AS Grenardi Group, vadošais juvelierizstrādājumu veikalu tīkls Baltijā, pērn turpināja paplašināties Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ar GRENARDI un GIVEN veikalu zīmoliem.
Līdz ar 11 jaunu tirdzniecības vietu atvēršanu pērnajā gadā, Grenardi Group Baltijas valstīs pašlaik ir 82 veikali. 2023. gadā Grenardi Group mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 40%, liecina neauditētie konsolidētie finanšu rezultāti. Pieaugumu veicināja mazumtirdzniecības tīkla paplašināšanās, pārdošanas apjoma pieaugums esošajā veikalu tīklā un GRENARDI iegāde.
2023. gada 1. decembrī AS GIVEN Jewellery iegādājās mazumtirdzniecības tīklu GRENARDI (kurā ietilpst SIA Grenardi Latvia un OÜ Grenardi Estonia) un pēc darījuma mainīja nosaukumu uz AS Grenardi Group. Darījums ļāva Grenardi Group nostiprināt savas pozīcijas kā vadošajam un straujāk augošajam juvelierizstrādājuma nozares spēlētājam Baltijā. GRENARDI iegādes cena ir ~10 miljoni eiro, no kuriem lielāko daļu finansēja grupas akcionāri, palielinot pamatkapitālu par 6,2 miljoniem eiro. Grupā tagad darbosies abu zīmolu veikalu tīkli – GIVEN, kas piedāvā mūsdienīgas rotas par pieejamām cenām, un GRENARDI, kam piedāvājumā ir ekskluzīvas juvelierizstrādājumu kolekcijas.
Grenardi Group bruto apgrozījums 2023. gadā sasniedza 21,10 miljonus eiro (ieskaitot PVN), kas ir par 40% vairāk nekā 2022. gada attiecīgajā periodā. Savukārt 2023. gada 4. ceturksnī Grupa sasniedza līdz šim vēsturiski augstāko Grupas ceturkšņa apgrozījumu – 7,85 miljonus eiro, kas ir par 45% vairāk nekā 2022. gada attiecīgajā periodā. Grupas bruto peļņas maržas rādītājs 2023. gadā sasniedza 57%. Salīdzinājumā ar 2022. gadu EBITDA pērn pieauga par 31%, sasniedzot 2,9 miljonus eiro. Savukārt Grupas koriģētā pro-forma EBITDA, kas iekļauj GRENARDI tīkla rezultātus par pilnu 2023. gadu, bija 3,7 miljoni eiro.
Lai arī Latvijas bizness aizvadītajā gadā sasniedza labus peļņas rādītājus, jauno veikalu atvēršana – Latvijā (2 veikali), Lietuvā (6 veikali) un Igaunijā (3 veikali) radīja īslaicīgu spiedienu uz Grupas pērnā gada tīro peļņu, kā rezultātā Grupa 2023. gadu noslēdza ar neto zaudējumiem 0,3 miljonu eiro apmērā. Savukārt – apvienotās Grupas līmenī pro-forma tīrā peļņa sasniedza 0,1 miljonu eiro.
"Grenardi Group pirmsākumi meklējami pirms ~25 gadiem – no neliela ģimenes uzņēmuma Rīgā šo gadu laikā pārtopot par lielāko un visstraujāk augošo juvelierizstrādājumu tīklu Baltijā. Mēs lepojamies, ka 2023. gadā Grenardi Group turpināja savu attīstību un uzrādīja stabilu izaugsmi ar ievērojamu divciparu apgrozījuma un EBITDA pieaugumu. To galvenokārt nodrošināja GIVEN veikala tīkla tālāka paplašināšana, pārdošanas apjoma pieaugums esošajos veikalos un GRENARDI iegāde," skaidro Ģirts Rudzītis, Grenardi Group valdes loceklis un izpilddirektors.
Grenardi Group pašlaik aktīvi gatavojas jaunai obligāciju emisijai, kas ietvers esošo obligāciju refinansēšanu, kuru dzēšanas termiņš ir 2024. gada 30. aprīlis. Plānots, ka Grenardi Group obligācijas šoreiz būs pieejamas ne tikai profesionālajiem investoriem, bet arī privātajiem investoriem un uzņēmuma klientiem.
2024. gadā Grenardi Group plāno turpināt palielināt savu tirgus daļu Baltijas valstīs, par prioritāti izvirzot līdera pozīcijas nostiprināšanu. Lai gan Grenardi Group mērķis ir izmantot iespējas paplašināt savu veikalu tīklu stratēģiskās vietās, galvenā uzmanība tiks pievērsta esošās mazumtirdzniecības ķēdes rentabilitātes nodrošināšanai. Grupa izmantos sinerģiju no GRENARDI iegādes, lai uzlabotu kopējo sniegumu. Tāpat Grupa plāno arī veicināt zīmola atpazīstamību, turpināt attīstīt interneta veikalus, paplašināt produktu klāstu un uzsākt jaunas ESG iniciatīvas.