Nejusties kā skudru pūznī, baudīt privātumu, vērojot Rīgas panorāmu .
Ar šādu uzstādījumu veidots starptautiskās ķimikāliju kompānijas Cabot Corporation Eiropas reģiona biznesa pakalpojumu centra Rīgā – SIA Cabot Latvia – birojs, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
DB jau ziņoja, ka centrs nodrošina grāmatvedības, finanšu, iepirkumu, klientu apkalpošanas, datu apstrādes, informācijas tehnoloģiju un personāla vadības funkcijas visām uzņēmuma pārstāvniecībām un ražotnēm Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionā. Cabot Latvia interjera autors ir arhitekts Mārtiņš Pīlēns (SIA 1Plus1). Atvērtā tipa birojs ir 1600 m2 plašs, tas aizņem gandrīz visu piekto stāvu Upmalas biroju centrā. Šī ēka izceļas ar augstiem energoefektivitātes standartiem. Cabot Latvia biroja izstrādes projekts esot tapis zibenīgā tempā, apmēram piecu mēnešu laikā, kas korporatīvā biznesa videi esot raksturīgi, bet Latvijas būvniecības praksē – rets izņēmums. Patlaban birojā strādā 112 darbinieki, bet to skaitu plānots palielināt līdz 123. Maksimālā biroja kapacitāte ir 136 darbinieki. «Bija svarīgi atrast arhitektu, kura vīzija par to, kā jāizskatās birojam, saskanētu ar manām vēlmēm. Man patīk, kā tiek organizēta biroja loģistika. Darbinieki jūtas ērti, lai gan šeit strādā vairāk nekā simts cilvēku,» raksturo Cabot Latvia vadītāja Hetere Elisa.
Upmalas biroju ēka ir gara un šaura, kas varot radīt pat nospiedošu sajūtu. Taču viens no tās plusiem – skats pa logiem, kas netiekot laupīts nevienam no darbiniekiem. «Uzdevums bija radīt lielas korporatīvas kompānijas biroju. Ikvienam ir lepnums strādāt lielā korporatīvā kompānijā, bet ir bail sajusties kā skudrai milzīgā pūznī. Līdz ar to interjers gan rāda kompānijas varenību, gan piedāvā darbiniekiem pietiekami daudz privātu telpu,» stāsta arhitekts M. Pīlēns. Par biroja vides standartiem esot veikts daudz pētījumu un biroja dizaina un iekšējās loģistikas izveide esot kā zinātniskā matemātika arhitektūras veidolā. Veidojot biroju, ņemts vērā aprēķins, cik kvadrātmetru plaša telpa nepieciešama katram darbiniekam un kādai ir jābūt distancei līdz tuvākajam kafijas automātam un labierīcībām. Birojā izvēlēti piezemēti krāsu toņi – melns un pelēks, bet akcentiem izmantotas ziedu buķetes, kas izvietotas uz galdiem un plauktiem, turklāt interjers neesot pirmā mēroga zvaigzne, tas atkāpjas, lai varētu izcelties darbinieki. Interjera krāsu izvēle tiek raksturota kā ilgtspējīga, jo tā nav piesaistīta kādām aktuālām modes tendencēm. Zināmu akcentu un mājīgumu rada ozolkoka sienas. Tās pilda arī praktisku funkciju – sienas skapjos ir iespējams novietot dokumentus.
Ieejot Cabot Latvia birojā, pirmā skatam paveras plaša recepcijas zona. Pieejot pie biroja administratora letes, ikvienam viesim jāreģistrējas planšetē, norādot personu, pie kuras tas atnācis vizītē. Šāda elektroniska uzskaite esot nepieciešama, lai darbinieki saņemtu elektronisku ziņu par to, ka atnācis ciemiņš, tā arī palīdzētu gadījumā, ja birojā rastos kāda avārijas situācija.
Uzturēt birojā kārtību Cabot Latvia palīdzot ofisa policiste. Šāds amats ārvalstīs neesot retums. Šīs darbinieces uzdevums esot rūpēties par to, lai darba galdi netiktu noklāti ar nevajadzīgu dokumentu kaudzēm, atpūtas stūrīšos nekrātos trauki un birojs vienmēr izskatītos skaists un sakārtots.
Visu rakstu Nezaudēt savrupumu lielā korporācijā lasiet 29. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.