Citas ziņas

25.augustā norisināsies mākslas projekts ''TRAMVAJA VERTIKĀLAIS MARŠRUTS''

,22.08.2007

Jaunākais izdevums

25.augustā, mūsdienu kultūras foruma "BALTĀ NAKTS" 2007 ietvaros, norisināsies vēl nebijis projekts ''TRAMVAJA VERTIKĀLAIS MARŠRUTS'' .

Brauciens ar trim tematiskiem tramvajiem pa naksnīgo Rīgu notiks no 25.augusta plkst. 20:00 līdz 26.augusta plkst. 02:00, maršrutā: LU Ekonomikas fakultāte - Aspazijas bulvāris - Latvijas Nacionālā opera - Kronvalda bulvāris - Latvijas Nacionālais teātris - Ausekļa iela - Latvijas Nacionālais teātris - Kronvalda bulvāris - Latvijas Nacionālā opera - LU Ekonomikas fakultāte.

Projekta "Tramvaja vertikālais maršruts" pamatideja ir "Baltās nakts" laikā pārvērst tramvajus par savdabīgu mobilu kultūras telpu, kuras piedāvātajām norisēm apmeklētāji varēs sekot visa maršruta garumā, vai no pieturas līdz pieturai, piešķirot šim sabiedriskā transporta veidam jaunu pievienoto vērtību - ceļojumu katra individuālajā domu vertikālajā apziņas maršrutā.

Projekta organizatore Lienīte Ormane, SIA "Pareizā ķīmija" radošā direktore stāsta: "Liela daļa pilsētnieku katru dienu izmanto sabiedrisko transportu, lai nokļūtu uz darbu, skolu, tikšanos vai citur. Sabiedriskais transports, šajā gadījumā tramvajs, ir neaizstājams instruments ģeogrāfiskā savienojuma veidošanā."

"Tramvaja vertikālais maršruts" norisināsies trīs dažādos tematiskos tramvajos - stāstu, kino un muzikālajā.

Brauciens "STĀSTU tramvajā" būs vēsturiski izklaidējošs stāsts, balstīts uz vēstures faktiem un vietējo namu iedzīvotāju stāstiem. Stāstnieka lomā iejutīsies Uldis Salnājs, kurš brauciena laikā stāstīs par Rīgu no neierasta skatu punkta. Stāstu programma tapusi sadarbībā ar Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju. Klausoties stāstos, apmeklētājiem būs iespēja ielūkoties foto albumos ar vēsturiskām un aktuālām fotogrāfijām, kas tematiski saistītas ar stāstīto.

"KINO tramvajs" pārvērtīsies par mobilu kinoteātri. Viena no aizraujošākajām kino izpausmes formām ir īsfilma, kurā īsā laikā iespējams pastāstīt gan realitātē, gan iztēlē balstītu stāstu. "Baltās nakts" laikā tramvajs pārvērtīsies par mobilu kino telpu, kur vienā vagonā tiks piedāvātas "Future Shorts", bet otrā kinofestivāla "2ANNAS" īsfilmas.

"MUZIKĀLAIS tramvajs" kļūs par mūzikas un gaismas eksperimentu telpu, kurā dažādos laikos uzstāsies DJ kopā ar dzīvās mūzikas izpildītājiem. Apmeklētājiem improvizēs mūziķi: Vilnis Kundrāts (saksofons), Lauris Amantovs (akordeons, trombons), Gidons Grīnbergs (vijole), Jānis Amantovs (trompete) un Raivo Stašāns (flauta, saksofons). Muzikālajā tramvajā spēlēs DJ Igors un DJ Ksenija Kamikadze.

Idejas autori un organizatori: Pilna servisa pasākumu aģentūra "Pareizā Ķīmija"

Sīkāka informācija:

Lienīte Ormane

SIA Pilna servisa pasākumu aģentūra "Pareizā ķīmija"

tālr/fakss: +371 67211040, +371 29393441

e-pasts: [email protected]

www.baltanakts.lv, www.kimija.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts atklāts konkurss būvprojekta izstrādei 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvaja parametriem, informē pašvaldības uzņēmumā Rīgas satiksme.

Infrastruktūras atjaunošana un pārbūve krustojumā notiks, pielāgojot to zemās grīdas tramvaja parametriem. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš – 2021. gada 12. jūlijs plkst. 15.00.

11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā plānots esošo manuāli pārslēdzamo vienasmeņa pārmiju nomaiņa pret zemās grīdas tramvaja vagonu ekspluatācijas prasībām atbilstošām divasmeņu pārmijām, nodrošinot pārmiju darbības kontroles iespēju ar tālvadību, kā arī paredzot citu ar tramvaju kustības un sliežu ceļu ekspluatācijas apstākļu uzlabošanu saistītu pasākumu īstenošanu, tai skaitā sliežu ceļu pārbūvi; tramvaja kontakttīkla konstrukciju pielāgošanu; lietus ūdens novadīšanas risinājumu sliežu ceļu krustojuma zonā; intensīvas autotransporta satiksmes slodzei atbilstoša brauktuves seguma izbūvi.

Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO - Pieņem ekspluatācijā jauno tramvaja līniju Liepājā

Vēsma Lēvalde,29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā šodien, 29.maijā, ekspluatācijā pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā Ezerkrasts.

Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas ekspluatāciju, ziņo pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi, lai arī no inženiertehniskā viedokļa tā ir ļoti sarežģīta būve.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un parakstīta sagatavotā dokumentācija.

Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo būvvalde.

Transports un loģistika

Jaungada naktī būs autobusu papildreisi

,30.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī no 2008. gada 31. decembra uz 2009. gada 1. janvāri rīdzinieku ērtībām tiks organizēti autobusu papildreisi, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

1.maršruts

No Abrenes ielas uz Pansionātu: plkst. 0:15 1:00

No Pansionāta uz Abrenes ielu: plkst. 23:08 24:00

2.maršruts

No Abrenes ielas uz Vecmīlgrāvi: plkst. 23:20 00:10 1:00

No Vecmīlgrāvja uz Abrenes ielu: plkst. 0:15

3.maršruts

No Bolderājas uz Pļavniekiem: plkst. 23:18 23:49 0:26

No Pļavniekiem uz Bolderāju: plkst. 0:29

No Stockmann centra uz Pļavniekiem: plkst. 23:35 0:23 1:00

No 13.Janvāra ielas uz Bolderāju: plkst. 0:05 1:00

11.maršruts

No Abrenes ielas uz Jaunciemu: plkst. 24:00 1:00

No Jaunciema uz Abrenes ielu: plkst. 0:10

21. maršruts.

No Imantas uz Juglu: plkst. 23:35 0:35

Transports un loģistika

Eksperts: Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus Brīvības ielā un pie Nacionālā teātra

LETA,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus uz Brīvības ielas un pie Latvijas Nacionālā teātra, Lielo kapu draugu rīkotajā informatīvajā pasākumā par Skanstes transportu pauda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

Viņā teica, ka Rīgā pēdējie pētījumi par to, kas ir vajadzīgs satiksmes infrastruktūras uzlabošanā ir veikti 2000.gadu sākumā. Viens bijis pētījums par velotransporta attīstību un otrs par sabiedriskā transporta infrastruktūru. Viņaprāt, pašreizējā Rīgas dome darot visu pretēji šajos pētījumos konstatētajam.

Piemēram, 2005.gadā tika veikta sabiedriskā transporta analīze par to, kurš tramvaja maršruts būtu visizdevīgākais. Tajā ticis secināts, ka pēc pasažieru plūsmas viedokļa visizdevīgāk būtu attīstīt tramvaja infrastruktūru uz Purvciemu un Pļavniekiem. Tāpat šajā pētījumā esot secināts, ka minēto tramvaja līniju izbūve būtu izdevīgāka nekā Juglas tramvaja līnijas modernizācija, kas tika veikta ilgāku laiku pēc šī pētījuma tapšanas.

Foto

Latvijas mākslas darbu tirgū azartu uzkurina austrumu kaimiņi

Linda Zalāne,07.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mākslas darbu tirgu pērn aktivizējuši solītāji no Krievijas; tajā parādījušies patiesi unikāli mākslas darbi.

Veiksmīgākais izsoļu darījums pērn bijis klasiskās mākslas galerijai Antonija, kurā XX gs. otrās puses Jāņa Pauļuka glezna Pašportrets izsolē pārdota par vairāk nekā 66,8 tūkst. eiro. Tas ir Latvijas rekords – tā ir lielākā jebkad samaksātā summa par kādu no pēckara periodā radītiem darbiem.

«Tā bija milzīga veiksme. Mākslas darba sākuma cena bija 17 tūkst. eiro. To iegādājās privātpersona, kāds pašmāju kolekcionārs. Interesanti, ka izsolē pa telefonu solīja arī divi Maskavas pārstāvji, kuri pie 51 tūkst. eiro solīšanu pārtrauca,» stāsta galerijas Antonija vadītājs Norberts Sarmulis. Otra iespaidīgākā izsoles cena, kas pagājušajā gadā tika piesolīta, bija par Jūlija Klēvera gleznu Vakars, kuru kāds antikvariāta pārstāvis no Maskavas nopirka par 25,6 tūkstošiem eiro. Summa par gleznu varēja būt pat lielāka, uzskata N. Sarmulis. Iemesls – vietējie pircēji to pat neizskatīja kā pirkšanas objektu.

Citas ziņas

VKPAI: Skanstes tramvaja līnija Senču ielā nedrīkst skart Lielos kapus

LETA,14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst skart Lielos kapus, šodien Rīgas domes opozīcijas rīkotajā sabiedriskajā apspriešanā norādīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

Kukaine stāstīja, ka VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, prasot viedokli par trīs Lielo kapu teritorijā esošām būvēm, kuras atrodas tuvu Senču ielai. Minētās ēkas ir kapliča, norobežojošā ķēde un dekoratīvais piemineklis krēsla formā. VKPAI informēja domi, ka konkrētās ēkas nedrīkst tikt nojauktas, risinot jauno tramvaja izbūvi, jo tie visi ir ne tikai daļa no kultūras pieminekļu kompleksa, bet arī kapa pieminekļi.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pastāstīja, ka 2005.gadā dome apstiprināja sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam, kas paredz arī pilsētas elektrotransporta attīstību. Rīgas domes lēmums ietvēra elektrotransporta modernizāciju, esošo vagonu rekonstrukciju un jaunu līniju atklāšanu, tostarp tādas līnijas izveidi, kas savieno jau esošās līnija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem par 8,9 miljoniem eiro veiks AS "A.C.B.", informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

"Rīgas satiksme" parakstījusi līgumu ar "A.C.B" par būvdarbu veikšanu 5. tramvaja maršruta posmam - Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojums līdz galapunktam "Iļģuciems".

Būvdarbus plānots sākt martā un noslēgt šī gada decembrī. Darbu gaitā paredzētas satiksmes organizācijas izmaiņas un būvdarbu posmā pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti ar autobusu, aizvietojot tramvaju.

5.tramvaja līnija atklāta piecdesmito gadu sākumā, un šo gadu laikā ievērojami infrastruktūras atjaunošanas darbi nav veikti.

Būvdarbus plānots sākt, tiklīdz laikapstākļi to atļaus, un darbu laikā paredzēta esošās tramvaja infrastruktūras un ar to saistīto objektu pārbūve, tostarp sliežu konstrukcijas atjaunošana un jaunu sliežu izbūve.

Finanses

Atbalsta ES finansējuma piesaistīšanu jaunajai tramvaja līnijai Skanstes apkaimē

Zane Atlāce - Bistere,27.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja otrdien atbalstīja lēmumprojektu par pašvaldības un SIA Rīgas satiksme sadarbību jaunās tramvaja līnijas projekta realizēšanā Skanstes apkaimē, informē Rīgas dome.

Kā uzsvēra komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks, šāds lēmums nepieciešams, lai Rīgas satiksme varētu pretendēt uz Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu. «Šis nav lēmums par plānotās jaunās tramvaja līnijas trasi un nepieciešamajiem zemesgabaliem, bet tikai par iespēju saņemt finansējumu,» norādīja V.Baraņņiks.

Projektā paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 km garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6.tramvaja maršrutu ar 5. un 9.tramvaja maršrutu. Plānots, ka tramvaja līnija sāksies no K.Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5. un 9.tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Projekta realizēšanai izvirzīts nosacījums, ka tramvaja līnijas izbūves gaitā netiks skarts neviens apbedījums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RP SIA Rīgas satiksme (RS) un SIA BRD projekts noslēgusi līgumu par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei un autoruzraudzību Kohēzijas fonda finansētā projekta Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība ietvaros, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Projekts ir viens no tā dēvētajiem Skanstes tramvaja projekta posmiem, kas paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram. Līguma summa ir 2 054 388,00 eiro (bez PVN), kur iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā.

Būvprojektēšanu jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei paredzēts dalīt piecās kārtās – jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais – trijās kārtās. Dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka, nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus. Visu būvprojektu izstrādi plānots pabeigt 2020. gada 1. ceturksnī.

Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Būvniecība un īpašums

Mūsdienīgās mākslas telpu stutē bankas, mecenāti un privātā iniciatīva

Kristīne Stepiņa,08.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr notiek Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja rekonstrukcija un top Laikmetīgās mākslas muzejs, mūsdienīgās mākslas telpu stutē bankas, mecenāti, kā arī privātā iniciatīva un finansiāls atbalsts

Kopējo summu, kas ieguldīta dažādās ārvalstu un pašmāju mūsdienīgās mākslas aktivitātēs, nav iespējams uzzināt, jo vairāku privāto mākslas projektu kūrētājiem izmaksas ir komercnoslēpums. Laikmetīgā māksla meklē telpu gan muzejam, gan izstādēm, šobrīd vasaras formātā tā cenšas iedzīvoties Kalnciema ielas kvartālā un piepilda Krievu teātra foajē.

ABLV Charitable Foundation ir viens no lielākajiem laikmetīgās mākslas atbalstītājiem Latvijā, kas aktīvi vāc darbus Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja (LLMM) kolekcijai, kā arī organizē dažādas aktivitātes laikmetīgās mākslas popularizēšanā. ABLV Bank Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja kolekcijai jau ir iegādājusies darbus aptuveni 720 tūkstošu eiro apjomā, kopumā kolekcijas izveidošanā tiks ieguldīti aptuveni 1,4 miljoni eiro, stāsta Charitable Foundation vadītāja Zanda Zilgalve. Kopā no 31 mākslinieka iegādāti 204 mākslas darbi. Kolekcijā ir Imanta Lancmaņa, Aijas Zariņas, Miervalda Poļa, Katrīnas Neiburgas u.c. mākslinieku darbi. Tāpat ABLV Charitable Foundation katru gadu rīko grantu konkursu, kura ietvaros biedrības un nodibinājumi var pretendēt uz finansējumu profesionālām izstādēm, kā arī atbalsta izglītības projektus, kas saistīti ar laikmetīgās mākslas popularizēšanu u.c. Pagājušā gada rudenī Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja fonds (LLMMF), kuru dibinājuši ABLV Charitable Foundation un Borisa un Ināras Teterevu fonds, parakstīja nodomu protokolu par LLMM būvniecību. Šī projekta īstenošanai LLMMF dibinātāji ieguldīs aptuveni 30 miljonus eiro.

Citas ziņas

Nodod apspriešanai Liepājas tramvaja līnijas pagarināšanas projektu

Vēsma Lēvalde, Db,19.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 19. augusta līdz 16. septembrim Liepājas iedzīvotāji aicināti piedalīties būvniecības ieceres par tramvaja līnijas pagarinājumu sabiedriskajā apspriešanā.

Būvniecības ieceres prezentācija plānota Liepājas pilsētas domlē 28.augustā, plkst. 17.30. Būvniecības ieceres publiskās apspriešanas rezultātu izskatīšana un lēmumu pieņemšana plānota 2008. gada 25. septembra Domes sēdē.

Šobrīd Liepājas sabiedriskais transports ir pārmaiņu priekšā, jo jau visdrīzākajā laikā pasažieru pārvadājumiem saistošās Eiropas Savienības normas tiks ieviestas pilsētas pasažieru pārvadājumos. Attīstot tramvaja līniju tīklu pilsētā, būs iespējams kāpināt kopējo sabiedriskā transporta sistēmas efektivitāti pilsētā, notiks pasažieru plūsmas pārdale starp sabiedriskā transporta veidiem, uzskata pašvaldība.

Šobrīd Liepājas tramvaja līnija, kuras garums ir 5,99 kilometri, gadā pārvadā aptuveni 9,0 miljonus pasažieru un pasažieru skaitam ir tendence pieaugt. Katru dienu tiek veikti 138 apļa reisi. Jaunā tramvaja līnija Klaipēdas un Tukuma ielas krustojumā atzarosies no pašreizējās līnijas. Tramvaja galapunkts Klaipēdas ielas galā saglabāsies, un pasažieri joprojām tiks apkalpoti arī šajā, ierastajā, vecajās maršrutā. Turklāt, īstenojot šo projektu, uzlabojumi plānoti arī esošajā tramvaju trasē, ritošajā sastāvā, pasažieru informēšanas sistēmā un citos segmentos. Pašvaldība un uzņēmums „Liepājas tramvajs” šobrīd turpina nepieciešamos priekšdarbus, lai jaunās tramvaja līnijas izbūvei varētu piesaistīt ES Struktūrfondu līdzekļus no Sabiedriskā transporta uzlabošanas programmas, kurā šim mērķim Latvijai paredzēti apmēram 20 miljoni eiro. Liepāja pretendēs uz pusi no šīs summas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Foto

Jauno modes talantu konkursa Habitus Baltija 2012 uzvarētāju darbi

Lelde Petrāne,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. aprīlī norisinājās 12. jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija.

Šogad konkursā uzvaras laurus plūca un konkursa Grand Prix ieguva modes māksliniece Irina Tereščuka no Baltkrievijas, savukārt par Labāko skolu tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija).

Vitebskas Valsts tehnoloģiju universitātes 2011. gada absolventes Irinas Tereščukas kolekcija NO PANIC (BEZ PANIKAS) ieguva visaugstāko žūrijas novērtējumu individuālajā konkursā, un Irina Tereščuka tika atzīta par vislabāko jauno modes dizaineri. Balvā Irina Tereščuka saņēma sertifikātu kolekcijas izvietošanai nozīmīgākajā Krievijas ShowRoom RED Maskavā, Krievijā, kas ietver arī zīmola virzīšanu Krievijas tirgū. Jaunā māksliniece saņēma arī latviešu metālmākslinieka Māra Šustiņa veidoto konkursa Habitus Baltija Grand Prix statueti un iespēju nākamgad konkursa Habitus Baltija 2013 apbalvošanas ceremonijā demonstrēt savu jauno tērpu kolekciju.

Citas ziņas

VENTSPILS PILSĒTAS PLĀNOTO NOTIKUMU KALENDĀRS no 10. līdz 16. septembrim

,07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdiena, 10. septembris

" 10:00 domē notiks Ventspils pilsētas domes sēde (atb. D. Brākmane, tālr. 6 36 01111)

" 11:00 notiks iknedēļas sanāksme par pašvaldības SIA "Ventspils slimnīca" īstenojamā projekta "Neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniedzēju struktūras optimizēšana Ventspilī" B kārtas realizācijas gaitu, kas paredz uzņemšanas nodaļas rekonstrukciju (atb. O. Ķeņģis, tālr. 6 36 22658)

" No plkst. 13:00 līdz 17:00 Ventspils Digitālajā centrā (Akmeņu ielā 3) norisināsies datorkursi "Informācijas sabiedrības pamatprasmes". Kursu programma ietver darbu ar datoru, teksta redaktoriem, e-pastu un internetu. Kursa maksa: LVL 20 par 12 stundām. Pieteikšanās pa tālr. 6 36 07607 vai pa e-pastu: [email protected] Lūdzam arī norādīt iespējamos kursu apmeklējuma laikus! (atb. A. Gaile, tālr. 6 36 07607)

Citas ziņas

Rīgas satiksme par astoņiem miljoniem rekonstruēs 6.tramvaja maršrutu

Elīna Pankovska,22.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme jau šā gada aprīļa vidū plāno uzsākt tramvaja sliežu ceļu un kontakttīklu rekonstrukcijas darbu 3. un 6.tramvaja maršruta posmā no Ropažu ielas līdz galapunktam Juglā. Tāpēc tiks veiktas izmaiņas attiecīgajos tramvaja maršrutos, to kustībā un biļešu izmantošanas kārtībā.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis DB pastāstīja, ka konkrētais projekts 6.tramvaja rekonstrukcijai izmaksāšot astoņus miljonus latu. Rīga satiksme atzīmē, ka attiecīgajā ceļa posmā sliežu ceļi ir nolietoti, kā arī kopējā infrastruktūra, ieskaitot elektroapgādi un pieturvietu platformas, esot novecojusi un neatbilst zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas, kā arī satiksmes drošības prasībām. Tāpēc ir nepieciešams veikt rekonstrukcijas darbus, kurus plānots pabeigt 2013.gada vidū.

Plānots nomainīt sliežu ceļus, kas samazināšot gan tramvaja radīto trokšņu, gan vibrāciju līmeni. Tiks nodrošināta zemās grīdas tramvajam atbilstoša energoapgāde. Attiecīgajā ceļa posmā paplašinātas pieturvietu platformas, kā arī pieturvietas plānots labiekārtot ar nojumēm. Pieturvietu iekāpšanas/ izkāpšanas platformas tiks arī pielāgotas zemās grīdas tramvaja uzbūvei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā dēvētā «Skanstes tramvaja» pirmā posma būvniecības iepirkumi tiks izsludināti pavasarī, aģentūrai LETA pastāstīja būvprojekta izstrādātāju SIA «BRD projekts» pārstāvis Jānis Bidzāns.

Uzņēmums atbild par jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūves un esošās tramvaja līnijas pārbūves un autoruzraudzības būvprojekta izstrādi. Pēc Bidzāna teiktā, visām piecām plānotajām izbūves kārtām ir izstrādāti būvprojekti minimālajā sastāvā un divi no tiem jau ir saskaņoti būvvaldē.

«Tas nozīmē, ka jau pavasarī varēsim sludināt būvniecības iepirkumu pirmajiem diviem posmiem, kas paredz pieturvietu pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem un kontaktīklu pārbūvi jau esošajās tramvaja līnijās pie Centrāltirgus un gar Vecrīgu. Posmiem, kas paredz izbūvēt jaunu tramvaju līniju, projekta izstrāde ilgs vēl visu nākamo gadu,» norādīja pārstāvis.

Šis projekts aptver arī Pērnavas ielu, kur plānots izbūvēt tramvaja savienojumu ar Krišjāņa Barona ielu un vides aktīvistus vairākkārt satraukušas ziņas, ka līdz ar būvdarbiem, tiks nozāģēti arī vairāki Pērnavas ielā augošie kastaņi. Lai gan iepriekš SIA «Rīgas satiksme» solīja, ka meklēs iespēju kā kokus glābt, Bidzāns apstiprināja, ka tas izdosies tikai daļēji. «Aptuveni 10 kastaņas, kas aug raugoties no Brīvības ielas uz Krišjāņa Baronu, būs jānozāģē, bet tur vēlāk plānojam sastādīt arī jaunus kokus,» sacīja eksperts.

Atpūta

FOTO: Tūristu magnēts - Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs

Monta Glumane,21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šopavasar ir apritējuši pieci gadi, kopš durvis vēra viens no 21. gadsimta ambiciozākajiem kultūras projektiem Austrumeiropā – Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs

Ik gadu tas pulcē vairāk nekā 90 tūkstošus apmeklētāju no visas pasaules, tomēr bez dotācijām centra pastāvēšana būtu izaicinājums, jo māksla ir «dārgs prieks».

Piesaista tūkstošus

Mākslas centra atklāšana bija ilgi gaidīts notikums. Tā galvenais pievilkšanas spēks bija daudziem tolaik te vēl diezgan mazpazīstamais Marks Rotko, kura darbi šobrīd ir miljoniem eiro vērti. Apmeklētāji devās apskatīt jaunizveidoto mākslas centru un M. Rotko darbu oriģinālus, pārliecināties, kas ticis restaurēts un izveidots Daugavpils cietoksnī, jo tobrīd atjaunotu objektu tur nebija tik daudz kā tagad.

Mākslas centra vadība novērojusi, ka pirmajā pastāvēšanas gadā tā, iespējams, vairāk bija interese par jauno vietu, taču šobrīd apmeklētāji nāk atkārtoti un ņem līdzi arī ģimeni, draugus un ārvalstu viesus. Centram izveidojusies stabila sadarbība ar tūrisma firmām no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un citām valstīm. Tās uz Daugavpili un Latgali ved tūristu grupas, tostarp arī kultūras un mākslas cienītājus. Līdz šim centru apmeklējuši vismaz 90 tūkstoši cilvēku gadā, taču šis rādītājs ticis arī pārsniegts. Tā, piemēram, 2014. gadā fiksēts lielākais apmeklētāju skaits – virs 115 tūkstošiem (līdz pat 10 tūkstošiem dienā). Kopējais apmeklētāju skaits tiek rēķināts, skaitot gan izstāžu apmeklētājus, gan arī tos, kuri centru apmeklē Muzeju naktī un Mākslas naktī, kas ir Rotko centra iedibināta tradīcija Daugavpils pilsētas svētku svinēšanai.

Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO: Atklāta jaunā tramvaja līnija RB Ulemiste-Tallinas lidosta

Zane Atlāce-Bistere,31.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinā trešdien, 30.augustā atklāta pirmā tramvaja līnija, kas turpmāk savienos RB Ulemistes pasažieru staciju un Tallinas Lenarta Meri starptautisko lidostu.

«Jaunā tramvaja līnija, kas savieno lidostu, topošo Rail Baltica pasažieru termināli Ulemiste rajonā un Tallinas centru, ir pirmais redzamais ieguvums gadsimta infrastruktūras projektam Rail Baltica Igaunijā. Līdzšinējā pieredze ir arī lielisks piemērs tam, ka projekts var tik ieviests bez aizķeršanās, sadarbojoties dažādiem partneriem un radot jaunas kvalitātes transporta savienojumus,» atzīmē Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijas Rail Baltica projekta koordinators Kristjans Kaunisāre (Kristjan Kaunissaare).

Tramvaja līnijas būvniecība tika sākta 2016. gada augustā un tās būvniecības darbi pilnībā tiks pabeigti ne vēlāk kā 2017. gada novembrī. Tramvaja līnijas un tajā iekļautā tuneļa būvniecību veica AS Merko Ehitus Eesti un AS KMG Inseneriehituse.

Dzīvesstils

Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeju piedāvā veidot kā LNMM struktūrvienību

Db.lv,29.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā Kultūras ministrijas (KM) Vizuālās mākslas padome tika iepazīstināta ar Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja saturiskās darbības uzsākšanas modeļa piedāvājumu, informē KM.

Tas paredz, ka jau 2025.gadā tā varētu būt Latvijas Nacionālā mākslas muzeja atsevišķi veidota struktūrvienība, kas sāks darbu pie vienota laikmetīgās mākslas krājuma izveides, iepirkuma un pētniecības.

Ziņojumā, ko veidojusi Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja darba grupa, uzsvērts, ka vēl pirms LLMM telpiskās jeb fiziskās mājvietas nodrošināšanas ir nepieciešama laikmetīgās mākslas institucionālās vadības izveide un tās darbības uzsākšana. Šāds solis sperams, lai pārtrauktu fragmentārismu, kas izveidojies Latvijas laikmetīgās mākslas funkciju sadalījuma starp ļoti dažādām institūcijām rezultātā. Kā arī, lai stratēģiski apvienotu laikmetīgās mākslas pārvaldību valsts līmenī, tostarp arī nodrošinot stratēģisku pieeju un pietiekamus līdzekļus Latvijas laikmetīgās mākslas iepirkumam un pētniecībai. LLMM institucionālās vadības pārstāvji strādās arī pie tā, lai mēs pēc iespējas ātrāk nonāktu pie LLMM ēkas, kurā uzturēt nepārtrauktu laikmetīgās mākslas procesu

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī mākslas tirgus nav izolēts no tā, kas notiek ar ekonomiku. Proti, ja tai ir lielākas nedienas, arī šajā tirgū, ja nenoiek lieli brīnumi, laika apstākļi sagaidāmi krietni vēsāki.

Piemēram, tajā pašā akciju tirgū sadegot milzu summām un pār biznesu nākotni savelkoties mākoņiem, pasaules bagātnieki par lielu summu virzīšanu mākslas vai luksusa preču iegādes virzienā var padomāt divreiz. Turklāt to, šķiet, arī pat ļoti gribot vairs izdarīt nemaz nav tik vienkārši. Pamatā līdz ar ceļojumu un pulcēšanās aizliegumiem stopkrāns norauts dažādām šādām publiskām mākslas darbu izsolēm, izstādēm, saietiem utt.

Daži gan mēģina būt optimistiski un norāda, ka šis būs pamudinājums (tiesa gan, ar nūju) mainīties arī šim tirgum. Proti, arvien lielākā mērā pat ļoti dārgi mākslas darbi var tikt nosolīti tiešsaistē, ziņo finanšu ziņo portāls "Barron's" un piebilst, ka lielā mērā šāda pieeja tīri labi pie sirds ejot gados jaunākiem mākslas darbu pircējiem.

Sabiedrība

Liepājā plāno jaunu tramvaja līniju

Vēsma Lēvalde,27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Liepājas tramvajs gatavo jaunu projektu tramvaja līnijas izbūvei uz Liepājas Ziemeļu priekšpilsētu.

Projekts paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks. Viņš uzsver, ka tas ir komplekss pasākums, kura īstenošanai iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu.

«Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu,» sola A.Puks. Pagaidām plānots iepirkt lietotus tramvaja vagonus, kā arī remontēt esošos.

Db.lv rakstīja, ka šā gada 29.maijā ekspluatācijā pieņēma jaunu tramvaja līniju Liepājā, kas ved uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Jaunā tramvaja līnija ir iepriekšējās līnijas atzars 3,6 km garumā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB, izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Būve

Izsludināts konkurss par tramvaju līnijas renovāciju Liepājā

Gunta Kursiša,14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinājis konkursu par tramvaja līnijas posmu renovāciju Liepājā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Db.lv jau rakstīja, ka pērn maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā «Ezerkrasts». Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka,24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.