Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic zaudējumi pērn samazinājušies par 66 miljoniem latu līdz 19 miljoniem latu, informēja uzņēmuma pārstāvji.
Iepriekšējā gadā uzņēmuma zaudējumu apmērs bija 85 miljoni latu.
AirBaltic izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka šobrīd kompānija apsteidz grafiku ceļā uz peļņu, ko paredz sasniegt 2014.gadā.
Pagājušajā gadā gan sarucis arī pārvadāto pasažieru skaits – no 3,35 miljoniem 2011. gadā līdz 3,08 miljoniem.
Pērnā gada divpadsmit mēnešos airBaltic ieņēmumus par produkcijas vienību ir uzlabojusi par 15% (RASK – ieņēmumi uz vienu sēdvietu par kilometru), salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā, kā arī saglabājusi apgrozījumu 228,5 miljonu latu apmērā.
M. Gauss nenosauca, cik lieli ir pamatdarbības zaudējumi, taču sacīja, ka tie joprojām esot, lai arī mazāki nekā 2011. gadā, kad tie sasniedza 45 miljonus latu. Sīkāka informācijai par 2012. gada rezultātiem gan būšot publicēta gada pārskatā.
Db.lv jau rakstīja, ka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss pasaules vadošajā ceļojumu un tirdzniecības šovā ITB Berlin norādījis, ka pēc zemā punkta pārvarēšanas airBaltic pamazām atgriežoties pie peļņas, kas 2014. gadā sasniegs 8 miljonus dolāru. DB jau rakstīja, 2011. gadu airBaltic noslēdza ar 83 milj. Ls zaudējumiem, bet pērn zaudējumi tika prognozēti ap 30 miljoniem latu. M. Gauss ir optimistisks, ka pēc pērnā gada pasažieru skaita krituma tas atkal pakāpeniski pieaugšot un 2016. gadā pat pirmo reizi pārsniegs 4 miljonus.
Tikmēr janvāris atkal uzrādīja vairāk nekā 8% pasažieru kritumu pret 2012. gada janvāri.
Tomēr tas netraucēšot airBaltic veikt šogad plānoto flotes papildināšanu ar četriem jauniemBombardier Q 400 lidaparātiem, bet 2015. gadā saņemt pirmo no desmit pasūtītajiem Bombardier CS300 lidmašīnām, ar kurām pakāpeniski plānots aizstāt Boeing 737, norādījis M. Gauss.
Jāpiebilst, ka airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.