Eksperti

Biznesa sakari starp Rīgu un Baku kļūst aktīvāki

Ārlietu dienests Latvijas eksportam , [email protected],28.08.2009

Jaunākais izdevums

Šodien, kad pasaules ekonomiskā un finanšu krīze ir skārusi virkni valstu, Azerbaidžāna paliek to nedaudzo valstu starpā, kura saglabā salīdzinoši stabilus ekonomikas izaugsmes tempus. Tiesa, tie vairs nevar līdzināties vēl pāris gadu atpakaļ demonstrētajiem sasniegumiem, kad IKP pieaugums sasniedza līdz pat 22-25% gadā, kas ir bijis pasaules rekords ekonomikas attīstības tempu ziņā. Taču uz vispārīgā pasaules valstu ekonomiku lejupslīdes fona Azerbaidžāna joprojām ieņem līdera pozīcijas. Pēc starptautisko ekspertu prognozēm 2009.gadā Azerbaidžānas IKP pieaugums varētu būt 2.7% apmērā.

Lielu daļu ekonomikas stabilitātes dod Azerbaidžānas valdības iepriekšējos gados uzkrātās kopējās naudas rezerves ap 18 miljardu USD apmērā, valstī joprojām ieplūst no naftas un gāzes pārdošanas iegūtie naudas līdzekļi, kas kopumā ļauj turpināt finansēt sociālo sfēru, ekonomikas konkurētspējas stimulējošās programmas un infrastruktūras projektu attīstību.

Ekonomikas ne-naftassektoru attīstību Azerbaidžānas vadība izvirza par vienu no savām galvenajām prioritātēm. Š.g. aprīlī tika apstiprināta Reģionu sociālā un ekonomikas attīstības programma, kas izstrādāta realizācijai līdz 2014. gadam un kuras uzdevums ir stabilizēt Azerbaidžānas ekonomiku, mazinot tās atkarību no naftas sektora. Programma paredz rūpniecības un lauksaimniecības sektoru uzņēmumu veidošanu reģionos, meliorācijas, irigācijas un ūdensapgādes uzlabošanu, enerģētikas un siltuma piegādes tīklu attīstību, ceļu un sakaru sistēmu rekonstrukciju utt.

Azerbaidžānas valdības realizētā sociālās un ekonomikas konkurētspējas celšanas politikas rezultātā turpmākajos gados Azerbaidžānā saglabāsies salīdzinoši stabils iekšējais pieprasījums pēc precēm un pakalpojumiem, līdz ar to Azerbaidžāna ir uzskatāma par vienu no potenciālajiem sadarbības partneriem mūsu uzņēmējiem gan kopuzņēmumu dibināšanā, gan preču un pakalpojumu sniegšanā. Galvenais ir nepalaist šo iespēju garām.

Diplomātiskās attiecības starp Latviju un Azerbaidžānu tika nodibinātas 1994.gada 11.janvārī. 2006.gada vidū pēc iepriekšējās Valsts prezidentes Vairas Vīķes-Freibergas oficiālās vizītes Azerbaidžānā tika atvērta Latvijas Republikas vēstniecība, savukārt Latvijas galvaspilsētā savu darbību uzsāka Azerbaidžānas vēstniecība. Līdz ar to attiecībām starp abām valstīm tika dots jauns stimuls. Starp abām valstīm ir izveidota plaša līgumtiesiskā bāze: ir noslēgti savstarpējie līgumi: par sadarbību ekonomiskās, zinātniskās, tehniskās un kultūras jomās, par sadarbību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā, konvencija par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu, par ieguldījumu veicināšanu un savstarpēju aizsardzību; nolīgumi par gaisa satiksmi, par sadarbību sakaru jomā, par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu, par sadarbību tūrisma jomā, kā arī virkne citu divpusējo līgumu, kas tādējādi paver iespēju jaunā līmenī attīstīt biznesa sakarus starp abām valstīm.

Abu valstu starpā ir cieši draudzīgas attiecības, ko apliecina arī vairākas augsta līmeņa amatpersonu tikšanās pēdējo gadu laikā. Ir notikušas vairākas Ārlietu, Ekonomikas un citu nozaru ministru un institūciju pārstāvju savstarpējās vizītes un tikšanās, kuru ietvaros ir piedalījušies arī Latvijas uzņēmēji.

Kā nozīmīgāko pēdējā laika augsta līmeņa vizīti jāmin augusta sākumā notikusī Latvijas Republikas Valsts prezidenta Valda Zatlera oficiālā vizīte Azerbaidžānā, kuras ietvaros tika parakstīti divi starpvaldību līgumi, saprašanās memorands un abu prezidentu kopīgā deklarācija, aizvadīta kārtējā starpvaldību komisija ar Latvijas uzņēmēju līdzdalību, kas deva iespēju efektīvāk palūkoties uz dienas kārtībā esošajiem sadarbības jautājumiem.

Prezidenta vizīte un prezidentu pavadošo ministru dalība sniedza izdevību Latvijas vadošo uzņēmēju delegācijai nostiprināt jau esošos kontaktus un pavēra iespēju jauniem sadarbības projektiem Azerbaidžānā.

Jāatzīmē, ka pēc skaita lielās uzņēmēju delegācijas klātiene gan no vienas, gan no otras puses uzņēmējiem paredzētajos pasākumos liecina par esošo un pieaugošo interesi par sadarbības iespējām starp abu valstu biznesa vidēm.

Ņemot vērā līdzšinējo pieredzi un abu valstu tradīcijas, šāda augsta līmeņa vizīte dos visdrīzāko papildus impulsu Latvijas - Azerbaidžānas attiecību attīstībai, t.sk. ekonomiskajā jomā.

Par to, ka interese starp abu valstu uzņēmējiem pēdējo gadu laikā turpina pieaugt un sakari kļūst aizvien aktīvāki, liecina arī savstarpējās tirdzniecības rādītāji. Latvijas tirdzniecības apgrozījums ar Azerbaidžānu, kuras tirgus ir mērāms 8,17 miljonu iedzīvotāju apmērā, 2008. gadā attiecībā pret iepriekšējo pārskata periodu, bija pieaudzis divas reizes. Sasniedzot ~16 miljonus USD lielu apjomu, dubultojies tieši Latvijas eksports uz Azerbaidžānas tirgu, kur Latvijā saražotā produkcija tiek augstu vērtēta tās kvalitātes dēļ.

Viena no galvenajām eksporta preču grupām uz Azerbaidžānu joprojām tradicionāli saglabājas pārtikas produkti. Azerbaidžānas veikalos plašā sortimentā ir nopērkami vairāku Latvijas zivju pārstrādes cehu ražotie zivju konservi, nedaudz mazākā sortimentā tiek pārstāvēta gaļas pārstrādes produkcija - mājputnu konservi, meža gaļas un liellopu konservi, iecienīta starp vietējiem patērētājiem ir arī Rīgas piena kombināta produkcija, Cido Senču kvass, kā arī Latfood Ādažu čipsi.

Jāatzīmē, ka „Rīgas piena kombināts" uz Azerbaidžānu savus produktus eksportē jau vairākus gadus. Esam priecīgi, ka kombinātam izdevies palīdzēt palielināt gan produktu sortimenta, gan eksporta apjomus uz Azerbaidžānu. Aktīvi vietējā Azerbaidžānas tirgū ienāk arī maizes ceptuve Lāči, kas ar savu produkciju Baku gūst lielu interesi un atsaucību no patērētāju puses.

Protams, mūsu pārtikas ražotājiem jārēķinās arī ar apstākli, ka liela daļa Latvijā ražotās produkcijas Azerbaidžānas tirgum ir jaunums, līdz ar to ir jābūt gataviem palīdzēt saviem partneriem izvēlēties pareizāko ceļu produkta virzībai tirgū.

Tradicionāli ievērojamo tirgus daļu Azerbaidžānā ieņem arī Latvijas farmācijas nozares pārstāvju Olainfarm un Grindex medikamenti.

Arī banku pakalpojumu sfērā šajā tirgū esam diezgan plaši pārstāvēti. Azerbaidžānā strādā vairāku Latvijas finanšu komercstruktūru pārstāvniecības: Aizkraukles bankas meitas uzņēmuma AB Konsultācijas pārstāvniecības birojs, Parex bankas un Baltikums Banka pārstāvniecības.

Kā veiksmīgi, peļņu nesoši piemēri uzņēmējdarbībai ar Latvijas kapitālu Azerbaidžānā jāmin A/S Parex leasing un factoring un Baltic-Caspian audit, kuriem ir izdevies šeit atrast savu tirgus nišu.

Lai arī šobrīd Latvijas un Azerbaidžānas savstarpējās tirdzniecības rādītāji uzrāda pozitīvu tendenci un ir redzami jau reāli rezultāti, abu valstu savstarpējo ekonomisko attiecību attīstībai joprojām ir liels potenciāls.

Azerbaidžānas tirgū varētu būt interesanta arī cita sortimenta Latvijā ražotā pārtikas produkcija, piemēram, dažāda veida gaļas, zivju izstrādājumi, iespējams, saldumi, konditorijas izstrādājumi utt.

Ievērojams sadarbības potenciāls ir arī sakaru un informācijas tehnoloģiju jomās. Šeit, piemēram, interese no Azerbaidžānas puses ir par mūsu pieredzi dokumentu pārvaldē un to elektroniskajā apritē, kur arī ir izveidojušās iestrādes tālākas sadarbības veidošanai.

Zināmas perspektīvas ir arī tūrisma jomai. Latvijai tūrisma ziņā ir salīdzinoši lielas priekšrocības, kuras vajadzētu izmantot: ir tiešie lidojumi starp Baku un Rīgu, vēstniecība, kas līdz ar to atvieglo vīzu kārtošanas jautājumus, Azerbaidžānas sabiedrībā vēl nav aizmirsta Rīgas un Jūrmalas pievilcība. Vēstniecība vairakkārt aktīvi iesaistījusies vietējā mēroga Latvijas tēla un tūrisma iespēju popularizēšanas pasākumos, kur izstāžu apmeklētājiem tika stāstīts gan par kultūras tradīcijām gan par atpūtas iespējām Latvijā. Tie ir pirmie soļi, lai radītu potenciālajiem tūristiem interesi apciemot mūsu valsti.

Iespējamais sadarbības virziens var tikt attīstīts arī transporta un loģistikas jomā, kur Latvijas multimodālā transporta sistēma sniedz zināmas priekšrocības kravu pārvadāšanai gan caur Latvijas ostām, gan pa dzelzceļu un autoceļiem.

Šie ir tikai daži iespējamie sadarbības virzieni. Nenoliedzami Azerbaidžānas tirgus ir ļoti pievilcīgs ne tikai Latvijas uzņēmējiem. Jārēķinās arī ar to, ka salīdzinošie konkurenti no tādām valstīm kā Polija, Ukraina, Baltkrievija, Krievija, Vācija, Koreja, Ķīna un Turcija šajā tirgū atrodas ilgāk, līdz ar to mūsu uzņēmēju piedāvājumam ir jābūt elastīgam, kvalitatīvam un konkurētspējīgam cenu līmeņa ziņā.

Lai darbotos Azerbaidžānas tirgū, ir jāņem vērā arī vietējās kultūras un tradīciju specifika. Ir jāsaprot, ka darījumu norise šeit tiek būvēta citādāk kā tas ierasts Rietumos. Šeit lielu lomu ilgtermiņā spēlē personīgās attiecības starp uzņēmējiem. Augstu tiek vērtēta spēja abpusēji cienīt vienam otru, spēja profesionāli izstrādāt atbilstošu komercpiedāvājumu un būt elastīgiem attiecībā uz to, spēja būt gataviem reaģēt īsā laikā un tajā pat laikā saglabāt pacietību pret saviem sadarbības partneriem. Tie ir daži no svarīgākajiem nosacījumiem, kas būtu jāņem vērā mūsu uzņēmējiem, uzsākot darbību šajā tirgū.

Atbalsts augstākajā politiskajā līmenī - vēstniecības iesaiste - bieži ir atslēga veiksmīgu sadarbības kontaktu dibināšanai. Latvijas vēstniecība Azerbaidžānā kopš savas darbības sākuma ir izveidojusi draudzīgus uz abpusēju cieņu balstītus kontaktus ar virkni lielajiem Azerbaidžānas uzņēmējiem. Tādējādi vēstniecība ir gatava gan sniegt Latvijas uzņēmējiem nepieciešamo informatīvo atbalstu, gan arī nodrošināt nepieciešamo palīdzību tirgus izpētē un sadarbības partnera atrašanā.

Nobeigumā vēlos novēlēt Latvijas uzņēmējiem veiksmi un panākumus savas uzņēmējdarbības attīstīšanā un Latvijas ekonomiskās konkurētspējas celšanā.

Mihails Popkovs

Latvijas vēstnieks Azerbaidžānā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radiovadāmo bezpilota lidaparātu jeb tā dēvēto dronu neapdomīga un vieglprātīga lietošana var apdraudēt cilvēku drošību. Teju ik nedēļu tiek fiksēti gadījumi, kad dronu lietotāji izmanto aviācijas frekvences, traucējot lidmašīnu radiosakarus. Turklāt neatbilstošu frekvenču izmantošana var radīt sakaru zudumu arī starp tālvadības pulti un dronu, norāda VAS Elektroniskie sakari.

Lai no šādiem gadījumiem izvairītos, VAS Elektroniskie sakari aicina pārliecināties par sava drona darbības frekvencēm un to atbilstību Latvijas frekvenču plānam.

Arī Latvijā dronu kļūst vairāk – arvien biežāk ar tiem tiek uzņemti videomateriāli un fotogrāfijas koncertos, dabā, virs pilsētām un citur. Kā stāsta par frekvenču piešķiršanu un uzraudzību atbildīgās institūcijas Elektroniskie sakari radiokomunikāciju inženieris Mārtiņš Glūdiņš, radiovadāmo lidaparātu iekārtām nav nepieciešamas individuālas radiofrekvenču spektra lietošanas atļaujas, ja to vadīšanai un informācijas pārraidīšanai izmanto Nacionālajā radio frekvenču plānā tikai šiem mērķiem paredzētās frekvences.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksportspēja: Atstāj nospiedumu citu zemju arhitektūrā

Linda Zalāne, speciāli DB,21.05.2019

“Pitstop” ir Azerbaidžānas ceļu infrastruktūras projekts, kura ietvaros tiks izvietoti 52 apstāšanās punkti, kuros iespējams atpūsties, paēst un iegūt tūrisma informāciju. Šādi paviljoni izvietoti uz četrām noslogotākajām automaģistrālēm Azerbaidžānā, kuras ved uz Gruziju, Krieviju, Irānu kā arī tūristu apmeklēto atpūtas vietu Gabala Azerbaidžānas Ziemeļos.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Baku centrāltirgus līdz viesnīcai pie polārā loka Norvēģijā – Annvil.lv atstāj nospiedumu citu zemju arhitektūrā.

Kopš 2016. gada Annas Buteles birojs Annvil.lv pakāpeniski audzējis pakalpojumu eksporta īpatsvaru. 2016. gadā tas no apgrozījuma veidoja 14%, bet 2018. gadā jau 93%. Kopš 2019. gada uzņēmums SIA Annvil.lv pieder SIA Makemake holdingam, kura darbība koncentrējas vairākos virzienos.

Jau vairāk nekā gadu uzņēmumam ir pārstāvniecība Azerbaidžanā – birojs Cobalt. Kamēr Annvil.lv birojs Rīgā fokusējas uz interjera arhitektūras projektiem, tikmēr Baku birojs – uz arhitektūru un pilsētplānošanu. Gada laikā Cobalt birojs Baku izaudzis līdz 30 cilvēku lielai komandai, kuru galvenokārt veido arhitekti un pilsētplānotāji no dažādām pasaules valstīm. Līdztekus tam uzņēmumam ir sadarbības partneru birojs Space Group Oslo, kas sekmējis iekļūšanu Norvēģijas tirgū. Mērķtiecīgi paplašinot darbības diapazonu, Annvil.lv šobrīd strādā pie izstādes Berlīnē, kas tiks atvērta prestižajā Aedes arhitektūras galerijā Berlīnē šī gada augustā. Izstāde ir daļa no starpdisciplināra projekta, kura pirmo daļu veido Annvil.lv radītā grāmata ar 100 pasaulē zināmu arhitektu līdzdalību un otro daļu – izstāde, kurā transformēti darbi no grāmatas satura.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO, VIDEO: Daugavgrīvas bāka nekad nebūs tūrisma objekts

Laura Mazbērziņa,15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavgrīvas bāka nekad nav bijusi un, visticamāk, arī nekad nebūs tūrisma objekts. Pasaulē tādas bākas, kuras nodrošina navigācijas darbības, nekur nav tūrisma objekti. Taču, ja kāds ļoti vēlas apskatīt bāku tuvāk, tāda iespēja pastāv, vēršoties Rīgas Brīvostas pārvaldē, biznesa portālam db.lv pastāstīja Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāvis Haralds Apogs.

«Tomēr tādas «pabraukāšanās» pa Daugavgrīvas bākas teritoriju nav plānotas,» viņš akcentē.

Daugavgrīvas bāka atrodas Rīgas Brīvostas pārvaldes pārziņā, un tā rūpējas par bākas funkcijām. Bākas un tās teritorijas uzturēšanas izmaksas ietilpst kopējā ostas uzturēšanas budžetā, kas kopumā ir 20 miljoni eiro.

Rīgas Brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļi tiek izlietoti 12 bākām, kuras atrodas Venstpils – Rīgas piekrastē. Visas šīs bākas ir reģistrētas pasaules kuģošanas žurnālos.

Daugavgrīvas bākā risinājušies dažādi vēsturiski notikumi. Gadu simtu laikā te celti, sagrauti un atkal atjaunoti vairāki Daugavgrīvas bākas torņi.

Uzejot pa bākas torņa iekšpusē esošajām spirālveida vītņu kāpnēm ar precīzi 150 pakāpieniem, paveras skats uz Daugavu, tās grīvu, Rīgas ostu un Rīgas pilsētas siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apgūtu jaunus eksporta tirgus un veicinātu sadarbību ar iepircējiem Azerbaidžānā, šā gada 22.novembrī modes zīmols NARCISS prezentēja savu 2016.gada pavasara-vasaras kolekciju Baku modes nedēļā.

Šī ir trešā modes nedēļa, kas norisinās Baku un pulcē reģiona modes žurnālistus un blogerus, iepircējus un sabiedrībā zināmas personas.

Modes zīmola NARCISS vizīte Azerbaidžānā norisinās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalsta projekta ietvaros – Latvijas dienas Azerbaidžānā. Zīmolam tiek nodrošināta arī iespēja piedalīties Latvijas dizaina stendā, premium klases tirdzniecības centrā Grandezza, Baku pilsētas centrā. Stenda atklāšana norisināsies 26.novembrī.

Azerbaidžānas nozīmīgākajā modes notikumā – Baku modes nedēļā savas jaunās kolekcijas prezentēja arī Latvijas modes zīmoli Coo Culte un Anna Led.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas uzņēmums Dd studio iepazīstina ar izveidoto muzeja ekspozīciju Jaunavas tornī, Baku

Lelde Petrāne,21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Dd studio iepazīstinājis ar jaunāko uzņēmuma īstenoto projektu - pastāvīgo ekspozīciju Jaunavas torņa muzejam Azerbaidžānas Republikas galvaspilsētā Baku.

Jaunavas tornis ir Baku pazīstamākais simbols un vēstures piemineklis. Jaunā ekspozīcija, kurā izmantoti gan tradicionālie, gan 21. gadsimta mediji, stāsta par leģendām apvīto torņa vēsturi. Projekta pasūtītājs ir Baku vecpilsētas Ičerišeher administrācija.

Darbu pie projekta Dd studio uzsāka 2012. gada nogalē, un tas bijis ļoti intensīvs un izaicinājumiem piesātināts. Jaunavas tornis ir svarīgs ikvienam Azerbaidžānas iedzīvotājam, un ar tā izpēti nodarbojušies daudzi kultūrvēsturiskā mantojuma pētnieki, kuru versijas par torņa pagātni un nozīmi var būt ļoti atšķirīgas un pat pretrunīgas. Tādēļ satura speciālistiem, veidojot kopējo muzeja stāstu, uzdevums bija atainot uzskatu un versiju daudzveidību, vienlaikus apvienojot to kopīgā stāstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciena maršruts no Viļņas līdz Tallinai atkarīgs no Latvijas un Igaunijas vienošanās

LETA/BNS,27.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Viļņu un Rīgu pagarināšana līdz Tallinai ir atkarīga no Latvijas un Igaunijas amatpersonu lēmumiem, trešdien paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Trešdienas rītā atklājot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Rīgu, Skuodis žurnālistiem teica, ka Latvija un Igaunija pašlaik diskutē par dzelzceļa satiksmi starp Rīgu un Tartu, kuram varētu pielāgot arī līnijas starp Viļņu un Rīgu kursēšanas grafiku.

"Man ir ļoti grūti runāt par projektiem, kurus tieši nevaru ietekmēt, jo vispirms par to ir jāvienojas Igaunijas un Latvijas pusei," trešdien Viļņā žurnālistiem sacīja Skuodis, atbildot uz jautājumu, vai pašreizējā valdības sasaukuma laikā varētu sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Tallinu.

"Jau notiek sarunas par savienojumu starp Rīgu un Tartu, un mums ir [dzelzceļa] savienojums no Tartu uz Tallinu. Ja tiks izveidots savienojums starp Rīgu un Tartu, es domāju, ka mēs varēsim pielāgot kustības grafikus [maršrutam Viļņa-Rīga]," klāstīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu dienu laikā, šī gada 4. un 5. augustā, Valsts ieņēmumu dienesta darbinieki vairākos muitas kontroles punktos kopumā ir aizturējuši 83 120 cigarešu jeb 4 156 paciņas ar Krievijas akcīzes markām marķētas kontrabandas cigaretes.

Naktī no šī gada 4. uz 5. augustu, VID darbinieki, veicot muitas kontroles pasākumus uz valsts Austrumu robežas un pierobežā, aizturēja 44 120 gab. jeb 2 206 paciņas dažādu marku kontrabandas cigarešu.

Veicot patrulēšanu uz autoceļa Krāslava – Daugavpils, VID uz aizdomu pamata aizturēja kādu VW Passat markas vieglo automašīnu. Tās kontroles laikā VID darbinieki atklāja, ka auto salonā zem tukšām plastmasa degvielas kannām ir paslēptas 40 000 gab. jeb 2000 paciņas Leningrad markas cigarešu ar Krievijas Federācija akcīzes markām. Minētās cigaretes, visticamāk, bija paredzētas nelegālai realizācijai Daugavpilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

DB.lv piedzīvojumi Kurzemē Nr. 2: ar SitOnTop ap bīstamo Kolkasragu

Lelde Petrāne,08.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē - svētdienā - biznesa portāls DB.lv turpināja iepazīt tūrisma iespējas Kurzemē, koncentrējoties uz ūdenstūrismu.

Rītu sākām ar bukstiņputru Rojā, pēc tam devāmies uz Kolkas apkārtni, lai piedzīvotu braucienu ar Francijā ražotajām SitOnTop laivām. To nodrošināja laivu operators Jūras laivas, kas līdz ar tradicionālajiem laivu braucieniem piedāvā arī pagaidām ne tik iecienīto jūras laivošanu. Vēlāk devāmies uz Slīteres bāku un turpat esošo dabas taku, kā arī pa ceļam uz mājām apmeklējām Dundagas pili. Fotogrāfijas skatieties raksta galerijā!

Jūras laivošanā galvenais ir risku apzināšanās. Jūra mainās ļoti strauji. To jāņem vērā, arī plānojot braucienu, jo ne vienmēr iecerētais maršruts ir īstenojams. Mums svētdien bija plānota laivošana uz Kolkas bāku, taču vējainā laika dēļ Jūras laivas maršrutu mainīja un gar jūras krastu devāmies uz Kolkasragu, apbraucām tam apkārt, aizlaivojām līdz molam un pēc tam nedaudz atpakaļ uz viesu māju Ūši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pildīt bāku Latvijā ir «sāpīgāk» nekā kaimiņvalstīs

Jānis Šķupelis,18.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Piepildīt bāku Latvijā ir nedaudz sāpīgāk nekā Lietuvā un Igaunijā.

Piepildīt bāku Latvijā ir nedaudz sāpīgāk nekā Lietuvā un Igaunijā

Degvielas cena dažādos pasaules reģionos ir visai atšķirīga, un to var ietekmēt daudzi faktori. Tā mēdz būt krietni lētāka tajās valstīs, kuras lielā apjomā pumpē naftu. Savukārt Eiropas reģionā degviela jau ir dārgāka. Daudz kas cenu ziņā atkarīgs no valsts nodokļiem vai subsīdijām. Tiesa gan, pašā pamatā degvielas cenai ir notikumi naftas tirgū. Ja melnā zelta vērtība pieaug, tad nevajadzētu cerēt uz lieliem brīnumiem, un drīzumā šīm tendencēm vajadzētu atbalsoties arī uz ainu degvielas uzpildes staciju cenrāžos. Vēl šīs nedēļas sākumā naftas cena pēc ilgāka pārtraukuma paviesojās virs 70 ASV dolāru par barelu līmeņa. Ja vērtē šīs tendences, tad degvielas cenai tuvākajā laikā ir visai labas izredzes pieaugt vēl tālāk. Jau ziņots: naftas vērtība kopš pagājušā gada jūnija vidus atradusies uz pārliecinoša izaugsmes lielceļa – Ziemeļjūras jēlnaftas Brent vērtība šajā laika periodā ir palielinājusies jau vairāk nekā par 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic varētu būt jāmaksā zaudējumi Lietuvas darba devējam lidojuma kavēšanās dēļ; lēmums ietekmēs aviobiznesu, norāda eksperti

Latvijas nacionālajai aviokompānijai AirBaltic var nākties segt Lietuvas Speciālās izmeklēšanas dienesta (SID) papildu izdevumus, kas tam radušies lidsabiedrības reisa kavēšanās dēļ, nospriedusi Eiropas Savienības Tiesa savā prejudiciālajā nolēmumā, ko tai bija prasījusi Lietuvas augstākā tiesa, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. Lēmums lielākā vai mazākā mērā var ietekmēt šo pasažieru pārvadājumu sektoru, atzīst DB aptaujātie nozaru eksperti, bet AirBaltic nekādu skādi nesaskata.

SID ar ceļojumu aģentūras starpniecību bija nopircis aviobiļetes diviem saviem darbiniekiem maršrutā Viļņa‒Rīga‒Maskava‒Baku 2011. gada janvārī. AirBaltic reiss Maskavā ieradās ar aizkavēšanos, līdz ar to SID darbinieki nevarēja veikt trešo lidojumu – uz Baku. Tādēļ AirBaltic viņiem atrada vietas citā reisā, kas gan ieradās Baku dienu vēlāk, nekā sākotnēji paredzēts. Rezultātā SID nācās pagarināt darbinieku komandējumu, bija jāizmaksā papildu dienasnauda un papildu iemaksas valsts sociālajai apdrošināšanai 338 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šogad vasaras sezonā piedāvās lidojumus no Rīgas uz Maltu, Erevānu Armēnijā un Baku Azerbaidžānā, informē "airBaltic" pārstāvji.

Lidojumi uz Maltu no 30.aprīļa notiks vienreiz nedēļā, bet lidojumi uz Erevānu un Baku no 1.maija tiks veikti divas reizes nedēļā.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka ceļošanas nozarei atveseļojoties, lidsabiedrība atkal var piedāvāt pasažieriem plašākas ceļošanas iespējas. "airBaltic" lidojumus uz Maltu un Baku nav veikusi kopš 2019.gada, savukārt sākt lidojumus uz Erevānu bija "airBaltic" plānos vēl pirms pandēmijas.

"airBaltic" 2021.gadā pārvadāja 1,628 miljonus pasažieru, kas ir par 21,4% vairāk nekā 2020.gadā.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12. jūnijā atklās latviešu uzņēmuma Dd studio izveidoto ekspozīciju senajā uguns templī Atašgahs, kas atrodas Baku, Azerbaidžānā. Aprīļa beigās šajā templī tika aizdedzināta 1. Eiropas Spēļu olimpiskā lāpa, un jaunā ekspozīcija papildina kultūras notikumu klāstu, kas pavada Eiropas Spēles, kuras 12. – 28. jūnijā notiks Baku.

Atašgahs ir sena uguns pielūdzēju svētvieta. Azerbaidžāņu valodā «atašgah» nozīmē «uguns māja». Sākotnēji tas ir uzcelts teritorijā, kur bija novērojama neparasta dabas parādība – «degošā zeme». Tā rodas vietās, kur caur augsni no pazemes pastāvīgi sūcas dabasgāze. Šobrīd nav zināms, kad Atašgahā apmetušies pirmie uguns pielūdzēji, bet 17. gadsimtā templis tika atjaunots, un to izmantoja dažādu reliģiju pārstāvji, tai skaitā zoroastrieši un hinduisti. Līdz 19. gadsimta beigām templī mitinājās askēti, kuri Azerbaidžānā ieradās no Indijas. Atašgahu savās ceļojumu piezīmēs aprakstījis Aleksandrs Dimā un citi pazīstami Kaukāza apceļotāji, stāsta Dd studio.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība sēdē otrdien nolēma piešķirt divus miljonus eiro valstij piederošajam pasažieru vilcienu operatoram "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu sākšanai.

Tādējādi pasažieru pārvadājumus maršrutā Tartu-Rīga varētu būt iespējams sākt pavasarī.

"Rīgas līnija ir ļoti būtiska gan Tartu, gan Igaunijai, lai uzlabotu reģionālo pieejamību," sacīja Igaunijas reģionālo lietu un zemkopības ministre Pireta Hartmane, piebilstot, ka vilcienu satiksme starp Tartu un Rīgu uzlabos dzīves kvalitāti Dienvidigaunijā, kā arī uzlabos reģiona pievilcību gan iedzīvotājiem, gan uzņēmumiem.

Ministre norādīja, ka dzelzceļa savienojums ar Rīgu pavērs Dienvidigaunijai iespējas ārpus Igaunijas robežām.

"Elron" pauda cerību, ka pasažieru pārvadājumus starp Tartu un Rīgu izdosies sākt nākamā gada pavasarī, ja projektam tiks piešķirts valsts finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslāņošanās ir ne tikai pēdējo piecu gadu parādība, ko veicinājuši dažādi ierobežojumi un karadarbība pavisam netālu, bet var būt arī turpmāko 15 gadu problēma.

Tā Dienas Biznesam intervijā apstiprināja Latvijas Pašvaldību savienības eksperts Māris Pūķis. Intervija tapusi publikāciju sērijas Paēdusi sabiedrība – stabila valsts ietvaros, kuru realizējam ar Mediju atbalsta fonda (MAF) atbalstu.

Vidusslānis ir jebkuras sabiedrības balsts. Jo tas spēcīgāks, jo stiprāka sabiedrība, jo mazāki demokrātijas kropļojumi un labāk pārstāvētas dažādās intereses. Vai ir Latvijā vidusslānis, cik tas liels, un kā to definēt?

Latvijā ir sapnis par vidusslāni. 1990. gadā, kad Tautas fronte pārņēma varas grožus, tad sapņoja, ka Latvijā būs vidusslānis, tas veidos Latvijas pilsonisko sabiedrību un uz to balstīsies jaunā iekārta, totalitārajai sistēmai aizejot. Lai spriestu par vidusslāni, ir divas metodes, kā to mērīt. Pirmais variants ir prasīt cilvēkiem, kā viņi jūtas, otra metode gūt daudzmaz ticamas ziņas par viņu ieņēmumiem. Var izmantot Centrālās statistikas pārvaldes eksperimentālo statistiku par cilvēku ieņēmumiem. Šī statistika būtiski atšķiras no citiem oficiālās statistikas datiem, jo piesaista cilvēku tā ticamākajai dzīvesvietai. Tiek apkopoti dati pa teritorijām kopš 2017. gada, ir iespējams uzzināt vidējās algas, vidējās pensijas, nekustamo īpašumu kadastrālo vērtību teritoriālajās vienībās – pagastos, pilsētās un valstspilsētās, ne tikai novados un plānošanas reģionos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu pēc iespējas labāku valsts finansēta atbalsta pieejamību biznesa ideju autoriem un uzņēmumiem visos novados Latvijā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatori piedzīvo strukturālas pārmaiņas un inkubatoru atbalsta vienības decembrī tiks atvērtas arī Saldū un Gulbenē.

“Ir būtiski nodrošināt biznesa inkubatoru atbalstu uzņēmējiem un biznesa ideju autoriem pēc iespējas tuvāk to pamatdarbības vietai. Tādēļ LIAA pilotprojektā veido vairākas atbalsta vienības Latvijā ar mērķi palielināt to vietējo biznesa ideju autoru un uzņēmēju skaitu, kas saņem LIAA Biznesa inkubatoru atbalstu. Pēc gada izvērtēsim rezultātus – ja atbalsta vienības būs veiksmīgi sasniegušas tām noteiktos rezultatīvos rādītājus, lemsim par izveidoto atbalsta vienību darbības turpināšanu,” LIAA biznesa inkubatora tīkla pārmaiņas raksturo LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore Laura Očagova.

LIAA biznesa inkubatori strādā ar jaunajiem uzņēmumiem un biznesa ideju autoriem, kas vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm, lai tos virzītu tālāk pasaules tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku stundu pārtraukuma šodien atjaunoti operatora Tele2 mobilie sakari. Sakari bija traucēti ne vien Latvijā, bet arī kaimiņvalstīs - Igaunijā un Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no starptautiskās kompānijas StatoilHydro ASA stratēģēm Baiba Rubesa stāsta par biznesa īpatnībām Āzijas un Kaukāza valstīs, problēmām Latvijas ekonomikā un cilvēku domāšanā, kā arī atzīst — pastāsts par to, ka pēdējais, kurš pametīs Latviju, lidostā izslēgs gaismu, vairs nav joks.

picturegallery.1871c320-00f3-4f53-ba76-e1f696c09786

Kādus jūs redzat tos ekonomiski politiskos procesus, kas šobrīd norisinās Latvijā?

Man ir milzīgs kauns par to, kas ir noticis Latvijā, ir nesapratne par to, ka joprojām, lasot ziņas un skatoties TV raidījumus, ir vērojama tēlošana, ka viss vēl ir normāli, ka ar valsts pārvaldes procesiem viss vēl ir kārtībā un kaut kā jau izķepurosimies. Visās krīzēs ir jāatrod kāds grauds, no kura var kaut ko būvēt, nevis vilkt vēl dziļāk bedrē, iztiekot ar īstermiņa risinājumiem. Es saprotu pašreizējās valdības nepieciešamību pa fikso nodrošināt to, lai valsts nebankrotē. Domāju, ka Latvija no bankrota turas par mata tiesu. Ja valsts tiešām bankrotētu, situācija būtu ievērojami drūmāka, nekā tā ir šobrīd. Tajā pašā laikā šausmīgi gribas redzēt spožus, konstruktīvus, skaidrus virzienus, kas nav iezīmējušies pēdējos 15 gadus — ko darīt tālāk?!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Elektronisko sakaru tīklu būvniecības pārraudzība - tikai būvvalžu kompetencē

Lelde Petrāne,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimā pieņemtie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, kas stājās spēkā šā gada aprīlī, paredz, ka turpmāk elektronisko sakaru tīklu ierīkošanas un būvniecības pārraudzība būs pašvaldību būvvalžu kompetencē. Šāds lēmums pieņemts būvniecības administratīvā sloga mazināšanai, no kā ieguvēji būs gan uzņēmēji, gan valsts un pašvaldību iestādes, kas plāno izveidot elektronisko sakaru tīklus, informē VAS Elektroniskie sakari.

Jaunā kārtība paredz, ka turpmāk sakaru tīklu būvniecības projekti ir jāiesniedz saskaņošanai attiecīgās pašvaldības būvvaldē, kas, ņemot vērā normatīvos aktus, arī to saskaņo noteiktajā kārtībā un izsniedz būvatļauju.

Pirmskrīzes periodā, kad būvniecības apjomi pieauga straujāk, nekā tos bija iespējams kontrolēt, būtiski palielinājās nelegāli izbūvētu elektronisko sakaru tīklu skaits. Tādēļ 2008.gadā tika izmainīta būvniecības procesu regulējošo normatīvo aktu bāze, nosakot, ka būvniecības projekti, pirms saskaņošanas ar būvvaldi, ir jāsaskaņo ar VAS Elektroniskie sakari. Šobrīd šī joma ir sakārtota, tāpēc būvniecības process esot vienkāršots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iecelta VAS Elektroniskie sakari jaunā valde

Zane Atlāce - Bistere,21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas (VARAM) ārkārtas akcionāru sapulcē trešdien, 21.septembrī, atbilstoši nominācijas komisijas ieteikumiem, iecēla jauno valsts akciju sabiedrības Elektroniskie sakari valdes sastāvu, informē VARAM.

Par VAS Elektroniskie sakari valdes priekšsēdētāju iecēla Jāni Bārdu, valdes locekļu amatos – Viju Gēmi un Kasparu Paupi.

Valdes priekšsēdētājam Jānim Bārdam ir ilggadēja pieredze VAS Elektroniskie sakari dažāda līmeņa vadošos amatos. Iepriekšējā darba pieredzē ir iegūtas zināšanas par tiesību aktu sistēmu, likumdošanas procesu gaitu un uzņēmuma darbības jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī uzņēmuma stratēģiskajiem, finanšu un nefinanšu mērķiem.

Vija Gēme ir VAS Elektroniskie sakari valdes locekle kopš 2012. gada un labi pārzina kapitālsabiedrības darbību elektronisko sakaru nozares un valsts attīstības kontekstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad plānots sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu un Tartu, vēsta reģionālais laikraksts "Tartu Postimees".

Avīze ziņo, ka šī plāna īstenošanai Igaunijas Klimata ministrija 2024.gada budžetā paredzējusi 300 000 eiro.

Igaunijas klimata ministrs Kristens Mihals paskaidroja, ka projekts izstrādāts kopā ar Tartu pašvaldību, kas vēlas šo dzelzceļa savienojumu, jo nākamgad Tartu būs Eiropas kultūras galvaspilsēta.

Ministrs piebilda, ka piešķirtie 300 000 eiro ļaus nākamgad sākt pasažieru vilcienu satiksmi šajā maršrutā, bet par projekta tehnisko virzību atbildīgs Igaunijas valsts pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron".

"Ilgtermiņa plāns ir pastāvīgāks savienojums starp Tartu un Rīgu, bet pašlaik varam runāt tikai par nākamo gadu," teica ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Biznesa aviācijas priekšrocības Latvijā - klienti, konkurence un perspektīvas

Olga Kņazeva, Egons Mudulis (tulkojusi Žanete Hāka),09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Capital Handling stratēģiskās plānošanas un attīstības direktors Romāns Krupjaņko intervijā stāsta par biznesa aviācijas iezīmēm, par to, kādus pakalpojumus tā patlaban piedāvā klientiem visā pasaulē un kādas ir Latvijas nozares spēlētāju priekšrocības Eiropas kontekstā.

Kā tika izveidota Jūsu kompānija, ar ko viss sākās?

Šā gada aprīlī mūsu kompānija svinēja 7 gadu jubileju. Capital Handling pārvaldītā bāze bija pirmā šāda veida bāze Rīgā un Baltijas valstīs. Tā tika atvērta vēl agrāk, jau 2010.gadā. Mēs sākām gandrīz no nulles un šajā laikā esam jau paspējuši daudz paveikt. Īsā laikā uzņēmums Latvijā ir spējis kļūt par vienu no šīs nozares līderiem.

Kompānijas pirmsākumi meklējami 2008.gadā, kad tika nopirkta ēka lidostas teritorijā, ko iepriekš izmantoja DHL. 2010.gadā tika atvērts pirmais termināls Baltijas valstīs un biznesa aviācijas angārs.

2012.gadā tika izveidota kompānija Capital Handling, kas nodarbojās ar biznesa aviācijas pakalpojumu sniegšanu. 2013.gadā tika uzbūvēts papildu apsildāms angārs biznesa lidmašīnu uzglabāšanai un apkalpošanai. 2016.gadā Capital Handling pievienojās Latvijas Aviācijas asociācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievija šķeļ Eiropas ekonomisko politiku

Didzis Meļķis,16.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Dienas biznesa jautājumiem par Eiropas Savienības ideālu un ekonomisko interešu sadursmi attiecībās ar Krieviju atbild Austrumeiropas politikas pētniecības centra valdes priekšsēdētājs Dr. hist. Ainārs Lerhis.

Vai un kādā mērā ES kritika par politiskajiem procesiem Krievijā var ietekmēt mūsu attiecības, piemēram, enerģētikā?

Nopietnas domstarpības drīzāk gaidāmas līdz ar situācijas eskalāciju Sīrijā un ASV centieniem realizēt pretraķešu aizsardzības sistēmas nākamo posmu. Zināma spriedze valda aizsāktajā «cīņā par Arktiku» – izpaužas pretenzijas uz Ziemeļpola sektorā atrodošo derīgo izrakteņu krājumiem.

ES un Krievijas enerģētiskās attiecības nav tik viegli ietekmējamas, lai gan šeit politiskie jautājumi vienmēr spēlē zināmu lomu Krievijas attieksmē pret dažām ES dalībvalstīm. Piemēram, neatkarīgi no Latvijas referenduma rezultātiem pēc 18. februāra Krievijas politiskā retorika var kļūt ievērojami asāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic paplašinās lidojumus starp Ukrainu un Krieviju caur Rīgu; pēc gaisa telpu slēgšanas pieprasījums varētu augt

LETA,14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic no septembra beigām jau piedāvā izdevīgus nosacījumus lidojumiem uz Krievijas un Ukrainas galvaspilsētām un norāda, ka ir ērti izmantot Rīgu kā tranzītpunktu lidojumiem no Maskavas uz Kijevu, īpaši pēc tam, kad Ukraina, atbildot uz identisku Maskavas lēmumu, no 25.oktobra slēgs savu gaisa telpu Krievijas aviolīnijām.

Kā aģentūrai LETA skaidro airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, šajā situācijā varot vilkt paralēles ar situāciju Gruzijas un Krievijas konflikta laikā, kad tika noteikti līdzīgi aizliegumi. Arī tad daudzi pasažieri izvēlējās lidot caur Rīgu. Kopš septembra beigām airBaltic sākusi paplašināt lidojumus starp Krieviju un Ukrainu caur Rīgu.

Jau līdz šim abu valstu iedzīvotāji izmantojuši Rīgu kā tranzītlidostu ceļojumiem gan uz Ziemeļeiropu, gan citiem reģioniem. «Rīga ir tradicionāla pārsēšanās vieta gan Krievijas, gan Ukrainas ceļotājiem,» secina lidsabiedrības pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz Azerbaidžānu dodas lielākā Latvijas uzņēmēju delegācija

Jānis Rancāns,27.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai piedalītos Ministru Prezidenta Valda Dombrovska vizītē, uz Azerbaidžānu devusies pēdējo gadu laikā viena no lielākajām uzņēmēju delegācijām. Vizītes mērķis ir paplašināt divpusējo sadarbību - meklēt jaunus eksporta tirgus Latvijas ražotājiem un piesaistīt Latvijai jaunas investīcijas.

Biznesa delegācijas sastāvā ir vairāk kā 80 Latvijas uzņēmumi, pārstāvot izglītības, finanšu, IT, kokapstrādes, transporta un loģistikas, projektēšanas un celtniecības, būvniecības un nekustamā īpašuma, enerģētikas, metālapstrādes, pārtikas ražošanas, dizaina, vides un lauksaimniecības, un citas jomas, informē Latvijas investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), kas organizē uzņēmēju delegāciju un biznesa programmu.

Latvijas biznesa delegācijai Azerbaidžānā notiks biznesa forums un divpusējās tikšanās abu valstu uzņēmējiem, nozaru apaļā galda diskusijas, darba grupu un individuālās tikšanās. Vizītes ietvaros plānotas tikšanās arī ar dažādām tirdzniecības veicināšanas organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru