Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroskor Latvijā vadītāju Aldi Lūsi

Lelde Petrāne,13.03.2015

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apavu mazumtirgotājas SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. Tas ir latviešu ģimenes uzņēmums, kas strādā jau vairāk nekā 50 gadus. Sākotnējās saknes ir Zviedrijā, bet Latvijā deviņdesmito gadu sākumā tas atvēra pašu pirmo rietumu standartiem atbilstošo apavu veikalu.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti dinamiska nozare, tāpēc uzņēmumā varu īstenot interesantus un jaunus projektus. Ir ļoti liels izaicinājums piedāvāt klientiem tieši to iepirkšanās pieredzi, kas der un patīk daudziem. Un te nav runa tikai par apavu izvēli, bet arī par iepirkšanās vides veidošanu. Turklāt Euroskor Latvijā iekšējā darba vide, uzņēmuma kultūra un vērtības iet roku rokā ar manu redzējumu, kā gūt panākumus.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Priecē, ka mēs nemainīgi turam attīstības kursu rietumu pasaules virzienā, īpaši pēdējo notikumu kontekstā, un, lai arī ir bijuši dažādi posmi - kopumā varam vērot ekonomisko izaugsmi vairāku gadu garumā.

Apbēdina, ka ir tik daudz cilvēku, kuri devušies prom, un valsts nav spējusi motivēt viņus palikt, nodrošinot pietiekamu atbalstu grūtā brīdī. Vēlētos, lai sabiedrības labklājība augtu straujāk un mēs nebūtu tik zemu salīdzinošajos sarakstos.

Runājot par nozari, priecē, ka tā nemitīgi aug un attīstās, un, lai arī vēl joprojām pastāv, tomēr mazinās pelēkais sektors. Priecē, ka veikalu iekārtojums un iepirkšanās vide Latvijā lielākoties ir augstā līmenī. Protams, apbēdina, ka reizēm nākas ciest no tā, ka esam mazs tirgus attīstības iespēju kontekstā un nevaram vienmēr piedāvāt to, kas pieejams lieliem noieta tirgiem.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Priecē, ka esam pietiekoši veiksmīgs uzņēmums, kas ticis galā ar visiem izaicinājumiem vairāk nekā 23 gadu garumā un ilgstoši esam vadošais apavu mazumtirgotājs. Esam uz Latviju atveduši daudz jaunu un veiksmīgu konceptu kā, piemēram, Ecco. Ja atskatās uz sasniegumu vēsturi un pārdoto apavu pāru skaitu kopumā, tas ļauj lepoties!

Grūti teikt par apbēdinājumu. Ja nu vienīgi, ar šīs dienas acīm raugoties atpakaļ – varbūt varējām izmantot vairāk iespēju.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Jā, mēs izmantojam sociālo tīklu iespējas, jo tie ļauj uzrunāt to auditorijas daļu, kas maz izmanto tradicionālos informācijas kanālus. Tomēr jāatzīst, ka pasniegt informāciju tā, lai pastāvīgi noturētu uzmanību, nav viegli. Cilvēkiem nepatīk, ja sociālos tīklus izmanto kā platformu, kur tiešā veidā uzmācīgi pārdot. Te svarīgāk ir radīt interesi par stila tendencēm, izmaiņām, aktualitātēm, un tikai tad, kad panākts dialogs ar auditoriju, var runāt par kaut kādu komerciālu atgriezenisko saiti.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Šis jautājums pēdējā laikā atkal ir aktualizējies. Ja izdodas atrast labu pārdevēju – to vienmēr var uzskatīt par panākumu! Nav noslēpums, ka mazumtirdzniecībā nav tie augstākie atalgojumi un ļoti daudz ir atkarīgs no pārdošanas rezultātiem. Bet mēs apzināmies, ka labam pārdevējam jāsaņem pienācīgs atalgojums, tāpēc galvenais ir radīt pareizu un reālu motivācijas sistēmu, ieskaitot atalgojumu.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Papildu vispārpieņemtajām cilvēciskajām rakstura īpašībām jāsaprot, ka serviss ir palicis kā viens no nedaudzajiem pircēju motivēšanas faktoriem, ar ko uzņēmumi var atšķirties, jo preces un cenas veikalos ir līdzīgas. Mēs esam ieviesuši savu pircēju apkalpošanas standartu, kuru potenciālajam pārdevējam būs jāievēro, un jābūt gatavam slēptiem servisa kontroles pasākumiem.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Gan pērn, gan šogad esam mazliet mainījuši savu stratēģiju, uzsvaru neliekot uz obligātu apjoma pieaugumu kā priekšnosacījumu tālākai izaugsmei, bet priekšplānā izvirzījuši efektivitāti. Šobrīd ar to būtiski atšķiramies no pārējiem nozares uzņēmumiem.

Tā kā Latvijā tirgus ir samērā piesātināts ar apaviem, lepojamies, ka esam sasnieguši zināmu veikalu tīkla līmeni ar pietiekami plašu pārklājumu. Mūsu mērķis ir panākt, lai visi mūsu veikali būtu rentabli, tāpēc strādājam pie tīkla sakārtošanas - atsevišķos gadījumos dažus veikalus slēdzam, bet vienlaicīgi veiksmīgākajos investējam papildu līdzekļus, lai tie varētu kļūt vēl rentablāki.

Mūsu pieredze rāda, ka viena zīmola veikali pakāpeniski nostiprina savu pārākumu pār plaša zīmolu/cenu piedāvājuma veikaliem, tāpēc nākotnē plānojam paplašināt konkrētu zīmolu veikalu tīklu, kā arī veicam iestrādnes jaunu zīmolu ienākšanai Latvijā.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Savas darba gaitas sāku, vēl studējot Latvijas Universitātē – Finanšu ministrijā, Tautsaimniecības analīzes departamentā par referentu. Tā bija ļoti laba pirmā pieredze, un esmu ļoti pateicīgs universitātes pasniedzējai, kura mani rekomendēja šim darbam. Pēc tam pārcēlos uz privāto sektoru, un vienmēr ir bijusi saistība ar tirdzniecību. Esmu bijis gan direktora palīgs, gan komercdirektors, man ir pieredze arī vairāku uzņēmumu vadīšanā. Vadu arī sabiedrisko organizāciju Latvijas apavu tirgotāju apvienība.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmums tika dibināts Zviedrijā, tāpēc nosaukumā ir vārds «Skor», kas zviedru valodā nozīmē «apavi», un atvasinājums no vārda Eiropa, jo mūsu tirgotie apavi nāk no visas Eiropas. Izstrādājot grafisko risinājumu un zinot nosaukuma rašanās kontekstu, tika izmantots stilizēts globuss.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Domāju, ka daudzi nezina, ka Euroskor pieder arī Ecco, LLOYD, Clarks un Tamaris veikali. Latvijā nav otra tāda apavu tirgotāja ar tik senām saknēm, vēsturi un panākumiem - kopš uzņēmuma dibināšanas esam pārdevuši gandrīz 4 miljonus apavu pāru.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Izmaiņas, kas būtu vērstas uz lielāku sociālo taisnīgumu un pirktspējas pieaugumu. Protams, vēlētos, lai visi uzņēmumi vienlīdz godīgi maksātu nodokļus, un likumdošanā būtu iestrādāta motivācija to darīt. No otras puses varu teikt, ka stabilitāte likumdošanā arī ir svarīga, lai prognozētu darbības vidi.

Ja godīgi, kad noskatās ziņas, šķiet ka gandrīz katrā sfērā kaut kas ir nepareizi un būtu jāmaina – gan valsts pārvaldē, gan iepirkumu sistēmā, gan būvniecībā un citur.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Mani negatīvi pārsteidza, ka pēdējo ģeopolitisko notikumu kontekstā ļoti izteikti parādās Eiropas struktūru problēmas adekvāti reaģēt uz notiekošo un operatīvi pieņemt vienotus lēmumus.

Pozitīvais Latvijas kontekstā ir tas, ka sankciju ietekme uz Latvijas ekonomiku pagaidām nav tik liela kā varēja būt. Tas nozīmē, ka kaut ko tomēr esam mācījušies no iepriekšējo ekonomisko satricinājumu pieredzes.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Grūti nosaukt ko vienu, bet man patīk austrumu, īpaši Taizemes, virtuve, tāpat arī itāļu ēdieni. Pavisam noteikti ikdienu nespēju iedomāties bez gaļas ēdieniem.

No dzērieniem varu izcelt dabīgi raudzētu kvasu – tas vēl no bērnības cieņā. Pavasaros ļoti novērtēju svaigi tecinātas sulas.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Ikdienas rūpes daudz laika šādām nodarbēm neatstāj, tomēr labu filmu vienmēr cenšos noskatīties. Visvairāk saista sižeti, kas balstīti uz vēsturiskiem notikumiem – kariem, stāstiem, kas ir kā sabiedrības attīstības atspulgi, vai filmām par interesantām personībām. Parasti šīs filmas sniedz jaunas atklāsmes un ir lielisks iemesls vēlākām pārdomām. Labprāt pasekoju līdzi arī kādam nelielam detektīvžanra seriālam. Turklāt labas lietas varu skatīties vai pārlasīt atkārtoti.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Ja ir vairāk laika, labprāt atpūšos brīvā dabā, svaigā gaisā – man patīk gan makšķerēt, gan medīt. Labprāt apmeklēju arī dažādus sporta pasākumus, kas sniedz emocionālo lādiņu un uz kādu laiku novērš uzmanību no ikdienas sasprindzinājuma. Pašam patīk uzspēlēt galda tenisu.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Domāju, ka ieguldītu izglītībā vai ziedotu labdarībai. Palīdzēt citiem, ieguldīt nākotnē, apzināties piederību savai valstij un ar saviem darbiem stiprināt to – man ir ļoti svarīgas vērtības. Arī kā uzņēmums esam lepni jau daudzus gadus atbalstīt Vītolu fondu, lai palīdzētu jauniešiem, kuriem tiešām nepieciešams atbalsts izglītības iegūšanai.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Gadās, ka transporta kļūdu dēļ saņemam ar mūsu darba nozari pilnīgi nesaistītas preces – piemēram, kopā ar apavu kastēm mums atnāk sapakoti bērnu pārtikas blenderi. Mazāk komiski ir, kad kāds loģistikas procesā kastē ielicis savus vecos apavus – tad ir liels izbrīns, kad saņemam un atveram jaunu kasti, bet tur papīros skaisti iepakoti pilnīgi novalkāti, veci apavi.

Bija arī kāda komiska epizode no izstādes. Apavus vairāku cilvēku grupā pasūtām izstādēs no ārvalstu piegādātājiem, kuriem izveidoti ekspozīciju stendi. Apavi parasti tiek sagrupēti pa stiliem, un tiem tiek doti attiecīgi nosaukumi – klasisks, sportisks u.c. Reiz mums bija norunāta tikšanās, taču attiecīgās firmas pārstāvis kavējās. Kad ieradās, viņš bija pamatīgi aizelsies un pārsteidza ar savu izskatu – viņam mugurā bija pamatīgi ar netīrumiem apšļāktas bikses un, pats galvenais – ļoti dubļaini apavi. Apaviem, protams, visi uzreiz pievērsām uzmanību (profesionāla nianse), tāpēc iestājās neveikls klusums un izbrīns. Kad firmas pārstāvis saprata, ka pievēršam uzmanību viņa netīrajiem apaviem, ar humoru izkļuva no situācijas sakot, ka šis ir jaunais stils – «Pig style».

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Lai vienmēr pietiek enerģijas un uzņēmības labiem darbiem! Ir jātic, ka panākumi iespējami katrā sfērā, tikai tie atnāks tad, ja darīsiet vairāk kā vidēji nepieciešams un galvenais - gudrāk kā citi!

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor nākamgad slēgs divus veikalus un ieguldīs līdzekļus vairāku veikalu renovācijā

LETA,23.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotāja SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) nākamgad slēgs divus mazos veikalus un ieguldīs līdzekļus vairāku veikalu renovācijā, informē Euroskor valdes loceklis Aldis Lūsis.

Viņš skaidro, ka tā ir daļa no uzņēmuma plānotās optimizācijas plāna. «Patlaban varam apstiprināt informāciju par viena veikala slēgšanu Tērbatas ielā. Būtībā jau ilgāku laiku šo trīs mazo veikalu rādītāji bija neapmierinoši, tāpēc plānojam veikt šādu optimizāciju.»

Savukārt 2015.gadā Euroskor plāno atvērt divus jaunus mono zīmolu veikalus, taču, tā kā līgumi vēl nav noslēgti, publiski nosaukt šos zīmolus Lūsis nevar. «Varu tikai pateikt, ka viens būs Latvijā pirmais šī zīmola veikals.»

Nākamgad plānots arī ieguldīt lielus līdzekļus vairāku Euroskor pārvaldīto veikalu renovācijā, un nākamā gada pirmajā ceturksnī tiks modernizēti četri tīkla veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais patērētājs apavu pirkšanā ir nelojāls, stāsta apavu tirgotājas SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) valdes loceklis Aldis Lūsis.

Tiesa, šādi patērētāji vairāk novēroti Rīgā un citās lielākajās pilsētās esošajos daudzzīmolu veikalos, atzīmē Lūsis.

«Vidējais patērētājs ir tāds, kurš mīl eksperimentēt. Pircējs, kurš jau iepriekš nav izdomājis, ka pirks kāda noteikta zīmola apavus tirdzniecības centrā, kur ir daudz veikalu, nopirks apavus impulsa vadīts. Tā būs vairāku faktoru sakritība - labs pārdevējs, uzrunājoša izvēle, cena vai kaut kas cits,» skaidro Lūsis.

Viņš arī norāda, ka, vērojot patērētāju uzvedību, var teikt, ka Latvijas sabiedrībā ir īsa atmiņa ne tikai attiecībā uz politiskajiem procesiem, bet arī attiecībā uz iepirkšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotāja SIA «Euroskor Latvijā» apgrozījums 2017. gadā bija 9,036 miljoni eiro, kas bija par 53 tūkstošiem eiro jeb 0,6% mazāk nekā gadu iepriekš, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa bija 10,5 tūkstoši eiro, kas bija 22 reizes mazāka nekā gadu iepriekš. SIA «Euroskor Latvijā» gada pārskata vadības ziņojumā norāda, ka peļņas samazinājums saistīts ar pastāvīgi pieaugošo konkurenci un nelabvēlīgo sezonalitātes ietekmi.

2017.gadā SIA «Euroskor Latvijā» mazumtirdzniecības tīklu veidoja 31 apavu veikals, no kuriem 17 bija «Euroskor» daudzzīmolu apavu veikali un 14 monozīmola veikali. Uzņēmuma nodarbināto darbinieku skaits pieauga līdz 124 cilvēkiem, savukārt tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 1,603 miljoni eiro.

Pagājušajā gadā SIA «Euroskor Latvijā» uzsāka saimniecisko darbību Igaunijā un Lietuvā. Uzņēmums atvēra pirmos specializētos «Lloyd» zīmola apavu un aksesuāru veikalus Viļņā un Tallinā, kopā ieguldot vairāk nekā 300 tūkstošus eiro, sacīts tā gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka šogad apavu tirgotāji var cerēt uz pozitīvu dinamiku, kopumā nozarē ir sagaidāma liela spriedze un asa konkurence par Latvijā esošajiem pircējiem, stāsta apavu tirgotājas SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) valdes loceklis Aldis Lūsis.

Viņš norāda, ka kopējais apavu mazumtirdzniecības apjoms aug, savukārt straujāk par apgrozījumu aug veikalu skaits. Tas liecina, ka konkurence kļūst intensīvāka, kā dēļ strādāt ir arvien grūtāk un grūtāk.

«Lai arī šogad tirgū varam cerēt uz pozitīvu dinamiku, tomēr konkurences ziņā lielāko spēlētāju vidū nekādas pārmaiņas nav gaidāmas - liels saspringums un ļoti asa cīņa starp apavu mazumtirgotājiem turpināsies.

Pat tad, ja mēs runājam par lielākajiem spēlētājiem, jāņem vērā, ka viņiem visiem ir relatīvi nelielas tirgus daļas,» skaidro Lūsis.

Lielākie spēlētāji apavu tirdzniecībā Latvijā ir Euroskor, NS King, Eiropas apavi, Danija. Tāpat salīdzinoši spēcīgs spēlētājs ir arī CCC, kas Latvijas tirgū ienāca pirms diviem gadiem. «Gandrīz visi lielākie spēlētāji ir vienos un tajos pašos tirdzniecības centros, koridoros, un nereti mums pārklājas kāda klāsta daļa,» atzīst Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor jaunu izaicinājumu priekšā

Sandra Dieziņa,11.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 gadu laikā izdevies realizēt teju piecus miljonus apavu pāru

Tāda ir SIA Euroskor Latvijā bilance, atskatoties uz līdzšinējo darbību ceturtdaļgadsimta garumā. Sākums bija ļoti drosmīgs, un tajā laikā maz kas bija tāds, ko šodien uzskatām par pašsaprotamu, atceras Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis. Euroskor saknes meklējamas Zviedrijā, kur pēc Otrā pasaules kara izceļojušie latvieši Rūdolfs un Margareta Kerli atvēra savu pirmo apavu veikalu, kura turpinājums Latvijā jau bija 1992. gadā izveidotā firma SIA Euroskor Latvijā.

«Euroskor savā laikā ir daudzus pazīstamus zīmolus atvedis uz Latviju – gan Ecco, gan Lloyd un citus,» stāsta A. Lūsis.

Turpmākie izaicinājumi būs jaunu zīmolu piesaiste, interneta veikala attīstība un tas, kā pircēju uzrunāt internetā. «Jādomā arī, kā apavu veikalu padarīt interesantāku tiem jauniešiem, kas šobrīd dzīvo tikai pa internetu,» piebilst A. Lūsis. Pirkumi internetā aug straujāk nekā veikalos, apliecina Euroskor Latvijā dati - pagājušajā gadā pieaugums interneta veikalā bija 26% pret 2015. gadu, kamēr mazumtirdzniecības veikalos – nepilns procents. Jāņem arī vērā, ka apavus tirgo arī nespecializētajos veikalos, piemēram, apģērbu un pat pārtikas veikalos. Euroskor Latvijā gan neplāno tirgot pārtiku savos veikalos, bet sortimenta paplašināšana ar aksesuāriem un citām precēm gan varētu būt iespējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Euroskor Latvijā, investējot nepilnu pusmiljonu eiro, paplašina savu darbību, atverot zīmola LLOYD veikalus arī Lietuvā un Igaunijā, informē uzņēmums.

Kā norāda SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis, šis ir pirmais solis uzņēmuma darbības attīstībai Baltijas valstu mērogā: «Tuvāko trīs gadu laikā plānojam izveidot 10 LLOYD zīmola veikalu tīklu Latvijā un kaimiņvalstīs.»

«Latvijas tirgus ir neliels un ļoti piesātināts ar konkurenci apavu mazumtirdzniecības nozarē, tādēļ, lai veiksmīgi turpinātu uzņēmuma izaugsmi, esam nolēmuši attīstīt tirdzniecību Baltijas mērogā,» stāsta Aldis Lūsis. 1.septembrī darbu sācis pirmais Euroskor Latvijā atvērtais LLOYD veikals Lietuvā – tirdzniecības centrā Panorama, Viļņā. Novembrī durvis vērs arī LLOYD veikals Igaunijā – Tallinas tirdzniecības centrā Viru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor peļņa pieaugusi septiņas reizes

Zane Atlāce-Bistere,23.05.2017

Apavu nozarē tirdzniecība internetā kļūst par arvien būtikāku biznesa daļu, norāda SIA Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis

Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot uzņēmuma efektivitāti, Euroskor Latvijā 2016. gadā peļņu palielinājis septiņas reizes - no 33 tūkstošiem 2015.gadā līdz 232 tūkstošiem pērn, informē uzņēmumā.

Uzņēmums pērn apgrozījis 9,1 miljonu eiro. «Veikalu tīkla reorganizācija un uzņēmuma efektivitātes paaugstināšana bijis mūsu prioritārais mērķis pēdējo divu gadu laikā, kas ļāvis mums 2016.gadu aizvadīt veiksmīgi, sasniedzot pozitīvu izaugsmes bilanci ar mazāku veikalu skaitu nekā 2015.gadā,» norāda SIA Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis.

Straujāko izaugsmi pērn piedzīvojis Euroskor Latvijā interneta veikals, kāpinot apgrozījumu par 26%. A.Lūsis piebilst, ka apavu nozarē tirdzniecība internetā kļūst par arvien būtikāku biznesa daļu.

Pozitīvo kopējo apavu tirdzniecības nozares izaugsmi veicinājis Latvijas iedzīvotāju privātā patēriņa un pirktspējas pieaugums. Pēdējo gadu tirdzniecības tendences rāda, ka cilvēki ik gadu izvēlas arvien dārgākus un kvalitatīvākus apavus, priekšroku dodot zināmu zīmolu ražojumiem, secina A. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 80 tūkstošus eiro, piektdien veikalu tīkls Euroskor atvēris jaunu veikalu Ventspilī, tirdzniecības centrā Tobago, informē veikala pārstāvji.

«Šogad strādājam pie tīkla attīstīšanas Kurzemes reģionā,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. «Jaunais veikals Ventspilī mums ļaus krietni dažādot savu sortimentu un strādāt ar dažādām pircēju grupām.»

Arī līdzšinējais Euroskor veikals Annas ielā 7 turpinās darbu, uzsver A.Lūsis, norādot, ka izmaiņas skars arī esošā veikala plauktus – tajā klientiem piedāvās apavus no nedaudz ekonomiskāku zīmolu klāsta.

«Otra veikala atvēršana Ventspilī ir viens no soļiem mūsu tirdzniecības tīkla attīstīšanā Kurzemes reģionā, norāda A.Lūsis. Septembrī pēc rekonstrukcijas jaunās un daudz plašākās telpās durvis vērs arī Euroskor veikals Tukumā, tirdzniecības centrā Tukums, Pasta ielā 14,» norāda Aldis Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu apavu bizness ir ļoti sarežģīts - cieši saistīts ar sezonalitāti, demogrāfijas rādītājiem valstī, iedzīvotāju pirktspēju, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Bērnu apavu bizness nav tik ienesīgs kā pieaugušo, bet konkurence ir spēcīga abos segmentos, atzīst DB aptaujāti mazumtirgotāji. Vieglāk klājas tiem veikaliem, kas ir nomnieki tirdzniecības centros, bet izdzīvot un pastāvēt ir iespējams arī tiem, kuru veikali atrodas citviet Rīgas ielās un arī reģionu pilsētās. Lielākoties bērnu apavus kā atsevišķu preču grupu piedāvā tirgotāji, kuru plauktos atrodamas preces arī pieaugušajiem. Tādi veikalnieki, kuri specializējušies tikai un vienīgi bērnu apavu tirdzniecībai, Latvijā ir maz.

1. septembra sindroms

Savulaik atsevišķi bērnu apavu veikali Rīgā ir bijuši Euroskor un Ecco, bet tagad tie ir aizvērti, jo šajā biznesā ir grūti nodrošināt normālus un vienmērīgus pārdošanas apjomus visu gadu. Pašlaik Euroskor viens specializēts bērnu apavu veikals ir Valmierā. «Tirgotājiem bērnu apavi ir daļa no kopējā sortimenta, kura īpatsvars svārstās no 15 līdz 20%. Tā ir salīdzinoši neliela daļa no kopējā veikala pārdošanas apjoma, bet, lai nodrošinātu bērnu produkcijas klāstu, ir jāiegulda liels darbs,» stāsta SIA Euroskor valdes loceklis Aldis Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos par 18% pieaudzis TAX free pirkumu skaits, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, liecina veikalu tīkla Euroskor novērojumi. Šis ir augstākais rādītājs pēdējo gadu laikā.

«Lai arī daudzās nozarēs tirdzniecība Krievijas un Ukrainas konflikta dēļ ir samazinājusies, apavu tirdzniecības segmentā vērojams pretējais – pirkumu skaits no austrumu valstu tūristiem, īpaši Krievijas pilsoņiem, būtiski pieaudzis,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis.

«Interesanti, ka, lai arī TAX free apavu pirkumu skaits audzis par 18%, vidējā pirkuma vērtība samazinājusies par 14%, turklāt dārgākos veikalos kritušies ir abi rādītāji,» uzsver A. Lūsis.

Arī Global Blue Latvija pētījums par TAX free pirkumiem Latvijā laika posmā no šā gada janvāra līdz augustam apliecina ārvalstu tūristu pirkumu skaita pieaugumu. «Turklāt ir dubultojies to pircēju skaits, kuri Latvijā no Krievijas ieradušies ar mašīnu – no tā varam secināt, ka viens no viņu mērķiem, apmeklējot mūsu valsti, bijusi iepirkšanās,» skaidro A. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Euroskor Latvijā vadītājs: Reģionos strādāt ir vieglāk nekā Rīgā

Dienas Bizness,02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu ražošana ir sarežģīta, jo tajā bez roku darba iztikt nav iespējams. Ja kāds uzņēmējs izlemtu, ka tieši Latvijā attīstīs vērienīgu apavu ražošanu, tad būtu jārēķinās ar to, ka vietējais tirgus ir mazs, tāpēc būtu ļoti sarežģīti saražoto produkciju pārdot lielos apjomos, turklāt arī iekarot eksporta tirgus ar mūsu valstī ražotajiem apaviem būtu grūti. Lai Latvijā ražotie apavi būtu konkurētspējīgi eksporta tirgos, nepieciešama ļoti laba kvalitāte, sava īpaša pievienotā vērtība, turklāt vēl arī patērētājam pieņemama cena, bet tas nav viegli panākams, saka Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Mēdz teikt, ka apavu iegādes apjomi ir viens no sabiedrības labklājības reālajiem rādītājiem. Vadoties pēc šī kritērija, Latvijā labklājība aug?

Mainās iedzīvotāju iepirkšanās paradumi. Vērtējot pēc tā, ka daudzi pircēji apavus pērk atlaižu laikā, jāsecina, ka Latvijas iedzīvotāji kļūst racionālāki. Dažādas atlaižu akcijas kļūst par aizvien spēcīgāku magnētu. Kādreiz izpārdošanas bija tikai dažas reizes gadā, mainoties sezonai, tagad bieži ir arī starpsezonu izpārdošanas. Kopumā Latvijā pircēju vidū dominē vēlme nopirkt pēc iespējas kvalitatīvāku preci par pēc iespējas zemāku cenu. Maz ir tādu pircēju, kuri lepojas, ka ir kādu preci nopirkuši par augstu cenu, daudz vairāk ir tādu cilvēku, kuri lepojas, ka vērtīgu preci nopirkuši lēti un izdevīgi. Pircējiem psiholoģiski nepieciešams gandarījums, ka par preci nav pārmaksāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Igaunijā atklās lielāko tirdzniecības centru ar panorāmas ratu uz jumta

Zane Atlāce - Bistere,07.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 8.novembrī Tallinā tiks atvērts Igaunijā lielākais tirdzniecības centrs T1 ar panorāmas ratu uz jumta, informē projekta attīstītāja Pro Kapital Grupp pārstāve Iveta Vanaga.

Kopējais investīciju apjoms ir 70 milj. eiro.

Panorāmas rats ar 27 apsildāmām kapsulām ļaus vērot Tallinas panorāmu no 120m liela augstuma.

Tirdzniecības centra izklaides zona pārsniedz 12000 kvadrātmetrus, kurā būs gan zinātnes un eksperimentu centrs bērniem, gan Super Skypark vairāk kā 6500 kvadrātmetru platībā ar Eiropā lielāko tramplīnu kompleksu, 10m augstām klinšu kāpšanas sienām, labirintiem, kā arī 360 grādu 4D un interaktīvu 7D kinoteātri.

Tirdzniecības centra T1 tirdzniecības platība ir 55 tūkst.kvadrātmetri ar vairāk kā 200 veikaliem (kopējā platība 130 tūkst. kvadrātmetru, 1500 autostāvvietas), kā arī 5500 kvadrātmetru liela restorānu zona Taste of Tallinn.

Komentāri

Pievienot komentāru