Bankās neeksistē tirgotāju dalījums - mazie veikaliņi un lielie veikali, bet samaksa par maksājumu karšu pieņemšanas pakalpojumu aprēķināta katram uzņēmumam individuāli.
«Samaksa par maksājumu karšu pieņemšanas pakalpojumu, kas sedz saistītās izmaksas, tiek aprēķināta katram komersantam individuāli, ņemot vērā tā darbības nozari, apgrozījumu, darījuma summu, iekārtu skaitu un veidu,» tā SEB bankas Maksājumu karšu pieņemšanas tīkla nodaļas vadītāja Aiva Dubrovska. Proti, samaksas apjoma noteikšanai par karšu pieņemšanas pakalpojumu banka ņem vērā pakalpojuma nodrošināšanas izmaksas, kā arī potenciālajiem riskiem karšu pieņemšanas jomā.
«Negodīga konkurence maksājumu karšu pieņemšanas jomā nav iespējama, jo daudzas bankas Latvijā tirgotājiem piedāvā šo pakalpojumu,» tā A. Dubrovska. Viņa atzina, ka šobrīd banka nenovēro savu klientu atteikšanos no bankas piedāvātā servisa - norēķināšanās iespējas POS terminālos. «Pieaug karšu norēķinu skaits, līdz ar to lēmums atteikties no maksājumu karšu pieņemšanas būtu pretrunā ar dzīves realitāti un loģiku. Maksājumu kartes ir kļuvušas par vairuma Latvijas iedzīvotāju ikdienas norēķinu sastāvdaļu, un atņemt klientam izvēles iespēju nozīmētu samazināt paša tirgotāja konkurētspēju. Zaudējot iespēju ikdienā maksāt ar karti, pircēji vienkārši var izvēlēties tirgotāju, kas turpinās piedāvāt karšu norēķinus,» domā A. Dubrovska