«Visas lietas, ko iepriekš tiku darījusi, bija tik vīrišķīgas, ka man gribējās pievērsties kaut kam sievišķīgākam, tomēr, lai gan pats produkts ir sievišķīgs, pats bizness ne tuvu nav tāds»
Tā intervijā DB atzīst Rita Stražinska, kosmētikas zīmola Bio2You īpašniece. Vairākus gadus viņa vadīja būvmateriālu veikalu tīklu Nelss, strādāja nekustamā īpašuma kompānijā SMI Real Estate Group. Piecus gadus sēdējusi uz diviem krēsliem un veidojusi savu uzņēmumu, kā arī turpinājusi savas gaitas algotā darbā, pirms pusotra gada viņa pieņēma lēmumu strādāt tikai savā uzņēmumā.
Fragments no intervijas:
Cilvēki mēdz vīpsnāt par dabīgās kosmētikas efektivitāti un derīguma termiņu. Kā jūs to atspēkotu?
Daudzas dabiskas vielas ir efektīvas, vienīgi jāatrod piemērotākās. Piemēram, salvijas, pelašķu vai kliņģerītes antibakteriālās īpašības ir labi zināmas un zinātniski pierādītas. Savukārt smiltsērkšķiem ir būtiskas dabīgas ādas šūnu atjaunojošas īpašības. Protams, bez pilnīgi dabīgām sastāvdaļām lietojam arī sintezētas dabīgās vielas, ko noteiktās robežās var izmantot, lai produkts būtu efektīvāks, piemēram, dažādus peptīdus, kā arī hialuronskābi, kas nodrošina dziļo mitrināšanu, vai pantenolu, kas nodrošina rētiņu un brūču dzīšanu. Nekad neviena biosertificēta produkcija nebūs 100% dabīga. Reāli ir 80–90%.
Runājot par derīguma termiņu, ekokosmētikas ražotāji izmanto spēcīgus dabīgos konservantus, kas ir pilnīgi zaļi un nekaitīgi. Tas nodrošina divu gadu derīguma termiņu, pēc atvēršanas produkts jāizmanto pusgada laikā. Tādējādi par derīguma termiņu nav jāuztraucas. Visa izejvielu kompozīcija kopā ar dabīgo konservantu spēj nodrošināt ilgu derīguma termiņu, turklāt neizmantojam ēteriskās eļļas, līdz ar to produkcija nevar oksidēties.
Kāda ir konkurence Latvijā?
Tā ir milzīga, vienkārši nenormāla. Ja kādam liekas, ka ir nozare, kurā darboties varētu būt vieglāk nekā citās, tā noteikti nav kosmētika. Sīva konkurence nav tikai Latvijā, bet gan visā pasaulē: jaunie zīmoli aug kā sēnes pēc lietus, tāpat arī ne tik jaunie cīnās par izdzīvošanu, un lielajiem pasaules monstriem tas nepatīk. Ir jāatrod sava niša, ar ko uzrunāt, taču tas ir grūti.
Visu interviju No būvmateriāliem pie kosmētikas lasiet 3. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.