Latvijas kosmētikas ražotājs Bio2You laidis klajā trīs jaunas matu kopšanas līnijas, kuru radīšana aizņēma aptuveni deviņus mēnešus. Šogad uzņēmums koncentrējas uz eksportu, stāsta uzņēmuma valdes locekle un Bio2You līdzīpašniece Rita Stražinska.
Saskaņā ar viņas teikto, piemēram, Tuvie Austrumi labi uzņem Bio2You produktus, un īpaši ir sajūsmā par to, ka produktu sastāvs ir dabisks un netiek izmantots alkohols.
Vienlaikus R. Stražinska uzsver, ka Latvijas tirgus uzņēmumam joprojām ir ārkārtīgi svarīgs. «Šis ir mūsu mājas tirgus, tas vienmēr būs mūsu prioritāte, bet es domāju, ka Latvijā šobrīd esam sasnieguši visu, ko varējām, un tagad ir laiks iet tālāk,» teica R. Stražinska.
Viņa atzīst, ka izveidotais zīmols Bio2You jau sākotnēji bija vērsts uz eksporta tirgiem. «Kad mēs dibinājām uzņēmumu, mēs vēlējāmies izmantot nosaukumā vārdu «smiltsērkšķis», bet tas ir grūti izrunājams. To ir grūti izrunāt arī latīņu (Hippophae) un angļu valodā (Sea Buckthorn). Tad mēs padomājām, ka smiltsērkšķis un tajā esošie vitamīni ir vitāli nepieciešami cilvēka organismam tāpat kā skābeklis O2, savukārt «Bio» nozīmē, ka sastāvs ir bioloģiski aktīvs un dabīgs - tā radās nosaukums Bio2You,» skaidroja R. Stražinska.
Viņa cer, ka pēc dažiem gadiem 70% no Bio2You produktiem varētu tikt eksportēti un 30% paliks Latvijā. R. Stražinska atzīst, ka konkurence kosmētisko līdzekļu tirgū ir ļoti augsta. «Latvijā ir daudz labu kosmētikas ražotāju. Mēs esam Latvijas zīmols, un visi Latvijas kosmētikas ražotāji ir mūsu konkurenti. Tomēr konkurence stimulē attīstību, un tas ir labi. Atšķiramies ar to, ka mums ir savs ļoti lojāls pircējs, jo mūsu produkti ir atrisinājuši viņa ādas problēmas; šis klients ir kā staigājoša reklāma, un tas mūs priecē,» teica Bio2You valdes locekle.
Viņa norāda, ka uzņēmums pastāvīgi investē ražošanas attīstībā, un šogad, piemēram, iegādājās jaunas iekārtas, lai pildītu produktus tūbās.
R. Stražinska atzīst, ka jaunam uzņēmumam Latvijā ir grūti attīstīties: ir jādomā par investīcijām uzņēmuma attīstībā, bet nav nekādas nodokļu atlaides, tāpēc ir liels izaicinājums kļūt par veiksmīgu uzņēmumu Latvijā. «Mēs esam mazs uzņēmums, un viss nopelnītais tiek ieguldīts atpakaļ uzņēmuma ražotnē, kas atrodas Rīgā,» viņa pauž.
Lai gan uzņēmums darbojas septiņus gadus, pirmajos gados produkcija tika ražota Itālijā pēc pasūtījuma, un tikai pēdējos trīs gadus ražošana ir pārvietota uz Latviju. «Pirmajos gados mēs negulējām un mācījāmies no Itālijas. Latvijā nav augstākās izglītības iestādes, kurā mācītu ražot kosmētiku, tāpēc šeit visi mācās viens no otra, toties mums bija iespēja mācīties no Itālijas. Itāļu kosmētika ir ļoti augstā līmenī, un mēs aktīvi sadarbojāmies ar viņu tehnologiem pirms nodibinājām ražotni Latvijā,» saka R. Stražinska.
Uz jautājumu, kāpēc ražošana nepalika Itālijā, viņa teica, ka uzņēmums vēlējās kontrolēt ražošanas procesus, kvalitāti un termiņus. Latvijā, pēc viņas domām, viss notiek daudz operatīvāk. «Ja mums ir kaut kāda ideja, mēs ejam uz priekšu, turklāt - tās ir mūsu mājas, mēs vēlamies strādāt šeit,» teica R. Stražinska.