Igaunijas valdība sēdē otrdien nolēma piešķirt divus miljonus eiro valstij piederošajam pasažieru vilcienu operatoram "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu sākšanai.
Tādējādi pasažieru pārvadājumus maršrutā Tartu-Rīga varētu būt iespējams sākt pavasarī.
"Rīgas līnija ir ļoti būtiska gan Tartu, gan Igaunijai, lai uzlabotu reģionālo pieejamību," sacīja Igaunijas reģionālo lietu un zemkopības ministre Pireta Hartmane, piebilstot, ka vilcienu satiksme starp Tartu un Rīgu uzlabos dzīves kvalitāti Dienvidigaunijā, kā arī uzlabos reģiona pievilcību gan iedzīvotājiem, gan uzņēmumiem.
Ministre norādīja, ka dzelzceļa savienojums ar Rīgu pavērs Dienvidigaunijai iespējas ārpus Igaunijas robežām.
"Elron" pauda cerību, ka pasažieru pārvadājumus starp Tartu un Rīgu izdosies sākt nākamā gada pavasarī, ja projektam tiks piešķirts valsts finansējums.
Aplēses liecina, ka vienam vilcienam dienā, kas vakarā aizbrauc līdz Rīgai un no rīta sāk atpakaļceļu, gadā valsts subsīdijās būtu nepieciešams aptuveni viens miljons eiro.
Gan "Elron", gan Tartu pašvaldība cer, ka dzelzceļa līniju finansēs valdība.
Lai gan sākotnēji "Elron" cerēja, ka pasažieru vilcieni starp Tartu un Rīgu sāks kursēt oktobrī, pašlaik plāni uz nenoteiktu laiku atlikti, jo Igaunijas kompānijas vilcienu sertifikācija kursēšanai Latvijā ir sarežģītāka nekā sākotnēji plānots.
Paredzams, ka līnija Tartu-Rīga turpinās darboties arī pēc tam, kad tiks uzbūvēta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica", kas savienos Tallinu, Rīgu un Kauņu.
Jau ziņots, ka 2023.gada decembra beigās Lietuvas valsts dzelzceļa grupas "Lietuvos geležinkeliai" pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums "LTG Link" sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu.
Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī "Rail Baltica" ieviesēji.