Lietuva piedāvājusi Polijas naftas koncernam PKN Orlen labvēlīgus pārvadājumu tarifus apmaiņā pret to, ka netiktu atjaunots 2008. gadā izārdītais Mažeiķu – Reņģes dzelzceļa posms
Tā septembra sākumā ziņoja LETA-BNS, atsaucoties uz Lietuvas premjera Sauļus Skverneļa sacīto. DB rīcībā ir neoficiāla informācija, ka šajā sakarā Lietuvai no Latvijas puses varētu tikt iesniegta nota, tāpat tiek gatavota oficiāla vēstule Eiropas Komisijai (EK).
«Lietuvas premjera publiskais paziņojums, ka Mažeiķu rūpnīcai tiek piedāvāti labvēlīgi pārvadājumu tarifi apmaiņā pret dzelzceļa neatjaunošanu Latvijas virzienā, iespējams, var tikt traktēts kā atzīšanās, ka sliežu posms Mažeiķi – Reņģe savulaik ir demontēts apzināti un pretēji solītajam Lietuvai nav nekāda nodoma to atjaunot,» DB saka VAS Latvijas dzelzceļš viceprezidents Aivars Strakšas.
«Mana nostāja ir, ka Latvijai ir jāiesniedz Lietuvai oficiāla nota. Iepriekš par to varēja izteikt aizdomas, ka sliežu nojaukšana ir politisks lēmums. Pēc Lietuvas premjera izteikumiem tagad ir skaidrs, ka tas ir politisks lēmums. Vienojamies par labākiem tarifiem pie nosacījuma, ka neatjaunojam sliedes – par ko vairs mēs šeit varam diskutēt? Tas ir skaidrs Lietuvas valdības politisks lēmums ierobežot brīvo tirdzniecību attiecībā pret Latvijas ostām,» norāda Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars. «Lietuva faktiski ir pati atzinusies, ka aiz lēmuma par sliežu nojaukšanu visus šos deviņus gadus ir stāvējusi Lietuvas valdība, kas ir skaidrs Līguma par Eiropas Savienības darbību pārkāpums. Šāda rīcība tāpat ir pretrunā ar Pasaules Tirdzniecības organizācijas pamatprincipiem. Pašlaik par Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma EK ir sūdzējies tikai poļu uzņēmums PKN Orlen. Domāju, ka šis ir iemesls vērsties EK par Lietuvas valsts rīcību pret Latvijas valsti, aprēķinot zaudējumus, kas mums šajos deviņos gados ir radīti,» saka Latvijas uzņēmumu interešu lobists Eiropas struktūrās Didzis Šmits.
Visu rakstu Lietuvieši ietur stilu lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness.