«Izšķirties par neko vai investoru, kurš var nākt komplektā ar zināmu bagāžu, valdībai bija grūts uzdevums.»
Tā DB rīkotajā Uzņēmēju klubā sprieda bijušais satiksmes ministrs, pašlaik Saeimas deputāts Anrijs Matīss, kurš publiskajā telpā plaši izdiskutētajām AirBaltic aktualitātēm nolēma uzlikt uzsvarus pašā noslēgumā.
Aktualitātes tranzīta nozarē, Rail Baltica un AirBaltic bija trīs vaļi, uz kuriem savu uzrunu balstīja A. Matīss. Viņš norādīja, ka Latvijas tautsaimniecībā būtiskajai transporta nozarei ir bijis trauksmains gads.
Pārejot pie AirBaltic, A. Matīss uzsvēra, ka uzņēmums četru gadu laikā spējis uzlabot savu darbību, no 180 miljoniem eiro negatīva pašu kapitāla nonākot līdz 75 miljoniem eiro, kas, nenoliedzami, arī ir gana daudz. Divus gadus kompānija ir strādājusi ar peļņu. Ar to nav pietiekami, lai banka izsniegtu aizdevumu; ir nepieciešams ārējs finansējums investīcijām un flotes nomaiņai. Stratēģiskais investors pie šādiem finanšu rādītājiem nav viegli piesaistāms. «Ļoti daudz runāts par investora piesaisti un flotes nomaiņu. Skaidrs, ka tai agri vai vēlu jānotiek. Manuprāt, nav pareizi saistīt investora ienākšanu ar konkrētu flotes nomaiņu. It sevišķi, kad jau esam uzņēmušies saistības par Bombardier neesošām lidmašīnām. Uzņemties vēl kādas pret Krievijā ražotiem lidaparātiem nebūtu pareizi, ņemot vērā publiskajā telpā pieejamo informāciju par lidmašīnu tehniskajām īpašībām un rezerves daļu pieejamību. Mazai aviokompānijai noteikti vajadzētu turēties pie pārbaudītām vērtībām,» tā A. Matīss. Viņaprāt, valdība nebija vieglas izšķiršanās priekšā, garas stundas vētījot konkrēto finanšu investoru. Uz DB jautājumu, vai citāds redzējums attiecībā uz AirBaltic floti un investoru bija iemesls, kāpēc A. Matīsam bija jāaiziet no amata, bijušais satiksmes ministrs atzina, ka reizumis valdībai jāpieņem izšķiroši lēmumi un ne vienmēr tie ir viegli. Bet, runājot par floti, vēlreiz uzsvēra: «Maza aviokompānija nevar atļauties riskēt, piemēram, ar lidmašīnām, kam var atklāties kādas «slimības». Jāiet pakāpeniski uz viena tipa floti. AirBaltic nebūtu pareizi kļūt par izmēģinājuma trusīšiem, lai arī pārbaudīti lidaparāti varbūt izmaksātu nedaudz dārgāk.»
Visu rakstu Maza aviokompānija nevar kļūt par izmēģinājuma trusīti lasiet 23. novembra laikrakstā Dienas Bizness.