Mūsu pirmais produkts bija inovatīvs, jo tad, kad to radījām, bijām pirmie, kas tapešu dizainā iekļāva mākslu, pašlaik tā ir kļuvusi par vispārīgu tendenci, tā piemēram, tagad arī Demjens Hērsts (Lielbritānijas mākslinieks) ir izveidojis savu tapešu līniju, stāsta tapešu zīmola Znak izveidotājs Ivo Strante. Apliecinājumu tam, ka Znak tapetes nudien ir inovatīvas un aizsākušas jaunu kustību, zīmols guva arī Londonas Surface Design izstādē.
«Znak tapetēm to īpašnieks var veidot dizainu pats,» stāsta I. Strante.
Pašlaik Znak ir trīs tapešu kolekcijas – pirmā tapusi, sadarbojoties ar Baltijas valstu māksliniekiem, piemēram, Meriki Estnu, Krisu Salmani, Elitu Patmalnieci un Gintu Apsīti. Arī otrā tapešu kolekcija ir līdz šim nebijis produkts – tās ir izplēšamās tapetes (Tears off). No tapešu uzlīmēm, kurās jau iepriekš iestrādātas griezuma līnijas, to īpašnieks var pats veidot savas sienas dizainu. Trešā, jaunākā, ir Mosaic kolekcija – to pamatā ir tapešu uzlīmju līmēšana, izmantojot vienu no diviem iepriekš sagatavotiem trafaretiem, ar kuru palīdzību, līdzīgi kā Tears off tapetēm, iespējams veidot unikālu dizainu.
Runājot par uzlīmēm, I. Strante norāda, ka līdz šim ir bijušas pieejamas vinila uzlīmes, tomēr tās radījušas ne pārāk kvalitatīva dizaina iespaidu.
Pašlaik divi lielākie tirgi ir ASV un Vācija. Vācijā tapešu izplatīšanā Znak slēdzis sadarbību ar kompāniju Movisi, savukārt ASV tirgus apgūts «pavisam nejauši,» stāsta I. Strante. «ASV Znak potenciālie pircēji ļoti seko līdzi tam, kādi jaunumi parādās internetā, tostarp dizaineru blogos un sociālajos tīklos. ASV pircēji ir gana atvērti, un, ja redz, ko jaunu un viņiem tas patīk tad nevilcinās to iegādāties,» stāsta Znak direktors, norādot, ka Eiropā situācija ir pilnīgi pretēja.
«Eiropā ir dizaina priekšmetu pārprodukcija, un tas, ka esi radījis ko jaunu vēl nenozīmē, ka nu pircēji metīsies tieši pie tevis,» stāsta I. Strante.
Znak uzsāka savu darbību 2008. gadā, kad Latvijā sākās krīze, tādēļ uzreiz bija jādomā par eksporta tirgu apgūšanu, tādēļ Znak taptes intensīvi tika piedāvātas dažādās dizaina izstādēs. Tas nav palicis bez rezultātiem un atpazīstamība Znak zīmolam nāca ļoti strauji. Tā, piemēram, 2010. gadā Znak ieguva Heimtexil – lielākās tekstila un tapešu izstādes – galveno balvu. Pirms tam gūta atzinība arī, piemēram, Ņujorkas dizaina žurnālā ID Magazine kā labākais jaunais produkts 2008. gadā, arī pašu mājās, kur žurnāls DEKO 2009. gadā tam piešķīra galveno balvu rūpnieciskā dizaina kategorijā.
Vairāk par to, kā, pateicoties cilvēku sociālajām aktivitātēm, Znak ielauzās ASV tirgū, vai nākotnē Znak tapetes plānots eksportēt arī uz Āzijas valstu tirgiem un ko Znak direktors ieplānojis nākotnē, uzziniet, skatoties video!