Bijušie ekonomikas ministri Artis Kampars un Daniels Pavļuts savas darbības laikā ir atstājuši tik milzīgu netīro trauku kaudzi, ka pašreizējā valdība ar to acīmredzami netiek galā
Pieņemot Ministru kabineta noteikumu grozījumus, kuru oficiālais, normatīvajos aktos iekļautais uzdevums ir ierobežot atjaunojamo energoresursu pārsubsidāciju, valdība ir pieņēmusi ekonomiski un tiesiski visai absurdu, pilnībā politisku lēmumu. Uz to viņus, iespējams, mudināja izmisums un ideju trūkums, kādā veidā risināt gadiem ilgi ielaisto problēmu ar nosaukumu «atjaunojamie energoresursi».
Tāpat politiķus noteikti spieda energointensīviem rūpnieciskajiem ražotājiem gadiem dotie solījumi samazināt elektroenerģijas cenu, jo cik ilgi tad var «karināt uz ausīm makaronus» par it kā nepieciešamo skaņošanu ar Eiropas Komisiju? Kaut kad uzņēmēji prasa rīcību un, tā kā izpildīt savus solījumus no budžeta līdzekļiem ministri tomēr nebija gatavi, nācās sameklēt vainīgos, kam «piegriezt skābekli», lai parādītu, ka notiek aktīva darbība. Taču patiesībā šīs darbības ir bezgala haotiskas un necaurskatāmas un tām pievērst uzmanību ir vērts arī citu nozaru uzņēmējiem, kam nav nekāda sakara ar atjaunojamiem energoresursiem, jo šodien cietēja ir šī tautsaimniecības nozare, bet rītdien pēc analoģijas tā var būt cita.
Vispirms jau jānorāda uz teju nemitīgām Ekonomikas ministrijas atsaucēm uz Eiropas Komisiju, kas it kā prasot novērst atjaunojamo energoresursu nozares pārsubsidāciju, tam klāt vēl pilnīgi neloģiski tiek piekabināts tas, ka brīdī, kad būs novērsta pārsubsidācija, varēšot sākt runāt par atbalstu energointensīviem ražotājiem. Šādu kopsakarību acīmredzot saskata tikai Ekonomikas ministrija, jo ES likumdošana neko tamlīdzīgu neparedz. ES izstrādā tikai direktīvu principus, taču tas, kā to pārņem konkrētā valsts, ir neviena cita kā konkrētās dalībvalsts un tās nacionālās likumdošanas darīšana. Turklāt, uzņemoties sasniedzamos mērķus atjaunojamās enerģijas jomā, Latvija jau tos saskaņoja ar Eiropas Komisiju, atbalstu enerģijas ražotājiem un ES fondu piesaisti šādiem projektiem ieskaitot, taču tagad tiek mēģināts iestāstīt, ka tas vēl nav noticis, tādējādi savu politisko neizdarību mēģinot novelt uz «ļaunās ES» prasībām. Ko līdzīgu mēs redzējām arī tad, kad bija runa par Latvijas dabasgāzes tirgus liberalizāciju, kad ES direktīvas, investoru tiesiskā paļāvība un valsts uzņemtās saistības tika jauktas kopā vienā lielā putrā.
Ir būtiski uzsvērt, ka atjaunojamo energoresursu staciju īpašnieki saņēma licences, investēja un uzsāka savus projektus atbilstoši pastāvošajai valsts likumdošanai, izrēķinot savu uzņemto saistību un atdeves dinamiku. Taču Ekonomikas ministrija tagad pēkšņi paziņo – mums ir jauna peļņas līmeņatzīme, mēs zinām labāk, kā privātam biznesam jāstrādā un kādi lēmumi jāpieņem. Tā ir tirgus ekonomikā absolūti nepieņemama valsts iejaukšanās biznesā, kam labākajā gadījumā sekas būs uzņēmumu datu falsifikācija, sliktākajā – korupcija, taču kopumā demonstrējot politiķu bezatbildību uzņēmēju un tādējādi arī valsts tautsaimniecības attīstības priekšā.