Šodien vairs neviens nestrīdas par to, ka sociālie tīkli patiešām ir ļoti pievilcīgs un perspektīvs komunikācijas kanāls vairumam uzņēmēju, īpaši mazajām un vidējām kompānijām.
Neskatoties uz to, ka daudzi vadītāji saprot kompānijas klātbūtnes svarīgumu sociālajos tīklos, tikai maza daļa zina, kas ir jādara, lai sasniegtu pozitīvu rezultātu. Šeit nav nekā pārsteidzoša, tāpēc, ka viss jaunais ne vienmēr ir skaidrs un izsauc dažādus pieņēmumus un baumas. Izejot no personīgās saskarsmes pieredzes ar uzņēmējiem, kā arī manu kolēģu pieredzes, esmu izcēlis trīs visbiežāk sastopamos maldus par mārketingu sociālajos tīklos:
1. Sociālajos tīklos var nodarboties ar aktīvām pārdošanām
Diezgan izplatīts malds, īpaši kompāniju vadītāju vidū, kuras aktīvi praktizē tiešās pārdošanas. Šajā gadījumā ir jāatceras, ka apnicīgās kompānijas ļoti ātri nonāk spams sarakstos. Atjaunot reputāciju vēlāk ir ārkārtīgi grūti. Uzsākot produkta virzīšanu sociālajos tīklos, ir apdomīgi jānosaka vēlamais darba rezultāts. Atradu diezgan interesantu kādas starptautiskas pētījumu kompānijas eksperta viedokli: «produkta virzīšanas uzsākšana sociālajos tīklos ir jāveic ievērojot maksimālu piesardzību un nesaceļot lieku troksni. Optimālās iekļūšanas stratēģijas vislabāk strādā tad, kad zīmols it kā ieklausās sociālo tīklu lietotājos, pakāpeniski veidojot viņos uzticēšanos produktam vai pakalpojumam» (Steve Garton, global head of media research, Synovate).
2. Tas ir lēti
Parasti eksperti nerunā par to, ka produkta virzīšana sociālajos tīklos izmaksā LĒTI, bet gan par to, ka tas ir daudz LĒTĀK, kā virzīšana tradicionālajos medijos. Pieņemot lēmumu par produkta virzīšanu sociālajos tīklos, ļoti svarīgi ir saprast, ka, lai sasniegtu pozitīvu rezultātu, nepietiek ar kompānijas profila izveidošanu un «draugu» vai «fanu» uzaicināšanu. Ir jāsastāda secīgs darbību plāns, un tā izpildei jāpiešķir noteikti resursi. Pie tam, vajag ņemt vērā, ka produkta virzīšana sociālajos tīklos nav projekts. Tas nozīme, ka tas ir regulārs darbs un tam nav beigu datuma. Un tas nebūt nav lēti, kaut daudz LĒTĀK, kā virzīšana tradicionālajos medijos.
3. Uzreiz pēc kompānijas profila reģistrēšanas sociālajos tīklos, jauno klientu skaits pieaug
Gribētos tam ticēt, bet tas nebūt nav tā. Par to var viegli pārliecināties, izveidojot kompānijas profilu jebkurā sociālajā tīklā (facebook.com, draugiem.lv). Kā mēdz teikt: «Pats garākais ceļš- tas ir ceļš uz klienta maciņu». Un šis ceļš nekļūst īsāks no reģistrēšanās sociālajā tīklā. Tas kļūst lētāks.
Varbūt, ka kāds no jums ir saskāries ar citiem maldiem, kurus es šeit neesmu pieminējis? Lūdzu, padalieties ar tiem komentāros.