Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2008 rezultātus, Db.lv informē TNS mārketinga vadītja Laura Briča.
Kā liecina jaunākā pētījuma rezultāti 2008. gada pavasara periodā Latvijā kopumā ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2 (26.2 %), Radio SWH (9.2 %) un Latvijas Radio 1 (8.7 %). Desmit Latvijā klausītāko radiostaciju vidū ir arī tādas radiostacijas kā Radio Skonto (7.7 %), European Hit Radio (6,8 %), Latvijas Radio 4 (6.4 %), Star FM (5.0 %), Novoje Radio* (4.5 %), SWH+ (4.2 %), 96.2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio) (3.9 %).
2008. gada pavasara radio auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka salīdzinājumā ar 2008. gada ziemas periodu radio klausīšanās paradumos vērojamas stabilas tendences. 2008. gada pavasarī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 77 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 - 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 58 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 – 74 gadiem.
Attiecībā uz radio klausīšanās vietu jāatzīmē, ka joprojām populārākā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio 2008.gada pavasara periodā klausījušies 49 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tomēr tas ir par 6 procentpunktiem mazāk nekā 2008. gada ziemas periodā. Savukārt, pieaugums vērojams attiecībā uz radio klausīšanos darbā. Ja 2008. gada ziemas periodā darbā radio klausījās 29 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tad 2008. gada pavasara periodā tie jau ir 34 %.
Kā liecina apkopotie pētījuma rezultāti, 2008. gada pavasarī radio internetā vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 11 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena komentē, ka saskaņā ar pētījuma rezultātiem viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 261 minūti dienā, kas ir par 1 minūti vairāk nekā 2008. gada ziemas periodā, tātad radio klausīšanās ilgums ir saglabājies iepriekšējā līmenī.
Analizējot kopējo radiostaciju nedēļas auditoriju Latvijā kopumā un dažādās mērķa grupās, jāatzīmē, ka vismaz reizi nedēļā radio 2008. gada pavasara periodā aktīvāk ir klausījušies šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvji: sievietes (80 %), latvieši (82 %), strādājošie (81 %), iedzīvotāji, kuru ģimenes ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir no 201 līdz 300 latiem (84 %) un vairāk nekā 300 LVL (84 %), vidzemnieki (85 %) un kurzemnieki (86 %).