Baltijas birža

Aug peļņa no juvelierizstrādājumu ražošanas

Jānis Šķupelis,24.11.2011

Jaunākais izdevums

Viens no lielākajiem Baltijas juvelierizstrādājumu ražotājiem Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca šodien publicēja savus šā gada trīs ceturkšņu finanšu rezultātus, kas atklāja, ka uzņēmuma peļņa trīskāršojusies, liecina kompānijas sniegtā informācija NASDAQ OMX Riga biržai.

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca gada deviņos mēnešos nopelnījusi 33,5 tūkst. latu, kas ir par 23 tūkst. Ls vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar apgājušo gadu krasi pieaudzis arī uzņēmuma apgrozījums – par 58,5% līdz 280 tūkst. Ls.

Nākotnē Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca plāno piesaistīt partnerus no Eiropas savienības valstīm un Krievijas jaunu juvelierizstrādājumu modeļu izgatavošanai, kā arī izvērst sadarbību ar vairumtirgotājiem Latvijā. Tāpat tiek plānots apsekot un veidot sadarbību ar mazajiem uzņēmuma produkcijas patērētājiem. Viens no galvenajiem uzdevumiem esot izstrādāt jaunu reklāmas konceptu, kurš veicinātu produktu atpazīstamību Latvijas tirgū, informē uzņēmuma valde.

Tāpat Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas vadība norāda, ka jauna preču noieta tirgus apgūšanai nepieciešami ievērojami ieguldījumi, kurus uzņēmums bez papildus līdzekļu piesaistīšanas pašreiz nav spējīgs veikt. Kompānijas Valdes un Padomes pūles atrast investorus ar savu tirgus nišu pagaidām nav devušas rezultātus, teikts Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas paziņojumā Rīgas biržā.

Šodien Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas akcijas cena Rīgas biržā palielinājās par 2,25% līdz 0,091 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca gatavojas pārtraukt akciju kotēšanu biržā

LETA,03.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juvelierizstrādājumu ražotāja un tirgotāja AS "Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca" gatavojas pārtraukt akciju kotēšanu biržā "Nasdaq Riga", teikts uzņēmuma paziņojumā biržai.

Lai lemtu par šo jautājumu, šā gada 6.oktobrī plkst.10 sasaukta "Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas" ārkārtas akcionāru sapulce, kas notiks Rīgā, Terēzes ielā 1.

Akcionāru sapulces darba kārtībā ir viens jautājums - par "Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas" akciju izslēgšanu no regulētā tirgus.

Gadījumā, ja izsludinātajā sapulcē tiks pieņemts lēmums izslēgt "Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas" akcijas no regulētā tirgus, saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma prasībām, akcionāriem, kuri būs balsojuši "par" akciju izslēgšanu no regulētā tirgus būs jāizsaka pārējiem akcionāriem obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums.

Pēc "Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas" valdes aprēķiniem šajā gadījumā vienas "Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas" akcijas atpirkšanas cena būs ne mazāka kā 0,2665 eiro par vienu akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu juvelierizstrādājumu tirgotāja SIA Grenardi biznesa attīstību un mērķu īstenošanai nepieciešamos apgrozāmos līdzekļus, Luminor banka uzņēmumam piešķīrusi 1,5 miljonus eiro aizdevumu.

SIA Grenardi nodarbojas ar augstas klases juvelierizstrādājumu tirdzniecību. Ar ekskluzīvām tiesībām uzņēmums pārstāv vairākus labi pazīstamus un prestižus starptautiskus rotaslietu zīmolus. Grenardi ir izveidojis arī vairākus savus zīmolus, piemēram, klasisko briljantu kolekciju Due, rotaslietu kolekciju sadarbībā ar bijušo Valsts prezidenti Vairu Vīķi – Freibergu VVF Rotājies Latvija, izsmalcinātu un mūsdienīgu zīmolu Lilly Spring, juvelierizstrādājumu kolekcijas bērniem u.c.

“Grenardi ir juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecības tīkls Latvijā ar plašu piedāvājuma klāstu, ko nākotnē plānots vēl paplašināt. Uzņēmumam ir svarīgi saviem klientiem nodrošināt visaugstāko servisu. Ar bankas piešķirto finansējumu plānojam to vēl vairāk attīstīt, tajā skaitā tuvākajos gados atverot jaunas tirdzniecības vietas Rīgas centrā,” saka SIA Grenardi valdes locekle Alīna Spriņģe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas apgrozījums audzis, bet peļņa sarukusi

Žanete Hāka,22.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā AS Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca apgrozījums sasniedzis 281 tūkstoti latu, kas ir par 26% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, liecina uzņēmuma pārskats NASDAQ OMX Riga.

Uzņēmuma peļņa jūnija beigās sasniegusi 24,9 tūkstošus latu, kas ir ievērojami mazāk nekā pirms gada, kad uzņēmums bija nopelnījis 47 tūkstošus latu.

Sabiedrības valdes priekšsēdētājs ir Vladimirs Cadovičs, bet pārējie valdes locekļi - Aleksandrs Struļevičs un Aleksandrs Ančevskis.

AS Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca nodarbojas ar dārgmetālu apstrādi, juvelierizstrādājumu ražošanu un remontu.

Kā liecina dati NASDAQ OMX Riga, uzņēmuma lielākā akcionāre ir Marija Ančevska, kurai pieder 32,47% Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas akciju. 24,46% pieder Igoram Istominam, bet 11,21% Vladimiram Cadovičam. Savukārt SIA Maleks S pieder 5,35% kompānijas akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā radītā juvelierizstrādājumu zīmola Anita Sondore izveidē investēti ap 80 000 eiro

NOZARE.LV,25.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā juvelierizstrādājumu zīmola Anita Sondore izveidē un zīmola kolekcijas Sounds of silence (Klusuma skaņas) radīšanā kopumā investēti ap 80 000 eiro, stāsta juveliere un uzņēmuma SIA Sandori valdes locekle Anita Savicka.

Līdzekļi ieguldīti arī mārketinga pētījumu zīmola Anita Sondore iespējām un virzībai ASV tirgū, norāda Savicka, piebilstot, ka to, cik ātri izdosies atpelnīt ieguldītos līdzekļus, viennozīmīgi nevar pateikt.

«Mums ir izveidots biznesa plāns, bet ir daudzi faktori, kas var ietekmēt plāna īstenošanu. Piemēram, mūsu prasmes un darbaspējas, spēja strādāt radoši un pieņemt vajadzīgos lēmumus īstajā laikā, kopējā pasaules ekonomiskā situācija, kā arī citi faktori.»

Zīmola izveidē un kolekcijas radīšanā ieguldīti ir gan personīgie līdzekļi, gan ārvalstu investīcijas. «Izmantojām arī valsts un Eiropas Savienības sniegto atbalstu - Valmieras biznesa un inovāciju inkubatora un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotos pasākumus,» atzīmē Savicka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bruņotas laupīšanas laikā no viesnīcas Kannās, Franču Rivjērā, nozagti juvelierizstrādājumi aptuveni 40 miljonu eiro vērtībā.

Francijas policija atklājusi, ka zādzība notikusi svētdienas rītā Karltonas viesnīcā, kur norisinās juvelierizstrādājumu izstāde. Pagaidām nav skaidrs, kam nozagtie juvelierizstrādājumi piederējuši, bet izstādi organizēja Krievijas izcelsmes Izraēlas miljardierim, ar Vladimiru Putinu saistītajam Ļevam Levievam piederošā juvelierdarbnīca Leviev. Policija uzsākusi izmeklēšanu.

Bruņotās zādzības laikā neviens nav cietis. Noziedznieks iegājis viesnīcā un, piedraudot ar šaujamieroci, juvelierizstrādājumus salicis portfelī un neviena netraucēts devies projām, sacījuši aculiecinieki.

Šā gada maijā Kannās jau notika divas vērienīgas juvelierizstrādājumu zādzības. Kannu Kinofestivālu apmeklējošo slavenību ballītes laikā tika nozagta kaklarota 1,9 miljonu eiro vērtībā, bet nedēļu pirms tam tika nozagtas aktieriem paredzētās dārglietas vairāk nekā viena miljona ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Megafort Latvia ir ieguldījis apmēram vienu miljonu eiro, lai atvērtu Latvijā pirmo Goldtime juvelierizstrādājumu un pulksteņu veikalu tirdzniecības centrā Domina Shopping, Rīgā, pastāstīja kompānijā.

Kompānijas pārstāvji atzīmēja, ka veikals veidots pēc jaunākās tīkla koncepcijas un tajā pieejami dažādu ārvalstu un vietējo zīmolu juvelierizstrādājumi un pulksteņi. Veikals oficiāli tika atklāts vakar, 14.jūnijā.

Kompānijas pārstāvji, komentējot LETA jautājumu par turpmākajiem plāniem Latvijā, norādīja, ka Megafort Latvia ir mērķis sadarboties ar visiem lielākajiem Rīgas tirdzniecības centriem, lai tuvākajos gados īstenotu ieceri atvērt vēl 3-4 veikalus Latvijā.

Megafort Latvia pārstāvji arī atzina, ka Latvijas tirgū ir ļoti spēcīgi un labi veikalu tīkli pulksteņu un juvelierizstrādājumu segmentā, ar labu tirdzniecības pieredzi un sekmīgiem pārdošanas rezultātiem. Megafort Latvia ar veikala konceptu Goldtime plāno sniegt tirgum papildu jaunus zīmolus, kas līdz šim vēl nebija pieejami citu Latvijas tīklu piedāvājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pirms dažiem gadiem juvelierizstrādājumu pirkšana internetā un saņemšana pakomātā vai ar kurjeru būtu bijis pārsteigums daudziem, tad tagad to iegāde ir viegla un ērta pat neizejot no mājām. Mūsdienu e-komercijas dalībnieki nodrošina saviem klientiem iespējami labāko, patīkamāko un drošāko pieredzi, tāpēc juvelierizstrādājumi internetā ir pieejami vien ar dažiem klikšķiem no jebkuras vietas pasaulē, kur pieejams interneta savienojums. Kā iegādāties rotaslietas droši, lasi turpinājumā!

Kā pārbaudīt, vai juvelierizstrādājumu internetveikals ir drošs?

Lai iepirktos internetā, ir jābūt uzmanīgam un, pirms veikt tajā pasūtījumu, jāizdara priekšizpēte par konkrēto internetveikalu. Pārbaudi šīs lietas, lai pārliecinātos par drošību un izvairītos no nepatīkamām situācijām:

● SSL sertifikāts – tas ir digitāls drošības sertifikāts, kas ir nepieciešams droša, šifrēta savienojuma nodibināšanai, nodrošinot, ka apmeklētāja datus nevar pārtvert un nolasīt kāds cits. Sertifikāta esamība ir jāpārbauda pirms veikt reģistrēšanos vai iepirkšanos jebkurā internetveikalā. To var izdarīt apskatot, vai mājaslapas adreses sākumdaļa ir mainījusies no http:// uz https://. Par to, ka mājaslapa ir droša un šifrēta, liecina arī atslēgas slēdzenes simbols mājaslapas rīkjoslā pirms adreses nosaukuma;

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latviešu veidotā fotosesija zīmolam ZORKA nopelnījusi Starptautiskās fotogrāfu asociācijas balvu

Lelde Petrāne,22.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā Starptautiskās fotogrāfu asociācijas konkursā The Societies’ Photographer of the Year Awards 2012 kategorijā Mode (Fashion) par labāko atzīta Baltkrievijas juvelierizstrādājumu ZORKA fotosesija. Juvelierizstrādājumu zīmola ZORKA fotosesiju Dzīve ir brīnišķīga organizēja Latvijas reklāmas aģentūra AD Hunters Baltics.

«Juvelierizstrādājumu ZORKA jaunā reklāmas stratēģija ir balstīta uz emocijām. Juvelierizstrādājumus taču dāvina tad, kad vēlas izteikt jūtas: mīlestību, atzinību, pateicību. Fotosesija Dzīve ir brīnišķīga to ļoti precīzi parāda,» stāstīja Kestutis Isakas, aģentūras AD Hunters Baltics direktors.

Pēc aģentūras AD Hunters Baltics fotogrāfes V.Vaijšvilaites-Skirutienes vārdiem, reklāmā ļoti svarīgs ir dabiskums: «Mums izdevās izveidot «dzīvus» kadrus, kur nav mākslīgu emociju un liekas salkanības.»

Pavisam Starptautiskās fotogrāfu asociācijas konkursā The Societies’ Photographer of the Year Awards 2012 tika piedāvāti apmēram 13 tūkstoši darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas kriminālpārvalde prokuratūrai kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtīja kriminālprocesu par 889 gramiem zelta juvelierizstrādājumu kontrabandu. Jāmin, ka šā gada sākumā Latvijas teritorijā zeltu mēģināja ievests kāds Igaunijas pilsonis.

Janvāra beigās, veicot muitas un robežkontroli vilcienā Maskava-Rīga, Valsts robežsardzes darbinieki pamanīja, ka vienam no pasažieriem ir izrakstīts Eiropas apcietinājuma orderis. Tika noskaidrots, ka Igaunijas iedzīvotājs ir izsludināts tā saucamajā «Interpola meklēšanā» par bruņotu juvelierizstrādājumu veikala aplaupīšanu Somijā, bandas sastāvā, pielietojot vardarbību - sasienot veikala personālu un klientus un draudot ar šaujamieročiem.

Veicot personas kratīšanu, viņa kabatās tika atrasti zelta izstrādājumi - daži gredzeni un divi zelta atlējumi. Zelta lējumi bija veidoti amatnieciski, pārkausējot vienā lējumā vairākus juvelierizstrādājumus ar visiem dārgakmeņiem. Iespējams, tas darīts, lai apgrūtinātu nolaupīto juvelierizstrādājumu atpazīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smiltenē tirdzniecības centrā "Centrs", Baznīcas laukumā 2, durvis vēris juvelierizstrādājumu zīmola "Given by Grenardi" veikals, kas piedāvā augstvērtīgu un izteiksmīgu rotaslietu sortimentu par pieejamām cenām. Jaunatklātajā veikalā radītas trīs darbavietas pilsētas iedzīvotājiem.

Smiltenes "Given by Grenardi" veikalā pieejams plašs pakalpojumu klāsts – juvelierizstrādājumi sievietēm, vīriešiem un bērniem, rotaslietu bezprocentu nomaksa, zelta maiņa, "Goldwork" juvelieru serviss un gravēšanas pakalpojumi.

"Given by Grenardi" ir Latvijas uzņēmums ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecībā. Šobrīd "Given" tīklā jau ir 35 veikali visā Latvijā un interneta veikals, darbinieku skaits sasniedz 106. "Given" vērtība ir profesionāla klientu apkalpošana, īpašu uzmanību pievēršot darbinieku apmācībai. Lai nodrošinātu augstu klientu servisa kvalitāti, visi "Given" darbinieki ir apguvuši pārdošanas apmācību programmu "Given akadēmijā".

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Rotaslietas – transformeri

Evelīna Brenča, speciāli DB,09.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaslietām ir jābūt tādām, lai tās varētu nēsāt gan ar baltu T-kreklu un džinsiem, gan arī pie smalkas vakarkleitas

Tā intervijā norāda itāļu rotaslietu zīmola Nanis radītāja un dizainere Laura Bicego. Viņa ir dzimusi juvelieru ģimenē Vičencā Itālijā un jau kopš dzimšanas ir saistīta ar rotaslietām un to izgatavošanu. Lielāko pieredzi viņa ir ieguvusi tēva juvelieru rūpnīcā, no kā tālāk attīstīja savu zīmolu Nanis. Visa L. Bicego dzīve saistās ar šo nozari, un viņa nekad nav vēlējusies dzīvē darīt kaut ko citu.

Savu zīmolu viņa kopā ar vīru Pjero Maranjonu (Piero Marangon) izveidoja 1990. gadā. L. Bicego ir neparasta dizainere, viņai vairāk patīk radīt lietas nevis uz papīra, bet ar rokām. Viņai svarīgi ir vienlaicīgi saglabāt itāļu tradīcijas, tai pat laikā radot mūsdienīgas, transformējamas rotaslietas. Viņas radītā rokas sprādze no zelta ar dimantiem, ko iespējams transformēt par kaklarotu, pagājušajā gadā ieguva Juvelierizstrādājumu gada balvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vai pārtikas rūpniecība ietur diētu?

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska,11.04.2019

1. attēls. Apstrādes rūpniecības kopā un tajā skaitā pārtikas produktu un dzērienu saražotās produkcijas apjoma un apgrozījuma indeksi (2000.g.=100%)

Avots: CSP, autores aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecības izlaide pēc pieklājīga izrāviena par 8,2% 2017. gadā pērn vairāk nekā uz pusi samazināja izaugsmes tempus, augot vien par 3.4%.

Bija nozares, kurām veicās labāk, piemēram, kokrūpniecībai, augsto tehnoloģiju nozarēm, un tādas, kurām šis nebija veiksmīgs gads. Viena no apakšnozarēm, kas lika visvairāk vilties, bija pārtikas produktu un dzērienu ražošana. Kādi šķēršļi stājās šīs nozares ceļā?

Šajā rakstā ieskatīsimies detalizētāk, soli pa solim palielinot un pietuvinot skatam dažādu pārtikas produktu grupu ražotāju sekmes un problēmas ilgākā laikā un tieši pēdējos gados.Pārtikas un dzērienu ražošanas pievienotā vērtība veido 21% no apstrādes rūpniecības jeb 2.5% no kopējās pievienotās vērtības. Tātad mēs runājam par gana nozīmīgu tautsaimniecības jomu. Ar šīs nozares produkciju mēs visi saskaramies ik dienu. Nemaz nerunājot par citiem aspektiem – pārtikas kvalitātes nozīmi mūsu veselībā, pārtikas ražošanas lomu valsts ekonomiskās neatkarības kontekstā utt. Tā teikt – var bez daudz kā iztikt, bet bez pārtikas nudien neiztiksim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mēbeļu rūpniecība – spoža vēsture un nozīmīgs eksports šodien

Juris Paiders, speciāli Dienas Biznesam,31.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023. gadā Latvija, rēķinot uz vienu iedzīvotāju, bija ceturtajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no dažādu koka mēbeļu eksporta.

To liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija). Mēbeļu rūpniecībai Latvijā bija izcila pagātne. Pašlaik šī ir viena no ļoti svarīgām meža produkcijas ražošanas nozarēm, kurā tiek ražotas preces ar ļoti augstu pievienoto vērtību. Ja daudzās ekonomikas jomās Latvijai būtu jāmācās no Igaunijas pieredzes, tad mēbeļu ražošanā un eksportā Latvijai būtu jāvadās no izcilā Lietuvas piemēra. Vērtējot Lietuvas izcilos panākumus koka mēbeļu eksportā, svarīga daļa no šiem panākumiem attiecas arī uz Latviju. Latvijā ražotais saplāksnis, kokskaidu un kokšķiedru plātnes, kā arī cita meža nozares produkcija ir neaizstājams pamats Lietuvas izcilajiem panākumiem mēbeļu ražošanā un eksportā. XXI gadsimtā pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā visām rūpniecības nozarēm bija jādarbojas apstākļos, kad ir brīva preču apmaiņa, kas nozīmē brīvu importa preču konkurenci ar Latvijas ražojumiem. Latvijas mēbeļu rūpniecības lielākais izaicinājums bija izmantot Eiropas Savienības dotās iespējas, lai attīstītu mēbeļu eksportu. Tomēr dažādās mēbeļu grupās Latvijas panākumi ir visai atšķirīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai 8,4% no lauksaimniecībā izmantojamām zemēm tiek veikta augšņu agroķīmiskā izpēte.

Neveicot augšņu visaptverošu monitoringu un agroķīmisko izpēti, netieši var būt apdraudēti ES un valsts maksājumi. Tāpat lauksaimniekiem nav skaidrības, cik daudz mēslojuma nepieciešams augsnei, savukārt patērētājiem nav skaidrības, cik droša ir pārtika - vai augsne nav pārmēslota.

Turklāt, trūkstot objektīvām analīzēm par augšņu sastāvu, saimniecībās nav iespējams celt produktivitāti. Jāņem vērā, ka minerālmēslu cenas pēdējos gados ir strauji pieaugušas, sasniedzot 300-500 Ls/t, un tas ietekmē ikvienu ražotāju. Šobrīd augšņu analīžu veikšana ir brīvprātīga, šīs izmaksas atstātas uz pašu zemnieku pleciem un valsts neko neapmaksā. Ražotāji domā, ka valsts atbalsts šim pasākumam būtu vajadzīgs. Valsts augu aizsardzības dienests (VAAD) rosina šo pasākumu padarīt par obligātu, sasaistot to ar ES maksājumu saņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas peļņa gandrīz dubultojusies

Žanete Hāka,23.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos AS Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca peļņa sasniegusi 64,7 tūkstošus latu, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā uzņēmums nopelnīja pirms gada, liecina uzņēmuma pārskats NASDAQ OMX Riga.

Pērn deviņos mēnešos uzņēmuma peļņa bija 33,5 tūkstoši latu.

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas apgrozījums deviņos mēnešos bijis 314 tūkstošu latu apmērā, gada laikā augot par vairāk nekā 12%.

Uzņēmums skaidro, ka nākotnē tiek plānots piesaistīt partnerus no Eiropas Savienības valstīm un Krievijas jaunu juvelierizstrādājumu modeļu izgatavošanai, kā arī izveidot krietni lielākas sadarbības iespējas ar vairumtirgotājiem Latvijā.

Kompānijas pārstāvji skaidro, ka jauna preču noieta tirgus apgūšanai nepieciešami ievērojami ieguldījumi, kurus abiedrība bez papildus līdzekļu piesaistīšanas pašreiz nav spējīga veikt. Sabiedrības pārstāvju pūles atrast investorus ar savu tirgus nišu pagaidām nav devušas rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Turpinot ekspansiju Baltijā, pērn Grenardi Group apgrozījums palielinājās par 40%

Db.lv,19.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Grenardi Group, vadošais juvelierizstrādājumu veikalu tīkls Baltijā, pērn turpināja paplašināties Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ar GRENARDI un GIVEN veikalu zīmoliem.

Līdz ar 11 jaunu tirdzniecības vietu atvēršanu pērnajā gadā, Grenardi Group Baltijas valstīs pašlaik ir 82 veikali. 2023. gadā Grenardi Group mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 40%, liecina neauditētie konsolidētie finanšu rezultāti. Pieaugumu veicināja mazumtirdzniecības tīkla paplašināšanās, pārdošanas apjoma pieaugums esošajā veikalu tīklā un GRENARDI iegāde.

2023. gada 1. decembrī AS GIVEN Jewellery iegādājās mazumtirdzniecības tīklu GRENARDI (kurā ietilpst SIA Grenardi Latvia un OÜ Grenardi Estonia) un pēc darījuma mainīja nosaukumu uz AS Grenardi Group. Darījums ļāva Grenardi Group nostiprināt savas pozīcijas kā vadošajam un straujāk augošajam juvelierizstrādājuma nozares spēlētājam Baltijā. GRENARDI iegādes cena ir ~10 miljoni eiro, no kuriem lielāko daļu finansēja grupas akcionāri, palielinot pamatkapitālu par 6,2 miljoniem eiro. Grupā tagad darbosies abu zīmolu veikalu tīkli – GIVEN, kas piedāvā mūsdienīgas rotas par pieejamām cenām, un GRENARDI, kam piedāvājumā ir ekskluzīvas juvelierizstrādājumu kolekcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Jahonts kāpina apgrozījumu par 16,65%

Žanete Hāka,27.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā juvelierizstrādājumu tirgotājs SIA Jahonts kāpinājis apgrozījumu par 16,65% līdz 5,172 miljoniem latu, liecina Lursoft dati.

Līdz ar apgrozījuma kāpumu palielinājusies arī juvelierizstrādājumu tirgotāja peļņa, kas pērn sasniegusi 1,049 miljonus latu, pieaugot par 17,49%. Pērn uzņēmums slēdzis vienu veikalu Rīgā, savukārt atvērti jauni veikali Salaspilī, Ventspilī, Jūrmalā un arī galvaspilsētā.

Uzņēmuma vadība norāda, ka turpmākā attīstība būs vērsta uz vietējā un ārējā tirgus izpēti juvelierizstrādājumu tirdzniecībā un jaunu preču kolekciju piedāvājumu klientiem ar nolūku noturēt esošos klientus un piesaistīt jaunus.

Šogad uzņēmums paredz saglabāt pārdošanas apjoma pieauguma tempu, kas saistīts ne tikai ar ekonomisko situāciju Latvijā, bet arī aktīvu preču tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca kāpinājusi gan peļņu, gan apgrozījumu

Žanete Hāka,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā AS Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīca apgrozījums palielinājies par 9% līdz 404,6 tūkstošiem latu, liecina uzņēmuma gada pārskats NASDAQ OMX Riga.

Savukārt peļņa, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugusi par 72% līdz 76,7 tūkstošiem latu.

Uzņēmuma vadība, runājot par nākotnes plāniem, stāsta, ka kompānija plāno piesaistīt partnerus no Eiropas Savienības valstīm un Krievijas jaunu juvelierizstrādājumu modeļu izgatavošanai, kā arī izveidot krietni lielākas sadarbības iespējas ar vairumtirgotājiem Latvijā.

Jauna preču noieta tirgus apgūšanai nepieciešami ievērojami ieguldījumi, kurus sabiedrība bez

papildus līdzekļu piesaistīšanas pašreiz nav spējīga veikt, taču līdzšinējās vadības pūles atrast investorus ar savu tirgus nišu pagaidām nav devušas rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecības tīkls AS Grenardi Group (mātesuzņēmums GRENARDI un GIVEN veikaliem) paziņo par publisko obligāciju piedāvājumu 12 miljonu eiro apmērā visās Baltijas valstīs ar fiksētu gada procentu likmi 10% un dzēšanas termiņu trīs gadi. Parakstīšanās periods ilgs līdz 15. aprīlim, un tajā var piedalīties gan profesionāli, gan privātie investori.

"Teju 25 gadu laikā mēs esam ne tikai nostiprinājuši savu līderpozīciju Baltijā, bet arī pārliecinājušies par juvelierizstrādājumu nozares noturību. Grupas panākumu pamatā ir pārdomāta koncepcija un plašs juvelierizstrādājumu klāsts – gan pasaules zīmoli, gan pašu veidotas, unikālas rotu kolekcijas. Mēs esam piemērs tam, kā latviešu iedzimto mīlestību pret estētisko un skaisto var pārvērst veiksmīgā biznesā. Tāpēc esam gandarīti, ka šī obligāciju emisija būs pieejama plašākai sabiedrībai, ļaujot gan profesionālajiem, gan privātajiem investoriem, tostarp mūsu klientiem, piedalīties Grupas veiksmes stāstā," saka Ģirts Rudzītis, AS Grenardi Group valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

GIVEN ekspansijai izvēlas obligāciju emisiju

Jānis Goldbergs,30.03.2023

Grenardi un GIVEN uzņēmumu līdzīpašniece un arī produktu veidotāja Alīna Spriņģe.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GIVEN ir juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīkls, kuru dibināja uzņēmuma Grenardi īpašnieki Ainārs un Alīna Spriņģi, pēdējos gados uzsācis pamatīgu paplašināšanos visās Baltijas valstīs. Lai sasniegtu paplašināšanās mērķus, veikta obligāciju emisija ar Signet Bank atbalstu.

Par to arī Dienas Biznesa jautājumi Grenardi un GIVEN uzņēmumu līdzīpašniecei un arī produktu veidotājai Alīnai Spriņģei.

Pastāstiet, lūdzu, uzņēmuma izveidošanās stāstu: sākumā Grenardi, pēc tam GIVEN?

Grenardi sākās jau 2000. gadā, kad tika izveidots viens neliels veikaliņš Mežciemā. Pirmsākumā šo veikalu mans vīrs Ainārs Spriņģis izveidoja savai mammai Lilijai, un tas vairāk raksturojams kā hobija pasākums Lilijai, nevis kā nopietna tirdzniecības tīkla izveides iecere. Viņa ar šo veikalu darbojās gadus četrus, līdz brīdim, kad Ainārs, būdams pieredzējis uzņēmējs, saprata, ka šajā nozarē slēpjas labs biznesa potenciāls. Līdztekus viņam radās iespēja ieguldīt privātus līdzekļus uzņēmuma attīstībā. Laika gaitā Grenardi attīstījās par veikalu tīklu ar vairāk nekā 20 veikaliem Baltijā, un uzņēmuma portfolio bija vairāki pasaulē atzīti itāļu zīmoli un teicama reputācija savā nozarē. Taču 2017. gadā menedžmentam šķietami pietrūka nākotnes skatījuma un no finanšu puses bija redzams, ka uzņēmuma attīstība sāk stagnēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas juvelierizstrādājumu rūpnīcas akcionāriem piemērots 20 000 eiro sods

Db.lv,21.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) AS "Rīgas Juvelierizstrādājumu rūpnīca" akcionāriem Aleftīnai Struļēvičai, Vladimiram Cadovičam, Marijai Ančevskai, Valentinam Istominam un SIA "Namejs 1" piemērojusi soda naudu 20 000 eiro apmērā par Finanšu instrumentu tirgus likuma (FITL) pārkāpumu un vienojusies ar akcionāriem par obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanu līdz 21.10.2020. (obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma prospekta iesniegšanas termiņš).

FKTK veiktajā pārbaudē konstatēja, ka Aleftīna Struļēviča, Vladimirs Cadovičs, Marija Ančevska, Valentins Istomins un SIA "Namejs 1" rīkojas saskaņoti attiecībā uz AS "Rīgas Juvelierizstrādājumu rūpnīca" pārvaldi un personām kopā pieder vairāk kā 30% balsstiesīgo akciju, un tādējādi minētās personas nav izpildījušas FITL 66. pantā noteikto pienākumu izteikt pārējiem AS "Rīgas Juvelierizstrādājumu rūpnīca" akcionāriem adresētu obligāto akciju atpirkšanas piedāvājumu.

Ņemot vērā FKTK konstatēto pārkāpumu, FKTK vienojās ar Aleftīnu Struļēviču, Vladimiru Cadoviču, Mariju Ančevsku, Valentinu Istominu un SIA "Namejs 1" par administratīvā līguma noslēgšanu, paredzot akcionāriem soda naudu 20 000 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais zelta pieprasījums pasaulē gan otrajā ceturksnī, gan pirmajā pusgadā samazinājies, taču pieprasījums pēc zelta kā investīcijas palielinājies līdz rekordaugstam līmenim, liecina Pasaules Zelta padomes apkopotā informācija.

Kopējais zelta pieprasījums - investīcijām, juvelierizstrādājumu izgatavošanai, tehnoloģijām un centrālo banku iepirkumiem - otrajā ceturksnī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, saruka par 11% līdz 1015,7 tonnām. Savukārt pirmajā pusgadā apjomi saruka par 6% līdz 2076 tonnām.

Tajā pašā laikā pirmajā pusgadā pieprasījums pēc zelta kā investīcijas sasniedza rekordaugstu līmeni - 1130,7 tonnas, sasniedzot rekordaugstu vērtību - 60 miljardus dolāru.

Šo pieaugumu veicinājuši biržā tirgotie fondi, kas investē zeltā, palielinot ieguldījumu apjomus par 734 tonnām līdz 3621 tonnai. Savukārt ieguldījumi zelta stieņos un monētās saruka līdz zemākajam līmenim 11 gadu laikā - par 17% līdz 396,7 tonnām, ko veicināja valstu ieviestie ierobežojumi otrajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru