Jaunākais izdevums

F1 pilots Fernando Alonso parakstījis līgumu uz diviem gadiem ar Ferrari komandu. Līgums paredz, ka pēc tā beigām pilots to varēs pagarināt un šajā laikā viņš algā saņems no 19 līdz 25 miljoniem eiro.

BBC norāda, ka līgums, visticamāk, publiski tiks paziņots šīs nedēļas nogalē.

F. Alonso partneris Ferrari komandā būs Felipe Masa, jo Kimi Raikonens ir parakstījis pagaidu vienošanos ar F1 komandu McLaren un no nākamās sezonas kļūs par Luisa Hamiltona komandas biedru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar smagu darbu biznesā nav gana - vajadzīga arī rūpīga plānošana un prioritāšu noteikšana

Tā Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" uzsvēra jaunuzņēmumu akseleratora "Startup Wise Guys" vadītājs Kristobals Alonso (Cristobal Alonso).

"Viss ir jāplāno - tā ir neseksīgā patiesība par panākumiem. Nekas nenotiks, ja neizpildīsi mērķus un nepieņemsi lēmumus. Jābūt nežēlīgam un jāsaka "nē" daudzām lietām. Lai plānotu, prioritizētu un izpildītu paredzēto, ir svarīga pašvadība," saka K. Alonso. Nereti mēdz teikt, ka 90% jaunuzņēmumu piedzīvo neveiksmi un neizdzīvo. Viņš uzskata, ka tas zināmā mērā ir saistīts ar neplānošanu un pieļauj, ka tad, ja plāno un fokusējas, veiksmes iespējas palielinās līdz pat 50%.

Uzņēmēji daudz ceļo, nereti starp savienotajiem reisiem jāpavada četrarpus stundas lidostā. Ir cilvēki, kuri šajā laikā aiziet uz kafejnīcu, lai padzertu kafiju, apēstu kruasānu un izsūtītu dažus e-pastus, tādējādi "nositot" laiku. K. Alonso šādās reizēs laikus ieplāno telefonkonferences. Īpaši labi tam noder agrās rīta stundas, kas ir laba iespēja, lai sazvanītos ar partneriem ASV, kam vienmēr traucē laika zonu atšķirības. Savukārt, pārbrauciens no lidostas uz viesnīcu viņa skatījumā ir ideāls laiks 15 minūšu telefonsarunām, kam nekad neatliek laika. "Izrunājies un uzreiz esi viesnīcā. Tas ir laiks, kad atpūtināt acis, sazvanīties," secinājis K. Alonso. Viņš arī atgādina par tīklošanās nozīmi. Ja reiz uzņēmējs uz dienu ir Londonā vai citā pilsētā, šis laiks jāizmanto lietderīgi, nevis vienā sapulcē un pārējo laiku nosēžot "Starbucks". K. Alonso iesaka jau laikus apdomāt, kuri paziņas dzīvo konkrētajā pilsētā un sarunāt tikšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ferrari no Alonso sagaida uzvaras

,01.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

F1 braucējs Fernando Alonso jau tagad izjūtot uz viņu izdarīto spiedienu būt čempionam, vēsta Forbes.

Ferrari apstiprinājusi, ka F. Alonso atstās Renault un pievienosies komandai uz 2010.gada sezonu. Viņš ar Ferrari noslēdzis līgumu uz trīs gadiem. Saskaņā ar iepriekšējo vienošanos F. Alonso Ferrari bija jāpievienojas tikai 2011.gadā.

F. Alonso komandā aizstās līdzšinējo braucēju Kimi Raikonenu (Kimi Raikkonen).

«Ferrari nav pietiekami uzvarēt tikai vienās sacīkstēs gadā vai kaut kā tā. Uz mani tiks izdarīts spiediens, lai es atkal būtu čempions,» viņš stāstījis.

F. Alonso komandas biedrs būs Felipe Masa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma dibinātāja pamatmērķis ir kompānijas sekmīga darbība, ko ne vienmēr var panākt, pašam kļūstot par vadītāju

Tāpēc racionāli jāizsver, vai pašam uzņemties šo lomu vai meklēt par sevi spēcīgāku lietpratēju. Pārsvarā gan iesācēji un jauni uzņēmēji vismaz sākumposmā savu firmu vada paši, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Neviens nav piedzimis par vadītāju, tā ir evolūcija. Katram jāsaprot, vai viņš vispār grib būt vadītājs – jābūt aizrautībai, vēlmei to darīt,» saka Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), Telenor Denmark pārmaiņu vadītājs. Lai izvērtētu, vai cilvēks var būt vadītājs, jāanalizē rezultāti – ja ilgāku laiku konkrētā cilvēka vadībā uzņēmums nesasniedz savus mērķus, ir viela pārdomām. «Jābūt patiesam pret sevi – vai kompānijai ir slikti rādītāji vai arī es pats nesasniedzu labus rezultātus. Dibinātāja lielākā interese ir, lai uzņēmums labi strādātu. Ja dibinātājs kā vadītājs nesasniedz mērķus, jāsaprot, ka kompānijai lielāks labums varētu būt no cita cilvēka. Šajā gadījumā svarīgi, lai būtu cilvēki, ar ko apspriesties par šo jautājumu, un lai būtu kāds, kurš pasaka, ko vadītājs dara labi un ko – slikti. Ir nepieciešams, lai kāds pateiktu jomas, kurās viņš ir spēcīgs, jo nekad cilvēks nevar būt perfekts it visā,» saka K. Alonso. Viņš vadītājam iesaka algot cilvēkus, kuri ir gudrāki par pašu. Neapšaubāmi ir uzņēmēji, kuriem ir grūti pieņemt šādu lēmumu. «Jomās, kurās cilvēks nav spēcīgs, jāatrod speciālists, kurš varētu būt gudrāks, zinošāks. Tas palīdzēs uzlabot kompānijas darbu un rezultātus,» viņš rosina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pirmais Ferrari FF modelis Japānā pārdots izsolē, lai palīdzētu zemestrīcē cietušajiem

Jānis Rancāns,05.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas vēstniecība Tokijā pirmdien organizējusi labdarības izsoli, kurā ticis pārdots Ferrari FF pirmais modelis Japānā. Ienākumi no izsoles tiks veltīti Išinomaki pilsētas, kura pamatīgi cieta 11. martā notikušajā zemestrīcē, atjaunošanai, vēsta Autoevolution.

Ar izsoli tika atzīmēti arī 35 gadi kopš Ferrari ir uzsācis savu darbību Japānā. Izsolē piedalījās aptuveni divsimt Ferrari klientu un automašīnu kolekcionāru.

FF modeli savā rīcībā ieguva arhitekts Mašaru Seno no Tokijas. Kopumā Ferrari organizētajā izsolē tika iegūti 500 tūkstoši eiro, kurus kompānija izmantos, lai būvētu Išinomaki pilsētā skolu.

FF ir abrivetūra no Ferrari Four (Ferrari četri); automašīna ir pirmais Ferrari sporta modelis ar jauna veida četru riteņu piedziņu. Ferrari FF pirmo reizi plašākai sabiedrībai tika prezentēts Ženēvas autoizstādē 1. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari: Meksika ir nākamā Ķīna

Jānis Rancāns,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības pieaugums, uzskata Itālijas autobūves kompānijas Ferrari Ziemeļamerikas struktūrvienības izpilddirektors Marko Matiaci (Marco Mattiacci).

«Mēs redzam liecības, ka liela daļa ražošanas pārceļas uz Meksiku. Valstī ir augsts izglītības kvalitātes līmenis, jauna valdība un netālu atrodas ASV,» sacījis M. Matiaci.

Meksikā esot augsts pieprasījums pēc ekskluzīvām automašīnām. «Kad mēs laidām klajā jauno La Ferrari, to vēlējās iegādāties 15 Meksikas miljardieri. Savukārt 2003. gadā, kad tirdzniecībā nonāca Enzo, no Meksikas bagātniekiem nebija pasūtījumu. Tas liecina par daudz ko,» sacīja M. Matiaci.

Paredzamā Meksikas autotirgus izaugsme ir saistāma ar valsts iedzīvotāju bagātības līmeņa pieaugumu, ārvalstu investīcijām un ražošanas palielināšanos. Tajā pašā laikā lielais pieprasījums sagādā Ferrari arī izaicinājums. Aizvadītajā gadā autoražotājs pārdevis 7,3 tūkstotošus automašīnu, kas kompānijas vadītājam licis pavēstīt, ka uzņēmums grib turpināt būt tikai ekskluzīvs transportlīdzekļu ražotājs, un tāpēc šogad ražošanas apjomi tiks samazināti līdz septiņiem tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

F-1 Ferrari komandas sponsors - spāņu banka Santander - apdrošinājusi divkārtējā pasaules čempiona Fernando Alonso īkšķus - katru par 5 miljoniem eiro, vēsta Reuters.

Tā ir daļa no nelaimes gadījumu un dzīvības apdrošināšanas kampaņas.

«Alonso ir īkšķi ir simbols, kā arī tie ir svarīgi, lai vadītu Formula Viens automašīnu,» savā paziņojumā norādījusi banka.

Sākot ar 2010. gadu, F. Alonso pārstāv Ferrari komandu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas finanšu un ekonomikas nedienas skārušas pat bagātākos itāļus, par ko liecina tas, ka šajā valstī sarukuši luksusa Ferrari un Maserati automašīnu pārdošanas apjomi, ziņo BBC.

Pagājušajā gadā Ferrari pārdošanas apjomi vietējā tirgū samazinājušies par vairāk nekā 56%, bet Maserati pārdošanas apjomi sarukuši par 72%.

Pagājušajā gadā Ferrari iegādājušies vien 248 itāļi, bet Maserati - 115.

Itālija patlaban atrodas recesijā, un valdība turpina īstenot taupības pasākumus, lai mazinātu deficītu. Faktā, ka samazinās Ferrari un Maserati pārdošanas apjomi, auto eksperti vaino nodokļu politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiat S.p.A. spiederošais sporta auto ražotājs Ferrari paredz, ka tuvāko piecu gadu laikā Ķīna kļūšot par vienu no svarīgākajiem noieta tirgiem.

Ferrari plānojot gadā Ķīnas tirgū pārdot aptuveni 600 Ferrari eksemplārus, pieļaujot iespēju, ka pasaulē viens no strauji augošajiem tirgiem drīzumā spētu izkonkurēt tradicionāli spēcīgos Ferrari tirgus, piemēram, Vāciju, ASV vai Itāliju. Pēc Ferrari amatpersonu stāstītā jau šobrīd Ķīna pieder pie top 10 stratēģiski svarīgākajiem partneriem. Kopš Ferrari ienākšanas Ķinas tirgū, kas notika pirms pieciem gadiem, līdz šai dienai Ķīnā ir jau pārdoti vairāk nekā 650 Ferrari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-paraksta jomā pārmet klientu atbalsta sniegšanas un informācijas pieejamības trūkumu. Uzņēmēju viedokļi par e-parakstu kardināli atšķiras. Daļa norāda uz pozitīvo pieredzi, bet citiem e-paraksta saņemšanas process licies sarežģīts, kas devis stimulu e-paraksta izmantošanu pārlikt uz vēlāku laiku – tikai galējas nepieciešamības gadījumā.

Latvijā šobrīd ir aptuveni 7 – 10 tūkstoši aktīvo e-paraksta lietotāju, DB norāda e-paraksta izsniedzēja Latvijas valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta. Latvijā ir trīs e-paraksta risinājumi: e-paraksta viedkarte, virtuālais e-paraksts vai e-paraksts ID kartē.

Negatīva pieredze ar e-parakstu bijusi servisa audita kompānijas Dorus biznesa attīstības direktoram Gatim Ulinskim. Pēc viņa domām nav pietiekami daudz un saprotami izklāstīta visa nepieciešamā informācija. G. Ulinskis secinājis, ka e-parakstu var izmantot tikai galīgā nepieciešamības gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas autobūves kompānija Ferrari nākusi klajā ar LaFerrari hibrīdautomašīnu, kurai jākļūst par Enzo aizstājēju. Jaunais superauto tapis sadarbībā ar Apple un ir aprīkots ar iPad planšetdatoriem un Siri balss asistentu.

LaFerrari būs pieejama tikai ierobežotā apjomā – 499 vienības, kuru cena noteikta miljons eiro apmērā. Ferrari apgalvo, ka automašīna ir ātrākā pasaulē un 100 kilometru stundā lielu ātrumu spēj sasniegt mazāk nekā trijās sekundēs.

LaFerrari ir Itālijas autobūves kompānijas pirmā hibrīdautomašīna un tajā iekļautas Scuderia Ferrari Formula One sacīkšu automašīnas tehnoloģijas. Automašīna aprīkota ar 6,2 litru V-12 800 zirgspēku benzīna dzinēju un 163 zirgspēku elektromotoru. LaFerrari rāmis izgatavots no oglekļa kompozītmateriāliem, kas ļāvis samazināt automašīnas svaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ferrari, Fiat pelnošākā vienība, turīgām ģimenēm un citiem sporta automašīnu entuziastiem piedāvās četrvietīgu FF, pirmo Ferrari ar četru riteņu piedziņu, ziņo Bloomberg.

Automašīnas cena būs 260 tūkstoši eiro, medijs uzzinājis no kāda informācijas avota, kas nav vēlējies atklāt savu vārdu pirms automašīnas prezentācijas Ženēvas autoizstādē šodien. 660 zirgspēku FF, kas apzīmē Ferrari Four, paātrinās līdz 100 km stundā 3,7 sekundēs.

«Četru riteņu piedziņa ir revolūcija Ferrari īpašniekiem,» sacījis 38 gadus vecais Fabio Barone, kuram pieder divi Ferrari. Viņš stāstījis, ka beidzot ar Ferrari varēs vest ģimeni slēpot.

Saskaņā ar autoražotāja interneta vietnē sniegto informāciju FF ērti varēšot pārvietoties četri cilvēki, kas līdzi ņem bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Frankfurtes autoizstādē itāļu sporta auto meistars Ferrari uz skatuves izripināšot jauno Ferrari 458 Italia, kurš nomainīšot nopelniem bagāto F 430 modeli.

Slavenā sporta automobiļu ražotāja jaunās divvietīgās kupejas garums sasniegšot 4.53 metrus, platums 1.94, savukārt augstums nieka 1.21 metrus. Atlētiskajam sportistam aizmugurē tiks iebūvēts jauns V8 motors.

Atgādināsim, ka iepriekš F 430 vajadzībām tika izmantots 4.3 litru motors, savukārt jaunajam 458 Italia motora tilpums sasniegs 4.5 litrus. Motora jauda no 490 ZS ir palielinājusies līdz 570 ZS (!). Zirgspēku savaldīšanai ir piekomandēta robotizētā dubultā sajūga pārnesumkārba ar Formula 1 sekvenciālo pārslēgšanās algoritmu.

Klasiskās piedziņas sporta auto līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskriesies 3.3 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums aizstiepsies līdz 325 km/h. Neraugoties uz iespaidīgajiem tehniskajiem parametriem jaunais motors būs galvastiesu ekonomiskāks, nekā F 430 izmantotais V8. Taupības efekts pēc Ferrari stastītā, lielākoties ir panākts pieslīpējot un pārprogrammējot vairākus dzinēja tiešās iesmidzināšanas parametrus. Rezultātā, Ferrari F430 F tehniskajā pasē pretim vidējam degvielas patēriņam ir ierakstīti 18.3 litri uz 100 km, turpretim jaunajam Ferrari 458 Italia, tikai nieka 13.7 litri uz 100 km. Pagaidām jaunā Ferrari 458 Italia modeļa cena netiek izpausta, taču neoficiāli avoti min, ka tā varētu sasniegt 170 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījuma trūkuma dēļ itāļu sporta autoražotājs Ferrari ir spiests samazināt darbinieku skaitu. Kopumā no 3000 strādājošiem ir plānots atlaist 120 administrācijas darbiniekus, kā arī 150 rūpnīcas darbiniekus, vēsta Automotive news.

Lielāko pliķi Ferrari ikdienas darba grafikā radījis radniecīgais Maserati, kuram no Maranello uz Modenu tiek piegādāti Ferrari dzinēji. Ja 2008. gadā Maserati modeļu vajadzībām tika izgatavoti gandrīz 9000 dzinēji, tad 2009. gadā tie bija tikai 4500. Pats galvenais, ka arī 2010. gadā plānotais dzinēju apjoms no Maserati puses būšot vēl mazāks.

Arī pašam Ferrari lietas nesokas kā gribētos. Peļņa pirmajā ceturksnī ir samazinājusies par 28 %. Arī pieprasījums pēc jaunā Ferrari modeļa 458 Italia esot daudzkārt mazāks nekā iepriekš plānots. Atgādināsim, ka limitētā sērijā ražotā Ferrari 458 Italia cena ir aptuveni 197 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VK: Valsts iegulda miljonus elektroniskajos pakalpojumos, ko izmanto vien daži procenti iedzīvotāju

Dienas Bizness,26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar elektroniskās identifikācijas (eID) karšu ieviešanu Latvijā pēdējo gadu laikā ieviesta arī elektroniskās autentifikācijas un e-paraksta iespēja, lai sabiedrībai ļautu oficiāli apliecināt savu identitāti elektroniskā vidē. Tas valstij gadā izmaksā 847 000 eiro taču, pastāvot ērtākām un lētākām iespējām piekļūt elektroniskajiem pakalpojumiem, eID kartes elektroniskās iespējas izmanto vien daži procenti iedzīvotāju, kas liecina, ka pakalpojuma nodrošināšanā ieguldītie līdzekļi neattaisnojas, revīzijā secinājusi Valsts kontrole (VK).

Tomēr valsts arī turpmāk plāno nodrošināt šo pakalpojumu, nākamajā piecgadē dubultojot ieguldīto summu.

Latvijā eID kartes tika ieviestas atbilstoši Eiropas Savienības (ES) regulai Par drošības elementu un biometrijas standartiem dalībvalstu izdotās pasēs un ceļošanas dokumentos. Valsts lēma arī nodrošināt iedzīvotājiem iespēju ar šo eID karti parakstīt elektroniskus dokumentus un apliecināt savu identitāti elektroniskā vidē. Pakalpojuma mērķis bija nodrošināt to, ka iedzīvotāji eID kartes efektīvi izmanto kā autentificēšanās un elektroniskā paraksta radīšanas līdzekli saskarsmē ar valsts un pašvaldību institūcijām to sniegto elektronisko pakalpojumu saņemšanai. Jāuzsver, ka ES regula neparedz šādas prasības un tas bija papildus pakalpojums, ko Latvija brīvi izvēlējās sniegt iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LVRTC «noraksta» eparaksta viedkarti zaudējumu mazināšanas vārdā

Sanita Igaune,02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.decembra privātpersonas vairs nevarēs pieteikties e-paraksta viedkartēm, jo turpmāk Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC) piedāvās tikai divus e-paraksta nesējus: virtuālo e-parakstu un e-parakstu eID kartē. Jāatzīmē, ka kopumā valsts e-paraksta projektā līdz šim ir ieguldījusi ap 8 milj. Ls.

Līdz šim viena no pakalpojumu barjerām ir tā sarežģītība un šķietamā daudzveidība, DB skaidro LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta. Tāpat pie esošā Latvijas iedzīvotāju skaita, pēc viņa domām, nav prātīgi uzturēt tik daudz produktu kanālu, jo tas sadārdzina pašu produktu. «Attiecībā uz izmaksām – produktu būs viennozīmīgi vieglāk pārvaldīt, kas rezultātā dos īstermiņa un ilgtermiņa ietaupījumu. Sākotnējie ietaupījumi nav milzīgi, taču ilgtermiņā tie noteikti būs,» turpināja J. Bokta.

LVRTC informē, ka privātpersonas, kuras lieto e-parakstu viedkartē, to varēs lietot arī turpmāk viedkaršu derīguma termiņa ietvaros. Pēdējās izsniegtās viedkartes darbosies 24 mēnešus no to saņemšanas brīža.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju jomas jaunuzņēmumi var pieteikties specializētai akselerācijas programmai Wise Guys Fintech

Programma sāksies nākamā gada pavasarī un norisināsies īpaši iekārtotās kopā strādāšanas telpās Swedbank Latvija centrālajā ēkā. Programmu veido Latvijā jau iepazītais akselerators Startup Wise Guys, piesaistot pasaules līmeņa finanšu tehnoloģiju mentorus. Programmu atbalsta Swedbank, jaunuzņēmumiem piedāvājot telpas, pieeju zināšanām, tirgum un bankas API.

Wise Guys Fintech programmas ietvaros jaunuzņēmumi saņems 20 tūkstošu eiro investīciju, iespēju strādāt pilnībā aprīkotās, modernās kopā strādāšanas telpās, intensīvu trīs mēnešu akselerācijas programmu ar pasaules mēroga finanšu tehnoloģiju mentoriem, kā arī pieeju Swedbank API caur atvērtās sadarbības platformu Open Banking.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Šajā gadījumā uzņēmējdarbība nevar būt blakus nodarbe vai hobijs

Anda Asere,10.10.2016

Kristobals Alonso un Lattelecom Attīstības un mārketinga direktore Kerli Gabriloviča

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akseleratoru Latvijā tiek aizsākta publisko akseleratoru tradīcija, ieviešot tirgū jaunu biznesa attīstīšanas instrumentu

Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom tiek īstenots, sadarbojoties akseleratoram Startup Wise Guys un Latvijas telekomunikāciju uzņēmumam Lattelecom. Līdz šim Igaunijā bāzētais Startup Wise Guys atbalstījis un finansējis 52 uzņēmumus, kuru dibinātāji pārstāv vairāk nekā 30 valstis, un ir īstenojis sešas programmas. Akseleratora portfelī ir tādi uzņēmumi kā Sorry as a Service, Leaf.fm un Investly, kas sekmīgi piesaistījuši investīcijas un sasnieguši divu miljonu eiro novērtējuma slieksni. Ar Rīgas programmu Startup Wise Guys ir plāns vēl nopietnāk pieteikt Baltiju starptautiskā startup vidē kā labu bāzes vietu un starta pakāpienu ceļā uz Amerikas vai citiem lielajiem pasaules tirgiem un akseleratoriem, norāda Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), Startup Wise Guys izpilddirektors un Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom programmas līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar foto: Noskaidroti Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akseleratora dalībnieki

Anda Asere,20.09.2016

Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akseleratora vadības komanda

Foto: Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumu akseleratorā Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom līdzās projektiem no Latvijas ir arī jaunuzņēmumi no Lietuvas un Igaunijas, kā arī Bulgārijas, Balkrievijas, Nīderlandes, Lielbritānijas un pat Indijas

Akseleratorā uzņemtas šādas komandas – FCI Dogs un Anatomy Next no Latvijas, SessionStack no Bulgārijas, NeoSound no Baltkrievijas, WhatTheBus no Igaunijas, Soter Analytics no Nīderlandes, Olly no Indijas un RateMate no Lielbritānijas.

«Mums divu mēnešu laikā bija jāizvēlas astoņas komandas no 137 pieteikumiem. Izvēle bija grūta, jo bija daudz kvalitatīvu pieteikumu un interesantu biznesu. Jau pirmajā kārtā, izvēloties 20 pusfinālistus, nācās no tālākās atlases izslēgt labus un daudzsološus jaunos uzņēmumus. Atlasē meklējām startup, kuru bizness mūs aizrāva, iedvesmoja un kuri bija pareizajā «brieduma» stadijā, lai tieši šobrīd izietu akselerācijas programmu,» stāsta Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), Startup Wise Guys izpilddirektors un Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom programmas līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Padomi veiksmīgai līguma slēgšanai

RemLegal, juridisko pakalpojumu birojs,29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridisko pakalpojumu birojs RemLegal secinājis, ka joprojām lielākā daļa mazo un vidējo uzņēmumu neiedziļinās līguma tekstā vai mēģina ekonomēt uz jurista pakalpojumiem. Tā rezultātā nereti tiek noslēgti līgumi, kas kādai no līgumslēdzēju pusēm ir neizdevīgi. Nav būtiski, cik lielu uzņēmumu jūs pārstāviet, svarīgi ir apzināties, ka neprofesionāla vai pavirša attieksme slēdzot līgumu, var jebkuram uzņēmumam radīt nozīmīgus finansiālus zaudējumus. Neatkarīgi, kuru līguma slēdzēja pusi pārstāviet.

Alternatīvie strīdu risināšanas mehānismi

Samērā bieži viena no līguma slēdzēju pusēm saņem parakstīšanai līgumu ar tajā jau konkrēti nosauktu šķīrējtiesu, kurā tiks risināti strīdi, kas var rasties starp abām līguma slēdzēju pusēm. Kāpēc ir būtiski pievērst uzmanību šim līguma punktam? Ja līgumā ir ierakstīta konkrēta šķīrējtiesa un jūs šo līgumu esiet parakstījis, tad strīda gadījumā jums nebūs vairs iespēju vērsties citā tiesā. Arī, ja šķīrējtiesa būs pieņēmusi lēmumu par labu otrai līguma slēdzēja pusei, kas jūs neapmierinās, tad pārsūdzēt to vispārējās jurisdikcijas tiesā vairs iespēju nebūs. Šķīrējtiesas lēmums nav pārsūdzams. Būtiska piebilde - abām pusēm ir tiesības noteikt, tieši kurā šķīrējtiesā vērsties!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka Enzo Ferrari kļūtu zaļš aiz dusmām, uzzinot, ka viņu izlolotais itāļu sporta sarkanās krāsas vietā priekšroku dotu zaļajai. Diemžēl vai par laimi tas ir noticis, jo Ferrari ir izstrādājis hibrīdauto Ferrari 599 GTB HY-KERS Concept , kuru nokrāsojis salātzaļā krāsā.

Rūpes par apkārtējo vidi un zaļās domāšanas uzstājīgais uzvaras gājiens ir piespiedis arī Ferrari izgatavot prototipu, kas vismaz ārēji grib līdzināties videi draudzīgajiem auto. Ženēvas auto izstādē prezentējis sava pirmā hibrīdauto prototipu, kurš tapis uz 500 GTB Fiorano bāzes. HY-KERS prototips galvenā spēkstacija būs 620 ZS 6 litru V12 benzīnmotors, kuram piesaistīts 100 zirgspēku jaudīgs elektromotors ar litija jonu akumulatoru komplektu. Pats galvenais, ka Ferrari 599 GTB HY-KERS Concept ar elektromotora palīdzību spēs darboties patstāvīgi, pilsētas braukšanas režimā izlīdzoties tikai ar elektromotora sarūpēto jaudu, tādējādi pārvietojoties bez kaitīgajiem izmešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bridgestone EMEA jauns vadītājs

Žanete Hāka,19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par riepu un gumijas produktu ražotāja Bridgestone Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas biznesu struktūrvienības (EMEA) prezidentu un vadītāju ievēlēts Paolo Ferrari, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ferrari kļūs arī par Bridgestone Europe NV/SA direktoru valdes un izpildkomitejas locekli.

Franko Anunciato, kurš iepriekš bija Bridgestone EMEA vadītājs, 2016. gada janvārī tika iecelts par Bridgestone China Asia Pacific vadītāju.

Itālijas pilsonis Ferrari uzņēmumā Bridgestone ienesīs globālas vadības pieredzes bagātību, viņam iepriekš vadošus amatus ieņemot Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā. Viņš uz Bridgestone pārnācis no Pirelli, kur pavisam nesen viņš vēl bija Pirelli LATAM struktūrvienības vadītājs, bet iepriekš pārvaldīja Ziemeļamerikas biznesu. Ferrari ieņēmis arī dažādus vadītāja amatus uzņēmumā Telecom Italia Group Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā dažādās biznesa struktūrvienībās. Savas karjeras agrīnajā posmā viņš arī strādājis investīciju banku pakalpojumu jomā, ieņemot amatu Credit Suisse First Boston Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā uzstāsies starptautisks riska kapitāla eksperts

Jānis Rancāns,30.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā seminārā uzstāsies starptautiskā riska kapitāla fonda Imprimatur Capital vadītājs Bens Ferrari.

Semināra laikā B. Ferrari Latvijas privātajiem investoriem stāstīs par investīciju iespējām un pasaules riska kapitāla tendencēm galvenajās tehnoloģiskajās nozarēs, kā arī dalīsies savā investēšanas pieredzē, informē LIAA.

«Lai realizētu biznesa projektus, parasti ir nepieciešamas investīcijas. Investoriem jāspēj izvērtēt, kuri projekti būs dzīvotspējīgi un ieguldījuma vērti. Tādēļ esam aicinājuši ar savu pieredzi un atziņām dalīties ekspertu, kurš jau ilgus gadus strādā riska kapitāla jomā,» norāda LIAA direktora vietnieks Māris Ēlerts norāda.

B. Ferrari jau sešus gadus ir Imprimatur Capital tehnoloģiju pārneses un globālās pētniecības vadītājs, kā arī ir vairāku saistīto uzņēmumu valdes loceklis. Iepriekš viņš ir bijis tehnoloģiju pārneses un pētniecības atbalsta nodaļas UniSdirect direktors Surrijas universitātē Lielbritānijā, kā arī bijis pētniecības un uzņēmējdarbības vadītājs Londonas universitātē un Svētā Andreja universitātē Skotijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pasaules visdārgāko auto kļuvis 1963. gada Ferrari 250 GTO, kurš pārdots par 52 miljoniem ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Sarkanais sacīkšu auto, kura īpašnieks bija kolekcionārs Pols Papalardo, tika pārdots pagājušajā mēnesī pircējam, kura vārds netiek atklāts, aģentūru informējuši ar darījumu saistīti tirgotāji.

Šī cena ir par 49% augstāka nekā jebkuras citas 250 GTO automašīnas pārdošanas cena.

Patlaban klasisko automašīnu vērtība, īpaši 1950. un 1960. gadu Ferrari, turpina augt, piesaistot jaunus entuziastus, investorus un spekulatorus, tādējādi veicinot bažas par iespējamo tirgus burbuli.

«Patlaban GTO tiek uzskatīta par labāko automašīnu, kura var būt īpašumā,» sacījis Blackhawk Collection dīleris Dons Viljams. «Tas ir kā Mona Liza, tam ir sava mistika. Ja tev ir GTO, tev ir lieliska kolekcija,» viņš uzsvēris.

Komentāri

Pievienot komentāru