Vairums vietējo kosmētikas ražotāju 2018.gadā spējuši audzēt apgrozījumu pat par 30 un 40%.
Jau otro gadu Latvijas lielākais kosmētikas ražotājs ir ekoloģiskās kosmētikas uzņēmums AS Madara Cosmetics, kas turpina strauji augt un attīstīties. «2018. gadā uzņēmums ir veiksmīgi strādājis iepriekšējos gados attīstītajos tirdzniecības kanālos un sasniedzis 29% neto apgrozījuma pieaugumu pret 2017. gadu. Līdz ar neto apgrozījuma pieaugumu ir pieaugusi arī uzņēmuma peļņa, veidojot 1,52 miljonus eiro pēc nodokļiem, kas ir 21,7% pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu,» uzskaita Uldis Iltners, AS Madara Cosmetics valdes loceklis.
Pagājušais gads uzņēmumā ir bijis zīmīgs ar jaunu, inovatīvu produktu ieviešanu tirgū, kas devuši būtisku pienesumu gan uzņēmuma izaugsmē, gan reputācijā. 2018. gadā ir sākts darbs pie vairākiem liela mēroga attīstības projektiem. Viens no nozīmīgākajiem pēdējo piecu gadu attīstības projektiem ir dabīgas, sertificētas dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrāde. Tāpat tiek aktīvi strādāts un ieguldīts koncerna zīmolu atpazīstamības veicināšanā ārvalstu tirgos, radot pozitīvus apstākļus turpmākajai izaugsmei. «2018. gads uzņēmumā ir bijis aktuāls ar jaunu produktu veiksmīgu ieviešanu tirdzniecībā. Īpaši izceļama ir saules aizsardzības produktu līnija. Šīs līnijas attīstība ir turpināta, un 2019. gadā tirgū izlaisti vēl trīs jauni šīs kategorijas produkti. Saules aizsargkrēmi tiks ieviesti arī zīmola Mossa sortimentā,» atklāj U. Iltners.
Gads ir bijis veiksmīgs produktu pētniecībā un izstrādē. Tie papildinās līdzšinējo zīmola matu kopšanas produktu līniju, piedāvājot specifiskus risinājumus matu augšanas stimulēšanai, apjomam, tekstūras un izturības uzlabošanai. Jaunie matu kopšanas produkti tirgū izlaisti 2019. gada pirmajā pusē.
Pērn pamatīgu izaugsmi piedzīvojusi arī SIA Kinetics Nail Systems, kā apgrozījums sasniedza 5,42 miljonus eiro, EBITDA – 400,3 tūkstošus eiro. Uzņēmuma vadītājs Andžejs Stenclavs stāsta, ka pērn strauji pieauga ražošanas apjoms, tika paplašināta ražotne un birojs – līdz 3000 m2.
Bio2You (SIA B2Y) pērn strādāja ar 707 tūkstošu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 40% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Savukārt peļņa 2018. gadā bija 41,5 tūkstoši eiro. «2018. gadā sākām eksporta attīstību, un pērn tas sasniedza 60% no apgrozījuma, kamēr 2017. gadā bija 40%,» saka Rita Stražinska, SIA B2Y vadītāja.
«Kopumā 2018. gads ir bijis veiksmīgs, un esam apmierināti ar sasniegto rezultātu. Apgrozījums ir būtiski pieaudzis – Ķīnā par 35%, bet Latvijā sasniegts Stenders vēsturiski lielākais pieaugums jeb 82%. Noteikti lielu daļu no sasniegtajiem rezultātiem nodrošināja jaunie produkti. Šobrīd varu teikt, ka Stenders ir līderis vannošanās rituālu segmentā ne tikai Latvijā, bet arī globāli. Protams, lai noturētu savas pozīcijas, pie tā vēl daudz jāturpina strādāt,» saka Kristīne Grapmane, SIA Stenders Mārketinga direktore.
2018. gadā SIA Kiwi Cosmetics apgrozījums bija aptuveni 100 tūkstoši eiro. «Esam apmierināti ar pērnā gada sasniegtajiem rezultātiem. Bijām izvirzījuši tādus uzdevumus kā izdevumu optimizēšanu un jaunu produktu izstrādāšanu. Varam droši likt zaļo ķeksīti pie katra no šiem uzdevumiem,» secina Zane Kukarāne, SIA Kiwi Cosmetics valdes locekle.
«Aizvadītais gads uzņēmumam SIA Cita Lieta bija ļoti darbīgs un saspringts, jo pieauga produkcijas pieprasījums no esošajiem klientiem, kā arī tika noslēgti lieli un apjomīgi sadarbības līgumi ar jauniem. Pagājušais gads bija zīmīgs arī ar to, ka mainīta uzņēmuma attīstības stratēģija vietējā tirgū un ir sākta sadarbība ar Latvijas lielākajām veikalu ķēdēm,» stāsta Raimonds Krampāns, SIA Cita Lieta Pārdošanas daļas vadītājs. Ņemot vērā lielo pieprasījumu pēc uzņēmuma ražotajām precēm, vannas bumbām, ziepēm un kosmētikas, tika palielināts darbinieku skaits, iegādātas vairākas tehnoloģiskās iekārtas, kas atvieglos ražošanas procesus un saīsinās piegādes termiņus. Savukārt, lai nodrošinātu ērtus darba apstākļus darbiniekiem, 2018. gadā ir ievērojami palielinātas ražošanas telpas.
Visu rakstu lasiet 23. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
#1/5
Pagājušais gads bija zīmīgs arī ar to, ka mainīta uzņēmuma attīstības stratēģija vietējā tirgū un ir sākta sadarbība ar Latvijas lielākajām veikalu ķēdēm, stāsta Raimonds Krampāns, SIA Cita Lieta Pārdošanas daļas vadītājs.