Ieguldot 250 tūkstošus eiro, informācijas tehnoloģiju kompānija Datakom izstrādā netipiski maza izmēra kases aparātu Tiki-Taka Pay; ar šo produktu tā plāno attīstīt eksporta virzienu.
Lai gan joprojām ir cilvēki, kuri lieto tikai skaidru naudu, tūkstošgades paaudze pārsvarā norēķinās ar maksājumu kartēm. «Uzņēmējiem vienmēr gribas ietirgot vairāk, un plastmasas kartiņās ir vairāk naudas nekā kabatā, turklāt darījumu var noslēgt uzreiz, nevis sūtīt cilvēku uz bankomātu. Viņš jau pēc pusstundas būs aizmirsis, ka gribēja kaut ko pirkt, jo liela daļa pirkumu notiek impulsīvi,» teic Edijs Tanons, SIA Datakom biznesa attīstības direktors. Arī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks norāda, ka jaunais kases aparāts Tiki-Taka Pay dod jaunas pārdošanas iespējas. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, no Latvijā esošajiem 68 tūkstošiem kases aparātu un kases sistēmu trešdaļa vēl nav nomainīta uz jaunajām prasībām atbilstošām. «Tas ir mūsu tirgus. Papildu tam nāk klienti, kas gribētu paplašināt tirdzniecību, piemēram, pie izlidošanas vārtiem lidostā, kur nekad nav bijis kases aparāts, bet uzņēmējiem ir iespējas šādā veidā papildu nopelnīt. Ūdeni mūsu dzirnavās lej tas, ka valsts vēlas pāriet uz bezskaidru naudu. Protams, tas nenotiks ātri, bet politika attīstās tajā virzienā,» saka U. Semeiks.
Lai ir gana ērti
«Aptuveni divus gadus mūsu komanda, programmētāji un iekārtu piegādātāji strādāja pie tā, lai Latvijā uztaisītu kases aparātu, kas ir ērts biznesam. Atradām veidu, kā ir iespējams piedāvāt mazu kases aparātu, kur ir karšu terminālis, kas pieņem visa veida kartes. Kases aparātam obligāti nav jāaizņem milzīga vieta un jābūt neglītam,» klāsta E. Tanons. Lielais kases aparāts ir vajadzīgs, ja ir liela aprite un visu laiku ir rindas. Lielveikalu ķēdēm un degvielas uzpildes stacijām nederēs Datakom izstrādātais risinājums Tiki-Taka Pay, izņemot gadījumus, kad tie vēlas sarīkot reklāmas izbraucienu, piemēram, uz festivālu Positivus, kur tirgo tikai maizītes un grib būt veikli. «Ideāli tas der masieriem, fizioterapeitiem, taksistiem, autoservisiem, autobusa vadītājiem un pat kafejnīcām, kur nav liela ēdienkarte. Masiera vai fizioterapeita darbs ir iet pie klientiem un veikt procedūru, tāpēc ir muļķīgi no viņa prasīt nest līdzi padusē kases aparātu. Taču, ja ir iespēja izmantot šādu mazu aparātu, visi argumenti un aizbildinājumi, ka tas ir pārāk sarežģīti, kļūst muļķīgi. Tiklīdz risinājums ir gana ērts, cilvēki to izmanto,» uzskata U. Semeiks. Risinājuma mērķauditorija ir uzņēmumi, kuru apgrozījums ir, sākot no 20 tūkstošiem eiro gadā. Tas, kam šāds aparāts ir piemērots, ir atkarīgs no ātruma, kādā uzņēmējs vēlas apkalpot katru pircēju. Čeks tiek izdrukāts gana ātri un klientu var apkalpot 20 sekundēs, bet risinājumā nav integrēti svari, kas nozīmē, ka uz ierīces nevar uzlikt arbūzu un uzreiz piedāvāt norēķināties. Taču var uz citiem svariem nosvērt preci, izrēķināt cenu un izsist čeku.
Viena ierīce
«Produkts ir unikāls ar to, ka tā ir viena ierīce. Ir risinājumi, kam ir maksājumu terminālis, kur atsevišķi ieliek karti, ko teorētiski varētu aizvietot ar telefonu, kurā ir aplikācija, un maksājumu termināli. Te vienā ierīcē ir printera papīra rullītis, iespēja ievietot karti un mazs ekrāniņš, kur ātri ieklikšķināt pārdodamo produktu. Mūsu Tiki-Taka Pay aizstāj trīs vai pat četras iekārtas,» saka E. Tanons.
Visu rakstu lasiet 3. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!