«Lai arī pagaidām šķiet, ka laika līdz praktiskajai eiro ieviešanai vēl ir daudz – vairāk nekā pusgads, tomēr praksē lielai daļai risinājumu jābūt gataviem jau uz 1. oktobri, kad precēm būs jānorāda cenas gan latos, gan eiro,» norāda apavu mazumtirdzniecības tīkla Euroskor vadītājs Aldis Lūsis. SIA Euroskor Latvijā aprēķini liecina, ka eiro ieviešana uzņēmumam izmaksās aptuveni 5000 latus.
«Lai arī rēķinām, ka kopējās eiro ieviešanas izmaksas būs 5000LVL apmērā, joprojām šobrīd vēl nav skaidras dažas izmaksu pozīcijas, piemēram, kādi būs bankas izdevumi saistībā ar eiro skaidras naudas sākuma atlikuma nodrošināšanu veikalos. Tāpat paredzam, ka darba gaitā atklāsies kādi risināmi jautājumi, tāpēc, visticamāk, iepriekšminētā summa varētu pieaugt kādu 10-15% robežās,» sacīja A. Lūsis.
Euroskor vadītājs uzsver, ka eiro ieviešanas izmaksas noteikti netiks ierēķinātas preču cenās nākamgad, jo uzņēmums prognozē, ka vispārēja ekonomiskās vides uzlabošanās kompensēs šos ieguldījumus.
Uzņēmumam Euroskor Latvijā jau esot izstrādāts plāns un sākti sagatavošanas darbi eiro ieviešanai. «Ņemot vērā vasaras atvaļinājumu laiku, kādu iespējamu neparedzētu darbu esamību un jauno, ar pārmaiņām saistīto lietu iegādes un pasūtījuma saņemšanas laiku, var izrādīties, ka oktobris ir tepat. Tāpēc svarīgi saplānot laika nogriezni konkrētiem darbiem un atvēlēt nelielu rezervi iespējamo papildus sarežģījumu novēršanai,» skaidro A.Lūsis. «Mēs plānojam radīt arī testa vidi svarīgākajām plānotajām programmatūras izmaiņām, lai klienti veikalos neizjustu nekādus darbības traucējumus, kad tās tiks ieviestas praksē,» viņš piebilst.
Kā norāda A. Lūsis, SIA Euroskor Latvijā izmanto programmatūru, kas paredz darbu ar vairākām valūtām un praksē jau ir pieredzējusi pāreju uz eiro arī Igaunijā, tāpēc izmaksas šajā sfērā būs samērā nelielas un tiek vērtētas 1000 latu robežās.
«Lielākā izmaksu pozīcija būs preču pārmarķēšana, kas jāveic visos mūsu 35 veikalos. Lai samazinātu šīs izmaksas, sākot ar rudens/ziemas apavu pirmajām piegādēm, jau jūlijā sāksim norādīt cenas abās valūtas. Arī esošās preces sāksim pārmarķēt jau laicīgi pirms 1. oktobra. Savlaicīgums šoreiz ir viens no izmaksu efektivitātes priekšnosacījumiem. Tas ļaus izvairīties no nepieciešamības piesaistīt papildus resursus vēlāk iespējamā laika trūkuma dēļ,» sacīja A.Lūsis.
«Domāju, ka eiro ieviešana ir labs iemesls uzņēmumiem veikt arī iekšējo izpēti un secināt, ka dažas lietas var darīt citādāk vai efektīvāk. Iespējams, no kaut kā var atteikties vai kaut ko stipri vienkāršot un modernizēt. Šī iespēja ir jāizmanto,» norāda A. Lūsis.
Šobrīd uzņēmumam ir 35 veikali, tostarp 19 Euroskor zīmola veikali, 3 Euroskor Mini, 6 Ecco, 3 LLoyd, 3 Tamaris un 1 Clarks veikals. SIA Euroskor Latvijā ir 100% nacionālā kapitāla uzņēmums, kas dibināts 1991. gadā un kurā strādā vairāk nekā 140 darbinieki.