Jaunākais izdevums

Ierakstu kompānija Warner Music pārtrauks licenzēt mūzikas ierakstus straumēšanai internetā tiešsaistes režīmā, raksta diena.lv atsaucoties uz BBC.

Warner Music ir viena no četrām lielākajām mūzikas ierakstu kompānijām pasaulē, līdz ar šāds lēmums rada jautājumus, kāda ir mūzikas straumēšanas nākotne. Savukārt servisu straumēt mūziku tiešsaistes režīmā bez maksas piedāvā neskaitāmas interneta vietnes, to skaitā kā populārākās var minēt Last.fm un YouTube.com.

«Straumēšana par brīvu nenāk par labu mūzikas industrijai un Warner Music to turpmāk neatbalstīs,» paziņojis Warner izpilddirektors Edgars Bronfmans Jr. Vēl nav skaidrs, vai Warner Music pieprasīs izņemt mūziku, ko līdz šim bez maksas piedāvājuši dažāda interneta portāli.

Kā pastāstījis E.Bronfmans Jr., turpmāk Warner Music koncentrēsies uz mūzikas straumēšanu par maksu, izmantojot servisus, kas piedāvā šādu pakalpojumu, piemēram, Spotify un We7.

BBC norādīja, ka Spotify lieto vismaz septiņi miljoni cilvēku sešās Eiropas valstīs, kompānija pagaidām veic pārrunas par iespēju iekarot arī ASV tirgu. 95% Spotify lietotāju izmanto tieši bezmaksas piedāvājumus – noklausīties reklāmas pirms dziesmu atskaņošanas. Par iespēju lejupielādēt mūziku mobilajā telefonā vai arī klausītos to bez reklāmas klātbūtnes ik mēnesi maksā vien 250 tūkstoši Spotify lietotāju.

Taču E.Bronfmans ir pārliecināts, ka, piedāvājot iegādāties iespēju noteiktu periodu klausīties dziesmas interneta tiešsaistē par maksu, iespējams nopelnīt vairāk, nekā piedāvājot pirkt dziesmas pa vienai (šādu iespēju sniedz, piemēram, Latvijā joprojām pilnībā nepiejamais Apple serviss iTunes). Viņš arī norādījis, ka turpmāk Warner Music pārstāvēto mākslinieku ierakstus varēs iegādāties, piemēram, kopā ar jaunu mobilo telefonu.

Jau tagad lielākā daļa servisu, kas piedāvā legālu mūzikas straumēšanu, ir noslēguši līgumus ar galvenajām ierakstu kompānijām, maksājot tām par katru dziesmu, kas tiek straumēta. Taču šīs summas ir tik niecīgas, ka ierakstu kompānijas jau izdarījušas prognozes – ja katru dziesmu lejupielādētu vai arī panāktu, ka servisa lietotāji abonē straumēšanas iespēju uz, piemēram, mēnesi, peļņa būtu krietni lielāka.

Warner Music pārstāv virkni visā pasaulē labi pazīstamu un pieprasītu mākslinieku, to skaitā R.E.M.,Green Day, Džeimsu Blāntu, Led Zeppelin, Genesis, My Chemical Romance, Nickelback, The White Stripes"un daudzus citus.

Jāatgādina, ka R.E.M. pēdējo albumu Accelerate reklāmas nolūkos vairākas dienas piedāvāja straumēt interneta tiešsaistē par brīvu. Warner agrāk pārstāvētie Metallica savukārt publiski apsprieduši ideju nākamo albumu pēc Death Magneticspārdot tikai internetā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas izdevēji, arī kompānijas "Universal Music Publishing Group", "Warner Chappell Music" un "Sony Music Publishing", sūdz tiesā vietni "Twitter" par "plašiem autortiesību pārkāpumiem" pret konkrēto kompāniju mūzikas katalogiem.

Prasību Tenesī štata federālajā tiesā iesniedza 17 izdevēji, kuriem ir tiesības uz tādu mākslinieku kā Dreiks, Teilore Svifta un Adele, no vienīgā atbildētāja lietā - "Twitter" īpašnieces Īlona Maska kompānijas "X Corp" - prasot vairāk nekā 250 miljonus ASV dolāru (231 miljons eiro).

ASV Nacionālās mūzikas izdevēju asociācijas vadītājs Deivids Izrealaits paskaidroja, ka "Twitter" ir vienīgā no lielākajām sociālo tīklu platformām, kura "savā pakalpojumā pilnībā atsakās licencēt miljoniem dziesmu", lai gan labi apzinās, ka platformā "miljardiem cilvēku ik dienu mūziku noplūdina, prezentē un straumē".

Viņš apsūdzēja "Twitter" par platformas sniegšanu noplūdinātai mūzikai, ar autortiesībām aizsargātiem videoklipiem un citiem materiāliem. ASV Digitālās tūkstošgades autortiesību likums paredz, ka "Twitter" un citām sociālo mediju platformās nevar iesūdzēt tiesā par autortiesību pārkāpumiem saistībā ar lietotāju augšupielādētu saturu, ja platformas cenšas dzēst autortiesības pārkāpušo materiālu un soda lietotājus, kas pārkāpj autortiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

AT&T paziņo par Time Warner pirkšanas darījumu 108,7 miljardu ASV dolāru vērtībā

LETA,23.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV telekomunikāciju gigants AT&T sestdienas vakarā paziņoja, ka nopirks izklaides industrijas kompāniju Time Warner, noslēdzot darījumu 108,7 miljardu ASV dolāru vērtībā.

Saskaņā ar AT&T paziņojumu vienas Time Warner akcijas cena ir novērtēta ar 107,50 dolāriem, bet visa uzņēmuma kopējā cena būs 85,4 miljardi dolāru. Ieskaitot Time Warner parādu, darījuma summa sasniegs 108,7 miljardus dolāru.

AT&T vadītājs Rendals Stīvensons raksturoja Time Warner iegādes darījumu kā "divu kompāniju, kas stipruma ziņā papildina viena otru, perfektu laulību. Viņš sacīja, ka šim darījumam vienbalsīgi piekritušas abu kompāniju direktoru padomes.

Dažas stundas pirms tam par šādu darījumu ziņoja ASV mediji, ar atsaukšanos uz informētām personām vēstot, ka AT&T nopirks izklaides industrijas kompāniju "Time Warner" par vairāk nekā 80 miljardiem ASV dolāru un ar šo darījumu AT&T kļūs no telekomunikāciju kompānijas par mediju gigantu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Warner Music meklē potenciālos pircējus

Lelde Petrāne,21.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Warner Music Group, pasaulē trešā lielākā mūzikas kompānija, meklē potenciālos pircējus, un investīciju banka Goldman Sachs šajā procesā ir padomdevēja lomā, atsaucoties uz neoficiāliem informācijas avotiem, ziņo Reuters.

Saskaņā ar informācijas avota vēstīto interese par Warner Music Group iegādi ir.

New York Times ceturtdien informēja, ka lēmums nolīgt Goldman pieņemts, jo vairāki potenciālie pircēji, ieskaitot privātā kapitāla uzņēmumu Kohlberg Kravis Roberts vērsušies pie Warner Music vadības, izsakot interesi pārņemt kompāniju.

Tomēr ne Goldman Sachs, ne Warner Music nekādus komentārus šajā sakarā nesniedz.

Warner Music pārstāv daudzus pasaulē labi pazīstamus māksliniekus, to skaitā Green Day, Džeimsu Blāntu un Nickelback.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no trešdienas, 17. jūlija Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams jauns mūzikas straumēšanas serviss YouTube Music, kas paredzēts mūzikas lietošanai no YouTube resursiem, kā arī mūzikas izpētei, personalizēšanai un klasificēšanai, atbilstoši savam dzīvesstilam, vēlmēm un gaumei.

YouTube sākotnēji tika veidota kā platforma skatīšanai, kas nozīmēja, ka mūzikas faniem bija jāspēj manevrēt starp vairākām mūzikas lietotnēm un YouTube. Tas nebija ērti un YouTube nolēma radīt YouTube Music, kas no šodienas pieejams arī Latvijā.

YouTube Music būs pieejami ne tikai mūzikas videoklipi, bet arī mūziķu oficiālie albumi, singli, remiksi, tiešraides, kaverversijas un citviet grūti atrodama mūzika. Īpaši pielāgoti ieteikumi nozīmē, ka serviss dinamiski pielāgojas, lai sniegtu ieteikumus, pamatojoties uz to, ko lietotājs klausījies iepriekš, kur un ko dara. Viedā meklēšana ļaus atrast vajadzīgo dziesmu, pat ja lietotājs nevar atcerēties tās nosaukumu vai zina tikai daļu no dziesmas vārdiem. Šobrīd aktuālākie videoklipi atrodami īpašajā «Hotlist» izvēlnē. Izmantojot YouTube Music Premium, iespējams pārslēgties starp dziesmu un mūzikas videoklipu, lai nepārtraukti klausītos un skatītos ar vienu klikšķi. Iegādājoties YouTube Music Premium, lietotājs varēs klausīties un lejupielādēt mūziku bez reklāmām, fonā vai visur, kur dodas. Bezsaistes Mixtape automātiski lejupielādēs iecienītākās dziesmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien sāk darboties tehnoloģiju giganta Apple jaunais mūzikas straumēšanas pakalpojums, kas konkurēs ar pagaidām lielāko tāda veida pakalpojumu Spotify.

«Mūsu lielākā kaislība ir mūzika,» teikts kompānijas mājaslapā. «Tāpēc mēs vēlamies to padarīt labāku.»

Apple Music ļaus piekļūt apmēram 30 miljoniem dziesmu, kā arī radioraidījumiem un mūzikas sociālajam tīklam.

Apple Music lietošana pirmos trīs mēnešus būs par brīvu. Sākotnēji bija domāts, ka mūziķi nesaņems atlīdzību par dziesmu atskaņošanu pirmajos trijos darbības mēnešos, taču pēc amerikāņu dziedātājas Teiloras Sviftas iebildumiem lēmums tika mainīts.

Pakalpojuma abonentiem būs pieejams sociālais tīkls, kurā izpildītāji publicēs savas pārdomas un jaunāko veikumu, bet fani varēs tiešā veidā sazināties ar saviem elkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijas Bertelsmann «met aci» uz Warner Music

Lelde Petrāne,30.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas mediju grupa Bertelsmann un investīciju fonds KKR vēlas iegādāties ASV kompāniju Warner Music, maksājot līdz pat trim miljardiem ASV dolāru, ziņo thelocal.de.

Sarunas ar Warner Music notiks tuvākajās dienās Ņujorkā, biznesa laikraksts Handelsblatt uzzinājis no vārdā nenosauktiem informācijas avotiem. Viens no tiem devis 60%, ka sarunu rezultāts būs veiksmīgs.

«Bertelsmann ir gatava investēt,» otrdien sacījis tās boss Tomass Rabe, piebilstot, ka grupa ir atlikusi vienu miljardu eiro šim mērķim.

Mediji norāda, ka Bertelsmann un KKR īpaši interesē Warner Music piederošās tiesības uz mūziķu darbiem, bet izplatīšanas operācijas varētu tikt pārdotas konkurentiem Universal vai Sony.

Kā vēstīts, Bertelsmann AG, kas ir lielākā mediju kompānija Eiropā, 2010.gadā atgriezās pie peļņas. Kompānijai palīdzējuši strauji augošie reklāmas pārdošanas apjomi tās RTL Group vienībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video vietne YouTube laidusi klajā ilgi gaidīto ikmēneša maksas abonementu Music Key.

Abonementu cenas būs, sākot no 7,99 ASV dolāriem (6,40 eiro) mēnesī. Pircēji iegūs pieeju arī Google Play All Access, kas ļauj bez ierobežojumiem straumēt un lejupielādēt mūziku.

Pagaidām izdota bezmaksas izmēģinājuma versija, kurai var piekļūt tikai ielūgumus saņēmušie «lielākie mūzikas fani», teikts YouTube paziņojumā.

Music Key ir konkurents Spotify, Rdio, Beats Music un citiem līdzīgiem pakalpojumiem, kuros līdz šim bija pieejami tikai audioieraksti, bet ne video.

Music Key izlaišanu aizkavēja YouTube nespēja vienoties ar neatkarīgo ierakstu kompāniju apvienību, kas līguma nosacījumus uzskatīja par neizdevīgiem. Trešdien atklātībā nonāca ziņas, ka vienošanās tomēr panākta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nokia mēģinās iekarot tiešsaistes mūzikas tirgu

Jānis Rancāns,29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mobilo telefonu ražotāja Nokia Lumia viedtālruņu īpašniekiem drīzumā sāks piedāvāt Nokia Music + tiešsaistes pakalpojumu.

Jaunais pakalpojums papildinās esošo Nokia Music un Mix Radio iespējas. Nokia Music + abonēšana izmaksās 3,99 eiro mēnesī un lietotājiem ļaus saglabāt mūziku, lai klausītos uz savas ierīces arī neizmantojot interneta pieslēgumu. Tāpat Nokia Music + piedāvās labākas kvalitātes saturu un iespējas piekļūt pakalpojumam, izmantojot arī citas ierīces.

Kompānijas Nokia viceprezidents Jirki Rosenbergs (Jyrki Rosenberg), komentējot jauno pakalpojumu, norādīja, ka tas varētu patikt daudziem Lumia viedtālruņu īpašniekiem, kuri vēlas netraucēti klausīties augstas kvalitātes mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas mūzikas straumēšanas serviss Streamus plāno iekarot pasauli

Jānis Rancāns,08.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbību sācis pirmais nacionālais mūzikas straumēšanas serviss Streamus, kas sniedz iespēju datorā vai mobilajā telefonā klausīties mūziku. Streamus arī piedāvā plašu Latvijas mūziķu dziesmu katalogu, kā arī pasaules, tostarp NVS valstu mūzikas ierakstus.

Streamus tapis ar Tele2 līdzdalību un ar tā starpniecību mūziku iespējams klausīties datorā, apmeklējot interneta vietni streamus.lv vai lejupielādējot straumēšanas pakalpojuma aplikāciju viedtālrunī. Sākotnēji lietojumprogramma būs pieejama Android ierīcēm, bet drīzumā paredzēts arī iPhone atbalsts. Reģistrējoties ar savu numuru, Tele2 klienti pakalpojumu varēs mēnesi izmantot bez maksas, tāpat uzņēmuma klientiem tiks piedāvāti tarifu plāni, kuros integrēta Streamus lietošana.

Pakalpojuma izstrādātāji norāda, ka ir noslēgti līgumi ar pasaulē lielāko mūzikas izdevēju Universal Music Group un citām pasaules mēroga ierakstu kompānijām, tādējādi Streamus lietotājiem sniedzot iespēju klausīties vairākus miljonus dziesmu – gan, piemēram, agrīnos The Rolling Stones albumus, gan jaunākos Lady Gaga, Lana Del Ray, U2, Metallica u. c. mūziķu. Tāpat ir noslēgta sadarbība ar teju visiem Latvijas populārāko mūziķu izdevējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sony uzsāk savu mūzikas straumēšanas servisu

Jānis Rancāns,17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony ir uzsākusi mūzikas straumēšanas servisu sākot piedāvāt savu jauno pakalpojumu - Qriocity Unlimited Music. Lai gan atsevišķās Eiropas daļās serviss jau ir bijis pieejams, ar šodienu to pilnībā var izmantot arī ASV, Austrālijas un Jaunzēlandes melomāni.

Lai kļūtu par servisa lietotāju, nāksies šķirties no nepilniem četriem dolāriem mēnesī. Savukārt, maksājot desmit dolārus mēnesī, lietotājam būs neierobežota iespēja tikt pie kataloga un mūzikas ieteikumiem. Sistēma tos ģenerēs, sekojot līdzi tam, ko klausās pakalpojuma izmantotājs. Servisā būs pieejamas vairāk kā seši miljoni dziesmu - gan Sony, gan Universal Music Group, EMI Music un Warner Music Group Corp pārstāvētie mākslinieki. Jaunais serviss ļaus minētajām kompānijām mūziku pārdot tieši klausītājam.

Pašlaik Sony mūzikas straumēšanas sistēma ir savienojama tikai ar Sony ierīcēm, tādām kā Play Station 3, Blu-ray atskaņotājiem, Sony Bravia televizoriem un VAIO klēpjdatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PLL klips aizliegts YouTube; Stendzenieku piemānījuši viltvārži

Valdis Vikmanis, Dace Preisa,30.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustības Par labu Latviju! reklāma, kas pēdējā laikā kļuvusi populārā saistībā ar plaģiātisma skandālu, no video portāla YouTube ir izņemta. «Šis video vairs nav pieejams sakarā ar autortiesību prasību no Intrigue Music, LLC», vēsta paziņojums Youtube.

Intrigue Music pārstāv mākslinieku Patriku Vatsonu (Patrick Watson), kurš sadarbībā ar Cinematic Orchestra izpilda skaņdarbu To build a home, kas ņemts par pamatu viskija Chivas reklāmā, kuras kopēšanā tiek vainota kustība PLL.

Arī komponists Zigmars Liepiņš portālam diena.lv norāda, ka Kustības Par labu Latviju! reklāmā izmantotā mūzika ir nepārprotams viskija Chivas reklāmas plaģiāts.

«Jebkurš muzikants pat ar minimālu izglītību var dzirdēt, ka akordu secība ir tieši tāda pati kā oriģinālajā reklāmā. Pat tonalitāte ir vienāda. Vienīgā atšķirība, ka nav izmantota balss un ieraksts veikts uz lēta, zemas kvalitātes sintezatora vājā studijā, jo skaņa ir slikta,» norādīja Z.Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sony, Universal un Warner Music sūdz tiesā krievu VKontakte

Gunta Kursiša,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas sociālais medijs VKontakte, kas tiek dēvēts arī par «krievu Facebook», piedzīvo juridiskas nedienas – ierakstu kompānijas Sony, Universal un Warner Music iesniegušas sūdzības par autortiesību pārkāpšanu «lielos apmēros», BBC.

Juridiskās darbības koordinē Skaņu ierakstu industrijas starptautiskā federācija (International Federation of the Phonographic Industry, IFPI). Ierakstu kompānijas apsūdz otru lielāko sociālo tīklu Eiropā tajā, ka tas ir izveidojis «milzīgu mūzikas bibliotēku», uz kuru VKontakte nav tiesību. Šī «mūzikas bibliotēka» tiek piedāvāta kā sociālā tīkla pakalpojums lietotājiem. Sony, Universal un Warner Music vēlas panākt, ka VKontakte izņem šos mūzikas failus no sava servera.

«Mēs esam vairākkārt norādījuši uz šo problēmu,» paziņojumā par tiesu darbiem norādīja IFPI vadītājs Francis Mūrs (Francis Moore). Šī nav pirmā reize, kad VKontakte tiek pārmesta autortiesību neievērošana. 2012. gadā Vkontakte tika atzīta par vainīgu nelicencētā Gala Music Group mūzikas izplatīšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzika, kas pastāvējusi visos laikos, allaž ir dalījusies divās daļās – tā, kas ir bez maksas, un tā, par kuras klausīšanos vai atskaņošanu jāmaksā. Modernlifeblogs.com publicēti daži fakti, kas varētu raisīt diskusijas par to, cik daudz par mūziku varētu nākties maksāt nākamgad.

Deviņdesmito gadu laikā pasaulē failu dalīšanās programmatūra Napster vērā vaļā durvis mūzikas satura bezmaksas ielādei. Lai arī Napster darbības juridiskais pamats tika apšaubīts, tas dažādās formās veiksmīgi darbojās vairākus gadus. Patlaban pasaulē plašu rezonansi izraisījis gan pirātisma apkarošanas akts (SOPA), gan pretviltošanas tirdzniecības līgums (ACTA), arī lokālā - Latvijas mērogā - tiek spriests par autoratlīdzību piemērojamību un «bezmaksas mūzikas» klausīšanos.

Moderlifeblogs.com izveidojis laika skalu, kurā redzama viena muzikāla skaņdarba vidējās cenas maiņa ASV, laikam ritot. Tā, piemēram, aprēķināts, ka septiņdesmitajos gados, viens muzikāls skaņdarbs vinila platē maksāja aptuveni 1,45 ASV dolārus, deviņdesmitajos gados kompaktdiskā viens mūzikas «gabals» maksāja 1,30 ASV dolārus, 2000. gadā iTunes un Amazon vienu muzikālu darbu bija iespējams nopirkt par 0,99 ASV dolāriem, bet 2010. gadā, pateicoties mūzikas pieejamībai internetā un tā saucamajai «mūzikas straumēšanai», viena audioceliņa cena samazinājās līdz aptuveni 0,40 ASV dolāriem. Saskaņā ar Moderlifeblogs.com tiek prognozēts, ka maksa par mūziku turpinās sarukt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

«Man nav intereses naudu izdot muļķīgās luksusa lietās, braukt ar dārgām mašīnām»

Anda Asere,01.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākās klavieres latvietis Dāvids Kļaviņš pirmo reizi prezentēja 1987. gadā, bet tikai pēdējos gados tās gūst plašāku atzinību mūziķu pasaulē, kam lielā mērā palīdzējis internets un tehnoloģiju attīstība

Dāvida Kļaviņa būvēto klavieru digitālā versija iekļauta mūzikas kompānijas Native Instruments skaņu bibliotēkā un ļauj mūziķiem kaut vai savā dzīvojamajā istabā radīt darbus, ko pārdot visā pasaulē.

Fragments no intervijas, kas publicēta 28. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Cik tālu ir aizceļojuši jūsu instrumenti?

Mans tālākais klients ir Ņujorkā. Klienti ir visā Eiropā, vesela virkne no tiem ir Francijā, šķiet, ka francūžiem mani instrumenti visvairāk iet pie sirds. Ir arī klienti Anglijā, Vācijā, Beļģijā, Zviedrijā. Ir arī pasūtījumi no Brazīlijas, Malaizijas. Instrumenti nav lēti, dažiem ilgāku laiku jākrāj nauda, pirms tos pasūtīt. Domāju, ka Ķīnai es nespētu sabūvēt, tāpēc tur domāju atrast uzņēmumu, kas ražotu pēc licences. Kad īstais laiks būs pienācis, tas ir reāli izdarāms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google dosies cīņā ar Spotify

Jānis Rancāns,16.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google nākusi klajā ar mūzikas straumēšanas servisu, kuram būs jākonkurē ar tādiem ilglaicīgiem nozares spēlētājiem kā Spotify, Xbox Music, Rdio un Pandora.

Google pakalpojums Play Music All Access lietotājiem piedāvā klausīties miljoniem dažāda stila dziesmu. Pati kompānija savu jauno pakalpojumu nodēvējusi par «radio bez robežām».

Interneta gigants savu produktu piedāvā lietot pirmās 30 dienas bez maksas, taču pēc tam tas pieejams, maksājot 9,99 ASV dolārus mēnesī. Pakalpojumu iespējams izmantot, lietojot Android ierīces – viedtālruņus un planšetdatorus, vai arī interneta pārlūku. Tādējādi Google izvēlējusies atšķirīgu pieeju salīdzinot, piemēram, ar Spotify, kas mūziku ļauj klausīties arī bez maksas, balstoties uz ienākumiem no reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Dziesmu Happy Birthday turpmāk varēs brīvi izmantot bez maksas

LETA,28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas populāro apsveikuma dziesmu Happy Birthday to You drīkst brīvi izmantot bez maksas.

«Dziediet to skaļi, dziediet to lepni un par brīvu,» paziņoja advokātu birojs Donahue Fitzgerald, kas Losandželosas tiesā izskatītajā lietā pārstāvēja apsūdzības pusi.

Lieta aizsākās 2013.gadā, kad ierakstu kompānija no mazbudžeta filmas par Happy Birthday to You vēsturi veidotājiem pieprasīja 1500 dolārus (1363 eiro) par apsveikuma dziesmas atskaņošanu kinolentē. Filmas veidotāji ierosināja pret kompāniju lietu to cilvēku vārdā, kas maksājuši ierakstu kompānijai par dziesmas izmantošanu.

Septembrī Losandželosas tiesas tiesnesis lēma, ka ierakstu kompānijai Warner/Chappell Music nepienākas autortiesības uz dziesmu. Tiesāšanās noslēdzās ar to, ka ierakstu kompānija piekrita atmaksāt 14 miljonus ASV dolāru (12,7 miljonus eiro) un vairs neiekasēt autoratlīdzību par dziesmas izpildīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nacionālajam mūzikas straumēšanas servisam grūts sākums

Jānis Rancāns,06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vērienu darbu sākušajam mūzikas straumēšanas servisam šobrīd nedarbojas interneta versija, tādējādi sarežģījot mūzikas klausīšanos datorā. Pakalpojuma izstrādātāji norāda, ka pie šīs problēmas tiekot strādāts.

Tikmēr pakalpojuma Streamus.com, kas gan atšķiras no mūsu Streamus.lv, radītājs Šons Andersons (Sean Anderson) sarunā ar Db.lv norāda, ka cilvēki, kas izstrādā streamus.lv ir jauki un draudzīgi, «taču viņi nezina, kā izstrādāt kvalitatīvu programmatūru». «Personīgi es domāju, ka streamus.lv gadījumā 99% ir mārketings, bet 1% ir programmēšana,» tā Š. Andersons.

Augusta sākumā darbību sāka ar Tele2 līdzdalību tapušais streamus.lv mūzikas straumēšanas pakalpojums. Pakalpojums tika atklāts ar koncertu Kalnciema kvartālā, kur uzstājās pazīstami Latvijas mūziķi. Streamus.lv izstrādātāji norādīja, ka ar jaunā pakalpojuma līdzdalību būs iespējams mūziku klausīties datorā, apmeklējot interneta vietni streamus.lv vai lejupielādējot straumēšanas pakalpojuma aplikāciju viedtālrunī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mūzika uzlabo darba efektivitāti

Lelde Petrāne,29.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pareizi izvēlētas mūzikas palīdzību var palielināt darba ražīgumu un līdz ar to arī uzņēmuma peļņu, norāda eksperti. Lai atspoguļotu mūzikas nozīmi dažādās uzņēmējdarbības jomās, mūzikas industrijas pārstāvji Latvijas Izpildītāju un Producentu Apvienības (LaIPA) vadībā izveidojuši informatīvu mājas lapu www.muzikabiznesam.lv.

«Uzņēmumu vadītājiem būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, kāda mūzika tiek atskaņota uzņēmumā, un ne tikai apkalpojošā nozarē strādājošajiem, jo darbinieku noskaņojums ir tieši saistīts ar darba ražīgumu,» uzskata Mercuri Urval Latvia vadītāja, biznesa konsultante Dace Lāce.

Īpašu uzmanību vajagot pievērst, ja monotons darbs tiek veikts divas stundas un vairāk. Tas var būt gan ražotnēs un noliktavās, gan arī birojos, kur notiek datu ievadīšana, piemēram, bankās un grāmatvedības uzņēmumos. Jo monotonāks ir darbs, jo efektīvāka ir mūzikas ietekme uz darba ražīgumu un kvalitāti. Šo faktu esot apstiprinājis Lielbritānijas bankā veikts pētījums, kura laikā salīdzināja datu ievadīšanas nodaļas darbinieku darba ražīgumu, kad neatskaņo mūziku, kad atskaņo ritmisku mūziku un kad atskaņo mierīgu mūziku. Par 22% pieauga ievadīto datu apjoms dienās, kad atskaņoja ritmisku mūziku, salīdzinājumā ar dienām, kad atskaņoja mierīgu muziku. Savukārt par 12% vairāk ievadīja datus dienās, kad atskaņoja ritmisku mūziku, salīdzinājumā ar dienām, kad mūziku neatskaņoja vispār.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienas no lielākajām pasaules filmu studijām Warner Bros. pārstāvis ir neizpratnē, kādēļ Latvija jau nav kļuvusi par vienu no Eiropas filmu industrijas centriem. «Viss, kas jums ir nepieciešams – pirmā lielā filma.»

Warner Bros. vecākais viceprezidents Kevins Treijs atbild par filmu producēšanas fizisko daļu, tostarp to, kurā vietā norit to uzņemšana. «Es domāju, ka Rīga var konkurēt ar Prāgu un Budapeštu. Rīgai noteikti ir jāstrādā aktīvāk sevis reklamēšanā,» viņš apgalvo.

Warner Bros. pārstāvis Latvijā tikās ar teju visiem Latvijas kino nozares pazīstamākajiem spēlētājiem un pirmajā vizītes dienā bija acīmredzami iespaidu pārpilns. Piemēram, viņš augstu vērtē vietējo profesionāļu angļu valodas un izglītības līmeni. «Tas ir ļoti svarīgi ASV vai Lielbritānijas uzņēmumam, jo tas nozīmē, ka saziņa filmas uzņemšanas laikā būs vienkārša un bez sarežģījumiem.» Latvijai ir virkne priekšrocību, un tā varētu mest izaicinājumu tradicionālajiem kino centriem. Piemēram, šeit salīdzinoši neilga brauciena attālumā pieejami gan meža, gan pludmales, gan pilsētas skati. Ļoti nelielā teritorijā ap Rīgu ir ļoti skaista dažādu ainavu izvēle, kas neapšaubāmi ir svarīgi, jo ir iespējams uzņemt ļoti dažādas ainas atšķirīgās vietās bez nepieciešamības braukt kur tālu. «Turklāt jums diena vasarā ilgst 17 stundas. 17 dienasgaismas stundas!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Universal Music Baltics direktors: Jaunie digitālie pakalpojumi Baltijā ir izaugsmes sākumposmā

Anda Asere,10.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas mūzikas nozarē nes straumēšanas vietnes, kas to padara ērti pieejamu, vienlaikus paverot iespējas par zvaigzni kļūt kādam sešpadsmitgadīgam dīdžejam no Latvijas vai jebkuras citas vietas pasaulē

Tā intervijā uzsver Universal Music Baltics direktors Petri Mannonens (Petri Mannonen). Un šādi piemēri ir – tieši internetā tika pamanīts Džastins Bībers, un arī Gangnam Style savu uzvaras gājienu piedzīvoja tieši virutālo iespēju dēļ. Vairāk par mūzikas klausīšanās paradumiem un izmaiņām industrijā viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Kā šobrīd mainās mūzikas industrija?

Ir lielas izmaiņas patēriņa paradumos – kā cilvēki klausās mūziku. To redzam globāli un arī Latvijā – mūzikas patēriņš virzās digitālajā virzienā un ir pamanāma tādu kanālu kā Spotify, Deezer, Apple Music izaugsme. Protams, joprojām radio klausās ļoti liela daļa – 43%. Tam seko telefons ar tikai 12%, bet tas ir plaši izplatīts tieši gados jaunā auditorijā starp 15 līdz 29 gadiem. Šo cilvēku mūzikas patēriņš virzās uz digitālo pusi. To var redzēt notiekam it visur – vispirms kaut ko lieto jaunā paaudze, kam vēlāk seko masas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panāk vienošanos Happy Birthday autortiesību lietā

LETA,10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Puses panākušas vienošanos divus gadus ilgušajā lietā par apsveikuma dziesmas Happy Birthday autortiesībām.

Losandželosas tiesa septembrī lēma, ka ierakstu kompānijai Warner/Chappell Music neesot likumīgu autortiesību uz dziesmu. Taču tā iekasējusi naudu par dziesmas izmantošanu kopš 1988.gada, kad pārņēma kompāniju Birch Tree Group.

Tiesnesis Džordžs Kings sacīja, ka Birch Tree Group priekštecis uzņēmums Clayton F Summy Co 1935.gadā esot ieguvis tiesības tikai uz melodiju, bet ne dziesmas tekstu.

Vienošanās noteikumi netiek atklāti. Taču ārzemju mediji pieļauj, ka dziesmas vārdi varētu kļūt brīvi izmantojami.

Lietai pietuvināts informācijas avots laikrakstam LA Times sacīja, ka puses panākušas abpusēji apmierinošu vienošanos, kas netikšot pārsūdzēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Mūzikas industrijas riska kapitālisti

Anda Asere,03.01.2020

Dalies ar šo rakstu

Petri Mannonens

Foto: Paula Čurkste/LETA

Saskatot potenciālu, starptautiskā ierakstu kompānija "Universal Music Group" sāk sadarbību ar vietējiem mūziķiem

Kompānija Latvijā jau ir pārstāvēta vairākus gadus, bet iepriekš tā strādāja ar ārzemju repertuāru.

"Universal Music Group" vadītājs Baltijā Petri Mannonens (Petri Mannonen) uzskata, ka ierakstu kompānijai ir atbildība par mūzikas industrijas attīstību nākotnē, tāpēc ir svarīgi, kādā virzienā un kuros māksliniekos uzņēmums investē.

"Universal Music Group" pirmais līgums ir ar Patrishu (Patrīciju Kseniju Cuprijanoviču). Mūsdienās jebkurš var veidot mūziku, augšupielādēt, un tā momentā būs pieejama digitāli tiešsaistē jebkur pasaulē. Troksnis ir liels, un ierakstu kompāniju loma ir palīdzēt mūziķiem būt sadzirdētiem. Vairāk par mūzikas biznesa īpatnībām un situāciju Latvijā P. Mannonens stāsta intervijā žurnālam "Dienas Bizness".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā būs vērienīgs kongress par autortiesibām

Jānis Šķupelis,11.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 16. septembrī Latvija viesosies aptuveni 100 delegātu no Lielbritānijas, Krievijas un Skandināvijas, lai kopīgi risinātu jautājumus, kas veltīti autortiesībām un ar to saistītajām tēmām. Visi problēmjautājumi tiks skatīti no mūzikas izdevēju skatu punkta, informē izdevnieciba MicRec.

Konferences laikā tiks apspriests Skandināvu autortiesību atlīdzības iekasēšanas paraugmodelis, pretpirātisma preventīvie pasākumi, autortiesību pastāvēšana digitālajā ērā un vēl vairāki jautājumi par un ap mūzikas autoru darbu legālu izmantošanu, norāda MicRec.

Minētā konforence ar nosaukumu CEEMPC (Central and Eastern Europe Music Publishers Congress) notiek jau vairākus gadus un katru gadu par norises vietu tiek izvēlēta cita valsts. Dalībnieki būs Starptautiskās Mūzikas Izdevēju Konfederācijas vadītāji, pārstāvji no tādām izdevniecībām kā: EMI Music Publishing, Universal Music Publishing, Warner/Cahppell, Sony BMG, kā arī dažādu valstu autortiesību organizāciju vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Positivus Music vadītāju Ģirtu Majoru

Lelde Petrāne,04.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Positivus Music vadītājs Ģirts Majors. Positivus Music ir viena no lielākajām Latvijas koncertaģentūrām, kas dibināta 2003. gadā un ir organizējusi daudzus mūzikas koncertus, piemēram, Kings Of Leon, Nine Inch Nails, Lana Del Rey, Faithless, James Blunt, Kaiser Chiefs, Garbage un citus. Kopš 2007. gada Positivus Music organizē arī Positivus festivālu.

- Kāpēc jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nevaru iedomāties, ka darbotos kādā citā nozarē, izņemot šo. Bet kāpēc? Droši vien tāpēc, ka ļoti patīk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāj Latvijas mūzikas festivāliem veltītu pop-up sociālo tīklu

Sandra Dieziņa,05.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz laiku līdz vasaras izskaņai atklāts Latvijā pirmais pop-up sociālais tīkls Latvian Music Summer 2013.

Sociālā tīkla lietotāji varēs pievienot un saviem draugiem ieteikt gaidītākos mūzikas festivālus, mūziķus un festivālu fotogrāfijas, kā arī laimēt ielūgumus uz vasaras gaidītākajiem festivāliem un iegūt praktisku informāciju par to apmeklēšanu.

Latvian Music Summer ir radošās aģentūras JVeart iniciatīva, kas pie Latvijas melomāniem pirmo reizi nonāca 2012.gadā.

Latvian Music Summer kā sociālais tīkls apvienos vairāk nekā 40 lielākos šīs sezonas notikumus mūzikā. Katrs festivāls iegūs savu profilu, kuru veidos paši festivālu apmeklētāji. Tie varēs pievienot šovasar gaidītākos mūziķus, kā arī augšupielādēt savas atmiņas fotogrāfijās no iepriekšējiem festivāla norises gadiem. Portālā katrs varēs izveidot arī savu individuālo profilu, lai sekotu saviem gaidītākajiem festivāliem, mūziķiem un savu draugu aktivitātēm. Turklāt šogad portālā varēs rast arī sadzīviski praktisku informāciju, kas būtu noderīga festivāla apmeklētājam - transporta un naktsmītņu iespējas, izdevīgākās telšu un guļammaisu iegādes akcijas u.tml.

Komentāri

Pievienot komentāru