Informatīvu atbalstu un padomus Konsultāciju un mediācijas centrā ik mēnesi saņēmuši 36 klienti, un kopumā uz 2016. gada beigām sniegto konsultāciju skaits sasniedzis tieši piecus simtus, liecina Konsultāciju un mediācijas centra (KMC) apkopotā statistika par darbību laikā no tā dibināšanas 2015. gada novembrī. Gada laikā ir notikuši arī trīs veiksmīgi mediācijas procesi, panākot abpusēji pieņemamu vienošanos starp banku un klientu.
Visbiežāk pēc konsultācijām KMC šogad ir vērsušies galvotāji, kas dažādu iemeslu dēļ kļuvuši atbildīgi par aizņēmēja kredītsaistībām.
Savukārt pašiem kredītņēmējiem finanšu problēmas visbiežāk ir izraisījis ienākumu samazinājums vai bezdarbs, seko kredītņēmēja vai viņa ģimenes locekļa slimība, kas samazinājusi ienākumus, laulības šķiršana un bijušā partnera nevēlēšanās iesaistīties kredītsaistību izpildē, kā arī jaunas nesamērīgas kredītsaistības. Tāpat salīdzinoši daudz KMC pēc konsultācijām vēršas arī vecāki, kas satraucas par bērnu saistībām un kredītu maksāšanas problēmām.
Šā gada rudenī KMC vērsās pie tautiešiem ārzemēs, aicinot izmantot centra konsultatīvo atbalstu, lai sakārtotu problemātiskas saistības ar bankām Latvijā, ja tādas ir palikušas un traucē atgriezties dzimtenē. Aicinājumu sadzirdējuši un KMC konsultācijas ir izmantojuši tikai seši tautieši ārzemēs.
KMC pakalpojumi klientiem ir bezmaksas. Katra situācija tiek izvērtēta individuāli, vienkāršākos gadījumos konsultants nodrošina neitrālu situācijas novērtējumu, sniedz padomus tās atrisināšanai un palīdz sazināties ar banku. Savukārt sarežģītākos gadījumos tiek piesaistīts sertificēts mediators jeb sarunu vedējs, kas darbojas kā starpnieks starp klientu un banku, lai palīdzētu atrast abām pusēm pieņemamu risinājumu.