Tehnoloģiju uzņēmums Apple gatavojas parādzīmju pārdošanai aptuveni 17 miljardu ASV dolāru apmērā, kas varētu būt otra lielākā korporatīvo obligāciju emisija vēsturē, raksta Financial Times.
Pagājušajā nedēļā pasaules vērtīgākā kompānija publicēja pirmā ceturkšņa datus, kas uzrādīja labākus rezultātus, nekā iepriekš gaidīts, un ziņoja, ka plāno palielināt akciju atpirkšanas apjomu no 60 miljardiem dolāru līdz 90 miljardiem dolāru, kas tiks finansēts no vietējā un starptautiskā tirgū pārdoto parādzīmju kapitāla.
Apple varētu savas obligācijas piedāvāt eirozonā, kur procentu likmes ir zemākas nekā ASV, tādējādi arī diversificējot Apple parādzīmju investoru portfeli.
Apple jau pirms gada pārdeva obligācijas 17 miljardu ASV dolāru apmērā, kas toreiz bija visu laiku lielākais parādzīmju apjoms pasaulē, un pieprasījums pēc tām sasniedza 50 miljardus dolāru. Šo apjomu pēc pieciem mēnešiem pārspēja ASV telekomunikāciju uzņēmums Verizon, kurš pārdeva parādzīmes 49 miljardu ASV dolāru apmērā.
Db.lv jau rakstīja, ka Apple gada pirmajos trīs mēnešos pārdevis 43,17 miljonus iPhone un nopelnījis 10,2 miljardus ASV dolāru.
Līdztekus ar pozitīvajiem finanšu rādītājiem, kompānija paziņojusi arī par akciju atpirkšanu no akcionāriem, palielinot savu ceturkšņa dividendi par 8%. Tāpat Apple pirmo reizi deviņu gadu laikā sadalīs akcijas septiņi pret vienu. Proti, vienas Apple akcijas īpašnieks tagad savā īpašumā iegūs septiņas akcijas tādā pašā vērtībā.
Šīs darbības tiek veiktas, lai nomierinātu investorus, kas varētu satraukties Apple ieņēmumu lēnīgā kāpuma dēļ. Investori pozitīvi novērtējuši Apple spertos soļus, un tehnoloģiju kompānijas akcijas cena pakāpās par vairāk nekā 7%.
Analītiķus, kas bija paredzējuši straujāku iPhone pārdošanas kritumu pēc Ziemassvētku iepirkšanās buma, pozitīvi pārsteiguši iPhone šā gada pirmā ceturkšņa pārdošanas apjomi. Kompānijas populārākais produkts iPhone nodrošina Apple vairāk nekā pusi no tās ieņēmumiem. Salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, Apple ieņēmumi ceturkšņa griezumā ir samazinājušies par 14%. Samazinājums skaidrojams ar patērētāju gaidām pēc jauna iPhone modeļa. Savukārt, salīdzinot šā gada pirmo ceturksni ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, iPhone pārdošanas apjomi piedzīvojuši kāpumu 17% apmērā.
Konferencē, kurā tika runāts par Apple šā gada pirmā ceturkšņa finanšu rādītājiem, kompānija arī atgādināja, ka pēdējo 18 mēnešu laikā tā ir iegādājusies 24 kompānijas, lai paplašinātu savus pētījumus un izstrādātu jaunus pakalpojumus un rīkus, ko iekļaut savās ierīcēs.
Apple pēdējā laikā piedzīvojusi sīvu sāncensību ar konkurentu Samsung, kas pārdod lētākus viedtālruņus, kas pārsvarā darbojas, izmantojot Google Android operētājsistēmu.