Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamā summa varētu būt līdzīga kā iepriekšējā kapitāla palielināšanas reizē, atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Pērn vasaras sākumā aviokompānijas kapitāls tika palielināts par 30 miljoniem latu – airBaltic privātais akcionārs Baltijas aviācijas sistēmas ieguldīja 14,19 miljonus latu, savukārt Latvijas valsts obligācijas 15,8 miljonu latu apmērā iegādājās ar Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) palīdzību.
Augulis gan konkrētu nepieciešamo summu neminēja un norādīja, ka auditoriem ir dažādi viedokļi.
«Pašlaik no auditoriem ir saņemti dažādi viedokļi. Es tagad nesaukšu konkrētas summas, lai nebūtu spekulācijas publiskajā telpā. PricewaterhouseCoopers ir norādījuši – lai sniegtu analīzi par šo jautājumu, jāredz, kā airBaltic dzīvos un attīstīsies vismaz gadu uz priekšu. To pašu saka arī Prudentia – arī viņi norāda, ka jāizanalizē visa situācija kopumā, ne tikai tagadējais finanšu stāvoklis. Jāsaprot, cik daudz un kādas lidmašīnas kompānijai ir vajadzīgas? Vai tās jāpērk operatīvajā līzingā, vai arī izmantojot kredītlīdzekļus. Es pašlaik nevaru nosaukt konkrētu summu, kāda jāiegulda pamatkapitālā. Labāk, lai to man pasaka finanšu speciālisti,» teica Augulis.
Uz jautājumu, vai pamatkapitālā būs jāiegulda vairāk vai mazāk nekā iepriekšējā reizē – pērnā gada vasaras sākumā –, Augulis atbildēja, ka apmērs varētu būt līdzīgs. «Es domāju, ka šī summa apmēram varētu būt līdzīga. Šoreiz gan mēs nedrīkstam mētāties ar obligācijām, jo toreiz, lai arī uzņēmumam tika dotas aizņemšanās iespējas, apgrozāmie līdzekļi tajā neienāca. Protams, pie visas šīs iespējamās kompānijas attīstības variantiem ir jādomā arī, kas notiks ar LVRTC obligācijām, jo tādā gadījumā jābūt skaidram redzējumam, kā izsniegtās obligācijas tiks finansētas atpakaļ. Arī LVRTC kā valsts kompānija neveidos ilgtermiņa uzkrājumus obligācijām tikai tāpēc, ka tās ir ieguldītas airBaltic,» norādīja Augulis.
Pēc Auguļa sacītā, lēmums par airBaltic pamatkapitālu ir jāpieņem pēc iespējas ātrāk, lai nekavētu kompānijas attīstību.
Jau vēstīts, ka pērn 1.jūnijā airBaltic kapitāls tika palielināts par 30 miljoniem latu. Saskaņā ar airBaltic akcionāru savstarpējo vienošanos lidsabiedrības kapitāls tika palielināts, akcionāriem iegādājoties konvertējamas obligācijas – Baltijas aviācijas sistēmas ieguldīja 14,19 miljonus latu, savukārt Latvijas valsts obligācijas 15,8 miljonu latu apmērā iegādājās ar LVRTC palīdzību.
Valdība par airBaltc nākotni, tostarp pamatkapitāla palielināšanu, plāno lemt 9.augusta sēdē.