Piecu gadu eksperimentu posms zīmola Wallonpaper veidotājiem ir noslēdzies ar mākslas tapešu radīšanu. Uzņēmums plāno fokusēties uz eksportu, jo Latvija šāda veida produktam vēl nav gatava.
Pēdējais pusgads zīmolam ir aktīvs – nodibināts uzņēmums, procesā ir tirdzniecības markas reģistrācija un plašākai auditorijai tiek parādītas unikālas, Latvijā ražotas tapetes. Arī pirmais nopietnais projekts realizēts pērn decembrī, kad zīmolam bija iespēja piedalīties restorāna Vincents renovācijā. Šobrīd uzņēmums iesaistās restorāna Vairāk Saules pārtapšanā. Tur būs Wallonpaper radītās dekoratīvās lietas, piemēram, lampas. Paralēli tapešu radīšanai zīmols veido arī interjera elementus, taču pārsvarā koncentrējas uz tapešu radīšanu. “Latvijā ir jādara daudzas lietas, lai darītu to, ko gribas,” stāsta zīmola Wallonpaper līdzdibinātājs Armands Doķis.
“Visiem eksperimentiem līdz modeļiem, pie kuriem esam nonākuši, ir ilgs ceļš ejams, lai saprastu mijiedarbību, materiālu saderību un visu pārējo. Tam ir vajadzīga visa dzīve, bet var teikt, ka strādājam piecus gadus, kad pētām materiālu saderību, iespējas, lai radītu pasaules līmeņa produktu – lai tas ir augstas kvalitātes, ar augstu pievienoto vērtību, ražots Latvijā un prezentē labu produktu pasaulei,” skaidro A. Doķis.
Alvas lapiņas no Japānas
Zīmola izveidotāji Armands Doķis, Ivo Sietiņš un Edgars Puķītis stāsta, ka ieguldītās investīcijas uzņēmējdarbības uzsākšanā ir neaprēķināmas. Tapetes tiek radītas ar rokām, tāpēc lielākā investīcija ir cilvēku darba stundas. Tapešu radīšanai papīrs tiek pasūtīts no Vācijas.
Vidēji viens kvadrātmetrs šādu tapešu izmaksā, sākot no 100 eiro un vairāk.
“Ļoti daudz testējām dažādus papīrus, kas ir pieejami tirgū. Tam ir jābūt augstvērtīgam, lai ar to var strādāt, lai tam ir elastība. Atradām pašlaik labāko variantu,” stāsta A. Doķis. Wallonpaper tapešu radīšanai nepieciešams arī metāls, glazūras, visi ir ļoti specifiski materiāli, tāpat arī baltais zelts, īstais zelts, alvas lapiņas, varš – viss, lai radītu labu produktu un izskatu. Izejmateriāli tiek iepirkti no Japānas, Anglijas, Zviedrijas un citām pasaules vietām.
Visu rakstu lasiet 9.februāra žurnālā "Dienas Bizness"!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!
#1/21
Zīmols Wallonpaper maina izpratni par tapetēm, uzskata uzņēmuma dibinātāji Ivo Sietiņš (no kreisās), Armands Doķis un Edgars Puķītis.