ziņots - uzņēmumā no kopējā apgrozījuma Latvijā tiek iegūti 80%, savukārt no 12 eksporta valstīm 20%. Šobrīd Rūdolfs zīmola produkti tiek eksportēti uz Lietuvu, Zviedriju, Poliju, Somiju, Izraēlu, Ukrainu, Čehiju, Spāniju, Horvātiju, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Kataru, Saūda Arābiju, Taivānu un Honkongu, taču eksporta valstu skaits palielinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pulcējot nozares profesionāļus no visas pasaules, starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsala atklāta izstāde «Riga Food 2019», kas apskatāma līdz 8.septembrim.

«Riga Food» piedāvā iepazīt starptautiskus pārtikas un dzērienu ražotājus, pārtikas pārstrādes, tehnoloģiju, iepakojuma, sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un veikalu aprīkojuma un servisa nodrošinātājus un uzņēmumu pārstāvjus.

Kopumā izstādi šogad apmeklēs 700 uzņēmumu pārstāvji no 37 valstīm, kuru starpā 40% ir Latvijas ražotāji, 23% - Latvijas importētāji un pakalpojumu sniedzēji un 37% - ārvalstu uzņēmēji. No ārvalstīm lielākoties piedalīsies lielie uzņēmumi, kas meklē jaunus noieta tirgus. Pirmo reizi izstādē būs uzņēmumi no Baškortostānas, Lielbritānijas un Rumānijas.

Izstādē apskatāmi 16 kopstendi no Baltkrievijas, Čehijas, Gruzijas, Igaunijas, Itālijas, Meksikas, Latvijas, Lietuvas, Kanādas, Uzbekistānas, Polijas, Ukrainas un Hersonas apgabala, Krievijas, Baškortostānas, Tulas apgabala un Altaja novada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bioloģiskās pārtikas zīmolam Rūdolfs pirmais veikals

Db.lv,23.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažos atvērts pirmais bioloģiskās pārtikas zīmola “Rūdolfs” mazumtirdzniecības veikals Latvijā.

“Rūdolfs” ir bioloģisko produktu zīmols, kura sortimentā ir līdz pat 100 dažādu kategoriju produkti - bērnu pārtika, kečupi, smūtiji, ievārīumi, augļu un dārzeņu krēmi, humosi un zivju krēmi.

"Jau kopš rūpnīcas atklāšanas, esam saņēmuši lielu klientu interesi par ražotnes veikalu, uzņēmumam attīstoties un produktu klāstam palielinoties, nolēmām par “Rūdolfs” veikala izveidi. Šeit pircējam būs iespēja iegādāties visus “Rūdolfs” produktus, jo ne vienmēr lielveikalu tīklos ir pieejams pilns produktu klāsts”, komentē SIA “Lat Eko Food” īpašniece Egija Martinsone.

Pēdējā gada laikā uzņēmuma attīstībā investēti 2.5 miljoni eiro, investīcijas ieguldītas ražotnes telpu paplašināšanā, uzstādītas jaunas ražošanas iekārtas un uzstādīta ūdens recirkulācijas sistēma, kā rezultātā ražošanas efektivitāte un jauda ir palielināta līdz pat 2 reizēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

LLU veido jaunas programmas un mērķē uz ārvalstniekiem

Kristīne Stepiņa,26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauksaimniecība, būdama viena no valsts ekonomikas stūrakmeņiem, darba tirgū nodrošina stabilu pieprasījumu pēc speciālistiem, LLU veido jaunas programmas un mērķē uz ārvalstniekiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas Lauksaimniecības universitāte (LLU) piedāvā mācību programmu klāstu, kas orientētas galvenokārt uz Latvijas lauku ilgtspējīgu attīstību. LLU ir nozīmīga loma visas tautsaimniecības attīstībā, jo tā sagatavo lauksaimniecības, veterinārmedicīnas, pārtikas tehnoloģijas, mežsaimniecības un kokapstrādes speciālistus, atzīst LLU rektore Irina Pilvere, uzsverot, ka šīs ekonomikai tik svarīgās jomas nevar pilnvērtīgi attīstīties bez LLU absolventiem. «Pirms desmit gadiem, pirms Latvijas iestāšanās ES nozarei bija samērā zems prestižs, paši lauksaimnieki savus bērnus nesūtīja mācīties uz LLU, jo lauksaimniecībā neredzēja biznesa iespējas,» viņa saka. Situācija ir krasi mainījusies. «Nozare ar tiešajiem maksājumiem un lauku attīstībai paredzētām atbalsta programmām ir sakārtota, kļuvusi konkurētspējīga. Sabiedrības priekšstats ir mainījies, vairs netiek uzskatīts, ka laukos jābrien pa dubļiem ar gumijas zābakiem, nozare ir moderna, ienāk mūsdienīgas tehnoloģijas, tāpēc nepieciešamas jaunas zināšanas un kompetences,» konstatē rektore. Nozares prestiža celšanās palielina jauniešu interesi par studijām LLU.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot globālajām veselīga uztura tendencēm, Latvijas bioloģiskās pārtikas zīmols "Rūdolfs" paplašinājis produktu sortimentu, sākot ražot četru veidu augļu krēmus ar čia (chia) sēklām, informē uzņēmumā.

"Tirgus aktualitātes liecina, ka arvien pieaug patērētāju pieprasījums pēc bioloģiskas un augstvērtīgas pārtikas. Tirdzniecībā jau esošie līdzīgas produktu kategorijas "Rūdolfs" augļu un dārzeņu krēmi kļūst arvien populārāki, tāpēc nolēmām klāstu papildināt tieši šajā virzienā. Esam rūpīgi strādājuši, lai paplašinātu sortimentu ar vēl četriem "superproduktiem", kas bagātināti ar vērtīgām uzturvielām," informē "Lat Eko Food" valdes priekšsēdētāja Egija Martinsone.

Jaunajā produktu līnijā ietilpst četru garšu - aveņu, zemeņu, melleņu un tropisko augļu - krēmi ar čia sēklām. Tie, salīdzinājumā ar līdzīgiem produktiem, piemēram, klasiskiem augļu ievārījumiem, izceļas ar trim būtiskām priekšrocībām, kas tiem piešķir "superprodukta" statusu. Krēmiem pievienotas čia sēklas, kas paaugstina produkta uzturvērtību, kristāliskā cukura vietā izmantots dabisks agaves sīrups, kā arī krēmam nav pievienots pektīns (biezinātājs).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zīmols Rūdolfs cenšas iekarot Japānas un Singapūras tirgus

Laura Mazbērziņa,06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī SIA «Lat Eko Food» jeb zīmols «Rūdolfs» piedalījās izstādē Nirnbergā «BIOFACH», savukārt marta sākumā pirmo reizi apmeklēja izstādi «Foodex 2018», kas norisinājās Japānā. «Foodex 2018» piedalījās vairāki simti pasaules uzņēmumu un daži arī no Latvijas, tajā skaitā arī «Rūdolfs».

Uzņēmums skaidro, ka brauciens uz Japānu kopumā vērtējams pozitīvi, viss notiek apspriešanas līmenī, taču tiek tēmēts iekarot šo tirgu.

Zīmols «Rūdolfs» plāno piedalīties arī citās izstādēs, piemēram, «FHA 2018», kas norisināsies Singapūrā no 24. - 27. aprīlim. Septembrī ir plānots braukt arī uz Francijas izstādi «SIAL 2018».

Šobrīd «Rūdolfs» zīmola produkti tiek eksportēti uz Lietuvu, Zviedriju, Poliju, Somiju, Izraēlu, Ukrainu, Čehiju, Spāniju, Horvātiju, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Kataru, Saūda Arābiju, Taivānu un Honkongu, taču eksporta valstu skaits palielinās.

«Eksporta tirgu nav viegli iekarot – priekšā garas sarunas, jo ar Latvijas vārdu nepietiek,» biznesa portālam db.lv skaidro Egija Martinsone, SIA «Lat Eko Food» vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā pavasarī 339 jaunie uzņēmēji pieteikušies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatora inkubācijas programmai un 515 pirmsinkubācijas programmai.

No tiem 80 pieteikumi ir no ārzemēs dzīvojošajiem Latvijas valstspiederīgajiem.

2020. gada rudenī tika saņemti 533 pieteikumi, bet 2020. gada pavasarī – 501 pieteikums. Šajā pavasarī LIAA inkubācijas programmā pieteikušies 339 jauni uzņēmēji un 515 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas programmā, kas kopā veido 854 pieteikumus. Salīdzinot ar iepriekšējo pietiekšanos 2020. gada rudenī, kopējais pieteikumu skaits palielinājies par 65 %, kas apliecina, ka pandēmijas laikā interese par savas uzņēmējdarbības attīstību ir pieaugusi.

LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore Laura Očagova pieteikumu skaitu komentē šādi: “Ar katru gadu redzam, ka LIAA biznesa inkubatora programmas kļūst populārākas un biznesa ideju autori un jaunie uzņēmēji piesakās, lai izmantotu LIAA biznesa inkubatora programmu sniegtās iespējas sava biznesa attīstīšanai. Šo programmu popularitāti un potenciālo dalībnieku interesi veicina inkubatoru dalībnieku rezultāti, par kuriem runā gan LIAA, gan pašu uzņēmumu sasniegumi pasaulē – spējot konkurēt globālā līmenī, tā arī sasniegtie eksporta apjomi. Pēdējos 3 gados biznesa inkubatoru dalībnieku eksporta apjomi sasnieguši vairāk nekā 125 milj. EUR.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Latvijas ražotāji savu produkciju demonstrē starptautiskā pārtikas izstādē Vācijā

Žanete Hāka,10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārtikas ražotāji jau tradicionāli no 5. līdz 9. oktobrim piedalījās starptautiskajā pārtikas industrijas izstādē «Anuga 2019» Ķelnē, Vācijā, informē Zemkopības ministrija.

Šogad Latvijas ražotāji uz Ķelni veda sešus nacionālos kopstendus, kuros būs aplūkojama 31 uzņēmuma produkcija. Dzērienu hallē produkciju rādīja SIA «Dabas dots», SIA «Cido Grupa», SIA «Markol», «SIA «Ilgzeem», SIA «LKOM» un SIA «Nordic Food». Maizes un saldumu paviljonā produkciju vienkop izstādīja SIA «Lāči», SIA «Kārumu fabrika», SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» un AS «Latvijas Maiznieks». Piena produktu hallē bbija uzņēmumu AS «Jaunpils pienotava», AS «Cesvaines piens», SIA «Top food», AS «Tukuma piens» un AS «Balticovo» produkcija. SIA «Salas zivis», SIA «Gaļas nams Ādaži» un SIA «Cēsu gaļas kombināts» savu veikumu rādīja gaļas produktu paviljonā. Bio un veselīgo produktu hallē varēja aplūkot SIA «Rāmkalni Nordeco», SIA «Felici», SIA «Lat Eko Food» un SIA «Milzu!» ražojumus. Sestais kopstends no Latvijas atradās delikatešu (fine food) hallē, un saražoto tur rādīja SIA «Zekants», SIA «Smartfoody», SIA «ZETZ», SIA «Pērnes L», «SIA «Pharmeko Lettland», SIA «Dimdiņi», SIA «Taste Caps!», SIA «Pure Chocolate» un SIA «Very Berry».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pārtikas ražotāji lūdz parūpēties par drošu loģistiku pārtikas piegādēm Ukrainai

Db.lv,03.03.2022

Šodien ceļu uz Ukrainu sāk Dobeles dzirnavnieka pirmais pārtikas ziedojums Ukrainas iedzīvotājiem – vairāk nekā 40 tonnas dažādu pārtikas produktu.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Zemkopības ministrijas un Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas aicinājuma atsaukušies vairāki desmiti pārtikas nozares uzņēmumu, kas nekavējoties gatavi Ukrainai ziedot dažādus pārtikas produktus.

“Gan lieli, gan vidēji, gan mazi pārtikas ražotāji ir gatavi sniegt savu atbalstu, ziedot pārtiku Ukrainas iedzīvotājiem. Latvijas pārtikas ražotāji ir gatavi nodrošināt produktus, kas šobrīd ir visnepieciešamākie, tāpat nozare gatava nodrošināt Ukrainas bēgļus ar darba vietām,” atklāj Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Pārtikas koncerns Food Union Ukrainas iedzīvotājiem jau ziedojis 26 tonnas pārtikas produktu un ir gatavs veikt vēl vairākus apjomīgus pārtikas kravu sūtījumus.

Savukārt šodien ceļu uz Ukrainu sāk Dobeles dzirnavnieka pirmais pārtikas ziedojums Ukrainas iedzīvotājiem – vairāk nekā 40 tonnas dažādu pārtikas produktu. Arī Dobeles dzirnavnieks turpinās sniegt ilgtermiņa atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem līdz pat kara beigām un arī pēc tam, lai palīdzētu valstij atkopties no kara sekām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kritizē CFLA nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas

Db.lv,20.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņu eksportspējīgo nozaru kompetences centru un vairāk nekā 100 uzņēmumu un organizāciju pārstāvji nosūtījuši atklātu vēstuli premjeram un ministriem par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas.

Parakstītāji uzskata, ka inovāciju un digitālās transformācijas finansējums ir izšķiroši svarīgs ekonomikas izaugsmei un sabiedrības labklājībai, un tam ir nepieciešama pušu savstarpēja uzticēšanās. Uzņēmēji zaudē uzticību ES fondu atbalsta programmām, ja CFLA tās administrē atbilstoši pašreizējās vadības stilam un uzstādījumiem: "Mēs kā nodokļu maksātāji no CFLA sagaidām komandu, kas par prioritāti izvirza principu “konsultē vispirms”, ievieš risku pārvaldības sistēmu un izmanto ES noteikumus kā ietvaru programmu veidošanai un ieviešanai, neapdraudot Latvijas tēlu un ekonomisko attīstību".

Šīs vēstules parakstītāji aicina mainīt CFLA un Finanšu ministrijas atbildīgās amatpersonas, jo CFLA ar pašreizējo vadību nespēj efektīvi īstenot inovāciju un digitālās transformācijas atbalsta programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gamma-A sākusi šprotu eksportu uz Ķīnu; ceļā konteiners ar 45 000 konservu kārbām

LETA,08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban ceļā uz Pekinu ir pirmais konteiners ar SIA Gamma-A ražotajām šprotēm, kuras pēc kravas atmuitošanas apmēram oktobra vidū tiks tirgotas vienā no lielākajiem Ķīnas internetveikaliem, informēja eksporta pakalpojumu kompānijas Sino Business Links Latvia līdzīpašnieks Jānis Arbidāns.

«Darījums ir noticis, krava noformēta, un tajā ir 45 000 kārbu Gamma-A ražoto šprotu. Tā kā jūras ceļš ilgst 47 dienas, plānots, ka šprotu tirdzniecība sāksies apmēram oktobra vidū lielākajā Pekinas internetveikalā, kur tirgo Eiropas Savienības produktus. Zinot lielo interesi par šprotēm, rēķināmies, ka tiks pārdota visa krava,»sacīja Arbidāns.

Tāpat viņš norādīja, ka nākamās šprotu kravas tiks sūtītas uz Ķīnu vēl šogad - novembrī vai decembrī.

Savukārt, taujāts par šprotu cenu Ķīnā, Arbidāns atturējās nosaukt konkrētu skaitli, bet norādīja, ka tā būs daudz augstāka, nekā Latvijā ierasts, jo Ķīnā šprotes tiek pozicionētas kā Eiropas Savienībā ražota delikatese.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksporta un inovācijas balvai 2015 otrajā kārtā izvirzīti 32 uzņēmumi

Dienas Bizness,08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 četrās kategorijās iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Konkursa otrajai kārtai izvirzīti 32 uzņēmumi, informē LIAA.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: AS ABLV Bank, SIA Atea Global Services, SIA Bio-Venta, Graanul Invest, SIA Kreiss, SIA Livonia print, SIA Nordic Homes, IK Rešetilovs un Co, AS SAF Tehnika.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA D Dupleks, SIA El Prod, SIA Glamoralle, SIA Infogram, SIA Preco, SIA Premium chocolate, SIA Rotons, SIA Velo sock, SIA Vizulo.

Konkursa kategorijā Importa aizstājējprodukts 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA Centre composite (aviācijas inženierpakalpojumi), SIA D Dupleks (gludstobra ložu munīcija), SIA Dizaina papīrlietas (Purpurs grāmatu sērija Etno), SIA GIGI Bloks (GIGI Bloks lielizmēra rotaļkluči), SIA Hebe (bērnu apģērbi), SIA LAT eko food (mammas gardais biezpiens Rūdolfs), SIA Linum color (Paint Eco beices), SIA MILZU! (graudaugu pārslas MILZU!), SIA Vizulo (āra un iekštelpu gaismekļu produktu līnijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 laureāti

Šogad tika iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. No tiem žūrijas komisija atlasīja un konkursa otrajā kārtā virzīja 32 uzņēmumus.

Šogad titulu Eksporta čempions saņēma Rīgas Stradiņa universitāte.

Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā pirmo vietu ieguva SIA Livonia Print. Otro vietu ieguva SIA Atea Global Services un i/k Rešetilovs un Co. Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā tika atzīts SIA D Dupleks. Otro vietu ieguva SIA Infogram, bet trešo – SIA Glamoralle. Kategorijā Importa aizstājējprodukts pirmo vietu ieguva SIA Milzu! graudaugu pārslas, otro vietu SIA Linum Color beices Paint Eco, trešo – SIA Lat Eko Food biezeņi bērniem Rūdolfs. Par Inovatīvāko produktu tika atzīts a/s SAF Tehnika mikroviļņu spektra analizators Spectrum Compact. Otro vietu ieguva SIA Vizulo āra gaismekļu produktu līnija Vizulo Stork, bet trešo – SIA Blue Shock Race elektrokartingi. Kategorijā Rūpnieciskais dizains pirmo vietu piešķīra SIA Velo Sock velosipēdu pārsegiem iekštelpām, otro vietu SIA Shaman Inventions transformējamam bērnu velosipēdam Leg&Go, bet trešo vietu – SIA Dizaina papīrlietas ādas dienasgrāmatai Flux Book, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru