Tehnoloģiju uzņēmums Apple ar šonedēļ publicētajiem jaunumiem kārtējo reizi apstiprināja savas spējas, vai ar to pietiks, lai investori turpinātu pirkt Apple akcijas, rādīs laiks, uzskata SEB bankas Finanšu tirgus pārvaldes vadītājs Andris Lāriņš.
Tirgus dalībnieki ar interesi sekoja līdzi Apple jaunumiem. Lielu pārsteigumu produktu ziņā nebija, bet sākotnējā tirgus reakcija bija pozitīva, jo Apple akcijas dienu noslēdza ar nelielu cenas kāpumu. Pēc statistiskas datiem pirmajā dienā pēc lielu jaunumu izziņošanas 80% gadījumu Apple akciju cena dienu ir pabeigusi zemākā cenu līmenī (Kensho's Bhavesh Dayalji and CNBC's quantitative analysis dati). Savukārt Apple piegādātājiem trešdien gāja kā nu kuram, bija gan cenu kāpumi gan kritumi, novērojis A. Lāriņš.
Eksperts uzskata, ka Apple akciju cenas uzvedība nākotnē atkarīga no pircēju aktivitātes un konkurentu piedāvāto produktu popularitātes. Ļoti svarīgas ir arī tendences Ķīnas tirgū, kas ir Apple lielākais tirgus ārpus ASV. Ja vēl pirms jaunā iPhone modeļa iznākšanas Apple ieņēmumu samazināšanos Ķīnā varēja skaidrot ar pircēju nogaidošo nostāju, tad interesanti būs vērot ieņēmumu izmaiņas pēc iPhone 7 nonākšanas tirdzniecībā Ķīnā, kur viedtelefonu tirgū ir ļoti asa konkurence (Huawei, Xiaomi, Oppo, Vivo ir tie populārākie konkurenti). Mūsdienās, kad gandrīz visu var nokopēt, ir diezgan grūti ilgākā laika periodā noturēt pārsvaru ar jauniem inovatīviem produktiem, tādēļ svarīga ir spēja regulāri radīt ko jaunu vai inovatīvu, piebilst SEB bankas eksperts.