Tā ir ilūzija, ka uzņēmumi, kas strādā 11. novembra krastmalā, nevar atkauties no aktīvās cilvēku plūsmas. Mašīnas pa šo ielu kursē gana aktīvi, bet cilvēki staigā maz - pārsvarā šeit iegriežas ar konkrētu mērķi. Tas ir saprotams - skaistās pastaigas valdzinājums ir turpat pāri ielai, tuvāk Daugavai. Starp citu, Daugavas promenāde pēdējā gada laikā kļuvusi pievilcīgāka gan vietējiem iedzīvotājiem, gan tūristiem.
Vērīgākajiem garāmgājējiem pavisam noteikti nepaslīdēs garām uzkrītošs fakts - 11. novembra krastmalas ēku pirmajos stāvos veikalu un kafejnīcu mainība ir ierasta lieta, turklāt sludinājumi par iespēju izīrēt telpas logos gozējas samērā bieži. DB devās apciemot sešus šīs ielas uzņēmumus: kāds šeit strādā jau vairākus gadus, bet vairums no tiem bija jaunie iemītnieki, kuri bruņojušies ar pacietību un liek lielas cerības uz sava biznesa veiklsmes stāstu. Kā atzina aptaujātie - uz šīs ielas nevar vienkārši atnākt un strādāt. Liels darbs jāiegulda mārketingā, lai potenciālajiem klientiem par sevi pastāstītu un tie nāktu uz šo ielu ar konkrētu mērķi - izmantot skaistumkopšanas procedūras, ļauties fotosesijai vai iemalkot kafiju pusdienas pārtraukuma laikā.
Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness!
#3/74
Šīs ielas jaunpienācēji ir bārs - mākslas galerija Cita puse, kas Mākslinieku savienības ilggadējās ēdnīcas telpas pārvērtuši līdz nepazīšanai un sola brūnās mājas stūri atdzīvināt un nākamajā vasarā pat uzcelt lielu terasi, kura būs nevis uz ietves, bet virs tās.
#14/74
«Liekam lielas cerības uz promenādes attīstību, jo tad šai ielai garām staigās vairāk tūristu. Jau patlaban meklējam sadarbības iespējas, lai piesaistītu ārvalstu viesus,» atzīst bāra Cita puse īpašnieki Romāns Mihailovs (priekšplānā) un Aļģis Jelnionis.
#15/74
11. novembra krastmalā atrodas arī Gentleman's shop, kas durvis vēris šīs vasaras vidū.
#24/74
«Mans galvenais nosacījums bija saprātīga cena un nelielas telpas. Vecrīgas faktors nebija svarīgs. Meklējot telpas, secināju, ka iznomātāji vai nu lido kosmosā vai dzīvo kādā paralēlajā pasaulē, jo prasa neadekvāti augstu samaksu,» stāsta veikala īpašnieks Rūdolfs Spots.
#25/74
Ieejot Mākslinieku savienības milzīgajā ēkā, jābūt pavisam skaidram mērķim, kur vēlies nokļūt. Stāvos kabinetu diezgan, un daudziem no tiem uz durvīm nav pat izkārtnes, kas tur slēpjas. Sapņu studija, kas piedāvā interjera, dizaina un foto pakalpojumus šīs ēkas ceturtajā stāvā ievācās 2008. gadā. Gaiteņu labirinti nav baidījuši, jo nolūks esot bijis atrast tādas uzņēmuma telpas, lai tajās neienāktu nejauši garāmgājēji, bet gan potenciāli klienti.
#33/74
«Pirms tam šajās telpās strādāja kāda tēlniece. Telpas bija sliktā stāvoklī. Izremontējām tās, un nu jau šeit strādājam vairākus gadus. Lielākais pluss - centrs ir rokas stiepina attālumā,» stāsta Sapņu studijas līdzīpašnieks Juris Krezevskis.
#34/74
«2011. gadā, kad aktīvi meklējām telpas skaistumkopšanas salona vajadzībām, piedāvājums tirgū bija ļoti trūcīgs. Šis bija labākais apmēram no desmit apskatītajiem variantiem. Lai gan šīs telpas bija krietni lielākas, nekā sākotnēji biju plānojusi, pirmais iespaids bija pozitīvs un raisīja vīziju par salona iekārtojumu,» atminas Verdant Eco Spa īpašniece Dace Šrādere, kura atzīst, ka šī vieta sākumā ļoti mulsinājusi - apkārt it kā bija aktīva kustība, bet cilvēki garām nestaigāja.
#46/74
«Lai gan atrodamies Vecrīgas pievārtē mums visi nodokļi jāmaksā tādi paši kā vecpilsētas uzņēmumiem. Arī vides reklāmas uzlikšana izvērtās par laikietilpīgu procesu,» stāsta Eco Spa īpašniece Dace Šrādere.
#47/74
Salons Retro foto 11. novembra krastmalā mīt jau piekto gadu, bet kopumā uzņēmums ir īstens ilgdzīvotājs - šogad nosvinējis 20 gadu jubileju.
#60/74
«Retro foto salons apmeklētājiem piedāvā piedalīties nelielā ambrāžā. Ietērpjam viņus dažādu laiku un stila apģērbos un veidojam fotosesiju,» stāsta Retro foto īpašniece Inese Cibuļska, kura par godu DB vizītei arī iejutās citā laikā un nostājās kameras otrā pusē.
#63/74
Šaja vasarā Rīga tika arī pie jaunas koncertzāles, kas tika izvietota Triangula bastionā 3. stāvā.