Viens no lielākajiem globālās darba dalīšanas sasniegumiem ir līgumražošana, kurā viens bizness ģenerē idejas, bet cits tās īsteno. Kāpēc pat lielie uzņēmumi izvēlas līgumražotājus, kāda ir šādas partnerības ekonomika un ieguvumi?
Pašražotne VS līgumražošana
Saskaņā ar pētījumu kompānijas BCC Research prognozi pasaules līgumražošanas tirgus var pieaugt no USD 2 triljoniem 2018. gadā līdz USD 2,7 triljoniem 2023. gadā. Pieauguma temps ir vidēji 6,6% gadā.
Līgumražošanā klients saņem unikālu produktu ar savu zīmolu par viņam labāko cenu, vajadzīgajā kvalitātē un daudzumā, bet ražotājs nopelna ar ražošanu, neriskēdams palikt ar nepārdotām precēm. Daudzi uzņēmumi ir izveidojuši arī savas ražoto produktu kvalitātes kontroles shēmas. Šāds ražošanas organizācijas formāts īpaši pievilcīgs ir uzņēmumiem, kas nodarbojas ar elektronisko ierīču un sadzīves tehnikas ražošanu.
“Savas ražošanas organizēšana, tehnoloģiskā procesa stabilitātes nodrošināšana, speciālistu apmācība, ražošanas tehnoloģiju ieviešana ir riskants un ilgstošs process. Samazināt uzņēmējdarbības risku un vienlaikus ražot produkciju modernās ražotnēs ir iespējams līgumattiecību ar līgumražotāju ietvaros, apvienojot kontroli pār ražošanas procesu un produkcijas kvalitāti gan no rūpnīcas, gan no klienta puses,” - komentē Dmitrijs Romaņenko, Canyon Accessories Business Development direktors.
Uzņēmumam, kuram rūp sava reputācija un produkcijas tēls kā uzticams un kvalitatīvs, īpaša uzmanība jāpievērš līgumražotāju darbam, panākot ne tik daudz labākās cenas, cik atbildīgu pieeju, precīzu tehniskās dokumentācijas ievērošanu, jaunāko tehnoloģiju izmantošanu un ražošanas kultūras ievērošanu.
Šobrīd starp elektronikas ražotājiem, kas pielieto šo ražošanas organizācijas koncepciju, panākumus ir guvis uzņēmums Canyon Accessories, kas 2003. gadā sāka darbību Nīderlandē. 19 gadu laikā tas ir izaudzis par pilna mēroga elektronikas zīmolu, un šobrīd Eiropas valstīs tam ir 16 biroji, bet savus produktus uzņēmums pārdod vairāk nekā 26 valstīs.
Canyon zīmola ierīces izstrādā Eiropas biroju darbinieki, bet ražošana notiek Ķīnā - šeit tiek radīti mobilie un datoru piederumi, viedie sīkrīki un spēļu risinājumi; komandā ietilpst Quality assurance (kvalitātes nodrošināšanas) un Quality control (kvalitātes kontroles), produktu vadības un dizaina nodaļas.
Canyon Accessories kvalitātes kontroles sistēma
Stabilas kvalitātes produktu piedāvājuma izveide no partijas partijā katram zīmolam ir liels un laikietilpīgs darbs.
“Zīmolam jāiziet grūts sadarbības shēmu veidošanas ceļš, veidojot un noformējot prasības no pasūtītāja puses, radot stingru šo prasību izpildes uzraudzības sistēmu. Labi veidota sadarbība motivē ražotājus uzturēt ilgtermiņa attiecības ar pasūtītājiem, kas ir viņu ilgtspējīgas attīstības atslēga,” - stāsta Canyon Accessories Business Development direktors Dmitrijs Romaņenko.
Nodrošinot partneru iekšējo interesi, Canyon Accessories organizēja arī savu iekšējo trīspakāpju kvalitātes kontroles sistēmu.
Pirms masveida ražošanas uzsākšanas visām ierīcēm tiek veiktas vairāk nekā 30 pārbaudes, kas garantē visaptverošu ierīču pārbaudi to faktiskās darbības apstākļos: uzticamības testi, saderības pārbaude ar citām ierīcēm, funkcionālā pārbaude, vides testi un citi. Šo pārbaužu papildu mērķis ir plānot turpmākos produktu līniju uzlabojumus ar augstākiem tehniskajiem un ekspluatācijas parametriem.
Ar Canyon zīmolu ražotās ierīces tiek aprīkotas ar CE & RoHS standarta atbilstības sertifikātiem, kas papildus apliecina to kvalitāti.
Obligāti jāveic periodiska ražošanas procesa kontrole, ko īsteno Canyon Accessories inženieri, kā arī pieņemšanas kontrole, kas tiek veikta pēc visu ražošanas posmu pabeigšanas. Šāda pieeja ļauj laikus atklāt slēptos montāžas defektus, nesaskaņotu detaļu nomaiņu un jebkādu citu neatbilstību tehniskās dokumentācijas prasībām.
Runājot par mobilajiem un personālo datoru piederumiem – ierīcēm, kuras patērētāji izmanto teju katru dienu, ir svarīgi nepārtraukt kvalitātes kontroli arī pēc tam, kad produkts ir nonācis viņu rokās. Pat pēc tam, kad produkts ir sasniedzis galapatērētāju, Canyon zīmola komanda nepārtraukti uzrauga informāciju par produktu kvalitāti, kas pienāk no partneriem un atvērtajām zonām, novērtē klientu apmierinātības līmeni, balstoties uz viņu atsauksmēm, un analizē biežākos servisa pakalpojumu pieprasījumus.