AS Latvijas Krājbanka, kas ir viens no Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic kreditoriem, ir nepamierināta ar izveidojušos situāciju aviokompānijā un aicina valsti kā lielāko akcionāru pieņemt lēmumu situācijas risināšanai.
Latvijas Krājbankas prezidents Ivars Priedītis pēc tikšanās ar satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS) pastāstīja, ka patlaban izveidojusies nepieņemama situācija un valdībai jāpauž skaidra pozīcija, kam sekotu arī konkrēts lēmums, kas nodrošinātu kompānijas turpmāku normālu darbību.
Priedītis stāstīja, ka tikšanās ar Auguli notikusi pēc ministra paša iniciatīvas un bijusi vairāk informatīva rakstura. Nekāda papildu rīcība vai papildu finansējums aviokompānijas kreditēšanai neesot lūgts, un, kā uzsvēra Priedītis, Latvijas Krājbanka to pašreizējā situācijā nemaz nedrīkstētu nodrošināt un arī nemaz nedarītu, jo tad ievērojami palielinātos tās riski.
Saskaņā ar Priedīša teikto šodien valdībā tikšot skatīti jautājumi saistībā ar turpmāko rīcību airBaltic lietā, taču viņa rīcībā nebija informācijas, kādi tieši lēmumi šodien varētu tikt pieņemti.
Pēc Priedīša domām, valstij ir jāpieņem lēmums par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu, par ko jau privātais akcionārs ir paudis savu viedokli un lēmumu pieņēmis, paužot gatavību to darīt dažādos veidos.
Latvijas Krājbankas prezidents arī pauda sašutumu par airBaltic rīcību, bez publiska pamatojuma atceļot vairākus reisus. Viņš uzsvēra, ka no tā cieš ne tikai cilvēki, kuri iegādājušies biļetes, bet tas var radīt arī turpmākas problēmas biznesā, jo līdz ar izveidojušos satraukumu tiek iedragāta uzņēmuma uzticamība.
Priedītis, atsaucoties uz Kredītiestāžu likumu un Krimināllikumu, atturējās nosaukt summu, ko Latvijas Krājbanka aizdevusi airBaltic, taču atzina, ka līdz šim nekādu problēmu ar airBaltic nav bijis un aviokompānija savas saistības pret banku spējusi nokārtot.
Viņš arī norādīja, ka Latvijas Krājbanka nav lielākais aviokompānijas kreditors.
Lūgts komentēt izskanējušo informāciju, ka daļas airBaltic varētu būt arī Latvijas Krājbankas padomes loceklim un vienam no pastarpinātajiem īpašniekiem Vladimiram Antonovam, Priedītis uzsvēra, ka viņa rīcībā tādas informācijas nav, tomēr, «ja Antonovs būtu airBaltic dalībā, tad kreditēšanas nosacījumu būtu pilnīgi citi». Turklāt arī finanšu tirgus uzraugi situāciju uzraugot, un nekādi pārkāpumi neesot konstatēti.
Kā ziņots, airBaltic kopumā šodien atceļ 14 lidojumus - ne tikai septiņus no Rīgas, bet arī septiņus uz Rīgu.
airBaltic 12.septembrī bez konkrēta iemesla no Rīgas atcēla četrus reisus.
Air Baltic Corporation ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un Baltijas Aviācijas sistēmas (47,2%). Baltijas Aviācijas sistēmas vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.
Patlaban starp airBaltic akcionāriem - Fliku un valsti - ir saspringtas attiecības saistībā ar airBaltic finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem lidsabiedrībā.