Jaunais Cemex importa – eksporta terminālis Liepājs ostā varētu palielināt kravu plūsmu par 0.55 miljoniem tonnu gadā.
Liepājas ostā ar pirmo eksporta kravu šodien, 3. decembrī, atklāts Cemex importa – eksporta terminālis. Jaunais terminālis vidēji gadā palielinās ostas kravu plūsmu par 550 tūkstošiem tonnu kravu, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde. Jaunajam terminālim ir būtiska nozīme, jo tas pārkraus vietējo kravu - Brocēnos ražotu cementu un dos būtisku pienesumu Liepājas ostas kravu apgrozījumam, uzsver Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.
Cementa termināļa būvniecību Liepājas ostas 14. piestātnē uzsāka 2007. gada novembrī. Svarīgi ir būvēt termināļus kopā ar kravu īpašniekiem, kas nodrošina stabilu un drošu kravu plūsmu un dod ieguldījumu pilsētai, ostai un uzņēmumiem. Cemex importa - eksporta terminālis nav ne pirmais, ne pēdējais, ko a/s Liepājas osta LM veido kopā kravu īpašniekiem, norāda a/s Liepājas osta LM valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks,
Termināla būvniecībā izmantotas jaunākās tehnoloģijas un Skandināvijas valstu pieredze, lai tas nenodarītu nekādu kaitējumu videi un cilvēkam.
Db jau rakstīja, ka termināļa pirmā kārta, kas paredzēja cementa atvešanu ar kuģiem, izkraušanu divos silāros, tika pabeigta 2008. gada vasarā. Katra silāra ietilpība ir 6.5 tūkst. tonnu. Termināla otrā kārtas savu darbību uzsāka pēc Brocēnu Cemex ražotnes modernizācijas un paplašināšanas, kad saražoto cementu ved no Brocēniem, krauj kuģos un eksportē. Plānotais kravu apgrozījums 550 tūkstoši tonnu. Izmaksas, kas saistītas ar termināļa būvi, sedz Cemex – 7.2 milj. eiro apjomā, bet infrastruktūras – dzelzceļa, piestātnes u.c. - būvniecību 2.5 milj. eiro apjomā finansē Liepājas osta LM. Tuvākajā laikā tiks uzlabota vēl papildus nepieciešamā infrastruktūra, kuras izveidē Liepājas osta LM ieguldīs vēl 0.5 milj. eiro.