airBaltic reShape plānā nav ietverti vajadzīgie elementi, lai to uzskatītu par uzņēmuma pārstrukturēšanas plānu.
Tādu secinājumu Eiropas Komisija (EK) izdara savā ziņojumā, kurā informē par padziļinātas izmeklēšanas uzsākšanu sakarā ar, iespējams, nelikumīgi piešķirto valsts atbalstu aviokompānijai airBaltic. Iemesli: airBaltic un valdības pārstāvju daudz slavētajā airBaltic restrukturizācijas jeb reShape plānā nav ietverti vajadzīgie elementi, piemēram, pašu ieguldījums, kompensāciju pasākumi u. c., lai reShape skaitītos uzņēmuma pārstrukturēšanas plāns arī ES izpratnē un varētu kalpot par pamatu tam, ka EK varbūt tomēr, atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta izņēmumiem pievērtu acis uz aviokompānijā ieplūdināto valsts naudu.
Tomēr airBaltic un atbildīgo valsts iestāžu pārstāvju DB sniegtie komentāri liecina, ka viņi pārkāpumus savā rīcībā nesaskata un EK ziņojumā minētos konstatējumus par sniegto valsts atbalstu airBaltic vērtē kā nepamatotus.
DB jau rakstīja, ka EK pašlaik līdz sava galīgā lēmuma pieņemšanai uzskata, ka aviokompānija airBaltic aptuveni 100 milj. Ls varētu būt saņēmusi kā nelikumīgu valsts atbalstu, ko pēc ES likumdošanas normām uzņēmumam pienāktos atmaksāt. Līdzīgs precedents jau ir, kad EK pieņemta lēmuma dēļ par nelikumīgu valsts atbalstu Ungārijas aviokompānija Malev pērn bija spiesta pieteikt bankrotu.
Savukārt Latvijas premjerministrs Valdis Dombrovskis savā komentārā DB sacīja: «Uzskatu, ka valdība ir rīkojusies saskaņā ar privātā investora principu un ir izpildījusi savas saistības saskaņā ar noslēgto vienošanos ar otru akcionāru – BAS, kurš diemžēl nespēja izpildīt savu saistību daļu. Darbam ar EK airBaltic ir izveidojusi ekspertu komandu, lai skaidrotu mūsu pozīcijas un novērstu iespēju, ka bijušais akcionārs BAS savā sūdzībā ir maldinājis EK. Ierēdņu un juristu uzdevums ir pārliecināt EK, un tas tiks darīts.»