Vairāk kā astoņus gadus no savas dzīves britu sievietes pavada iepērkoties, liecina GE Money veiktais pētījums. Vairāk laika nekā pārtikas pirkšanai, sievietes velta tādu lietu iegādei, kas padara viņas vizuāli pievilcīgas un ceļ viņu pašapziņu.
Lai iegādātos ģimenei nepieciešamās pārtikas un mājsaimniecības preces, kā arī apģērbu, vidēji viena sieviete 63 gadu laikā veikalā pavada 25184 stundas un 53 minūtes. Pieņemot, ka sievietes veic iepirkšanos aptuveni no deviņiem rītā līdz pieciem vakarā, sanāk, ka sievietes veikalos savas dzīves laikā pavada 3148 dienas.
Aptaujas rezultāti liecina, ka gada laikā sievietes dodas iepirkties vidēji 301 reizi, kopā tam veltot 399 stundas un 46 minūtes. Pat iepirkšanās pārtikas veikalā sievietēm dažreiz prasa vairāk kā stundu. Kopumā sievietes pārtikas veikalos iepērkas 84 reizes gadā un, pārvēršot to stundās, sanāk, ka pārtikas izvēlei un iegādei sievietes gadā velta 95 stundas un 55 minūtes.
Vairāk laika nekā pārtikas pirkšanai, sievietes velta tādu lietu iegādei, kas padara viņas vizuāli pievilcīgas un ceļ viņu pašapziņu. Šādas preces sievietes iegādājas 90 reizes gadā, no tām 30 reizes iegādājoties apģērbu, 15 reizes - apavus, 18 reizes - aksesuārus un 27 reizes - kosmētiku. 12 mēnešu periodā sievietes velta 100 stundas un 48 minūtes tam, lai izvēlētos sev izdevīgākos un modernākos apģērbus. Papildus 40 stundas un 30 minūtes tiek tērētas, meklējot un iegādājoties apavus, taču 29 stundas un 31 minūte, izvēloties aksesuārus, piemēram, somas, rotaslietas, šalles u.c.
Pat tik ikdienišķu lietu kā dezodorantu, dušas želeju un matu kopšanas līdzekļu iegādei, sievietes patērē aptuveni 17 stundas un 33 minūtes gadā. Savukārt, lai iepriecinātu savus ģimenes locekļus un draugus, britu sievietes dāvanu izvēlei un iegādei velta 36 stundas un 17 minūtes ik gadu. Ne mazāk laika tiek veltīts grāmatu un žurnālu iegādei - kopā 31 stundu un 21 minūti.
''Neskatoties uz mūsdienu dzimumu vienlīdzību, šis pētījumus pierāda, ka mūsdienu sabiedrībā sievietes tomēr ir tās, kas galvenokārt veic pirkumus," saka GE Money valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Cimbers. ''Jāatzīst, ka apbrīnojami ilgu laiku viņas patērē, lai izvēlētos visizdevīgākos pirkumus! Es domāju, ka ikvienam vīrietim vajadzētu izanalizēt šos aptaujas rezultātus un varbūt patiešām labākā Ziemassvētku dāvana, būtu atbalsta sniegšana šajos, sievietēm tik svarīgajos dzīves momentos? Domāju, ka Ziemassvētki ir atbilstošs laiks, lai vīrieši kopā ar savām sievietēm dotos iepirkties un izvēlēties dāvanas svētkiem.''
Sieviešu iepirkšanās paradumu sadalījums gada laikā:
* Apģērba iegāde - 30 reizes, kopā 100 stundas un 48 minūtes;
* Apavu iegāde - 15 reizes, 40 stundas un 30 minūtes;
* Aksesuāru iegāde - 18 reizes, 29 stundas un 31 minūtes;
* Pārtikas iegāde - 84 reizes es, 94 stundas un 55 minūtes;
* Grāmatu un žurnālu iegāde - 57 reizes, 31 stundas un 21 minūtes;
* Kosmētikas iegāde - 27 reizes, 17 stundas un 33 minūtes;
* Dāvanu iegāde - 19 reizes, 36 stundas un 17 minūtes.Par A/S GE Money